Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 114690
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ty!
Jeg ble promota til Silver V 8 min før S3 var over, GG til meg
EUW: Emma Le Derp

Add :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Yo. Leter etter folk å spille med. Er bronze atm. Kan spille omtrent alt. XeqterX
Learning by doing
Undef's Avatar
Add Ganjababes EUW, spiller for det meste mid, klarer jungle og top også da!
lvl 16 atm
Som en tidligere bronze-sliter som på et punkt klatret eg opp til diamond 1 har jeg følgende tips til folk som ønsker å komme opp i elo: Det finnes ingen elo-hell; om du er god nok vil du alltid klare å stige i elo. Kanskje teamet ditt er elendig, men om du er god nok vil du alltid klare å carrie laget ditt. Om du ikke klarer å carrie, fortjener du rett og slett ikke å få elo. Noen ganger er laget ditt bokstavelig talt for dårlig til at dere kan vinne, men om du regelmessig klarer å carrie vil du raskt klare å stige i elo. Se bort ifra de gamene hvor teamet ditt var for dårlig til å vinne, og fortsett å carrie.
Jeg anbefaler ikke å bygge support items om du er >gold, rett og slett fordi ferdighetsnivået på spillerne er så latterlig at du må satse på å gjøre alt selv (gold og platinum er forsåvidt latterlig også, men hakket bedre. Når du etterhvert stiger i elo vil du innse dette.). Dvs at du bør ikke bygge "for laget ditt" når du f.eks jungler, bygg items som gjør damage og sats på å gjøre så mye du kan selv. Wards er ikke noe spesielt viktig før du kommer til platinum, kjøp wards hvis du føler at du selv trenger litt vision (ikke teamet ditt). Jeg anbeflaer ikke å spille support om du er >gold, fordi du ikke kan stole på ad carrien din, han er for dårlig. Du må satse på å gjøre det meste selv om du er >gold, du kan selvfølgelig få elo om du spiller support, men jeg vil ikke si at det er optimalt.

Om du ønsker å bli bedre anbefaler jeg å holde deg til én rolle og fokusere å bli så god som mulig i den. Jeg anbefaler også å spille én champion i lengre perioder, helt til du har mestret denne championen. Velg en champion som ikke blir bannet eller picket ofte. For min del var dette Mundo, hadde det ikke vært for denne championen hadde jeg aldri klart å komme meg til high elo. Ikke det at han er OP, men jeg mestret han så godt at jeg klarte å carrie og terrorisere fienden så mye at jeg klarte å komme til diamond1 selv om jeg egentlig ikke var noe spesielt god i spillet. Jeg hadde for det meste spilt på konsoll før jeg prøvde LoL, jeg forstod absolutt ingenting av spillet da jeg først prøvde det. Tror ikke jeg fikk mitt første kill før jeg var lvl 5. Jeg var dritt dårlig og hadde ingen talent i spillet.
Hvor mye tid du legger inn i spillet spiller selvfølgelig en stor rolle også, men du må fokusere på å forbedre deg selv. I flere måneder spilte jeg mange timer hver dag men klarte aldri å komme meg forbi bronze. Har tilsammen brukt utallige timer på spillet, som for min del er nok så jeg sier takk for meg til LoL for denne gang.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av navn- Vis innlegg
Som en tidligere bronze-sliter som på et punkt klatret eg opp til diamond 1 har jeg følgende tips til folk som ønsker å komme opp i elo: Det finnes ingen elo-hell; om du er god nok vil du alltid klare å stige i elo. Kanskje teamet ditt er elendig, men om du er god nok vil du alltid klare å carrie laget ditt. Om du ikke klarer å carrie, fortjener du rett og slett ikke å få elo. Noen ganger er laget ditt bokstavelig talt for dårlig til at dere kan vinne, men om du regelmessig klarer å carrie vil du raskt klare å stige i elo. Se bort ifra de gamene hvor teamet ditt var for dårlig til å vinne, og fortsett å carrie.
Jeg anbefaler ikke å bygge support items om du er >gold, rett og slett fordi ferdighetsnivået på spillerne er så latterlig at du må satse på å gjøre alt selv (gold og platinum er forsåvidt latterlig også, men hakket bedre. Når du etterhvert stiger i elo vil du innse dette.). Dvs at du bør ikke bygge "for laget ditt" når du f.eks jungler, bygg items som gjør damage og sats på å gjøre så mye du kan selv. Wards er ikke noe spesielt viktig før du kommer til platinum, kjøp wards hvis du føler at du selv trenger litt vision (ikke teamet ditt). Jeg anbeflaer ikke å spille support om du er >gold, fordi du ikke kan stole på ad carrien din, han er for dårlig. Du må satse på å gjøre det meste selv om du er >gold, du kan selvfølgelig få elo om du spiller support, men jeg vil ikke si at det er optimalt.

