Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5736
noen som har noe forslag til hvilke naturlige, lovlige greier(helsekost greier osv) som kan gi litt ro i kroppen og hjelpe på søvn når man skal slutte etter langvarig canna røyking?
Du kan gå til legen og si at du forsøker å slutte, men sliter med søvn. Da får du garantert noen greie tabletter som gjør deg trøtt
Hvis alternativet er tabletter så ville jeg fortsatt med det grønne... Men det er min personlige mening.
Sitat av gilde Vis innlegg
Hvis alternativet er tabletter så ville jeg fortsatt med det grønne... Men det er min personlige mening.
Vis hele sitatet...
Visst man ønsker å slutte å røke det grønne, og sliter med å sove den første tiden (som er fullstendig normalt, i tillegg til ræva matlyst, svette osv), så kan du da virkelig ikke mene at det å fortsette å røke er løsningen? hehe.

Ingen sier at tablettene bytter ut hasjen. Tablettene hjelper deg den tiden det tar etter slutt

Og jeg er jo overhodet ikke imot å røke, men jeg vet også hvordan det er å ha røket mye for å så ta en pause og merke at det sliter på soving osv. Da er det kjekt med en liten pille nå og da som faktisk fungerer.

Om man blir avhengig avhenger av deg selv. Viljestyrke er jo kodeordet.

Men jeg skjønner at du ville poengtere piller og hasj med en artig vri...kanskje få noen kp's i tillegg
Ta deg en ronk! Om du forsatt ikke får sove går du inn på kjøkkenet, lager deg litt mat for å så ta deg ennå en ronk.
Om ikke dette fungerer får du bare ta det som en mann å slite litt med søvnen den første perioden, du får sove etterhvert uansett.

Et annet alternativ som riktig nok er et rusmiddel, er å drikke litt ekstra kaffe om morgenen etter en dårlig natts søvn og bare holde deg oppe helt til kvelds tid. Så kutter du kaffe inntaket i good tid før du skal legge deg igjen (av personlig erfaring ville jeg ha sluttet senest i 4 tiden, eller eventuelt når du er ferdig fra skole/jobb). Så skal du se du sover godt når du først går å legger deg
Kan anbefale Valerina Natt. Funker veldig bra mot stress/søvnproblemer, og fåes kjøpt reseptfritt.
Jeg slet med hyppige søvnproblemer da jeg var rundt 16 års alderen. Jeg hadde ikke sovet på et par dager pga dårlig psyke eller noe i den duren, så jeg dro til legen og fikk noen milde 'sovetabletter' som gjorde at jeg til slutt fikk blund på øyet.
Jeg fikk vallergan, noe som egentlig, i utgangspunktet er en allergipille, men som også kan virke tildels søvndyssende.
Hendte jeg ble slapp og jævlig dagen derpå om jeg tok den veldig sent kvelden før, så ta den tidlig på kvelden og la trettheten komme naturlig. Slapp av, ikke sitt på pcen før leggetid. Noe som også kan være viktig, er å ikke la rommet du sover i, være noe annet enn det tilværelset du sover på. Så fort du begynner å gjøre aktiviteter på rommet du sover i, som for eksempel tv titting, lese bok i sengen, kan hjernen begynne å assosiere det å være på rommet ikke bare med søvn.
Ellers slenger jeg meg på HomerJay666's forslag til Valerina Natt.
Tok selv disse i en periode og følte at de fungerte ganske bra.

Lyke til med hasjslutt!
Sist endret av zhpongl; 8. september 2010 kl. 02:14.
En kompis av meg røyker damiana for å få nøyaktig de virkningene du beskriver. En ro i kroppen og en viss søvndyssende effekt. Ingen "steinhetsfølelse", though. Skal visst ikke være så verst å røyke heller og smaken er ganske behagelig. Skal vel være mulig å få kjøpt på helsekostforretninger, men også på utelandske "legal highs"-sider.
Når jeg kommer hjem fra arbeid idag, så skal du få navnet på en type "sove-te", som jeg ikke husker navnet på nå i farten. Den funket på meg når jeg hadde nedtur på speed.

Den er reseptfri, naturlig, og kan kjøpes på de fleste helsekost forretninger. Om du ikke gidder å vente til jeg kommer hjem, så kan du sikkert bare stikke innom din lokale helsekost-forretning og spørre etter "sove-te".
Jeg anbefaler å skjerpe seg.
Slite seg gjennom tiden rett etter "tungt" cannabisbruk, assistere seg selv ved å spise sunt og gå noen turer.
Ikke verre enn det. Heller trappe ned til 1 gang i uken eller per 14 dag med cannabis, gir et mye bedre avbrekk.
jeg ville unngåt å gå til legen å si du skal slutte, med mindre han alt vet at du bruker canna.

