Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 6836
Kilde: thewaltdisneycompany.com - DISNEY TO ACQUIRE LUCASFILM LTD.

Okai... så det blir laget en ny Star Wars film i 2015 av disney som har kjøpt Lucasfilm i dag.

De har også tenkt å lage flere filmer, kanskje:

Star Wars Episode 7 is targeted for release in 2015, with more feature films expected to continue the Star Wars saga and grow the franchise well into the future.
Vis hele sitatet...
Sååå... kommer dette til å blir jar-jar binks dårlig, eller kan Dinsey få tilbake Star Wars skjarmen fra episode 4?

diskuter.
Disney har jo lagd masse bra filmer, så dette kan bli bra, synd det er så lenge til
Høøøyst skeptisk... Har ikke hatt noen positive opplevelser fra Disney per dags dato som ikke er Disney-originale konsept.
Sist endret av Quix; 31. oktober 2012 kl. 00:22.
JEg er veldig skeptisk til en ny star wars trilogi, skal vi tro vg som skriver om at det skal kommer hvertfall 3 ny filmer.
Jeg digger alle filmene som er gitt ut pr. idag. Det kan også være at de får til noe sinnsykt bra som virkelig starter en ny star wars feber. Likevel er jeg veldig spent på hva de skal bruke som plot. dagens filmer har et bra plot og en god historie som fortsetter bra igjennom filmene. For min del føler jeg at star wars: the return og the Jedi (VI) var slutten som satte punktum og lukket boka.

Men er spent på hva de kommer opp med.
Sitat av Sinis Vis innlegg
Jeg håper du dør.
Vis hele sitatet...
Begrunn dette utsagnet.
Sitat av Sinis Vis innlegg
Jeg håper du dør.
Vis hele sitatet...
Fy da.

Sannsynligvis går handlingen videre sånn den går videre i Extended Universe.
Sitat av Sinis Vis innlegg
Jeg håper du dør.
Vis hele sitatet...
Fanboy much? Må tåle folk kommer litt kritikk lol..

Selv kjente jeg litt sommerfugler, men blir spennende å se hva det blir mtp at det er Disney...
Kan begrunne litt. Prequelene var så dårlige at ingenting kan bli verre enn det. Er positiv til ny triologi.
"For min del føler jeg at star wars: the return og the Jedi (VI) var slutten som satte punktum og lukket boka." Hvordan du kan få deg til å si noe sånt derimot.
Tør å vedde å at Disney kommer til å fucke hele sagaen.
Det kan bli spennende, og selvfølgelig gleder jeg meg til en fortsettelse på verdens beste filmserie (etter min mening). Men som flere har sagt blir jeg litt skeptisk mtp at det er Disney som lager de. De har ikke akkurat hatt de mest orginale ideene de siste årene. Og selvom det er veldig mye de kan bruke fra det enorme Star Wars universet, tror jeg ikke at noe kan bli like bra som orginalene.

Gleder meg uansett til å se, ble lei meg da jeg hadde sett ferdig alle SW filmene, og ville gjerne ha mer for å si det sånn!
Nå skal det sies at originalt hadde Lucas skript og plot for 9 filmer, men etter mye fram og tilbake bestemte seg for at slutten på episode VI var et passende og verdig punktum. Så spørs det da, om Disney får med gamle notatbøker på kjøpet eller om de disker opp noe nytt. Har forsåvidt godt med Star Wars canon bøker å gå etter. Men for all del... Dette understreker vel egentlig bare hva LucasArts har verdsatt de siste 20 årene.
Sitat av Sinis Vis innlegg
Jeg håper du dør.
Vis hele sitatet...
Spar deg for slike fornermelser.

OT: Så har jeg ikke så veldig stor tro på dette, men må jo alltid håpe, det hadde vært kjempekult med en ny star-wars feber.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Sååå... kommer dette til å blir jar-jar binks dårlig, eller kan Dinsey få tilbake Star Wars skjarmen fra episode 4?

diskuter.
Vis hele sitatet...
Disney skal ikke produsere, bare spy inn penger. Og hente ut penger.