Om du ønsker å bli bedre anbefaler jeg å holde deg til én rolle og fokusere å bli så god som mulig i den. Jeg anbefaler også å spille én champion i lengre perioder, helt til du har mestret denne championen. Velg en champion som ikke blir bannet eller picket ofte. For min del var dette Mundo, hadde det ikke vært for denne championen hadde jeg aldri klart å komme meg til high elo. Ikke det at han er OP, men jeg mestret han så godt at jeg klarte å carrie og terrorisere fienden så mye at jeg klarte å komme til diamond1 selv om jeg egentlig ikke var noe spesielt god i spillet. Jeg hadde for det meste spilt på konsoll før jeg prøvde LoL, jeg forstod absolutt ingenting av spillet da jeg først prøvde det. Tror ikke jeg fikk mitt første kill før jeg var lvl 5. Jeg var dritt dårlig og hadde ingen talent i spillet.
Hvor mye tid du legger inn i spillet spiller selvfølgelig en stor rolle også, men du må fokusere på å forbedre deg selv. I flere måneder spilte jeg mange timer hver dag men klarte aldri å komme meg forbi bronze. Har tilsammen brukt utallige timer på spillet, som for min del er nok så jeg sier takk for meg til LoL for denne gang.
Vis hele sitatet...
Hva er IGN ditt? Hørte en streamer beskrive elo hell som det punktet du er klart bedre enn de på laget ditt men du er ikke god nok til å carrye jevnlig.
Noen som har noen gode forslag til ap, ad og tanky masteries etter patchen? :-)
http://www.reddit.com/r/leagueoflege...mments/1r4lvi/

der har du noen
Sist endret av sRe; 22. november 2013 kl. 14:42.
Trur jeg blir å bruke Scout i Utility treet mye siden ward trinketen får lengere range som er fint når man spiller Lee eller Jax.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
One-for-all mode er nå ute ;D
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
One-for-all mode er nå ute ;D
Vis hele sitatet...
Hva vil dette si?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hva vil dette si?
Vis hele sitatet...
5v5 med samme champion. Hysterisk morsomt med f.eks 5 Blitz som hooker i øst og vest. Kan dog bli noe langtråkig etter 30 minutter.
Sist endret av Jurgen1337; 22. november 2013 kl. 18:02.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Merk at det er forskjellig karakter på lagene. F.eks et med Blitz og et med caitlyn
Sitat av Snørrungen Vis innlegg
Trur jeg blir å bruke Scout i Utility treet mye siden ward trinketen får lengere range som er fint når man spiller Lee eller Jax.
Vis hele sitatet...
Er rangen på Lee sin w og Jax sin q lenger enn vanlig ward range da?
Noen som mainer support som har lyst å spille? er lei av trolls som nekter å spille support og går bare rundt og ødelegger for deg som ADC :/ Heter Entzer på EUW
Sist endret av frovar; 23. november 2013 kl. 17:48.
Spiller som oftest med Teemo i mid. Ble akkurat Lvl20
http://bildr.no/view/ZTZZM01W

Når kan man begynne å spille ranked?

Og jeg skjønner ikke helt det Rune systemet? Er det viktig del av spillet?
Sist endret av Obster; 25. november 2013 kl. 13:36.
Sitat av Obster Vis innlegg
Spiller som oftest med Teemo i mid. Ble akkurat Lvl20
http://bildr.no/view/ZTZZM01W

Når kan man begynne å spille ranked?

Og jeg skjønner ikke helt det Rune systemet? Er det viktig del av spillet?
Vis hele sitatet...
Teemo mid kan funke der nede, men jeg ville begynt å lære meg Annie eller Ryze. Dersom du skal spille ranked når du når lvl 30 (du trenger lvl 30 for å spille det) så må du gjøre en av to ting:
1. Lære deg hvordan metaen faktisk er, og ha håp om å havne i silver
2. Drite i det, spille Teemo mid fra starten av og havne i Bronze 5.

