Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 7336
hva ville du gjort om for eksempel EU ble kastet ut i en atomkrig med USA, og begge parter hadde vert rimelig trigger happy?
vet det er usansyelig. men gøy å vite

1: hvordan hadde du gått i dekning?
2: med hvem hadde du gått i dekning med?
3: forsyninger?
4: hvilke våpner ville du skaffa?
5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?



jeg hadde satsa på å bryte meg inn i en gammel bunker fra den kalde krigen, med nærmeste familie og venner som kan brukes til noe. (og ei dame så klart )
utstyrsmessig hadde jeg prøvd å skaffe så mye hermetikk som overhode mulig, med tanke på at det sansyneligvis er kaos i gatene. i tilleg ville jeg ha raida plantasjen for matfrø og jord.

om alt hadde føcka helt opp så hadde jeg gjort det beste ut av det

Deres tur!
Sist endret av doomsaier; 10. juli 2011 kl. 03:57.
1: Hvordan hadde du gått i dekning? Antagligvis i kjelleren. Har null kunnskaper om atomkrig, så i det øyeblikket det hadde skjedd ville jeg nok valgt et sikrere sted for å si det sånn.

2: Med hvem hadde du gått i dekning med? Kjæresten min.

3: Forsyninger? Tja, brød tviler jeg på ville vært noe bra. Ville nok gått til innkjøp av haugevis med hermetikk.

4: Hvilke våpner ville du skaffa? Vet ikke helt hva jeg skal med våpen når jeg gjemmer meg i kjelleren. Men en hagle hadde nok funket fint.

5: Om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort? Der kommer det fine inn at jeg er med kjæresten min. Men med all den strålingen plopper det nok ut noen mutanter.
Sist endret av OberstApfel; 10. juli 2011 kl. 04:03.
Jeg hadde ikke gjort noe, nettopp fordi Norge ikke er med i EU

Om krigen hadde kommet til Norge også hele Norge ville vært utsatt for bombing, også her jeg bor (på landet) så ville jeg på de punktene du skrev, gjort følgende:

1. Funnet en liten hytte langt oppe på fjellet.
2. Jeg hadde tatt kontakt med noen venner i byene og tilbudt dem å bli med.
3. Tatt med masse hermetikk og når du nevner det, så ville jeg nok tatt med litt frø til forskjellige frukter for å drive litt plantasje
4. Automatvåpen, noen Glock17 med masse ammunisjon og selvsagt snikskyter våpen og granater
5. Freaka ut...
Flytte ned til kjelleren og spilt Fallout, det hadde vert kult.
1: hvordan hadde du gått i dekning?

- bor på landet. flytter til en brakke i en skog. gjemmer meg i en hule til min medbrakte radio enten er helt still eller melder om at det er ferdig

2: med hvem hadde du gått i dekning med?

-En jeg stoler på. men ingen bestemt. gjerne en blanda gruppe.

3: forsyninger?

-Hermetikk, det man finner spiselig, spørs helt på hvordan radioaktiviteten etter bombene sprer seg.

4: hvilke våpner ville du skaffa?

-Hagler, rifler, luftgevær, potetkanon allt som lobber projektil i en retning duger.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?

-Med mine Minecraft skills har jeg snart oppe et hus og gruvesjakt ned til grunnvann som er helt rent. + arbeidsbenk og kasser til lagring. slå sauer for ull osv. neida. Bruker vett og kunnskap, samt samhold i gruppen vil føre meg videre i livet.
Sist endret av F4celess; 10. juli 2011 kl. 04:10.
Et totalt usannsynlig og latterlig scenario, men hva handler vel egentlig forum om, i bunn og grunn?

1:Kjeller, eller løpt inn i Kolsåsen, hvor det ligger et militært anlegg langt inne i fjellet.
2: Dame og en hel haug med innvandrere som ville fulgt etter meg fra det innvandrertette strøket jeg bor i. De følger bare en naturlig lederskikkelse.
3: Det har militæret ordnet med.
4: Militæret ordner med det. Ellers så kan sikkert innvandrerne som ble med stille med noe. De tok jo med det de står og går i.
5: Jeg tror nok jeg ville dødd ganske raskt, da jeg alltid har sett for meg at jeg er en av de folkene som før i begynnelsen av sånne armageddon-filmer.

