Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 10417
Kjære freaks! Jeg ble inspirert av våre naboer i øst til å starte denne tråden. Det hadde vært kult om vi kunne gjort dette til en tradisjon.

Konseptet ser slik ut:

Vi velger ut en person som i løpet av det siste året har hatt det vanskelig og har gjennomgått ufortjent mye dritt - og sender varme julekort fra alle oss her på freakforum. Det kan være hvem som helst; en offentlig person som blir hengt ut i media, et offer for blind vold, naboen din som har mistet kona. Hvem som helst kan nomineres!

Hele greia består av tre deler:

Del I: Nominering av kandidater.
Del II: Avstemning: Nominerte personer listes opp, én stemmes frem.
Del III: Sluttfasen. Julekortene sendes.

Dette er altså første del, og dere skal nominere eventuelle mottakere. Tenk godt etter over hvem du vil nominere og kom med en begrunnelse for hvorfor akkurat denne personen fortjener et klapp på ryggen etter et hardt år. Kom gjerne med lenker fra nettaviser eller lignende. Setter pris på at dere legger fra dere politiske ståsteder og ideologisk engasjement. Dette er ikke en politisk tråd! For enkelhetens skyld så kjører vi én nominasjon per bruker. Del 2 settes i gang i slutten av november.

Tenk utenfor boksen og sett i gang!
Bare for å få igang tråden nominerer jeg Kristian Valen. Stakkarslig fyr det der.
Arild Knutsen, som tilsynelatende står på 24,5 timer i døgnet for human ruspolitikk. Han gjør i mine øyne en kjempejobb, søk han opp og les litt hvis dere ikke vet hvem han er
Jeg nominerer nso, som gjør en kjempejobb med å drifte forumet på frivillig basis, for å gi oss vår daglige dose freakforum. Dette er en mann som står på for oss, ikke glem det, kjære medfreakere!

Jeg vil gi en stor takk til nso, og resten av crewet som jobber med å holde forumet ryddig, og på et høyt nivå!
Sitat av T.J Vis innlegg
Jeg nominerer nso, som gjør en kjempejobb med å drifte forumet på frivillig basis, for å gi oss vår daglige dose freakforum. Dette er en mann som står på for oss, ikke glem det, kjære medfreakere!

Jeg vil gi en stor takk til nso, og resten av crewet som jobber med å holde forumet ryddig, og på et høyt nivå!
Vis hele sitatet...
Skal betale for frimerket ditt om du greier å lirke hans private adresse ut av han.
Sitat av Pope Vis innlegg
Skal betale for frimerket ditt om du greier å lirke hans private adresse ut av han.
Vis hele sitatet...
Det er ingen problem, jeg er ganske sikker på at jeg kunne funnet det uten problemer, i tillegg har du jo mods osv. Det er vel heller verre om alle skal sende hvert sitt. Litt kjipere da.
Hans Erik Dyvik Husby.

Kan ikke være lett å ha på seg den maska hver dag. Og jeg snakker ikke om Hank-maska. Stakkars mann. Tror egentlig han skjønner det sjæl også nemlig, i motsetning til Kristian Valen for eksempel.

EDIT: Synes det er flott at Arild Knutsen er nevnt som verdig mottager av julekort, men det strider litt mot intensjonen med dette julekortet, gjør det ikke?
Sist endret av apocalypse; 1. november 2012 kl. 01:03.
Nominerer Mullah Krekar.

Sitat av Pope Vis innlegg
Skal betale for frimerket ditt om du greier å lirke hans private adresse ut av han.
Vis hele sitatet...
Navnet hans er ikke mer unikt enn at du kan skrive navnet + Bergen på konvolutten - og så finner Posten frem.
Sist endret av nikita; 1. november 2012 kl. 01:03.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hans Erik Dyvik Husby.

