Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 9936
Om man f.eks smuldrer opp hasjen, så smelter den sammen med det feiteste meieri smøret. Lar dette stivne, kutter det opp i biter og putter inn i tomme medisin kapsler?

Vet jo THC + fett er tingen når man skal lage det i mat. Men når det er stivnet og ikke varmt lengere, hvordan vil det fungere?

Hadde vært genialt om det funka, hater å røyke og mekke, men gidder ikke lage eller ete brownies. Jeg bor hjemme og dette må jo fikses på kjøkkenet når de er på jobb. Kan ikke gå opp å smelte hasj i smør når som helst akkurat.

Så stivna fett i thc? noen som har prøvd noe lignende?
Sist endret av Dodecha; 23. januar 2011 kl. 23:11. Grunn: rettskrevet
Ja, dette vil funke som juling. Det du må passe på er å få smøret så potent som mulig så du slipper å spise så mange kapsler.

Når du først har laget cannasmør så er det langt bedre måter du kan bruke det på enn å putte det i kapsler. Lag heller brownie, kakao eller lignende. Kakao er nice i mine øyne da du slipper å høgge nedpå kaker. En kopp varm kakao og det er bare å lene seg tilbake i godstolen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Klart det vil fungere, det er ingen forskjell på dette og å ha det i bakeverk/annen mat bare at det er mer kompakt.
Biotilgjengeligheten er vel en smule annerledes når det er pakket i en kapsel, men om det er nok THC vil du få effekten du er ute etter.

Det du eventuellt må finne ut er hvilken dosering du trenger å ta.
Ja det vil fungere helt fint, dog vett jeg ikke om det er noe lurt å oppevare kapseler med olje og hasj i.
Du kan jo bare oppevare cannabutter i kjøleskapet en lur plass?
Cherie's Avatar
Trådstarter
Jeg vil ikke spise brownies, får vel nok spisekick etterpå. Vil ned i vekt og hasj er jo det sunneste "kalorifrie", dog ikke så kalorifritt med smør da får lage de potente ja halvt med hasj og halvt med smør, eller litt mer smør?
Sist endret av Dodecha; 23. januar 2011 kl. 23:23. Grunn: rettskrevet
Tror nok du kan bruke litt mer smør en det, men alt kommer jo ann på hvor potent du selv vil ha det
Cherie's Avatar
Trådstarter
hmm, jeg er usikker. Har vel kun 2 gram nå, men null stress å få tak i mer om dette faktisk fungerer

Ja, tenker jeg må oppbevare dette i kjøleskap eller vil jo smøret smelte i romtemp. eller?
Vi får se gleder meg til å teste ass. hadde vært enklere enn alt liksom. null stress med mekking, sunnere for lunger + enkelt å bare svelge en kapsel, du slipper hasj og smør smak hehe
Om du lager av to gram er det jo også ganske lett å finne doseringen du ønsker å ta Liker den tanken. Lite rot, unngår å måtte spise mat om man er mett(samt du slipper rotet på kjøkkenet), slipper røyklukt fra klær ol pluss enkel dosering. Si fra om det virker!
Cherie's Avatar
Trådstarter
jupp mye enklere enn å bake i alle fall hehe...
Er ikke helt med nu, mener dere at hvis man tar 1 G brunt, å knuse det opp i pulver også tar feks, en Ritalin pile å oppne kapsel å tømme ut inholde også sope nedi hasjen i kapsel, også svelge kapseln?

Er det mulig at det skal funke?
THC er fettløselig. Derfor løser man (la oss si 1g) opp i smør. Smøret stivner, og deretter putter man hasjsmør inne i kapsler og svelger dem. Det blir det samme som om du lager hasjmat.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg vil ikke spise brownies, får vel nok spisekick etterpå. Vil ned i vekt og hasj er jo det sunneste "kalorifrie", dog ikke så kalorifritt med smør da får lage de potente ja halvt med hasj og halvt med smør, eller litt mer smør?
Vis hele sitatet...
Den "sunneste" måten å innta hasj oralt på, spesielt hvis man vil ned i vekt, er å spise den som den er, eventuelt i kombinasjon med litt fett (tran, udos choice, olivenolje etc.).
4:20 all day
Nuddel's Avatar
Har faktisk tenkt på dette flere ganger selv. Har vært digg å bare ta en "pille", og slippe stress med lukt osv.
Du får si ifra hvordan det funker! =)
Hvorfor ikke bare spise hasjen uten å gjøre noe med den? Gir fiiin funk det å! uten kapsler,smør, brownies eller whatever...
Fordi det gir bedre funk og blande det ut med smør.
Syntes å spise hasj uten å blande den ut med noe gir like bra funk jeg, spess med noe alkohol innabords!
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg vil ikke spise brownies, får vel nok spisekick etterpå. Vil ned i vekt og hasj er jo det sunneste "kalorifrie", dog ikke så kalorifritt med smør da får lage de potente ja halvt med hasj og halvt med smør, eller litt mer smør?
Vis hele sitatet...
Slapp av, mengden av karbohydrat(sukker o.l.) har mye mer å si en mengden med kalorier og fett når en skal slankes

Du får si ifr hvordan det gikk når du fær prøvd det ut da
Har gjort dette før, men på en litt annen måte.