Du ser den lille resten av en bro som står alene i midten der. Typisk meg å stå akkurat der...

http://www.nattogdag.no/uploads/movie/2012.jpg
doomsaier's Avatar
Trådstarter
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Jeg hadde ikke gjort noe, nettopp fordi Norge ikke er med i EU
Vis hele sitatet...
plutselig kommer det et bomskudd eller 20
En fullskala atomkrig ville vært usannsynlig å overleve, dessuten ville vi neppe fått advarsel tidlig nok til å gjøre noe praktisk. Norge er dessuten et viktig mål, ettersom vi har mange fjorder der det er enkelt å gjemme atomubåter. Atomvåpen eksploderer heller ikke på bakken, men ~500-1000 meter oppe i luften for å gjøre det effektivt. Ren praktisk sett, om jeg hadde fått vite at det var et atomstridshode på vei, ville jeg nok ha kommet meg nærmest mulig det. Smellet i seg selv kan drepe, men strålingen dreper saktere og meget effektivt.

men hvorfor ikke...

1: hvordan hadde du gått i dekning?
Langt pokker i vold til skogs, langt unna bebyggelse og militære anlegg. Helst nede i en dal. Gamle bunkere og bomberom er idiotiske, ettersom de er bygget med gammel NATO-standard der de la betong på innsiden opp mot fjellet. Et hardt smell på utsiden, bombe/atombombe, og all betongen raser ned og knuser de som er på innsiden.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Familie, venner etc.

3: forsyninger?
Hermetikk, sjokolade, tørrmat. Jod og førstehjelpsutstyr. Ullklær.

4: hvilke våpen ville du skaffa?
Mest praktiske ville vært jaktrifler, 7.62mm.

5: om alt hadde gått til helvete, å menneskeheten nesten hadde blitt utslettet, hva ville du/dere gjort?
Om det går så ille, vil strålingen og den påfølgende atomvinteren drepe oss. Etter det heter det vel Fallout
Sist endret av meitemark; 10. juli 2011 kl. 04:27.
Jeg har sett innsiden på ett par bunkere bygd etter krigen og der har det stått hus på fjærer inne i fjellet, en atomsikker bunker jeg var i var opprinnelig bygd av tyskerne senere oppgradert av forsvaret, den skulle tåle direktetreffer av hiroshima størrelse, den hadde luftrenseannlegg beregnet på atomforrurensning, gigantisk ferkvannstank, dieselagregat og alle tenkelige bofasiliteter, nødutganger, bombesikkert senderanneks på toppen av fjellet.

Så hvis du finner en av de er det bare og flytte inn.

PS! Tyskerne også hadde himling som ikke er i kontakt med fjellet, en bunker der jeg bor har ett kryprom over himlingen, den er bygd av tyskerne.
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Med mindre jeg har et atomtsikkert skjul, ingen steder. Muligens himalaya

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Seriøst: Familie, Venner og de som måtte ønske.
Drøm/Useriøst: Deilige damer

3: forsyninger?
Alternativ 1. Dyrke
Alternativ 2. Stjele

4: hvilke våpner ville du skaffa?
Mye som hjelper mot atomvåpen.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Hva skal en gjøre når alt er utslettet.

Bryter en slik atomkrig ut, så vil ingen av oss stresse med de fire første spørsmålene, eneste forskjellen er hvordan vi reagerer like før vi dør av sprengingen/radioaktive stoffene.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
en bunker der jeg bor har ett kryprom over himlingen, den er bygd av tyskerne.
Vis hele sitatet...
En bunker der du bor? Det høres ut som en interessant tråd.
1: Hvordan hadde du gått i dekning?
Jeg hadde tatt turen opp i skogen, brukt mine kunnskaper og slått opp en lavo/trehytte.

2: Med hvem hadde du gått i dekning med?
Jeg hadde tatt med meg en babe og familien.

3: Forsyninger?
Om jeg tar i utgangspunkt at jeg var tidlig ute så ville jeg hamstret med meg spagetti alacapri, lapskaus og tomatbønner på første turen og diverse verktøy.
Så hadde jeg tatt med meg 3-4 høner for egg og framtidige høner + hunden min på andre turen.
Frukt og grønnsaks frø og diverse andre planter som beroligende. + Snus tårn

4: Hvilke våpner/utrustning ville du skaffa?
Jeg har et håndvåpen,en rifle og en hagle jeg hadde tatt med meg + kniver.
Jeg ville også tatt med meg noe godt ull tøy, fiskestang og sluker, en gassmaske og noen tepper.