Kan ikke være lett å ha på seg den maska hver dag. Og jeg snakker ikke om Hank-maska. Stakkars mann. Tror egentlig han skjønner det sjæl også nemlig, i motsetning til Kristian Valen for eksempel.

EDIT: Synes det er flott at Arild Knutsen er nevnt som verdig mottager av julekort, men det strider litt mot intensjonen med dette julekortet, gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
Mener du at han er en egoistisk narsissist uten selvinnsikt? Var litt vanskelig å tolke.
Sist endret av McLovin; 1. november 2012 kl. 01:04.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Mener du at han er en egoistisk narsissist uten selvinnsikt? Var litt vanskelig å tolke.
Vis hele sitatet...
Hvordan leste du det? Og mente du Hank eller Valen?

Jeg mente ihvertfall at det ikke kan være lett for Hans Erik Dyvik Husby å fronte det klamme Scientologigreiene som tydeligvis er det eneste som hjelper ham å holde seg unna speedballs og fyrverkeri i rumpa. Også tror jeg han innerst inne veit at det er skikkelig, skikkelig teit. Og han får jo høre det ganske jevnlig i media, stakkaren. Men hittil ser jo prosjekt lyve-til-du-tror-det-selv å gå ganske bra. Kanskje vi kan hjelpe ham med dette julekortet å vippe litt tilbake igjen?
Sist endret av apocalypse; 1. november 2012 kl. 01:18.
Sitat av T.J Vis innlegg
Jeg nominerer nso, som gjør en kjempejobb med å drifte forumet på frivillig basis, for å gi oss vår daglige dose freakforum. Dette er en mann som står på for oss, ikke glem det, kjære medfreakere!

Jeg vil gi en stor takk til nso, og resten av crewet som jobber med å holde forumet ryddig, og på et høyt nivå!
Vis hele sitatet...
For all del, nso har gjort en fantastisk jobb for oss i alle år, men det bryter litt med intensjonen bak tiltaket. Det høres kanskje utakknemmelig ut, men personlig synes jeg ikke kortene skal gå dit. Med mindre han har gått gjennom noe helt jævlig i det siste? Husk, vi gjør dette for å lyse opp julen til noen som har det vondt.
Jeg vil gjerne nominere Geir Lippestad.

Han har utført en utenkelig jobb i saken mot ABB, hvor han har forsvart Norges mest forhatte mann. Han har jobbet for at alle har rett til å få en rettferdig og verdig rettsgang uansett hvor lite gjerningsmannen "fortjener" det. For meg er Lippestad et slags symbol på hvor bra Norge egentlig er. Årets mann!
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg vil gjerne nominere Geir Lippestad.

Han har utført en utenkelig jobb i saken mot ABB, hvor han har forsvart Norges mest forhatte mann. Han har jobbet for at alle har rett til å få en rettferdig og verdig rettsgang uansett hvor lite gjerningsmannen "fortjener" det. For meg er Lippestad et slags symbol på hvor bra Norge egentlig er. Årets mann!
Vis hele sitatet...
+1 Men det er vel ikke så mye verdt før avstemningen

Dyktig mann som har jobbet hardere enn de fleste i år.
Jeg støtter veldig opp om Geir Lippestad, en fantastisk nominasjon.

Selv vil jeg nominere Politiet, som en helhet.
Politiet i Norge har gjennom alle tider fått usaklig mye dritt slengt til seg. Mange brukere vil kanskje rynke på nesen av dette, men jeg mener at våre samfunns-beskyttere i blått fortjener en klapp på skulderen. De er på jobb for at vi skal få en bedre hverdag.
Ja, mange har hatt kjipe møter med 5-0 og det finnes mye dritt i rekkene også. Allikevel skal vi ikke glemme at majoriteten av Norges politistab er vanlige personer som deg og meg som stort sett gjør jobben sin. Et julekort til politiet, det skal jeg få til i år. Selv om de har fengslet kompiser, beslaglagt stoffet mitt og i det hele tatt, så er det faktisk deres jobb.
Mye dritt, dårlig betalt og "hatet" av alle: jeg nominerer politiet.
Politiet ja, kjenner en som jobber i politiet og det verste ved jobben er all drittslengingen fra de som ikke forstår hvor viktig jobben er.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg vil gjerne nominere Geir Lippestad.