Alt vil koke ned til hvem som skriver manuset spekulerer jeg i. Drit i hvem som eier kalaset.
Nå ble det jo ikke helt forferdelig da de tok over Marvel (Diskutabelt, jada, men katastrofalt ble det ikke), så hvem vet. Er spent på når første leaks fra plot kommer.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Jeg veit at det er mulig å lage noen gode filmer med Star Wars universet, men spørsmålet er bare om Disney klarer biffen.
Om ikke Disney klarer det, har man et problem siden de som kunne klart det ikke får lov siden Disney eier rettighetene!
Men de laget jo Avengers med Marvel, så dette kan jo bli bra!

Noen har allerede laget poster... =P

http://upit.no/bilder/thumbs/q2W5k.jpg
Sist endret av Turbolego; 31. oktober 2012 kl. 00:57.
Dette er ihvertfall en bra ting at Lucasfilm kjøpes vekk. Lucas har ødelagt nok! Med et bra script og en bra regissør kan dette faktisk bli fantastisk. Om de i tillegg hadde fått med Hamill og/eller Ford på et vis, ala Leonard Nimoy i den nyeste Star Trek-filmen, er dette bare bra for SW-sagaen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg veit at det er mulig å lage noen gode filmer med Star Wars universet, men spørsmålet er bare om Disney klarer biffen.
Om ikke Disney klarer det, har man et problem siden de som kunne klart det ikke får lov siden Disney eier rettighetene!
Men de laget jo Avengers med Marvel, så dette kan jo bli bra!

Noen har allerede laget poster... =P

http://upit.no/bilder/thumbs/q2W5k.jpg
Vis hele sitatet...
Om Disney klarer hvilken biff? Er det Disney som har feilet om Pixar lager en dårlig film? Disney eier Pixar også.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Om Disney klarer hvilken biff? Er det Disney som har feilet om Pixar lager en dårlig film? Disney eier Pixar også.
Vis hele sitatet...
Alright, Om Lucasfilm uten Lucas, eid av Disney, klarer biffen med å lage en god Star Wars film.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Alright, Om Lucasfilm uten Lucas, eid av Disney, klarer biffen med å lage en god Star Wars film.
Vis hele sitatet...
Lucas vil vi ikke ha, som jeg skrev tidligere, hvem som blir manusforfatter vil være avgjørende. Ikke det at det er mye annet som kan gå galt, men jeg spekulerer i at historien vil være nøkkelen i denne filmen.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Lucas vil vi ikke ha, som jeg skrev tidligere, hvem som blir manusforfatter vil være avgjørende. Ikke det at det er mye annet som kan gå galt, men jeg spekulerer i at historien vil være nøkkelen i denne filmen.
Vis hele sitatet...
hm... Enig.

Men hva med skuespillere?
Tror du Disney kommer til å hente inn de samme skuespillerne fra de forrige filmene, eller bruke noen nye?

...eller kanskje noen fra sin egen stall:

http://upit.no/bilder/thumbs/OLa5G.jpg
Veeeel... HELT borte blir jo ikke Lucas, da han fortsatt blir ved det runde bordet som "Kreativ konsulent". Må jo skjønne at mannen ikke gir bort ALLT styring over hjørnesteinen sin. Men nye forfattere og regisører vil det jo bli.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Men de laget jo Avengers med Marvel, så dette kan jo bli bra!
Vis hele sitatet...