5: Om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Jeg ville startet en tokt om å møte mennesker. Funnet ut av di forskjellige menneskenes egenskaper og startet min egen lille village, jeg vil anta at når vi når det punktet hvor det ikke er mer å hente for bombingen så avsluttes den. Men siden det er snakk om atomkrig EU vs USA så vil det si at det er fortsatt en god del land som ikke er bombet. Andre alternativet er å prøve å flykte å komme seg ut av EU fort som F.
Sist endret av Adrenalinex; 10. juli 2011 kl. 05:06.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
1: hvordan hadde du gått i dekning?

Båt ut til en øøøøøøøøde øy

2: med hvem hadde du gått i dekning med?

MacGyver og Shakira

3: forsyninger?

Jævlig mye syk dop + masse poteter og hermetikk

4: hvilke våpner ville du skaffa?

Ak, det har jeg alltid hatt lyst på

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Cookie Monstah ^_^
1: hvordan hadde du gått i dekning?

Antakelig bomberommene her i byen, eller prøvd noen av bunkerne oppe i skogen/fjellene i nærheten

2: med hvem hadde du gått i dekning med?

Familie, venner, kjæreste etc..

3: forsyninger?

Hermetik, frø/plante jord, dyr, som gris/høne. ulltøy i tilfelle kulde, plastikk ( da dette funker i noen minutter mot stråling om du MÅ ut. Vann, til å vaske seg i ( etter å ha vært utenfor i stråling )drikke...

4: hvilke våpner ville du skaffa?

Vet ikke om jeg trenger noe spesielt med våpen, da flesteparten av folkene er døde? men hadde nokk tatt med meg kniv(er), balltre og jaktrifla.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?

Jeg hadde gjort som resten av menneskeheten, gått til helvette


Off-topic: Litt rart med folk som skriver at de skulle flyttet til skogen og bygget seg en hytte/lavo, og ha med seg masse våpen ( glock og andre idiotiske ting ) :P
Sitat av lordstian Vis innlegg
[b]
Off-topic: Litt rart med folk som skriver at de skulle flyttet til skogen og bygget seg en hytte/lavo, og ha med seg masse våpen ( glock og andre idiotiske ting ) :P
Vis hele sitatet...
Hvem bomber skogen? Hvordan vil du drepe vilt uten våpen? Selv om jeg er enig i at en glock nok ikke vil være det ideelle våpen til storviltjakt...
Off-topic: Litt rart med folk som skriver at de skulle flyttet til skogen og bygget seg en hytte/lavo, og ha med seg masse våpen ( glock og andre idiotiske ting ) :P
Vis hele sitatet...
Ja, nei selfølgelig bomber vi skogen før vi tar byene! Tenk om alle dyrene gjør opprør. Å herre hva skal vi med våpen i skogen alene, dyr kan du jo jakte ved å se på de eller kanskje skremme dem.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Ja, nei selfølgelig bomber vi skogen før vi tar byene! Tenk om alle dyrene gjør opprør. Å herre hva skal vi med våpen i skogen alene, dyr kan du jo jakte ved å se på de eller kanskje skremme dem.
Vis hele sitatet...
tenker dog helst på stråling ifra atombombene, hjelper ikke særlig om du løper/kjører en kilometer eller 2 ut i skogen og slår leir? og dyr er jo ikke kjent for å være VELDIG smarte, så hadde nok gått under en busk og død av stråling, så derfor unødvendig med våpen.

Sitat av Drachir Vis innlegg
Hvem bomber skogen? Hvordan vil du drepe vilt uten våpen? Selv om jeg er enig i at en glock nok ikke vil være det ideelle våpen til storviltjakt...
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev øverst, jaktrifle
Sitat av lordstian Vis innlegg
tenker dog helst på stråling ifra atombombene, hjelper ikke særlig om du løper/kjører en kilometer eller 2 ut i skogen og slår leir? og dyr er jo ikke kjent for å være VELDIG smarte, så hadde nok gått under en busk og død av stråling, så derfor unødvendig med våpen.