Kan av egen erfaring fortelle at det å fortelle min fastlege om cannamisbruk har medført at jeg har fått "narkoman" diagnose av denne fastlegen. Som igjen har medført problemer ved innlegelse på sykehus. (dårligere behandling rett og slett. mistenkes fra første stund for å være ute etter dop.)

Leger er dog forskjellige, så din er kansje ikke like anti som min, som nå skriver opp diagnosen "narkoman" som relevant når han legger meg inn for isjas..

Angående å bytte ut et stoff med et annet har jeg ikke så stor tro på, er nok best å bite tenna sammen og komme seg gjennom svetten og uro'en uten medikamenter
Sitat av Reitaner Vis innlegg
Jeg anbefaler å skjerpe seg.
Slite seg gjennom tiden rett etter "tungt" cannabisbruk, assistere seg selv ved å spise sunt og gå noen turer.
Ikke verre enn det. Heller trappe ned til 1 gang i uken eller per 14 dag med cannabis, gir et mye bedre avbrekk.
Vis hele sitatet...
Det spørs hva slags canabis vaner trådstarter har. Om han er vant til å røyke daglig så er det ikke noen god ide å bruke "trappe ned"-tankegangen.

Å røyke en spliff etter en uke røykestopp vil mest sannsynlig føre til et sug etter å røyke igjen den påfallende dagen - også er man i tralten igjen. Kjenner flere som faller tilbake i gammelt (mis)bruk mønster pga slik tankegang.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det spørs hva slags canabis vaner trådstarter har. Om han er vant til å røyke daglig så er det ikke noen god ide å bruke "trappe ned"-tankegangen.

Å røyke en spliff etter en uke røykestopp vil mest sannsynlig føre til et sug etter å røyke igjen den påfallende dagen - også er man i tralten igjen. Kjenner flere som faller tilbake i gammelt (mis)bruk mønster pga slik tankegang.
Vis hele sitatet...
Vel, det funka for meg. Det handler om viljestyrke.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Vel, det funka for meg. Det handler om viljestyrke.
Vis hele sitatet...
Viljestyrken trengs først når man har et sug etter å røyke hasj - men må begrense seg. Lysten til å røyke hasj for en vanerøyker kommer i nesten alle tilfeller etter man har røyka eller påfallende dag.

Har man som vanerøyker ikke røyka hasj på et par uker så føles det som regel helt greit. Røyket man derimot dagen i forveien så er saken en helt annen.

Så om målet er å ha en røykestopp på lettest mulig måte - uten å gå på akkord med seg selv - er det mye greiere å ikke røyke i det hele tatt.
Sist endret av Bearass; 10. september 2010 kl. 16:32.
må si meg enig med bearass. men mennesker er selvsagt unike og individuelle, såh jeg skal ikke si det er slik for alle

i tilegg er ikke viljestyrke en statisk styrke som er lik hos alle. den varierer fra "ikke eksisterende" til sterkest i verden, og hos en rismisbruker på pause _kan_ denne viljestyrken variere mellom disse 2 ytterpunktene mange ganger i løpet av en enkelt dag.
Sitat av flipsyde Vis innlegg
noen som har noe forslag til hvilke naturlige, lovlige greier(helsekost greier osv) som kan gi litt ro i kroppen og hjelpe på søvn når man skal slutte etter langvarig canna røyking?
Vis hele sitatet...
Øl.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Oregano er en urt. Husker jeg røyka det og ble trøtt og avslappet.
hva med en kopp med varm te? pleier og virke beroligenes og søvndyssenes
Sist endret av Awareness; 5. juli 2011 kl. 22:12.
spør på helsekostforettningen om en beroligende te, ganske enkelt. Fikk noe selv, når jeg sluttet, med et flott navn som jeg selvsagt ikke husker.. Ihvertfall smakte det godt, og det hjalp meg roe meg ned før leggetid!
Noen som har testet california poppy som avslapping/sove erstatter?
Enten som te, eller røyke det??
Sitat av Ammit Vis innlegg
Noen som har testet california poppy som avslapping/sove erstatter?
Enten som te, eller røyke det??
Vis hele sitatet...
Har aldri visst at andre valmuer enn papaver somniferum kunne brukes i russammenheng, men jeg leste bittelitt om det nå. Stod noe om at virkestoffene tilhørte en annen alkaloid-gruppe, impliserer det at fenomener som krysstoleranse med opiater ikke eksisterer? Rusen virket for øvrig opiat-lignende, om dog mye mildere.
Kan ta og begynne og trene eller ta deg en joggetur før legge tid? Eller bare holde deg i aktivitet, slik at du blir utslitt og trøtt å sovner fortere.

