Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5309
Har en iPhone som nettopp er oppgradert til 4.1. Også ønsker jeg å Jailbreake telefonen.
Har aldri gjort dette før, så håper noen flinke folk her kansje klarer å hjelpe meg.

mvh. iSars
Har ikke kommet enda. Du burde heller ikke ha oppgradert til 4.1 før du fikk informasjon om jailbreak.

Søk på DevTeam i Google så får du alltid siste nytt innen jailbreak/unlock rett fra kilden.
Sist endret av Source; 9. september 2010 kl. 19:52.
Foreløpig er det ikke kommet noen jailbreak til iOS 4.1, du blir pent nødt til å vente til dette foreligger
Okey, noen som vet hvor lang tid disse folka bruker på å jailbreake en ny oppdate?
Vi vet ikke noe særlig mer enn deg, men det ryktes om at koden alt er knekt så det er nok ikke snakk om veldig lang tid. De vil bare at det skal funke 100% først.
De har funnet et gigantisk sikkerhets hull i iOS 4.1

Se her: http://www.itavisen.no/850864/kjempehull-i-ios-41
oki, takk for alle svar :P
kommer tilbake til dette litt seinere.
Du kan tilbakestille til firmware 4.01 via iTunes, og så bruke Jailbreake me. Slik gjorde jeg det når jeg dreit meg ut og oppgraderte!
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Du kan tilbakestille til firmware 4.01 via iTunes, og så bruke Jailbreake me. Slik gjorde jeg det når jeg dreit meg ut og oppgraderte!
Vis hele sitatet...
Dette fungerer kun for de som har lagret shsh hos cydia vel og merke. Har man ikke gjort det ender du bare opp med error i iTunes ved downgrade.
kommet jailbreak til 4.0 da ?
Sitat av magnus3k Vis innlegg
kommet jailbreak til 4.0 da ?
Vis hele sitatet...
Det finnes jailbreak t.o.m 4.01
Det er bare å nedgradere til 4.0. Det er ikke noe forskjell på 4.0 og 4.0.1
Hvem skulle være interessert i å nedgradere fra 4.0.1 til 4.0?

De som har gått høyere enn 4.0.1 vil jo uansett ha samme problemer om de nedgraderer til 4.0 som til 4.0.1.

Selvsagt er det "noe forskjell" fra 4.0 til 4.0.1...
Sist endret av Kinseek; 10. september 2010 kl. 23:12.
det 4.0.1 gjør er å ødelegge jailbreak og fikse noen veldig små bugs.
Du kan jailbreak 4.0.1
Brukte den her http://www.blogsdna.com/11321/how-to...9-5-beta-5.htm

Men det som er lolz nå ,er at jeg ikke får ringt noen men det går an å ta i mot samtaler fra andre .
Noen som vet hvorfor ?
Professional Derp
xLodott's Avatar
Info om foreksempel en av jailbreakene jeg vet om, JailbreakMe 2.0:

Firstly, don't update past 4.0.1, the last firmware JailbreakMe supports. Secondly, and arguably most importantly, allow Cydia to "make your life easier". This will allow you to always restore back to the latest firmware available when you select that option.
Vis hele sitatet...
Altså, SHSH blobs.
All info om jailbreaking står her http://blog.iphone-dev.org/
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Brukte den her http://www.blogsdna.com/11321/how-to...9-5-beta-5.htm

Men det som er lolz nå ,er at jeg ikke får ringt noen men det går an å ta i mot samtaler fra andre .
Noen som vet hvorfor ?
Vis hele sitatet...
fordi steve jobs ikke liker at du jailbreaker, så da straffes du ved å ikke kunne ringe folk.
Hvilken side ville dere brukt hvis dere skulle ha Jailbreak`a en Iphone 4.0.1?
Gå til www.Jailbreakme.com med Safari på iPhonen, følg instruksene, ha en jailbreaket iPhone. Evt. følg guiden.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Gå til www.Jailbreakme.com med Safari på iPhonen, følg instruksene, ha en jailbreaket iPhone. Evt. følg guiden.
Vis hele sitatet...
Takk. Et ordentlig svar

Hvordan blir dt med tom tom europe, hvordan får jeg få dt inn på iPhonen?
Sitat av isars Vis innlegg
Okey, noen som vet hvor lang tid disse folka bruker på å jailbreake en ny oppdate?
Vis hele sitatet...
Cluet her er ikke intervallet mellom jailbreakene, men strategien ved å ikke gi Apple gratis support. Krefter for å lage en ny JB vil kun bli brukt når Apple slipper en substansiell oppgradering av iOS.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Men det som er lolz nå ,er at jeg ikke får ringt noen men det går an å ta i mot samtaler fra andre .
Noen som vet hvorfor ?
Vis hele sitatet...
Det er fordi den fungerer bare på 4.1 Beta og ikke final versjonen som du bruker.