Han har utført en utenkelig jobb i saken mot ABB, hvor han har forsvart Norges mest forhatte mann. Han har jobbet for at alle har rett til å få en rettferdig og verdig rettsgang uansett hvor lite gjerningsmannen "fortjener" det. For meg er Lippestad et slags symbol på hvor bra Norge egentlig er. Årets mann!
Vis hele sitatet...
Helt enig. I tillegg passer han kriteriene veldig godt, da blant annet noen hadde koblet ut bremsene på sykkelen hans, og ellers hadde han visst fått flere hundre trusler. Kanskje det er på tide at vi viser ham at det faktisk er noen som setter pris på at han respekterer det norske rettsvesen høyt nok til å forsvare selv de verste av de verste?
Geir Lippestad er jo en god idé, men han kommer garantert til å få masse brev allerede. Stemmer på Arild Knutsen. Hvis dere følger han på facebook kan dere se hvor utrolig mye han gjør for andre!
Jeg stemmer også for Geir Lippestad
Sitat av random71455 Vis innlegg
Jeg stemmer også for Geir Lippestad
Vis hele sitatet...
Vi stemmer ikke før slutten av november
Jeg synes Støtteforeningen For Kreftsyke Barn skal få et kort til hver avdeling, som sparer inn og tar kreftsyke unger til syden og på turer generelt, uansett om de er til behandling så følger den etter dem. Jeg har selv vært medlem der, og var med til Paris og opp i et Dakota fly (om det var det det het...). Jeg nominerer dem ihvertfall. Foreningen mister medlemmer på en månedlig basis og ting er generelt trasig for medlemmene, derfor trenger ledelsen en god jul hilsen fra et helt forum.
Sånn som jeg ser det så trenger ikke Geir Lippestad noen julekort hvis tanken er å gi en støtte til noen som har hatt et vanskelig år. Lippestad har vel fått ros fra omtrent hele folket, media og resten av verden i løpet av hele rettssaken og jeg har ikke registrert noe "dritt" sånn som det står i første innlegg i tråden. Han har gjort en strålende jobb og det har sikkert vært tøft personlig sett, men jeg synes ikke han oppfyller kravene.

Jeg stemmer på Per Fugelli. Han er en bra fyr som snart skal dø.
Jeg nominerer pensjonert etteretningsoffiser Per Tore Kristiansen.

Han mistet kone og barn i Grytøyaulykken i 1972.
Kort fortalt så fløy den miltære piloten i fylla og krasjet i en fjellvegg.
I alle år siden har forsvaret benektet kjennskap til pilotens alkoholproblem, først etter 33 år blir han kjent med dette.

Etter 40 år får han en tynn beklagelse fra forsvarsministeren, han nektes enhver form for erstatning, ministeren tviholder på at han er snytt av retsvesenet og slik må det være.

I stedet for å feire sin sønns konfirmasjon og bryllup og kost seg med barnebarna i sin pensjonstid har altså hedersmannen Per Tore Kristiansen blitt overkjørt og tråkket på av sin egen arbeidsgiver og landets myndigheter.

Link til dokumentar: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/md...412/30-10-2012

Jeg ønsker å ønske han en riktig god jul og et eksepsjonelt godt nytt år og samtidig benytte sjansen til å takke han for innsatsen under den kalde krigen.
Sist endret av bajjaz; 1. november 2012 kl. 09:47.
Er det å være kjendis en kriterie i denne tråden?