Som jeg skrev øverst, jaktrifle
Vis hele sitatet...
Det hjelper dog mye om du drar såppas langt vekk fra de minst tenkelige militærmål med strålingen. Lavo/trehytte ville beskyttet deg mer en ingenting mot radioaktivt nedbør bla.. Uanset hva du argumenterer med mot våpen så er våpen glock/jaktrifle/bazooka våpen generelt bedre en ingenting mot både ubudende gjester og dyr.
Jeg ville brukt all min tid på å skrive sinte innlegg på dagbladet.nos kommentarforum om hvordan alt var den rød-grønne regjeringa sin feil, helt til skjoldbrukskjertelen min kollapset av strålingen og rant ut av nesa mi.
Tror ikke det er så mye å gjøre. Hadde bare bodd her jeg bor så lenge det hadde gått. Kanskje begynt å fylle dunker med vann opp i tilfelle vannsystemet skulle slutte å virke. Ellers bare å høre på nyhetene og håpe at de ikke slipper bombe over norge, èn atombombe er visst ikke større enn at den tar bare oslo.. så de trenger -mange- for å ødelegge hele norge.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
4. Automatvåpen, noen Glock17 med masse ammunisjon og selvsagt snikskyter våpen og granater
Vis hele sitatet...
Vi er ikke i en matrix verden seriøst, en glock17 og masse ammo kommer ikke ned fra himmelen, når den tid er kommet, så vil det bli plyndring av våpen, mat og alt annet overlevende saker.
og skaffe hermetikk vil være et svært problem, folk vil drepe hverandre for mat, vil bli en helvetes panikk.

Til ts:

1: Hvordan hadde du gått i dekning?
Har en hus uti Loppa, oppover mot fjellene har vi en hule, så vil forholdt meg der!

2: Med hvem hadde du gått i dekning med?
Jeg vet ikke, kanskje ville vurdert selvmord heller, men hadde ville tatt med dem jeg er glad i, og som betyr noe i livet

3: Forsyninger?
Hermetikk, jod, snus.
Hadde også villet fylt opp masse dunker med vann.

4: Hvilke våpn ville du skaffa?
Som er nevnt, en hagle er det mest praktiske.
En jakt hagle/rifle, har også en crossbow (spare skudd)

5: Om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Gjort som verden fortjener, tatt selvmord, vi fortjener ikke og lever, og om jeg fikk sjansen til og være han som kunne skape en menneskehet, så hadde jeg spoilet det lett! vi ødela verden, hvorfor skal vi bygge den opp igjen, sånn at nesten generasjon skal bombe den ?
Sitat av Kain Vis innlegg
vi ødela verden, hvorfor skal vi bygge den opp igjen, sånn at nesten generasjon skal bombe den ?
Vis hele sitatet...
Hvis du er den som skal lage en ny befolkning, så må du starte med å bygge på riktige prinsipper. Alt må gjøres grønt. Vi skal ikke lenger overkomplisere alt. Ta vare på kun informasjon om det som er nødvendig og som ikke har negative trekk.

Hvilken mulighet!
Sist endret av Taurean; 10. juli 2011 kl. 10:46.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du er den som skal lage en ny befolkning, så må du starte med å bygge på riktige prinsipper. Alt må gjøres grønt. Vi skal ikke lenger overkomplisere alt. Ta vare på kun informasjon om det som er nødvendig og som ikke har negative trekk.

Hvilken mulighet!
Vis hele sitatet...
Men uansett hvordan jeg hadde gjort det, villet 1 i familie kretsen ville vært Hitler, og noen andre vil bli terrorister osv...
jepp så uansett hvordan jeg oppdrar dem, er det alltid en idiot som vil være ondt geni

feks meg; har en altfor streng oppdragelse, har en familie som aldri har drevet noe ulovelig/fengsel osv.. men jeg derimot, røyker hasj, og ser opp til nokas ranet
Sist endret av justastonedhuman; 10. juli 2011 kl. 11:16.
1: hvordan hadde du gått i dekning?

Hadde dratt langt ut i skogen, langt unna der folk flest er. Med tenke på at en atombombe ikke sprenger så altfor mye område på en gang hadde jeg følt meg tryggere hvis jeg var langt unna alle andre.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?

Kjæreste, bror, eventuelt annen familie.

3: forsyninger?