Nedgraderte til 3.1.3 selv fra 4.1.
Så det er mulig : P
Ikke lett fra Windows men det var det jeg gjorde.
*edit*

Er forresten ikke lett å jailbreake 4.1 ifølge dev teamet.
Sist endret av Alphanio; 16. september 2010 kl. 12:36.
Jeg oppdaterte og jailbreaket 4.1 IPSW ( Jævlig dumt ) Og nå vil ikke Iphone 3G'n min gjenopprettes.Kan ikke ringe folk, Folk kan ringe meg, men jeg hører ikke når noen snakker og de hører ikke meg. Setter den i DFU mens den er kobla til Itunes. Den starter og sier at den må gjenopprettes til en tidligere versjon. Den jobber litt også kommer det på nytt at Iphonen må gjenopprettes. Akuratt som at den har startet på nytt. Har endelig fått den til å begynne med gjenoppretting, Men det vises bare Apple ikonet og en tom progress bar under.

Hjelp?


EDIT**

Litt ekstra info.

http://www.blogsdna.com/11321/how-to...9-5-beta-5.htm

"Same here Blink im losing my phone icon and all its features as well… phone doesn’t even show up in settings either.. and my phone wont turn off after i jailbreak i couldn’t sync or back up or anything i had to completely restore my iphone 3g from Recovery mode just to get it back to normal, "

"I got exactly the same thing. After updating to 4.1, I used redsn0w to jailbreak. All seemed fine, except no Phone icon. I can call people from the messages app (Call button at top of conversation) but from nowhere else!"

Noen andre skrev de kommentarene jeg nettopp linket til.


HJELP!

Sitat av Fusjon Vis innlegg
Jeg oppdaterte og jailbreaket 4.1 IPSW ( Jævlig dumt ) Og nå vil ikke Iphone 3G'n min gjenopprettes.Kan ikke ringe folk, Folk kan ringe meg, men jeg hører ikke når noen snakker og de hører ikke meg. Setter den i DFU mens den er kobla til Itunes. Den starter og sier at den må gjenopprettes til en tidligere versjon. Den jobber litt også kommer det på nytt at Iphonen må gjenopprettes. Akuratt som at den har startet på nytt. Har endelig fått den til å begynne med gjenoppretting, Men det vises bare Apple ikonet og en tom progress bar under.

Hjelp?


EDIT**

Litt ekstra info.

http://www.blogsdna.com/11321/how-to...9-5-beta-5.htm

"Same here Blink im losing my phone icon and all its features as well… phone doesn’t even show up in settings either.. and my phone wont turn off after i jailbreak i couldn’t sync or back up or anything i had to completely restore my iphone 3g from Recovery mode just to get it back to normal, "

"I got exactly the same thing. After updating to 4.1, I used redsn0w to jailbreak. All seemed fine, except no Phone icon. I can call people from the messages app (Call button at top of conversation) but from nowhere else!"

Noen andre skrev de kommentarene jeg nettopp linket til.


HJELP!
Vis hele sitatet...

Fant en fiks som virka.

"Hey listen. The problem is this is for 4.1 betas. That’s why your JB are failing.

To fix, power off your iPhone and unplug from the computer. THEN. Hold down the home button and keep holding it whist plugging in your iPhone. Your iPhone should enter recovery mode, and you can restore back to the normal 4.1 firmware.

DONT JAILBREAK NOW! SERIOUSLY!! Wait until someone does it properly!!!
AND also – please read the comments before jailbreaking with some tutorial. If there is a problem (which there clearly is) then wait until some people start saying it’s fixed!!