Runes, og forståvidt Masteries er utrolig viktig. Men ikke kjøpe runes før du er lvl 22(?) når du kan kjøpe de beste runes'a. Runes gir deg høyere stats i starten av spillet, og jo bedre folk du møter, jo mer har oppsettet ditt å si.

Hvis du vil lære deg champs ville jeg brukt guides på f.eks solomid.net, og lest på en eller annen wikipedia for LoL for å se hvordan metaen fungerer. Spillet er helt annerledes i lvl 30 og ranked enn det er opp til lvl 30.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Teemo mid kan funke der nede, men jeg ville begynt å lære meg Annie eller Ryze. Dersom du skal spille ranked når du når lvl 30 (du trenger lvl 30 for å spille det) så må du gjøre en av to ting:
1. Lære deg hvordan metaen faktisk er, og ha håp om å havne i silver
2. Drite i det, spille Teemo mid fra starten av og havne i Bronze 5.

Runes, og forståvidt Masteries er utrolig viktig. Men ikke kjøpe runes før du er lvl 22(?) når du kan kjøpe de beste runes'a. Runes gir deg høyere stats i starten av spillet, og jo bedre folk du møter, jo mer har oppsettet ditt å si.

Hvis du vil lære deg champs ville jeg brukt guides på f.eks solomid.net, og lest på en eller annen wikipedia for LoL for å se hvordan metaen fungerer. Spillet er helt annerledes i lvl 30 og ranked enn det er opp til lvl 30.
Vis hele sitatet...
Ta det Xasma sier med en klype salt.
Runes og masteries er ganske viktig, ja, dette er noe du burde lese deg opp på i en guide f.eks.

Når det kommer til teemo derimot så er han er generelt hatet champion i spillet, men det å spille han i ranked gjør ikke at du automatisk blir plassert i laveste eloen.
I level 20 kan du kjøpe runes, bare kjøp tier 3 runer.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Teemo mid kan funke der nede, men jeg ville begynt å lære meg Annie eller Ryze.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Synes Teemo er en kjapp liten koselig dude Er Annie & Ryze bedre en Teemo i ranked?
Takker for tips btw Skal vente til lvl22 med runes nå pga. tipset ditt

Sitat av Echodius Vis innlegg
Når det kommer til teemo derimot så er han er generelt hatet champion i spillet, men det å spille han i ranked gjør ikke at du automatisk blir plassert i laveste eloen.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette? Hvorfor er han hatet? Misliker folk å spille mot han? Misliker folk å bruke han? Slik jeg ser det er Teemo er flott champion å spille om man bruker han riktig. Tror det kan være lurt å spesialisere seg i en champ, men jeg har jo egentlig ikke peiling Har bare spilt i ca. 1-2 uker totalt.
Sitat av Obster Vis innlegg
Hvorfor det? Synes Teemo er en kjapp liten koselig dude Er Annie & Ryze bedre en Teemo i ranked?
Takker for tips btw Skal vente til lvl22 med runes nå pga. tipset ditt
Vis hele sitatet...
Du får de beste runes når du når lvl 20, ikke 22.
Og ja, prøv noen andre champs. Spiller du mid så ville jeg prøvd Riven, det er faktisk noe som mange har begynt å spille, og det fungerer bra. Ellers har du Ryze, Zyra, Orianna, Annie og Kassadin.

Før var det også vanlig med ADC mid, og det kan fungere nå også.
Obster, du begynner med ranked i lvl 30, da blir du satt i 5 games som bestemmer hva slags MMR (nye ELO) du er i!

Runes og Masteries er på en måte alfa-omega, for meg er det umulig å last-hitte hvis jeg ikke har riktige masteries/runes i f.eks Jungle
Når det gjelder runes. F.eks Greater seal of armor

Burde jeg da kjøpe dette flere ganger? Eller skal man bare ha en rune av de forskjellige?
Hvis du går på profilen din, i launchern, og velger Runes, kan du se hvor mange du kan ha, du kan vel ha 3 Quintessences f.eks.