Finnes sikkert mange stakkarer som ikke får navnet nevnt regelmessig i avisen som sikkert hadde fortjent en god klapp på skulderen i fra freak.
Lippestad gjorde en god jobb i ABB saken, men han fikk jo ganske greit betalt og.

Jeg foreslår familien til Sigrid.

Og grunnen til det er ikke bare fordi et familie medlem ble drept, men også fordi de satt i en mnd og ikke visste noe som helst, bare at Sigrid var borte, noe som må havært helt jævlig...
Sist endret av LP88; 1. november 2012 kl. 11:09.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Er det å være kjendis en kriterie i denne tråden?

Finnes sikkert mange stakkarer som ikke får navnet nevnt regelmessig i avisen som sikkert hadde fortjent en god klapp på skulderen i fra freak.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke noe kriterie, men siden det skal stemmes kan det være greit å nominere noen som er bittelitt kjent.

Får nok dessverre ingen stemmer om du nominerer "hu Guri i 4. etasje, fordi hu brakk armen, mista katta og gikk seg vill i skogen".
Men man kan jo sende julekort til de som ikke vinner og
Sist endret av Screwdriver; 1. november 2012 kl. 11:11.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Sånn som jeg ser det så trenger ikke Geir Lippestad noen julekort hvis tanken er å gi en støtte til noen som har hatt et vanskelig år. Lippestad har vel fått ros fra omtrent hele folket, media og resten av verden i løpet av hele rettssaken og jeg har ikke registrert noe "dritt" sånn som det står i første innlegg i tråden. Han har gjort en strålende jobb og det har sikkert vært tøft personlig sett, men jeg synes ikke han oppfyller kravene.
Vis hele sitatet...
Nja, jeg tviler ikke på at han har hatt det litt tøft psykisk.
Link
Jeg tror lippestad kommer til å få masse oppmerksomhet og priser i tiden som kommer, årets nordmann etc.
Han feirer også julen i et giganthus med sin kone og seks barn, han har milioner på konto, seilbåt og nyinnkjøpt hytte.

Jeg tror vi treffer bedre om vi finner noen som er rammet av tragedie og feirer julen uten hus eller familie.

Jeg har allerede nominert min mann, men her er et eksempel på hva jeg mener: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/s...icle669787.ece
Jeg tror en privatperson som er rammet slik vil få seg en mye større overraskelse enn en som er veldig profilert.
Når dere nominerer en person som kanskje ikke alle kjenner til, så er det greit om dere lager navnet som en klikkbar link til en plass det står utfyldende informasjon om vedkommende. Eksempelvist Wikipedia.
Sist endret av Fuzzybossen; 1. november 2012 kl. 12:53.
Radioresepsjonen hadde vært gøy. Alltid gøy å høre gutta snakke om noe som står meg nært på radio
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Per Fugelli
«Både i forskning og undervisning er han opptatt av hvordan fordeling av makt og goder i samfunnet påvirker menneskenes helse. Det dreier seg ikke bare om makt og goder i økonomisk forstand, men også om fordeling av verdier som trygghet, frihet og verdighet.»
Vinner av Parasite Motell. Han har kreft og vet ikke hvor mye lenger han skal leve. Han fortjener et julekort bare på grunn av skuespiller prestasjonen i parasite motell imo (:
Sitat av Smetown Vis innlegg
Er det å være kjendis en kriterie i denne tråden?

Finnes sikkert mange stakkarer som ikke får navnet nevnt regelmessig i avisen som sikkert hadde fortjent en god klapp på skulderen i fra freak.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, selv om det kan komplisere ting litt. På flashback har dem foreksempel nominert mannen som datt ned på t-banen, ble ranet mens han lå der bevisstløs og etterlatt for å bli påkjørt av toget.

Hva vi gjør om en slik person vinner vet jeg ikke, men det løser vi nok.
Jeg nominerer Magnus, Reidun Beate og Miley Hagen. De sto fram i Aftenposten med historien sin, og long story short: Mor og far har forsøkt å få barn flere ganger, når de først lykkes og føder en velskapt jente får far beskjed om at han har tykktarmkreft som nå er uhelbredelig. Jeg kan ikke tenke meg en verre situasjon.