Jeg regner med at det hadde blitt et stort problem å skaffe mat, da alle andre ville raida butikker og sånt, men jeg hadde nok prøvd meg på det jeg også. Er jo ikke stort annet å gjøre. Jeg ville skaffet så mye som mulig til å lagre vann i, og lagret opp med en gang jeg fant et passende sted i skogen hvor vi laget camp.

4: hvilke våpner ville du skaffa?

De jeg har tilgang til hjemme. To pistoler, en hagle og en rifle. Pluss kniver og diverse andre redskap som økser og litt sånt.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?

Tja, det kan jeg nesten ikke si noe om før jeg hadde vært i den situasjonen. Det kommer helt ann på hvordan verden hadde vært, om hus og sånt fortsatt sto eller om alt var helt jevnet med bakken.
Her holder jeg med Joe Rogan. Om en atombombe smalt, ville jeg vært under den i det den gikk av! Drit i å sloss mot stråleskadene til jeg dør en langsom og pinefull død. Ut med et smell, bokstavelig talt!
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Hvordan jeg hadde gått i dekning: Brukt beina.
hvor: langt ut i skogen
2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Kameratene, nærmeste familie
3: forsyninger?
Alt med lang holdbarhet
4: hvilke våpner ville du skaffa?
Jaktrifle.
5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
hvis alt hadde gått vil helvete, så hadde jeg vel ikke vært i stand til å gjøre noe.
Jeg synes du heller skal spørre læreren på ungdomsskolen. Han har sikkert svar på slike spørsmål.
Sitat av Ella Vis innlegg
Jeg synes du heller skal spørre læreren på ungdomsskolen. Han har sikkert svar på slike spørsmål.
Vis hele sitatet...
Vi er jo interessert i å vite hva DU ville gjort.
Når du får læreren din på ungdomsskolen til å komme på forumet her, henvend han til denne tråden så får vi se svaret hans.
1: hvordan hadde du gått i dekning?
- Jeg ville dratt til Asia ettersom det kun er EU og USA som er i krig ,o
2: med hvem hadde du gått i dekning med?
- Venner/familie
3: forsyninger?
- Finner det meste på butikken
4: hvilke våpner ville du skaffa?
- Næsj, trenger vell ikke boksåpner?
5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
- Da hadde jeg vell mest trolig freaka helt..
Unlicensed Surgeon
Et scenario jeg faktisk har en plan for!

Alle ville jo gått i dekning, gjemt seg i bomberom, huler, kjellere etc, poenget; Norge er ganske tomt.

Jeg ville tatt en gjeng likesinnede (kjenner noen av de) dratt på torget i nærmeste storby med PA anlegg, satt på musikk på fullt, slått ned døra på vinmonopolet å dødd drita full å lykkelig.

Derimot dersom jeg hadde hatt en stor interesse av å overleve er planen litt annerledes.

1: hvordan hadde du gått i dekning?
- Vi bor i Norge, en hule skulle jeg klart å gjemme meg i. Finnes nok av de!

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
- Kommer ann på hva jeg rekker, men en gjeng venner, og familie er å foretrekke.

3: forsyninger?
- Finne så mye som mulig på butikker, videre blir det frukt, dyr, og vann fra naturen.

4: hvilke våpner ville du skaffa?
- Satser på at det ikke kommer zoombier.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
- Funnet en båt med SINNSYKT mye drivstoff - dratt opp til "Svaldbar global seed vault", tatt med alt av div spennende frø + alt de hadde av canabis frø. Videre dratt ned til et varmt land og levd ut livet der.
Sitat av OberstApfel Vis innlegg
Ville nok gått til innkjøp av haugevis med hermetikk.
Vis hele sitatet...
Hermetikk er vel og bra, men når en slik katastrofe inntreffer er ikke penger verdt mer enn materialet det er trykket på
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Men vist jeg ville gå til anskaffelse av en AG3 eller HK416, hvor skulle jeg fått tak i dette? Nærmeste militære anlegg er på Bardufoss, oppbevarer de slike våpen der?
1: Hvordan hadde du gått i dekning?
Hoppet ut av ett helikopter i Siberia med de to nevnt under.

2: Med hvem hadde du gått i dekning med?
Bear Grylls og MacGyver.

3: Forsyninger?
Jaktkniv og Bear Grylls.
4: Hvilke våpn ville du skaffa?
Jaktkniv og en skarp pinne.