Husker desverre ikke de andre, men tror det er 9 for "defensive", "attack" og "AP"
Sist endret av FryingPan; 25. november 2013 kl. 14:06.
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Hvis du går på profilen din, i launchern, og velger Runes, kan du se hvor mange du kan ha, du kan vel ha 3 Quintessences f.eks.

Husker desverre ikke de andre, men tror det er 9 for "defensive", "attack" og "AP"
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg, men jeg er inne her og titter:
http://www.lolpro.com/user-guides/te...-by-oreiudo008

Det står f.eks Greater Seal of Armor x9

Betyr det at jeg burde kjøpe dette 9 ganger? Eller er det noe jeg misforstår?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Det skjønner jeg, men jeg er inne her og titter:
http://www.lolpro.com/user-guides/te...-by-oreiudo008

Det står f.eks Greater Seal of Armor x9

Betyr det at jeg burde kjøpe dette 9 ganger? Eller er det noe jeg misforstår?
Vis hele sitatet...
Ja, da må du kjøpe 9 av de.
Sitat av frovar Vis innlegg
Noen som mainer support som har lyst å spille? er lei av trolls som nekter å spille support og går bare rundt og ødelegger for deg som ADC :/ Heter Entzer på EUW
Vis hele sitatet...
Kan du ikke lære deg å spille support selv? Da slipper du jo det problemet. Eller er det for "kjedelig"?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Ta det Xasma sier med en klype salt.
Runes og masteries er ganske viktig, ja, dette er noe du burde lese deg opp på i en guide f.eks.

Når det kommer til teemo derimot så er han er generelt hatet champion i spillet, men det å spille han i ranked gjør ikke at du automatisk blir plassert i laveste eloen.
I level 20 kan du kjøpe runes, bare kjøp tier 3 runer.
Vis hele sitatet...
Du blir ikke automatisk plassert der, men skal du komme noen vei i ranked må du klare å carrye. Teemo mid er så lett å ta med hvilken som helst annen mid dersom man kan spillet. Jeg vet ikke om én eneste assassin/AP caster mid som taper mot Teemo med mindre man har en seriøs promille på gang.

Det er på ingen måte hat mot Teemo, han kan funke fint i top lane som evig splitpush, men er gankse så ubrukelig, da det er det eneste han kan gjøre. Da er man avhengig av å gjøre én av to: 1. teamet kan vinne 4v4/4v5 fights. 2. du blir så fed at minst 2 må komme top for å ta deg mens du pusher. De fleste andre champs kan i hvert fall hjelpe noe selv om du taper lane.

Grunnen til at jeg foreslo Annie/Ryze er fordi de er rimelig enkle å mestre og funker i grunn mot alt du kan møte mid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Legg til DQ StrongSide hvis dere er interessert i og spille. (EU WEST)
Jeg spiller litt hver dag. Add meg om du ønsker en halvgod mid/top-laner. IGN: Jahn Teigen
Bare til å adde meg. Heter Bro Safari spiller på west
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du blir ikke automatisk plassert der, men skal du komme noen vei i ranked må du klare å carrye. Teemo mid er så lett å ta med hvilken som helst annen mid dersom man kan spillet. Jeg vet ikke om én eneste assassin/AP caster mid som taper mot Teemo med mindre man har en seriøs promille på gang.

Det er på ingen måte hat mot Teemo, han kan funke fint i top lane som evig splitpush, men er gankse så ubrukelig, da det er det eneste han kan gjøre. Da er man avhengig av å gjøre én av to: 1. teamet kan vinne 4v4/4v5 fights. 2. du blir så fed at minst 2 må komme top for å ta deg mens du pusher. De fleste andre champs kan i hvert fall hjelpe noe selv om du taper lane.

Grunnen til at jeg foreslo Annie/Ryze er fordi de er rimelig enkle å mestre og funker i grunn mot alt du kan møte mid.
Vis hele sitatet...
Teemo er en bra champion overall. Hvertfall etter season 3 forandringene, ingen orakel å bruke mot soppene, limited wards osv osv. Teemo gir freewards på mappen med syk dmg om du er flink til å farme creeps og bygger AP.
Legg til FLuffy Asian Guy på euw, søker en som vil duoe ofte og climbe er currently Gold v.
Legger til en god del av dere på EU West

Heter forresten Hesland :-) Har decay'et ned til Gold 4 tror jeg. Er med å spille imorgen og fremover i juleferien.