Og Avengers var jo så fantastisk bra... ?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Og Avengers var jo så fantastisk bra... ?
Vis hele sitatet...
Vel, om man skal tro størsteparten av de som så den, ja. Om din personlige mening motstrider dette er det selvfølgelig din sak, men det faktum at den filmen innkasserte ufattelige summer ( $1,511,757,910) tyder jo tross alt på at noen der ute har sansen for den.
Sist endret av PairADice; 31. oktober 2012 kl. 02:46.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Vel, om man skal tro størsteparten av de som så den, ja. Om din personlige mening motstrider dette er det selvfølgelig din sak, men det faktum at den filmen innkasserte ufattelige summer ( $1,511,757,910) tyder jo tross alt på at noen der ute har sansen for den.
Vis hele sitatet...
At mange likte å se filmen gjør det ikke til en god film. Sier mer om majoriteten av befolkningen.
Sitat av etse Vis innlegg
At mange likte å se filmen gjør det ikke til en god film. Sier mer om majoriteten av befolkningen.
Vis hele sitatet...
Eller minoriteten. Dette er et definisjons- og opposisjonsspørsmål. Alle filmer vil ha både fans og mostandere, så dette kan man diskutere til man blir utdannet, pensjonert og begravet.
Personlig synes jeg The Avengers var rå, full av klisjeer, men fortsatt rå. Vet ikke helt om det er en greie å hate på den fordi det kanskje motstrider tegneserien ellernoe? Ikke vet jeg, men har fått inntrykk av noe sånt. Jeg har også fått inntrykk av at de fleste synes den er bra. Men hva har vel det å si uansett?

JEG tror ikke de greier å komme med noe så bra som orginalene, men jeg kan ta feil, for all del, og det håper jeg egentlig på også. Nye (og bra) SW filmer hadde vært sykt kult, og noe jeg gleder meg til uansett
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Personlig synes jeg The Avengers var rå, full av klisjeer, men fortsatt rå. Vet ikke helt om det er en greie å hate på den fordi det kanskje motstrider tegneserien ellernoe? Ikke vet jeg, men har fått inntrykk av noe sånt. Jeg har også fått inntrykk av at de fleste synes den er bra. Men hva har vel det å si uansett?

JEG tror ikke de greier å komme med noe så bra som orginalene, men jeg kan ta feil, for all del, og det håper jeg egentlig på også. Nye (og bra) SW filmer hadde vært sykt kult, og noe jeg gleder meg til uansett
Vis hele sitatet...
Joda, finnes mange av disse også. Det er jo selvfølgelig relativt idiotisk å like noe fordi "alle andre" gjør det, men det som er hakket mer idiotisk er å mislike noe fordi "alle andre" liker det.

Har også troen på at dette kan bli veldig bra, men nå er jeg relativt blodfan av både Marvel og SW på flere platåer, så en objektiv og habil dommer er jeg vel ikke akkurat. Uansett; Jeg velger å gi Disney tvilen til gode, inntil de lager noe som skuffer meg. Cheers!
Disney har en tendens til å gjøre filmene sine litt vel ''sukkersøte'', håper ikke det skjer med star wars.

Utenom det så kommer jeg LETT til å dra på kino for å se filmen når den kommer ut!
Heller at Disney lager filmen(e) enn at det ikke kommer noen oppfølgere i det hele tatt.
Disney lager vel sine egne filmer sukkersøte. Jeg vet ikke hvilke andre filmer Disney har laget jeg da, men har ikke merket noe spesielt. Har mislikt Disney helt siden de kom med alle de nye seriene. Helt fra Hannah Montana egentlig. Etter det er det bare en haug av skriking og gaping, med det samme innholdet på 10 forskjellige serier.
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Disney lager vel sine egne filmer sukkersøte. Jeg vet ikke hvilke andre filmer Disney har laget jeg da, men har ikke merket noe spesielt. Har mislikt Disney helt siden de kom med alle de nye seriene. Helt fra Hannah Montana egentlig. Etter det er det bare en haug av skriking og gaping, med det samme innholdet på 10 forskjellige serier.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke snakk om at det er de samme studioene som laget Hannah Montana som skal lage neste SW-film. Nei, de kjøpte opp hele studioet som allerede har laget de andre filmene, og trolig kommer de nye filmene til å kjøre i samme stil. Disney sin taktikk for tiden er å kjøpe opp store merkevarer og gjøre dem bedre, og det betyr at de satser på å lage gode filmer som selv fansen blir fornøyd med. Så tror ikke de har tenkt å ødelegge SW bare fordi de kan nei..
Nei, det var ikke det jeg mente i det hele tatt. Jeg er ganske sikker på at Disney kommer til å levere et bra produkt, men litt i tvil om det blir samme retningen som de gamle. Jeg kritiserte bare det som blir sendt på Disney om dagen
Sitat av Turbolego Vis innlegg
hm... Enig.