5: Om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Better drink my own piss.
Sist endret av Wolflord; 10. juli 2011 kl. 16:07.
4: Hvilke våpen ville du skaffet?: Annihilator 2000!
Sitat av wavezor Vis innlegg
Men vist jeg ville gå til anskaffelse av en AG3 eller HK416, hvor skulle jeg fått tak i dette? Nærmeste militære anlegg er på Bardufoss, oppbevarer de slike våpen der?
Vis hele sitatet...
De gjorde det da jeg var der
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
[b]
2: med hvem hadde du gått i dekning med?

MacGyver og Shakira
Vis hele sitatet...
Det har bare endt i et trekantsdrama du ikke har sjans til å vinne

Jeg hadde hamstra bruskorker..
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Hadde ikke gått i dekning, hadde blitt i leiligheten min.
2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Med kjæresten
3: forsyninger?
Masse hermetikk mat, ting og bedrive tiden med, noen flasker med lsd, og masse annet psykedelia.
4: hvilke våpner ville du skaffa?
Vannpistol,
5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Gått til helvete med, men om jeg var overlevende, hadde jeg vel lagd utallige barn med kjæresten, og stempla som den nye "Jesus".
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Ville flyttet til Canada, tatt fly.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Nær familie.

3: forsyninger?
De har vel butikker i Canada.

4: hvilke våpner ville du skaffa?
Sikkert en Remington 700, fine jakt rifler.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Hadde måtte begynt med selvberging, bondegård. Dyrke jord og hatt dyr.
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Urealistisk å flytte så alt for langt, men vekk fra sentrumsområder, flyplasser, militærbaser osv. hadde vel vært rimelig smart. Eventuelt gått i dekning i bomberom som de aller fleste byer har.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Familie i utgangspunktet, blod er tykkere enn vann. Venner også, hvis mulig. Har ikke dame, men ser på atomkrig som en flott mulighet for å finne noen er desperate nok

3: forsyninger?
Så mye hermetikk og tørrvarer som mulig. Urealistisk å dra med seg en flokk med kyr. Frø til planting hadde vært nesten like viktig som mat.

4: hvilke våpner ville du skaffa?
Kun noe å jakte med, å væpne seg for selvforsvar fører bare til konflikter. Bare se på USA, der hver eneste husstand har håndvåpen.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Prøvd å overleve selvsagt. Instinktet til å overleve er såpass sterkt at man legger seg ikke bare ned for å dø! Jeg ville funnet så mange andre levende mennesker som mulig og prøvd å dannet et samfunn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det blir ikke atomkrig. Ingen er så dumme å setter i gang noe slikt. Det er som å trykke på en utslettelsesknapp, uansett hvem som gjør det, for alle, så uansett ville det isåfall ikke vært så veldig mye "å ville gjøre" enn å bare slå opp klappstolen, fyre seg en røyk og nyte synet.

Men en krig uten atomvåpen derimot, kanskje en borgerkrig innad i EU/Europa, eller en krig mellom USA og Kina/Russland, da ville jeg for det første sagt "Fuck dere og dra til helvete", ikke tro at jeg løfter en finger for en stat som nektet meg militær opplæring som følge av å ha blitt tatt for å røyke cannabis. Det er isåfall ikke meningen at en slik stat skal overleve.

Så hadde jeg finni meg et område med flere dekar uberørt natur, med ferskvannsjø og kanskje noen høye fjell med vannfall, satt opp en imaginær linje rundt det hele og forsvart mitt land med alt jeg hadde.

http://www.megacrazy.com/megacrazy/rambo/rambo/rambo30.jpg
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Slengt på meg HV uniformen og gått til Natobasen i Stavanger. Den tåler smellet.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Militæret

3: forsyninger?
Basen har forsyninger på mat og vann for flerne mnd'er og egne generatorer for strøm å oksygen.

4: hvilke våpner ville du skaffa?
Tatt med HK416

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Med tanke på at jeg er i militæret så ser jeg ikke sansynligheten at jeg hadde overlevd til det punkte
Atomvåpen har bare vært brukt to ganger i krig. De to tilfellene het Hiroshima og Nagasaki.

Atomkrig blir med rette oppfattet som et dommedagsvåpen. Jeg har imidlertid vanskelig for å forestille meg at disse våpnene blir brukt i massiv skala slik man forestillte seg under den kalde krigen, med altomfattende utslettelse av sivilisasjonen slik vi kjenner den. Men jeg kan godt forstå at tanken er besnærende, og setter fantasien i sving.