Heter Pukkelbjorn på EUNE, spiller der også av og til
Sist endret av SJefen; 9. desember 2013 kl. 17:09.
Sitat av kevinellingsen Vis innlegg
Legg til FLuffy Asian Guy på euw, søker en som vil duoe ofte og climbe er currently Gold v.
Vis hele sitatet...
Denne ungen er trash. Jk


Legg til Giiiiiinger på EUW, plat 1, uten pc atm desverre :/
Noen gode 3v3spillere?
Spilte en del 3v3 før(plat), men har ikke noe team lengre.
Om noen er interessert, så add meg B4ttlecry
Noen som smurfer på euw? er gold 1 50lp, trenger litt hjelp^^
add: Terror
Sist endret av wataan; 16. desember 2013 kl. 18:11.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Vist noen har lyst på noen normals i ferien kan dere adde Lord Brille . Var gold3 på east men har enda ikke spilt ranked på west
Mener dere at xp boost og ip boost er verd pengene?
Sitat av Flaska Vis innlegg
Mener dere at xp boost og ip boost er verd pengene?
Vis hele sitatet...
Jeg syns du ikke bør bruke xp boost pga. da får du ikke spilt like mye som uten før lvl 30. Dessuten bør du ikke spille ranked med en gang om du ikke vil bli Bronze 5. Men det er verdt pengene om du absolutt må lvle fort, ja!

Ip boost er verdt pengene det og, ihvertfall om du skal grinde etter en champion.

PS: Både IP boost og XP boost stacker i wins + dager
▼ ... over en uke senere ... ▼
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Noen som får med seg dette her?

https://twitter.com/DerpTrolling

http://www.twitch.tv/phantoml0rd

En som DDOS'er LoL og skryter av det å overnevnte plasser :P

Og nå fortsetter de på EA

http://www.digitalattackmap.com/#ani...16069&view=map
Rust nettverket er nede også, et par dager faktisk. uten at jeg veit at det har noe sammenheng.
Noen som vet når sesong 4 begynner?
Hvordan fungerer elo reset?
Tenker at det har noe med der du er fra før, vis du er diamond 1, å taper 10/10, så er du i diamond v 0lp / platinium 1 100lp?

noen som vet?
Sitat av skyf43n Vis innlegg
Hvordan fungerer elo reset?
Tenker at det har noe med der du er fra før, vis du er diamond 1, å taper 10/10, så er du i diamond v 0lp / platinium 1 100lp?

noen som vet?
Vis hele sitatet...
Du begynner med 0 i ranking. Så alle starter likt etter reset og har like muligheter for å klatre opp i ranking. Du starter på det laveste og klatrer oppover på lik linje med alle andre spillere.
Sist endret av Gigolo; 4. januar 2014 kl. 23:36.
Sitat av Gigolo Vis innlegg
Du begynner med 0 i ranking. Så alle starter likt etter reset og har like muligheter for å klatre opp i ranking. Du starter på det laveste og klatrer oppover på lik linje med alle andre spillere.
Vis hele sitatet...
så hver match telles som 150?
Sitat av Gigolo Vis innlegg
Du begynner med 0 i ranking. Så alle starter likt etter reset og har like muligheter for å klatre opp i ranking. Du starter på det laveste og klatrer oppover på lik linje med alle andre spillere.
Vis hele sitatet...
Feil. De har bare en soft elo reset.

Edit: utdyping; de tar eks alle med elo 1000-1200 og setter de til 1000, alle med 1201-1400 til 1200 osv. Så spiller du 5 matcher som legger deg i den leaguen du skal etter hvor mange du vinner/taper av disse. Du gjør meget store elo hopp i disse 5 matchene
Sist endret av random72742; 5. januar 2014 kl. 00:33.
Noen som gleder seg til season 4 nå eller?
Merker jeg gleder meg som en liten unge!
heter Lothen90 bare og adde om du vil spille er bare lvl 25 og nokså noob men altids kjekt og spille med folk ;D
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Begynt å spille kata, kom meg endelig i Silver! Vunnet 20 og tapt 2 games, hvor jeg hadde en afk på hvert av tapene

http://www.lolking.net/summoner/euw/...1#ranked-stats

Add meg gjerne: Zhni
Har lyst på ny top champ, noen tips?