Her er en link til artikkelen og historien deres: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...s-7030976.html
Sitat av olaPola Vis innlegg
Radioresepsjonen hadde vært gøy. Alltid gøy å høre gutta snakke om noe som står meg nært på radio
Vis hele sitatet...
Skal du lese førsteposten kanskje, også prøve å nominere en gang til?
Nominerer Øygard, høhø. Neida, Lippestad høres rimelig ut.
Sitat av Moraan Vis innlegg
Skal du lese førsteposten kanskje, også prøve å nominere en gang til?
Vis hele sitatet...
Det står hvem som helst. Ikke at de har blitt cyberbullied, mitt forslag var mest for lols.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det står hvem som helst. Ikke at de har blitt cyberbullied, mitt forslag var mest for lols.
Vis hele sitatet...
Joa, morsomt det.

Her er et par setninger fra OP jeg tror du har glemt å lese:

Konseptet ser slik ut:

Vi velger ut en person som i løpet av det siste året har hatt det vanskelig og har gjennomgått ufortjent mye dritt - og sender varme julekort fra alle oss her på freakforum. Det kan være hvem som helst; en offentlig person som blir hengt ut i media, et offer for blind vold, naboen din som har mistet kona.
Familien til Sigrid! Som nevnt tidligere i denne tråden.
Å sende en haug med julekort til Sigrids familie kan gjøre én av to ting.
1. Gi dem en bedre jul, hvor de føler de får omtanke og setter pris på at andre føler med dem.
2. Gjør julen deres verre enn den allerede blir, med konstante påminnelser om datteren som de mistet.
Sitat av nikita Vis innlegg
Nominerer Mullah Krekar.



Navnet hans er ikke mer unikt enn at du kan skrive navnet + Bergen på konvolutten - og så finner Posten frem.
Vis hele sitatet...
Sånn da?

Mottaker:
nso
50** Bergen

Jeg har ikke navnet hans...
Sitat av Pope Vis innlegg
Sånn da?

Mottaker:
nso
50** Bergen

Jeg har ikke navnet hans...
Vis hele sitatet...
Tenk litt kreativt, bruk google om du må
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Tenk litt kreativt, bruk google om du må
Vis hele sitatet...
Har sendt adresse på PM til Pope
Eg nominerar vår alles kjære Navarsete.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Sånn som jeg ser det så trenger ikke Geir Lippestad noen julekort hvis tanken er å gi en støtte til noen som har hatt et vanskelig år. Lippestad har vel fått ros fra omtrent hele folket, media og resten av verden i løpet av hele rettssaken og jeg har ikke registrert noe "dritt" sånn som det står i første innlegg i tråden. Han har gjort en strålende jobb og det har sikkert vært tøft personlig sett, men jeg synes ikke han oppfyller kravene.

Jeg stemmer på Per Fugelli. Han er en bra fyr som snart skal dø.
Vis hele sitatet...
stemmer også på Per Fugelli
Sitat av m0nte Vis innlegg
Å sende en haug med julekort til Sigrids familie kan gjøre én av to ting.
1. Gi dem en bedre jul, hvor de føler de får omtanke og setter pris på at andre føler med dem.
2. Gjør julen deres verre enn den allerede blir, med konstante påminnelser om datteren som de mistet.
Vis hele sitatet...
Det er jo tilfelle for mange andre som blir nominert også, at de kan få påminnelser om det vonde de har opplevd/opplever, men ja, forsåvidt enig i det du sier.
Sist endret av LP88; 2. november 2012 kl. 09:08.
Sitat av Pope Vis innlegg
Sånn da?

Mottaker:
nso
50** Bergen

Jeg har ikke navnet hans...
Vis hele sitatet...
Navnet hans står på Wikipedia, så det er ikke så veldig hemmelig.