Men hva med skuespillere?
Tror du Disney kommer til å hente inn de samme skuespillerne fra de forrige filmene, eller bruke noen nye?

...eller kanskje noen fra sin egen stall:

http://upit.no/bilder/thumbs/OLa5G.jpg
Vis hele sitatet...
Håper virkelig de fleste er de tidligere skuespillerne. Orker ikke en haug med Justin Biebers og Hannah Montanas med lightsabers.
Disney kan vel ikke være verre enn George Lucas
Har troen på at denne filmen kan bli god underholdning, men blir nok ikke like episk som de gamle filmene.
Sitat av Turbolego Vis innlegg

Sååå... kommer dette til å blir jar-jar binks dårlig, eller kan Dinsey få tilbake Star Wars skjarmen fra episode 4?

diskuter.
Vis hele sitatet...
jeg tror kansje det blir jar-jar binks bad ja..... og trist er det!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
http://www.cracked.com/article/167_5...than-prequels/

Og ettersom det blir episode VII så er det vel sequel(s)? Men jeg skal se filmen, har bare ikke høye forhåpninger.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Håper virkelig de fleste er de tidligere skuespillerne. Orker ikke en haug med Justin Biebers og Hannah Montanas med lightsabers.
Vis hele sitatet...
Blir det ikke litt merkelig å hoppe fra VI til VII og så er plutselig skuespillerene blitt 30 år eldre?
Nei, ikke nødvendigvis, det kan man redde med en liten notis i rulleteksten i starten der man sier at etter Darth Vaders død var det fred i 30 år, og så kommer neste films tema...

Er fan av Star Wars filmene (de eldste er selvfølgelig best), og det var med en skrekkblandet fryd jeg så at det skulle komme flere filmer. Det kan absolutt slå begge veier, håper bare de ikke voldtar konseptet for mye.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter og flere av dere som svarer er jo bare ute etter å lage vitser på at Disney nå har en tilknytning til Starwars. Som om dem ikke har kjøpt rettigheter av Lucasfilm Ltd. tidligere, til bruk for leketøy og animasjon.

Det betyr veldig lite hvem som er eier, og når du er klar over dette er ikke eierskiftet så voldsomt morsomt lenge.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Blir det ikke litt merkelig å hoppe fra VI til VII og så er plutselig skuespillerene blitt 30 år eldre?
Vis hele sitatet...
Om Disney utforsker Expanded Universe (hundrevis av noveller som bla. fortsetter historien til Luke & co) ser de fort at det fins masse inspirasjon å hente derfra. Selv ser jeg for meg en ny historie, 40-50 år etter ROTJ, hvor Luke og Han kan være vise mentorer for en ny generasjon Jedier og good guys.
Sist endret av etsi; 31. oktober 2012 kl. 15:24.
Jeg er veldig skeptisk. Har en følelse av at de heller kommer til å lage den barnslig og barnevennlig, enn å holde seg til den litt mer seriøse og episke star wars-feelingen. De kan å lage filmer av kvalitet, men jeg bare håper at de lager den som 'star wars', og ikke 'disney pixie wars' eller noe tull.
This freak got class
Duplix's Avatar
19 5
Disney kommer til å ødelegge alt..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Duplix Vis innlegg
Disney kommer til å ødelegge alt..
Vis hele sitatet...
Slip som de ødela Pulp Fiction? Ja for du viste jo at Disney eide studio som skapte Pulp Fiction også, sant? Disney eier ganske mye, Pixar blant annet.
Disney lager jo også Pirates of the Caribbean-serien, og det er filmer jeg har likt, så skjønner ikke styret. Hvis Disney flopper, så skjønner de det nok selv, men slik jeg ser det så er det mange profesjonelle folk som skal lage en oppfølger til en episk saga. Selvsagt er fallhøyden stor, men jeg sier bare give it a go.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av krJo Vis innlegg
Disney lager jo også Pirates of the Caribbean-serien, og det er filmer jeg har likt, så skjønner ikke styret. Hvis Disney flopper, så skjønner de det nok selv, men slik jeg ser det så er det mange profesjonelle folk som skal lage en oppfølger til en episk saga. Selvsagt er fallhøyden stor, men jeg sier bare give it a go.
Vis hele sitatet...
Disney skal ikke lage noe som helst, det er Lucasfilm Ltd som lager filmen.