Hvis de noen sinne, Gud forby, blir brukt igjen, vil det sannsynligvis bli som i Hiroshima og Nagasaki - hvor ett land bruker atomvåpen mot et land som ikke er i stand til å svare tilbake på samme måte. Og de vil bli brukt i et begrenset omfang.

Dekning? Bare glem det. Når det smeller, er du ikke forberedt, og i løpet av det første sekundet er det for sent. Du er allerede solbrent med 3.grads forbrenning på den siden av kroppen som vender mot eksplosjonen.

Forsyninger? De måtte nødvendigvis komme fra utsiden av bunkeren, hvor alt er kontaminert med radioaktivitet. I motsatt tilfelle har du forberedt deg på atomkrig, og lagt deg opp et lager på forhånd. I så fall er du ikke riktig navla, og kommer neppe til å klare deg under så ekstreme forhold.

Menneskehetens utslettelse? Jeg ser positivt på det. Noe sånt vil sannsynligvis være det sunneste som har skjedd i evolusjonshistorien siden utryddelsen av dinosaurene. Planeten Gaia er nok en gang kvitt en alvorlig infeksjon av kjøttetende bakterier - og hvem vet, om 20 - 30 millioner år kan det kanskje oppstå intelligente livsformer som faktisk er levedyktige!
Why so serious?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Jeg hadde ikke gjort noe, nettopp fordi Norge ikke er med i EU

Om krigen hadde kommet til Norge også hele Norge ville vært utsatt for bombing, også her jeg bor (på landet) så ville jeg på de punktene du skrev, gjort følgende:

1. Funnet en liten hytte langt oppe på fjellet.
2. Jeg hadde tatt kontakt med noen venner i byene og tilbudt dem å bli med.
3. Tatt med masse hermetikk og når du nevner det, så ville jeg nok tatt med litt frø til forskjellige frukter for å drive litt plantasje
4. Automatvåpen, noen Glock17 med masse ammunisjon og selvsagt snikskyter våpen og granater
5. Freaka ut...
Vis hele sitatet...
Nesten samme som denne karen. Bare jeg ville tatt med meg redskap til å lagd meg en hule nedover i bakken. Og hogget ved og laget et "hovedkvarter" under bakken. Jeg ville tatt med alle jeg kjente! Og som våpen noen jaktrifler og ligende.
▼ ... over en uke senere ... ▼
1: hvordan hadde du gått i dekning?
2: med hvem hadde du gått i dekning med?
3: forsyninger?
4: hvilke våpner ville du skaffa?
5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Vis hele sitatet...
1: En atombunker!
2: Hele familien pluss noen venner.
3: Dypfryste biffer og annen snadder...
4: Atomvåpen og dartpiler...
5: Formert oss og lagd mat, kastet dartpiler på hverandre når vi skulle "krige"
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Langt til skogs eller eventuelt ute på landet. Gjerne i et fjellområde langt fra sivilisasjon da det kan være en del dyreliv der, og dermed lett å få mat. Desto bedre om det er så langt borte at radioaktiviteten ikke har fått noen effekt på dem ennå.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Vennegjengen min, da mange av de er meget smarte, og kan med å jobbe på et lag. Dette hadde resultert i at vi hadde hatt et bra samarbeid og overlevd fint

3: forsyninger?
Hermetisert mat, ting jeg finner i naturen etc.

4: hvilke våpner ville du skaffa?
En jaktrifle med sikte (Remington 700 for eksempel), slik at jeg kan jakte på stort vilt, samtidig om det blir et lovløst samfunn så kan jeg skyte folk lenge før de kommer nært nok til å gjøre skade.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Har ikke peil. Vi ville vel flyttet inn til byene og "scavenget" etter tingene vi trengte for å overleve eller lignende?
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Hule eller bomberom

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
Familier, venner etc. Når det hele er over håper jeg på å finne noen som ligner på Fawkes. Jeg har en kompis som er ganske beef, jeg satser på at han kommer til å bli sånn etter at jeg dytter han ut av skjulestedet i noen timer.

3: forsyninger?
Alle den frysetørkete turmaten de lokale sportbutikkene har vett til å ha på lager. Når det hele er over blir det å gå i Mole Rat kjøtt, jeg ser for meg at det smaker tolererbart.