Per Fugelli er en bra kar, men gode kandidater kan også være Mads Gilbert eller Per Fosse.
Sist endret av bendiks; 2. november 2012 kl. 10:21.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Eg nominerar vår alles kjære Navarsete.
Vis hele sitatet...
Kritikken hun har fått er fryktelig fortjent spør du meg.

Stemmer også på Arild Knutsen, står på 24/7 for å sikre rettigheter til de som sliter med rusproblematikk.
Jeg vil gjerne nominere Sossen Krohg, også kjent som Astrid Anker-Hansen i såpeserien Hotel Cæsar. Ikke vet jeg om hun har hatt det vanskelig det siste året, men quinden nærmer seg de 90 og fortjener en klapp på skulderen etter over ti år som hele Norges bestemor i toppetasjen på hotellet.
Jeg velger og nominere Moren til Anders Behring Breivik, Wenche Behring.
Jeg kan ikke engang forestille meg den enormt store smerten og skuffelsen hun har måttet gjennomgå den siste tiden.
Sønnen hennes har vært i avisen daglig for en helt grusom hendelse, og hun har så og si blitt jaktet på av media daglig i over ett år.
Tenker også over den enorme skuffelsen hun har hatt ovenfor seg selv som skapte dette monsteret (sier ikke at det er hennes feil, men det er jo en naturlig tankegang), men også over sin sønn.
Velger også og tro at ABB har en eller annen form for hjerneskade (e.l) og at det ikke er stort sett mye mer hun kunne gjort for og hindre dette.
Jeg velger ihvertfall og sende henne ett julekort uansett, og velger også og ta avstand fra og sammenlikne eller i det hele tatt relatere hun noe mer til ABB enn at de hadde samme etternavn.
Ser ut som om det blir flere mottakere av freakforums julekort, da det er mange som er nevnt som er verdige
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Synes det er flott at Arild Knutsen er nevnt som verdig mottager av julekort, men det strider litt mot intensjonen med dette julekortet, gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
Hvis TS eller noen andre synes det beklager jeg. Man kan alltids trekke tilbake nominasjonen hvis det behøves. Jeg synes personlig det ikke strider mot konseptet, men igjen så er det vel opp til TS å avgjøre

Peace
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg vil gjerne nominere Geir Lippestad.

Han har utført en utenkelig jobb i saken mot ABB, hvor han har forsvart Norges mest forhatte mann. Han har jobbet for at alle har rett til å få en rettferdig og verdig rettsgang uansett hvor lite gjerningsmannen "fortjener" det. For meg er Lippestad et slags symbol på hvor bra Norge egentlig er. Årets mann!
Vis hele sitatet...
Hadde vært artig om det kom i avisa..

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg nominerer pensjonert etteretningsoffiser Per Tore Kristiansen.

Han mistet kone og barn i Grytøyaulykken i 1972.
Kort fortalt så fløy den miltære piloten i fylla og krasjet i en fjellvegg.
I alle år siden har forsvaret benektet kjennskap til pilotens alkoholproblem, først etter 33 år blir han kjent med dette.

Etter 40 år får han en tynn beklagelse fra forsvarsministeren, han nektes enhver form for erstatning, ministeren tviholder på at han er snytt av retsvesenet og slik må det være.

I stedet for å feire sin sønns konfirmasjon og bryllup og kost seg med barnebarna i sin pensjonstid har altså hedersmannen Per Tore Kristiansen blitt overkjørt og tråkket på av sin egen arbeidsgiver og landets myndigheter.

Link til dokumentar: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/md...412/30-10-2012

Jeg ønsker å ønske han en riktig god jul og et eksepsjonelt godt nytt år og samtidig benytte sjansen til å takke han for innsatsen under den kalde krigen.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Kan ikke komme på noen som fortjener den mer etter min mening.