Any questions @ reply me on Twitter. @jdrydn"
Sist endret av Fusjon; 16. september 2010 kl. 15:45.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Jeg oppdaterte og jailbreaket 4.1 IPSW ( Jævlig dumt ) Og nå vil ikke Iphone 3G'n min gjenopprettes.Kan ikke ringe folk, Folk kan ringe meg, men jeg hører ikke når noen snakker og de hører ikke meg. Setter den i DFU mens den er kobla til Itunes. Den starter og sier at den må gjenopprettes til en tidligere versjon. Den jobber litt også kommer det på nytt at Iphonen må gjenopprettes. Akuratt som at den har startet på nytt. Har endelig fått den til å begynne med gjenoppretting, Men det vises bare Apple ikonet og en tom progress bar under.

Hjelp?
Vis hele sitatet...
Hadde akkkurat samme problem :P
Sitat av onoffon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og denne vil ikke kuke Iphonen min opp som den forrige Jailbreaken jeg prøvde?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av Big General Vis innlegg
Takk. Et ordentlig svar

Hvordan blir dt med tom tom europe, hvordan får jeg få dt inn på iPhonen?
Vis hele sitatet...
Du legger til hackulo.us repoen i cydia og installerer Installous. Så åpner du opp installous og søker litt..
Sitat av T.J. Vis innlegg
Du legger til hackulo.us repoen i cydia og installerer Installous. Så åpner du opp installous og søker litt..
Vis hele sitatet...
Uff, Tenkte jeg skulle si det nå. Pwnage virker bare med MAC.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Uff, Tenkte jeg skulle si det nå. Pwnage virker bare med MAC.
Vis hele sitatet...
En trygg JB er rett rundt hjørne fra Dev Team nå. Anbefaler å vente.

De kom i dag ut med 4.1 jailbreak for iPhone 3G og iPod touch 2G. De andre modellene kommer snart.
har nå jailbreaka min iphone 3g 4.1os med redsn0w, "telefon" appen er borte, får ikke ringt, får ikke mottatt samtaler, har ikke nett på tlf, får ikke synkronisert med itunes, får ikke gjennoppretta, får ikke slått av tlf så får ikke satt i slik DFS recovery modus el hva det heter. har prøvd å bruke redsn0w å jailbreake den med 4.0 ios, det så ut til å funke, men det krever at man slår av tlf før man kobler den til pcn, og det går ikke ann å slå av tlf så ingen forandring, får fortsatt ikke ringt osv. begynner nå å bli jævla lei av detta her, noen som har noen ideer til hvordan jeg faktisk kan få RINGT med TELEFONEN min igjen?
Sist endret av flipsyde; 22. september 2010 kl. 02:57.
Jeg antar at du har fulgt guidene på nettet som det tidligere er blitt nevnt i denne tråden vil skape problemer. De eldre versjonene av redsn0w er laget for iOS 4.1 BETA, og ikke den ferdige versjonen man får via iTunes. For å løse problemet lastet jeg ned TinyUmbrella (tidligere nevnt i tråden) for så å nedgradere fra 4.1 til 4.0.1, dette funker dog bare dersom du har lagret SHSH blobs i Cydia ved en tidligere jailbreak.

For øyeblikket et den nyeste versjonen av redsn0w (0.9.6b1) kun tilgjengelig for Mac OSX brukere, windows versjon vil komme etterhvert. http://blog.iphone-dev.org/

Tips til folket: Les nøye før dere begir dere ut i verden av å kjøre usignert kode på enhetene deres. Dere løper alltid en viss risiko og det kan medføre flere timer med ubehag, kaldsvette og skjellsord helt til dere har klart å fikse dere. Det å lese kommentarer til guidene er heller ingen dum idê, da en både her, og på flere nettsider finner kommentarer som sier at telefonfunksjonaliteten er blitt borte.
Sist endret av møkk; 22. september 2010 kl. 10:51.
Har nå downgrada til iOS 4.0, brukt redsn0w igjen til å jailbreake og etter flere timer funka den endelig igjen. det varte til i natt, hvor hele nettverket plutselig datt helt ut uten no synlig grunn. der signalstyrken og 3G ikonet pleier å være på toppen står det bare "Ingen service" nå, får ikke ringt/sendt meldinger, og internettet på tlf er også helt borte. hva nå?