Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1977
God ettermiddag!

Som sagt så lurer jeg på hvorfor dere i det hele tatt har konsoll. Jeg skjønner selvfølgelig hvorfor hvis det er snakk om N64 osv. Jeg tenkte i all hovedsak på PS3/PS4 og Xbox 360/Xbox One. Hva er egentlig vitsen? Du kan få samme spill til PC. Du kan spille med kontroll på PC. Du kan itillegg gjøre mange andre ting på PC.

Så, de som har konsoll: Hvorfor har dere konsoll?

Jeg har PS3, og mitt svar er: Fordi jeg ikke visste bedre, og jeg kjøpte PS3 fordi alle vennene mine hadde det.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
God ettermiddag!

Som sagt så lurer jeg på hvorfor dere i det hele tatt har konsoll. Jeg skjønner selvfølgelig hvorfor hvis det er snakk om N64 osv. Jeg tenkte i all hovedsak på PS3/PS4 og Xbox 360/Xbox One. Hva er egentlig vitsen? Du kan få samme spill til PC. Du kan spille med kontroll på PC. Du kan itillegg gjøre mange andre ting på PC.

Så, de som har konsoll: Hvorfor har dere konsoll?

Jeg har PS3, og mitt svar er: Fordi jeg ikke visste bedre, og jeg kjøpte PS3 fordi alle vennene mine hadde det.
Vis hele sitatet...
Fordi du IKKJE får alle spel til pc... Personlig har eg xbox, ettersom eg voks opp med Halo i barndommen.

f.eks på ekslusive spel som eg speler er GTA V og Halo.
Sist endret av R0flcopter; 18. september 2013 kl. 14:28.
Flere grunner. For det første er det mer sosialt å sitte et par kompiser rundt en tv enn på hver sin pc. Er også flere spill som er eksklusive til enkelte konsoller, blant annet The Last of Us som er grunnen til at jeg er på utkikk etter en billig Ps3.
Selv om du ikke føler behovet for en konsoll så er det mange andre som gjør det vettu
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du kan få samme spill til PC.
Vis hele sitatet...
Nei, det kan du ikke, det er første grunnen min.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
og jeg kjøpte PS3 fordi alle vennene mine hadde det.
Vis hele sitatet...
Det er den andre, men kanskje enda viktigere er det at man kan spille flere sammen på en stor tv i stua.
Sist endret av Mith; 18. september 2013 kl. 14:29.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Fordi du IKKJE får alle spel til pc... Personlig har eg xbox, ettersom eg voks opp med Halo i barndommen.

f.eks på ekslusive spel som eg speler er GTA V og Halo.
Vis hele sitatet...
Hvilke spill er det du ikke kan få til PC? Det finnes nemlig PS3 emulators og Xbox emulators.
1. Det er mer beleilig med en konsoll i stua, enn en stasjonær pc. Det kan jo kobles til tv det også, men det blir ikke det samme.
2. Syns det er bedre å legge seg ned i sofaen foran storskjermen å spille, enn å sitte med 90 graders knekk på ryggen i kontorstolen.
3. Det finnes en del spill som kun kommer til konsoll.
4. Det tar mindre plass. (Stort sett)
5. Bruker konsollen som media senter. (PS3)
6. Mindre hacking på online servere.
7. Kan spille flere spillere på samme skjerm.

Skal sies at jeg fortsatt savner gaming pc'n min, men klarer meg fint med konsollen.
Sist endret av JVMyhre; 18. september 2013 kl. 14:32.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vet ikke hvordan du har det men jeg har ikke PCen min i stua, kanskje jeg burde kjøpe en ny pc stol men jeg synes det er slitsomt å sitte forran pcn i lengre strekk.

