Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1928
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Noen som har peil på hvordan man setter opp en lokal ircserver under f.eks. et nettverk?

Hakke så mye peiling på linux...so you better explain eazy!

Guide hadde gjort seg
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du må ikke kjøre Linux da, finnes også gode IRC servere som funker godt i Windows. Unreal er et godt valg for eksempel. Om det er et alternativ kan jeg poste en URL eller no.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Unreal? Snakker du om spill eller et prog. som heter Unreal som mekker en IRC server i windows?

tore-
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Det hadde vært kjempefint!
Trodde jeg måtte kjøre linux, jeg!

Men hvis det er mulig med dette Unreal-progget, er det jo bare kewlt

URL hadde vært fint!
Har aldri testa Unreal, men ircplus (http://www.ircplus.com/) er en IRC-daemon jeg har kjørt med hell.

Fant ingen crack til den nyeste versjonen (2.1) men til 1.5 finner du massevis. Den kan også downes fra IRCplus siden. Kan godt hende denne Unreal er en bra sak, men jeg har aldri vært borti den.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Unreal IRCD, HUB version 3.0
Unreal IRCD, LEAF, version 3.0

Denne har jeg brukt på samtlige LAN-"partys" jeg har vært på, både under 98 og 2000.
Jeg hadde litt trøbbel med systemressusjer når det ble mange folk på serveren/nettverket og jeg drev på med ting selv, men jeg regner med at det kommer av at jeg har varmeskadet hardware.
Sist endret av Ond^Sofa; 26. mai 2001 kl. 21:35.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Thx!
Hva er forskjellen mellom de to?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
uh.. LEAF og HUB version, det står jo i linken jo..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
akkurat det jeg var på jakt etter.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg hadde kun version 1.7, lasta ned 3.0 med det samme jeg leita opp URL, og jeg må si, noe av det beste har bare blitt bedre :P
Unreal funker som smurt. Funker også glimrende og linke, og med network services, feks DALnet services (Oper/Memo/Chan/Nick og RootServ)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg hadde kun version 1.7, lasta ned 3.0 med det samme jeg leita opp URL, og jeg må si, noe av det beste har bare blitt bedre :P
Unreal funker som smurt. Funker også glimrende og linke, og med network services, feks DALnet services (Oper/Memo/Chan/Nick og RootServ)