Om folk forresten går rundt og tror at Disney regisserte og produserte Pirates of the Carribean tror jeg Jerry Bruckheimer vil føle seg litt glemt.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Trådstarter og flere av dere som svarer er jo bare ute etter å lage vitser på at Disney nå har en tilknytning til Starwars. Som om dem ikke har kjøpt rettigheter av Lucasfilm Ltd. tidligere, til bruk for leketøy og animasjon.

Det betyr veldig lite hvem som er eier, og når du er klar over dette er ikke eierskiftet så voldsomt morsomt lenge.
Vis hele sitatet...
Det er jo egentlig synd, siden Lucasfilm Ltd. har hatt noen dårlige Star Wars filmer i det siste... Om det du sier er at Lucasfilm Ltd. bare vil fortsette akkurat som før, bare under en ny eier, så vil jo filmene bli like jar-jar-binks-dårlige som de forrige?

Jeg hadde håpet på at Disney kunne lage nye Star Wars filmer som kunne bli nesten like bra som de orginale, men ser vel ikke sånn ut likevell...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det er jo egentlig synd, siden Lucasfilm Ltd. har hatt noen dårlige Star Wars filmer i det siste... Om det du sier er at Lucasfilm Ltd. bare vil fortsette akkurat som før, bare under en ny eier, så vil jo filmene bli like jar-jar-binks-dårlige som de forrige?

Jeg hadde håpet på at Disney kunne lage nye Star Wars filmer som kunne bli nesten like bra som de orginale, men ser vel ikke sånn ut likevell...
Vis hele sitatet...
Nei, Lucas har sagt at han vil la regien gjøres av en yngre person som har vokst opp med SW og vet hva han driver med. Lucas selv er "kreativ konsulent", som i bunn og grunn ikke betyr noe som helst. Håper Disney har vett nok til å ikke høre på skrullebukken, og heller gjøre det stikk motsatte av hva han anbefaler.

Det som er BRA med dette eierskiftet er rett og slett at Lucas ikke lenger har FULL kontroll over hva som skjer med franchisen, og at andre, nytenkende personer endelig kan slippe til.
Sist endret av etsi; 1. november 2012 kl. 18:15.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det som får meg til å bli skeptisk til oppkjøpet er hvor klare disney er på at de vil melke kuen. Ny trilogi med planer om flere filmer, Crossoverprosjekt osv. Jeg får en litt uggen følelse når jeg ser disse oppkledde disneyfigurene i star wars kostymer. Jeg ser for meg nye prosjekter slik som star wars christmas special osv. Men det er noe positivt med oppkjøpet. En ser at Disney har gjort mye bra med Marvel og de har ikke laget en dårlig fim siden de ble kjøpt opp. (Noen middelmådige, men ikke direkte dårlige slik som Thor). Og jeg har et lite håp om at Joss Whedon fra Firefly og Avengers kan bli involvert i prosjektet på en eller annen måte.

Men min aller største frykt. Remake av den opprinnelige trilogien
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av tep0sen Vis innlegg

Men min aller største frykt. Remake av den opprinnelige trilogien
Vis hele sitatet...
Samme her, den orginale triologien var solid.
Disney burde heller finne nye historier som legger seg i en annen tid enn de andre.
Sitat av Duplix Vis innlegg
Disney kommer til å ødelegge alt..
Vis hele sitatet...
"Alt" kan de ikke ødelegge siden de kjøper vrakgods fra Lucas egne maltrakteringer de siste tre tiårene.

Det de ser ut til å virkelig ødelegge er Lucasarts. Skjønt man kan argumentere for at den prosessen starta for ei god stund siden.