Fordelen med å ha en konsoll er da at man kan slappe av i sofaen, spille sammen med kompiser (det går mye i skate hos oss) i tillegg fungerer ps3 helt perfekt som mediaboks, jeg har vel brukt den mer til streaming enn spilling.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Flere grunner. For det første er det mer sosialt å sitte et par kompiser rundt en tv enn på hver sin pc. Er også flere spill som er eksklusive til enkelte konsoller, blant annet The Last of Us som er grunnen til at jeg er på utkikk etter en billig Ps3.
Selv om du ikke føler behovet for en konsoll så er det mange andre som gjør det vettu
Vis hele sitatet...
Sitat av Mith
Det er den andre, men kanskje enda viktigere er det at man kan spille flere sammen på en stor tv i stua.
Vis hele sitatet...
Fullstendig enig! Det var noe jeg ikke tenkte på.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Hvilke spill er det du ikke kan få til PC? Det finnes nemlig PS3 emulators og Xbox emulators.
Vis hele sitatet...
for dei kjører jo like smooth som det ein konsoll gjer?

Er einig med den sosiale biten folk snakker om, ingenting er som HALO coop med fire venna på legendary <3
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Hvilke spill er det du ikke kan få til PC? Det finnes nemlig PS3 emulators og Xbox emulators.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg gjerne ha en link til en fungerende X360 emulator.
Jeg har konsoll pga det sosiale, samt som andre sier: Halo serien og andre eksklusive titler
Fordi GTA V. Trenger jeg virkelig si mer?

EDIT: Ja, split screen også seff. Og nei, det finnes ikke PS3 eller Xbox360 emulator, slutt å kødde.
Sist endret av Wigga; 18. september 2013 kl. 14:40.
Det PS3-eksklusive spillet Heavy Rain, og behovet for en Blu-ray-spiller, var grunnen til at jeg kjøpte PS3.

Jeg foretrekker å spille på PC, så PS3-en blir kun brukt når jeg har besøk.
Sist endret av caperno; 18. september 2013 kl. 14:43.
Jeg er i all hovedsak ingen gamer. Jeg spiller litt minecraft til tider, men det er egentlig det. Derfor fant jeg det mer beleilig å kjøpe en PS3 til å spille litt sporadisk BF3, Fifa, og nå GTA V, enn å punge ut det tredoble for en PC som blir brukt opp til tre ganger i måneden.

Også, som nevnt, kan du ikke akkurat starte opp gameren på vors og spille med festdeltagerne.
Selv om jeg skjønner hvorfor folk liker konsoller pga eksklusive spill og det faktum at det er diggere å være flere på en konsoll, så er jeg litt imot konsoller i henhold til grafikk og gameplay. Jeg føler at konsoller får oss til å gå litt "tilbake" i tid på en måte. Jeg vet ikke; jeg tror bare at spill hadde blitt bedre hvis de hadde blitt laget eksklusivt for PC. PC-grafikk har jo potensiale til å være drastisk mye bedre enn grafikken på konsoller, og gameplayet har enormt mye mer potensialet når man har et helt tastatur å jobbe med. Fan-made mods alene er jo nok til å kjøpe f.eks. Skyrim på PC. Det er godt mulig jeg er helt på jordet med grafikken, men gameplay har ihvertfall potensiale til å være mye bedre på PC.

Jeg har for øvrig PS3 jeg også, men jeg brukte den bare èn dag. Resten av tiden har den blitt brukt som blu-ray spiller.
Vokst opp med PS2, Ratchet & Clank 3 Multiplayer har sikkert blitt spilt hundre timer, husker det var utrolig gøy.
Det er jo det å bare kunne sette seg ned i stua med venner og spille co-op, men foretrekker nesten pc litt mer.
Sist endret av Grådigpeisen; 18. september 2013 kl. 14:54.
Kanskje ikke rette personen til å svare, men kjøpte meg PS2 utelukkende for å spille GTA Vice City. + Jeg fikk en DVD spiller.