4: hvilke våpner ville du skaffa?
energy weapons er verdt mest på markedet i ettertid, så det er førstevalg. Om ikke de er funnet opp ennå blir det vel jaktrifle eller ag3. HK416 trenger vedlikehold og sånt tull.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?

Jeg har drukket flaskecola på hardingen de siste årene, så jeg vil bli ufattelig rik og skal nok bruke pengene på å forskanse meg i et lokalt hotell eller noe lignende, bare det er nøye utprøvd i Fallout først går jeg god for metodene.

Sitat av wavezor Vis innlegg
Men vist jeg ville gå til anskaffelse av en AG3 eller HK416, hvor skulle jeg fått tak i dette? Nærmeste militære anlegg er på Bardufoss, oppbevarer de slike våpen der?
Vis hele sitatet...
Standardvåpen som det har de på de aller fleste militæranlegg. Du får hilse pent på vaktposten før de skyter deg.
1: hvordan hadde du gått i dekning?
dersom jeg var i Norge, så hadde jeg rømt til en militærbase som var got nok rustet til å ta smellet. I hjemlandet: ned i bestemors kjeller fra krigen. åja. bestefar fikk den bygget, og den er awesome.
2: med hvem hadde du gått i dekning med?
en bærekraftig (med tanke på plass, mat og vannforsyning) mengde mennesker, half'n'half jenter og gutter. helst en eller to ekstra jenter. helst også Bear Grylls.
3: forsyninger?
"overlevelses-verktøy" (flint, sormkjøkken, Leatherman ol.), vannrenser (ja, The Purifier), hermetikk, turmat.
4: hvilke våpner ville du skaffa?
Chinese Assult Rifle, The Terrible Shotgun, Scoped Magnum og en sniper.
5: om alt hadde gått til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort? Funnet stedet som var minst berørt, slått meg ned med gjengen min og blitt en real fødemaskin.
Sist endret av Lily Bowen; 28. juli 2011 kl. 15:50. Grunn: ymse, men irriterende skrivefeil. (Norge med liten n feks.)
1: hvordan hadde du gått i dekning?

En øde øy, eller på fjellet.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?

Familie, kompisgjengen og familien deres, + kjærester og alle andre som vil være med.

3: forsyninger?

(nytte)plantefrø, hermetikk, tørket kjøtt, nypoteter.

4: hvilke våpner ville du skaffa?

Jaktrifle, Hagle, HK416 (om mulig), Glock, kniv, øks.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?

Om eg hadde blitt utsatt for mye stråling og visste at eg kom til å dø hadde eg tatt mitt eget liv. Ellers ville eg prøvd å overleve så lenge det var mulig i min egen lille landsby med de eg hadde gått i dekning med.
1: hvordan hadde du gått i dekning?
Har null peil på hva som er best, men ville gått i dekning i et usentralt bomberom.

2: med hvem hadde du gått i dekning med?
De jeg er glad i.

3: forsyninger?
Jeg ville skaffet mat med mye energi som står seg lenge. F.eks bønner i tomatsaus på boks, erter, kjøtt og flesk på boks, nøtter, potetgull, knekkebrød, smøreost på tube etc. Ellers hadde det vært viktig å ha førstehjelpsutstyr, beroligende piller, smertestillende, betennelsesdempende og desinfeksjonsmidler. Fyrstikker, primus, brettspill, klær og tepper i ull, soveposer, ørepropper, notatbøker og masse penner/blyanter. Kanskje et instrument hvis noen av oss kan å spille.

4: hvilke våpner ville du skaffa?
Jeg kan ikke bruke våpen, og da er de ofte mer farlige enn trygge. Jeg har lite kunnskaper om våpen.

5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Jeg vet ikke. Det er umulig å si. Man må vel prøve å finne et måte å leve på.
5: om alt hadde gåt til helvete, å meneskeheten nesten hadde blit utslettet, hva ville du/dere gjort?
Det er unødvendig å bombe regnskogen så tror konsentrasjonen av stråling ville vært lavest der.(Evt på båt ute i havet). Ville satt opp hytte, samlet alt jeg kan av mat, tatt med meg geigerteller fra sivillisasjonen, noen våpen og kommet meg opp i level 30 så fort som mulig.