Jeg finmalte hasj til pulverform, som jeg så presset rellativt hardt i en kapsel. Fikk 0,5 i hver kvapsel. 3kapsler og det blir goodform
Sitat av Legend. Vis innlegg
Har gjort dette før, men på en litt annen måte.

Jeg finmalte hasj til pulverform, som jeg så presset rellativt hardt i en kapsel. Fikk 0,5 i hver kvapsel. 3kapsler og det blir goodform
Vis hele sitatet...
Og det funket ?
hvordan type, brunt eller grønt?
Sitat av Kain Vis innlegg
Og det funket ?
hvordan type, brunt eller grønt?
Vis hele sitatet...
Ja, det funka egentlig litt for bra. Jeg brukte brunt.

Fikk virkning rellativt fort også, men det er vel for at når kapselen går i oppløsning går alt pulveret ut på en gang.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Det har jeg prøvd og, bare finmale og inn i kapsel, men det funket ikke noe særlig. Vil tro du må ha blanda med fett for best effekt.

Kanskje du hadde masse fettrik mat i magen^^ hehe
Da har man en metode jeg kan bruke
Men en joint slår aldri feil
Cherie's Avatar
Trådstarter
Nei, en joint slår ikke feil det heller men jeg er ikke så glad i å røyke, spesiellt jointer da jeg føler de er mye sterkere enn vanlige sigaretter. + jeg suger i å rulle, og bor hjemme = kan enklet bli tatt.
Sist endret av Dodecha; 26. januar 2011 kl. 14:55.
Hvis du er redd for å bruke for mye smør (med tanke på at du vil ned i vekt), kan du jo bruke Cocosa.
Dette er kokkosfett som er ypperlig å binde thc med. Det smaker GODT og er veldig sundt.
Selvom dette er et mettet fett er det sundt, nettop fordi det er lavt kolesterol innhold (tror jeg), og fettet består av MCTfett, altså fett med halvlange fettsyrer, som vil bidra med å øke fettforbrenningen

Kort sagt, så er dette en veldig god måte å blande sakene dine i, med tanke på både mat og helse

Cocosa
Trenger ikke smoer for at dette skal virke!
Jeg brukte selv aa smuldre opp hasj og putte i kapsler, funket helt fint!
Har prøvd å stappe cannabutter i kapsler før. Problemet med kapslene var at etter noen timer i lomma ble smøret mykere og kapslene gikk i oppløsning.
Cherie's Avatar
Trådstarter
Du må bruke mettet fett som ikke smelter så sinnsykt fort i lufttemp. Så det meierismøret man bruker til steking er nok best, men man må seff oppbevare kapslene i kjøleskapet Cocosa er vel ikke slik som blir stivt? Må jo liksom ikke renne ut av kapslene Om jeg kunne valgt sku jeg jo brukt omega fettsyrer.

Ikke at jeg har brøvd å oppbevart noe flytende i disse kapslene, men kan tenke meg at det vil renne litt gjennom på sidene der de er satt sammen, om man ikke bruker teip, noe som sikkert ikke er så sunt å ete
Sist endret av Dodecha; 26. januar 2011 kl. 14:57.
Delfiafett er jo stivt som bare f.. Men hvor sundt det er, er vel en annen sak..?
Cherie's Avatar
Trådstarter
Hvor får man tak i det? men er det stivt i rom temp? Det feiteste smøret blir mykt i rom temp, ikke helt flytende da.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Hvor får man tak i det? men er det stivt i rom temp? Det feiteste smøret blir mykt i rom temp, ikke helt flytende da.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Du kan jo bruke agar-agar(fåes i butikker som selger asiatiske )? Da blir alt stivt, og det holder seg hardt til det når 70grader cirka.
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Til oppbevaring, putt de ferdig laga kapslene i en "omega 3" / "friflyt" boks og ha de i kjøleskapet det vil vel ikke se så ille ut? hvis ikke kan du jo bare kjøpe ett usb kjøleskap som er laga for brus bokser, da har du de på rommet også =)
Sitat av Cherie Vis innlegg
Hvor får man tak i det? men er det stivt i rom temp? Det feiteste smøret blir mykt i rom temp, ikke helt flytende da.
Vis hele sitatet...
Både smør og kokosfett, som har blitt nevnt, er jo relativt stivt i romtemp. Om man skal gå rundt med kapslene i lommen er jo saken en annen.