Hadde jeg hatt tid og penger skulle jeg gjerne kjøpt meg en PS3/4 for å spille GTA 5.
Sist endret av dinosauren; 18. september 2013 kl. 14:55.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Fungerende PS3 og Xbox 360 emulators:

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
og gameplayet har enormt mye mer potensialet når man har et helt tastatur å jobbe med.
Vis hele sitatet...
Det er bare tull. Det er ingen sammenheng mellom flere knapper og bedre gameplay.
Enkelte sjangre har behov for enkelte input-devices, men det er i beste fall et tveegget sverd å la valg av input-device styre mye av spilldesignet og gameplay.
Sist endret av Mith; 18. september 2013 kl. 15:21.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Fungerende PS3 og Xbox 360 emulators:

Vis hele sitatet...
Har du testet de da?

http://www.tomshardware.co.uk/forum/126200-13-emulator
That can only run the bios. It can't run games. It's years upon years away from being able to run games. Don't bother posting it.
Sist endret av Xernox; 18. september 2013 kl. 15:20.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Har du testet de da?

http://www.tomshardware.co.uk/forum/126200-13-emulator
That can only run the bios. It can't run games. It's years upon years away from being able to run games. Don't bother posting it.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke testet de, men jeg har en venn som bruker det. Når sant skal sies, så har jeg faktisk aldri sett han spille på de. Dere har nok rett folkens. PS3 og Xbox emulators finnes ikke enda.

Det har gått opp noen lys for meg, pg denne tråden! Jeg har fått flere grunner som jeg ikke klarte å komme på når jeg lagde tråden. (Litt rart at jeg ikke tenkte på det egentlig)

Takk for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Fungerende PS3 og Xbox 360 emulators:

Vis hele sitatet...
Har du testa dei?

Eg er veldig skeptisk til sider som henviser nedlastinga til en webserver hosta i Bulgaria, på port 8080, utan fungerande domenenamn - og viser masse fake virusskan på nedlastingssida. I tillegg er heile emulatoren 6.9MB... Og domenet playstation3emulator.net vart registert i februar 2013 - ikkje akkurat eit stabilt community?

Og nedlastingane PSEmu3 og XEMU360 er tilfeldigvis hosta på samme bulgariske IP...

Ein finn helle rikkje *fnugg* av omtale om prosjekta, kun lenker til nedlasting. Smells fishy...

For å nevne andre kjappe ting: 'BIOS'-nedlastinga (litt rart at nokon som er i stand til å utvikle ein emulator ville brukt ordet BIOS på PS3?) er ikkje ei lenke - men tvert imot eit bilete, og ei oppfordring til å twitre etc lenken for å 'låse opp' nedlastinga... På xbox360emulator vil dei ha meg til å skru av adblock.. Og skulle ein surfe innom utan javascript, så for en pokker meg beskjed om å skru på det og.

Også har dei åpenbart mange nettsider, t.d emulatorx.info - beklager, men legitime prosjekter bruker sjelden penger på mange domener... Dei bruker det heller på ein ekstra øl den dagen.

Og skulle ein vere dum nok til å laste dei ned, så vil ein få 8-10 nye prosesser, ad-popups og andre irritasjonsmoment. Ikkje anbefalt med andre ord. Eller - gjer det i det minste i ei virtuell maskin...
Sist endret av vidarlo; 18. september 2013 kl. 15:52.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Takk for at du er så oppmerksom! men jeg får vel slå inn at det ikke har skjedd noe med min venns PC. (så vidt jeg vet)
Kanskje den posten min med linkene burde slettes, med tanke på folk som søker seg opp til denne tråden og laster ned det bullshittet der(?)
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er bare tull. Det er ingen sammenheng mellom flere knapper og bedre gameplay.
Enkelte sjangre har behov for enkelte input-devices, men det er i beste fall et tveegget sverd å la valg av input-device styre mye av spilldesignet og gameplay.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig. Jeg skrev uten å tenke. Jeg kom akkurat på at den beste gameplay opplevelsen jeg har hatt i et spill siden snes var i Dark Souls, og der har jeg bare spilt med ps3-kontroll.

Men jeg er fortsatt enig med meg selv i at PC-spill har mye større potensiale til å bli både bedre og større.
Kjøpte en xbox 360 i 2005 fordi jeg trodde dette var framtida av diverse grunner, nå står den som dvdspiller i stua, og jeg spiller kun på pc.