Noe jeg pleier å gjøre når jeg ikke får sove er å lage en spilleliste med div. videoer fra youtube jeg synes er beroligende, og la de spille. Pleier å sove etter ikke alt for lenge da.
Sist endret av Er0; 6. juli 2011 kl. 02:43.
Kan forøvrig nevne humle (humulus lupulus). Planten er i hampfamilien og rimlig nært beslektet med cannabis. Den blir i hovedsak brukt i ølbrygging for bitterhet (og til dels aroma) og har en mild sedativ og søvndyssende effekt.

En boks med 50g varer leeeenge og koster en snau hundrings på apoteket.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Ta deg en ronk! Om du forsatt ikke får sove går du inn på kjøkkenet, lager deg litt mat for å så ta deg ennå en ronk.
Vis hele sitatet...
For en med søvnproblemer så fungerer et ronk ca like bra som å spise en mariekjeks for å døyve sulten.
Sist endret av Bombasa; 6. juli 2011 kl. 14:59.
Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Kan forøvrig nevne humle (humulus lupulus). Planten er i hampfamilien og rimlig nært beslektet med cannabis. Den blir i hovedsak brukt i ølbrygging for bitterhet (og til dels aroma) og har en mild sedativ og søvndyssende effekt.

En boks med 50g varer leeeenge og koster en snau hundrings på apoteket.
Vis hele sitatet...

Røyker du den?
Åh, faen :P det glemte jeg...

Jepp, røyker den i bong eller pipe
Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Åh, faen :P det glemte jeg...

Jepp, røyker den i bong eller pipe
Vis hele sitatet...
Hva med mekket rent som i en joint, funker det?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Hva med mekket rent som i en joint, funker det?
Vis hele sitatet...
Det fungerer greit, så lenge du faktisk klarer å pakke det inn i papir. Lettest med cone. Humle har skikkelig jævlig og tørr konsistens. Jeg pleier å smuldre den opp til nærmest pulver og blande med veldig fuktig tobakk, for at mekket skal brenne i ca passe temperatur og hastighet. Med ren humle vil det nok være stor fare for skjev brenning
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bare for å dobbeltsjekke med dere. Er både "damiana" og "catnip" (kattemynte) fult lovlig og er handelsvare?
Catnip handler jeg i dyrebutikken til Høkkert ganske så ofte. Damiana kan kjøpes hos Uretsenteret påstår Google, så det er nok vanlig handelsvare.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 26. januar 2013 kl. 17:34.
Går det greit å bestille damiana fra USA ?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
anbefaler melatonin. det er hormonet som gjør deg trøtt helt naturlig, umulig å ta overdose på, finnes naturlig i hjernen, og brytes ned av sollys (hvis du tar opp tlf skilles det ut). man trenger riktignok resept for det i norge, men er lovlig i USA og ett drøss andre steder, så er sikkert mulig å finne over nett
(JA jeg vet det ikke er en urt, men damnit)
Sitat av Lil J Vis innlegg
Går det greit å bestille damiana fra USA ?
Vis hele sitatet...
Damiana er klassifisert som handelsvare, og ikke (reseptpliktig) legemiddel. Så det skal vel i utgangspunktet ikke være noe problem å bestille fra USA.

Men for tiden er tollvesenet veldig hissig etter å ta diverse legal highs og RC's, og de prøver seg veldig gjerne på mye rart for å få stoppet/returnert/destruert alle sendinger som muligens kan klassifiseres som legemidler og whatnot. Om du virkelig gidder kan du nok sikkert krangle deg til å få varene, men det tar nok sin tid.

Så du kan nok bestille fra USA, men for å minske risken for trøbbel anbefaler jeg deg å holde deg innenfor EU-land.
(Om du får trøbbel med det blir det sikkert leven likevel, meh, bare bestill fra USA du )
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Damiana er klassifisert som handelsvare, og ikke (reseptpliktig) legemiddel. Så det skal vel i utgangspunktet ikke være noe problem å bestille fra USA.

Men for tiden er tollvesenet veldig hissig etter å ta diverse legal highs og RC's, og de prøver seg veldig gjerne på mye rart for å få stoppet/returnert/destruert alle sendinger som muligens kan klassifiseres som legemidler og whatnot. Om du virkelig gidder kan du nok sikkert krangle deg til å få varene, men det tar nok sin tid.

Så du kan nok bestille fra USA, men for å minske risken for trøbbel anbefaler jeg deg å holde deg innenfor EU-land.
(Om du får trøbbel med det blir det sikkert leven likevel, meh, bare bestill fra USA du )
Vis hele sitatet...
Bestilte i går, og dobbeltsjekka med dere for sikkerhetsskyld.. Kanskje jeg ikke burde ha bestilt...