Men, hvorfor lage kapsler? Det finnes masse andre kalorifattige (i forhold til brownies etc.) måter å innta cannabis oralt. Her følger noen eksempler:
-Plain. Bare spis hasjen/marihuanaen
-Plain med olje/fett-"chaser". Innta en spiseskje olivenolje, tran, smør, hampolje, linføolje, selolje, margarin eller liknende før, etter eller samtidig med cannabisen.
-Løst i fett. Spis en spiseskje smør eller olje med oppløst cannabis.
-Løst i alkohol. Løs cannabis i et shotteglass med alkohol. Bottoms up!
-Lag cannabisdressing og spis med en sunn salat.
-En grov brødskive med cannabissmør, tunfisk/kjøttpålegg og tomat, agurk og salatblad.
-Lag sunne cannabiskuler av tørket frukt (dadler, fiken, rosiner), hakkede nøtter (paranøtter, valnøtter, hasselnøtter) og litt kokosfett, eventuelt litt kakaopulver og/eller honning. Disse er ikke kalorifattige per def. men om man har f. eks. 1 gram cannabis per kule trenger man jo ikke mange.

Bare fantasien setter grenser.
Cherie's Avatar
Trådstarter
^^ hehe

Ja det er mange mange måter. Men jeg bor hjemme hos foreldrene mine. Og kan ikke drive å kokkelure på kjøkkenet og lage ting med hasj. Derfor tenkte jeg at når di er vekk og jeg har huset fritt, da kan jeg lage opp en samling med slike kapsler, så jeg HAR, og slipper noe mer kjøkken opplegg. Man må jo blande hasjen inn i varmt fett? For at thc skal kunne frigjøres? Fettet man spiser blir sikkert varma i magesekken, men litt vanskelig å estimere, da fett er det siste som blir fordøyd.

Men sånn i terorien:
Spise 3 stk omega kapsler
Så spise smuldra hasj
Så 3 til omega kapsler?

Jeg er på en sånn diet for hjernen (som er ufungerende) der jeg uansett må spise 6 omega fettsyre kapsler om dagen uansett. Pga. underernæring og jeg greier ikke spise så variabelt og slik. Ikke det at hasj vil hjelpe hjernen da, haha. Men er jo mindre skadelig enn alkohol og alle benzo medisinene jeg får.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Man må jo blande hasjen inn i varmt fett? For at thc skal kunne frigjøres?
Vis hele sitatet...
Neida, man må ikke det, men jo mer cannabisen er løst i fett (varme hjelper til med dette) jo bedre blir biotilgjengeligheten. Man fåraltså mer effekt per mengde. Det vil dog også fungere å bare spise hasjen som den er, uten fett, oppvarming eller kapsel.
Cherie's Avatar
Trådstarter
det har jeg prøvd, å spise den uten noe til, funket ikke på meg i alle fall. og det var pulverisert, ikke en diger klump.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Om man f.eks smuldrer opp hasjen, så smelter den sammen med det feiteste meieri smøret. Lar dette stivne, kutter det opp i biter og putter inn i tomme medisin kapsler?

Vet jo THC + fett er tingen når man skal lage det i mat. Men når det er stivnet og ikke varmt lengere, hvordan vil det fungere?

Hadde vært genialt om det funka, hater å røyke og mekke, men gidder ikke lage eller ete brownies. Jeg bor hjemme og dette må jo fikses på kjøkkenet når de er på jobb. Kan ikke gå opp å smelte hasj i smør når som helst akkurat.

Så stivna fett i thc? noen som har prøvd noe lignende?
Vis hele sitatet...
ikke tenk på å gjøre noe med den,bare kjøp disse tomme kapslene og press de fulle med svarting,det vil jo funke helt like bra som smooke bare litt lenger opptakstid!

en god ide var det syns jeg!

