Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2096
Hallo

Skal kjøpe meg speilrefleks, broren min skal forlove seg om noen ukers tid så har derfor litt tid. Har brukt canon før, har sett på de forskjellige modellene, men vet ikke hva som er "bra".

Ønsker å bruke til bilder og film.

Budsjettet mitt er max 4000 kr.
Sist endret av Hacker; 5. februar 2015 kl. 16:53. Grunn: mer info
For 4000 får du stort sett en entrylevel-modell fra alle de store produsentene. Velg den du syns er finest eller bruk mye mer penger på bedre optikk. I den prisklassen er det ikke så jævlig stor forskjell på valgene du har.
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Trådstarter
Hvilken linse skal jeg velge?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva skal du ta bilder av?
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva skal du ta bilder av?
Vis hele sitatet...

Alt mulig, bare vanlige bilder og video.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du er ute etter noe med rundt 15-75mm zoom, du får finne ut hvilket kamera du vil ha, og velge en linse med ca de spesifikasjonene, siden budsjettet er stramt går det på bekostning av optikk kvaliteten.
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Trådstarter
Har sette på canon 100dhttps://www.dustinhome.no/product/5010808894/eos-100d-ef-s-18-5535-56-dc-iii

Er nikon eller sony bedre?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
100D'en du linker er veldig mye kamera for pengene, men vær oppmerksom på at det er et veldig fysisk lite kamera. Dette kommer selvsagt med fordeler og ulemper.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke glem å sjekk ut Pentax. På bruktmarkedet kan du skaffe deg en brukt K-7 med noen kit objektiver til den prisen.
Pentax lager de mest robuste og værbestandige kameraene. Du kan faktisk ha med deg k-7`n når du skal ta deg en dusj og legge det et døgn i frysern etterpå. Glem Nikon og Canon...bli en [COLOR="Red"]Pentaxianer [/COLOR]