Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1728
jeg trenger litt hjelp ang. å sette opp psybnc, alt går greit har fikset portnr, skrevet make, startet (./psybnc)

men så kommer noe som jeg ikke helt skjønner:
1. Åpne irc-klienten din og skriv /server "vhosten.du.bruker" "portnr"

vhost? portnr er jo greit, men hvordan fungerer dette, hvordan skal jeg få psybnc til å automatisk koble opp til EfNet...

bruker uten.net

takker for alle tips til en newbie på shell
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by tux:
men så kommer noe som jeg ikke helt skjønner:
1. Åpne irc-klienten din og skriv /server "vhosten.du.bruker" "portnr"
Vis hele sitatet...

1. "Åpne irc-klienten din"
Kjører du windows vil nok den mest sannsynligvis være mIRC.. eller pirch, whatever..

2. Så må du koble opp til bnc'n din.. det gjøres på følgende måte: /server irc.shellet-mitt.com (dvs serverhosten til shellet ditt..)

3: Når du kommer inn på BNC'n, skriver du /vhost denne.hosten.vil.jeg.ha (det bør være en gyldig host.)

4: Så kan du starte og legge til servere i serverlisten, det lønner seg og ha minst 2-3, i tillfellet en skulle gå ned eller no sånt.. Det gjøres på følgende måte;
/addserver server.irc.net:<port>

5: Now you're all set to go! Skriv /bconnect og bnc'n prøver og koble opp til server #1
(bruk /jump for og bytte)

når du kommer deg på BNC'n kan du også bruke /bhelp for og liste alle kommandoene..

Husk bare at psybnc "holder" på oppkoblingen din hvis du bare kobler av.. så husk og sett awaygrunn og slike ting med /setaway og /awaynick.. eller bruk /bquit for og koble av irc-serveren.

Det var vell fint forklart?