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Neida, man må ikke det, men jo mer cannabisen er løst i fett (varme hjelper til med dette) jo bedre blir biotilgjengeligheten. Man fåraltså mer effekt per mengde. Det vil dog også fungere å bare spise hasjen som den er, uten fett, oppvarming eller kapsel.
Vis hele sitatet...
ja det greieste er vell bare å svelge det hele uten å gjøre en dritt med det hvis du klarer det med ett stort glass å drikke,helst melk da,fettløselig!
Ed Rosenthal beskriver det å lage piller av cannabis her:

http://www.cannabisculture.com/v2/articles/2825.html
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
skaff fett på glass, lag 50-50 med bobblings = profitt?
Etter hver gang du grinder, samle de hvite krystallene som ligger igjen på bunnen. Når du har nok, fyll opp en hel kapsel, press inn en liten bit med smør/fett om ønskelig. God tur
Sitat av Cherie Vis innlegg
det har jeg prøvd, å spise den uten noe til, funket ikke på meg i alle fall. og det var pulverisert, ikke en diger klump.
Vis hele sitatet...
Merkelig. Hvor stor dose snakker vi om?
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det forskjell på effekt ved å spise 1 gram hasj som bare er smuldret opp, kontra svelge nedpå 1 gram som er kokt inn i litt smør?
Sitat av fredrik22 Vis innlegg
Er det forskjell på effekt ved å spise 1 gram hasj som bare er smuldret opp, kontra svelge nedpå 1 gram som er kokt inn i litt smør?
Vis hele sitatet...
Ja, som det står bak i tråden her. Varmt smør gjør at du får mer THC ut av det du spiser. Du må ikke koke det, varm det på moderat varme. Koker du det kan virkestoffene fordampe.
Fikk forøvrig aldri høre noe mer om det funket bra eller ikke..?
Det må nesten virke.
Hasj oralt virker. Hasj i fett letter opptaket av THC slik at man kan nyttegjøre større mengde av THCen.
Altså vil hasj i fett stappet i en tom kapsel måtte virke.
Problemet kan jo være å beregne antallet kapsler en skal ta
fan.... er det ikke bare å røke reven.. spise kaka . helle i seg drinken og gå å legge seg da?....

mye styr for å få i seg en beta med rev da....
Vel en lettvint løsning er jo å lage canna-shots. Ekstrakte THC i sprit eller isvann også blande det i drinker.
Også her kan jo mengden bli en utfording men det er jo relativt enkelt og lite styr for de som ikke vil røyke eller bake.

Eller kanskje canna-snus? Burde vel funke det også. Hasj i pulver rakt inn i general løs.
Mulighetene er jo mange.
Sitat av selvmord Vis innlegg
Hvorfor ikke bare spise hasjen uten å gjøre noe med den? Gir fiiin funk det å! uten kapsler,smør, brownies eller whatever...
Vis hele sitatet...
Lurer litt på dette med å spise cannabis rent.

Gir det noe effekt å spise hasj? altså uten å blande det med noe.
Har aldri vert borti det.

Weed derimot har jeg fått bekreftet at ikke gir noe effekt dersom man svelger en bud.
Når jeg var i Amster og skulle ta toget videre til Luxemburg hadde vi rundt 1-2 gram med grønt som vi ikke rakk å røyke. Så kompisen min tok og svelget alt sammen i håp om å bli fjern av det på togturen. Eneste som skjedde var at dassen stinka weed et par dager senere når han dreit.

Er det anderledes med hasj? Blir man fjern av å spise det rent?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leste om skakkolade i gateavisa. Smelte kokesjokolade og blande inn noe god hasj. Sitte på kaffebar og spise skakkolade i vanlig sjokoladepapir.

Ikke fall for fristelsen å blande melk i, da stivner det aldri...
Sist endret av Bobben79; 21. juli 2012 kl. 14:03.
Du må beise sjarken!
Sitat av Cherie Vis innlegg
hmm, jeg er usikker. Har vel kun 2 gram nå, men null stress å få tak i mer om dette faktisk fungerer

Ja, tenker jeg må oppbevare dette i kjøleskap eller vil jo smøret smelte i romtemp. eller?
Vi får se gleder meg til å teste ass. hadde vært enklere enn alt liksom. null stress med mekking, sunnere for lunger + enkelt å bare svelge en kapsel, du slipper hasj og smør smak hehe
Vis hele sitatet...
Smøret vil barske i romtemp
Sitat av Zetta Vis innlegg
Lurer litt på dette med å spise cannabis rent.

Gir det noe effekt å spise hasj? altså uten å blande det med noe.
Har aldri vert borti det.

Weed derimot har jeg fått bekreftet at ikke gir noe effekt dersom man svelger en bud.
Vis hele sitatet...
Både rent brunt og rent grønt gir effekt når man spiser det, men grønt er et h***ete å få i seg og det tok 2-3 timer før det ga noen effekt. Det tok enda lenger tid å nå peak, og lang tid å komme ned. Vet ikke om jeg egentlig vil anbefale det.