Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2172
Noen som kan navn på et sted der jeg kan teste meg for narkotika ved blodprøve eller urinprøve? Helst gratis. Går det an å bare gå inn til en vanlig lege og si du vil teste deg?

Også. Hvis jeg gjør dette, hvordan blir det med politiet med tanke på at jeg kan være positiv?

Uten at jeg vil si for mye om dette, så kan jeg nevne at jeg røyker mye weed, men jeg vil finne ut om jeg kan ha fått i meg noe annet uten å ha visst det. Noen som har noen råd? Vil helst ikke at weedsmokinga skal gå ut over meg på noen måte om de finner det ut, men jeg trenger å finne ut resultater alikevel.

Noen som kan hjelpe?
Stikk til fastlegen din
Hva skjer når testen er over? Får jeg bare beskjed om hva som er i kroppen og det er det? Blir det skrevet inn noe sted?
Sist endret av Detectable; 8. juli 2011 kl. 02:52. Grunn: edited for lulz
Japp, tok en test hos fastlegen min på vårparten i fjor.
De tar en enkelt urinprøve eller også blodprøve (helst om du har vært påvirket samme dag/kvelden før) hvor de tester for de mest vanlige stoffene.

Så får legen beskjed om hvilke stoffer du har i urinen/blodet og gir deg videre beskjed enten muntlig eller på et brev i posten.

Fastlegen din har også taushetsplikt og er kun pliktet til å varsle politiet om det er snakk om mere prekære ting enn om du for eks. har fått i deg litt "amf" eller "kola".

Litt usikker om legen lagrer det i journalen din eller ei.
Kommer vel litt ann på alvorligheten.
Om du fyrer hver eneste dag så kan det hende at det blir lagret.
Sist endret av random39267; 8. juli 2011 kl. 02:57.
opiater går greit med andre ord?
Vel, nå er ikke jeg fagutdannet helsepersonell på noe som helst vis.
Men jeg regner med at du sikter til heroin og om du muligens har fått det i deg.
Om du har fått i deg heroin så vil jeg nok påstå at du hadde merka rusen ganske kjapt da den skiller seg ganske markant ut fra for eksempel cannabis.
Problemet er at jeg var kraftig full når jeg inntok dette her, og husker ikke helt hvordan det føltes.
Sist endret av Detectable; 8. juli 2011 kl. 03:04.
Ring til fastlegen din i morgen eller stikk innom nærmeste apotek og kjøp et glass å pisse i og lever det til fastlegen din og si at du vil teste det. Bare si at du var "møkkings" og vil dobbeltsjekke om du fikk i deg noe?

Off-topic: Tråden blir mest sannsynlig slettet av mod relativt raskt regner jeg med.
ArbeidsledigProletar
BAM

Ingen fare for journalføring.
Hvis du er har fått i deg opiater av noe slag en gang så er ikke det noe som helst farlig i det hele tatt. Fastlegen kan ikke kontakte politiet, er du under 12 år og har kroppen stappet full av dop og dritt så er det en hel annen sak. Hos fastlegen betaler du også for tiden du er der og prøven, helsestasjonen derimot er helt gratis og de lagrer ingenting. Selvom dem lagrer eller ikke så har jo det ingenting og si? Om du ikke skal bli president da
helsepersonell har taushetsplikt med mindre du bekjentgjør at du skal utøve eller bedriver kriminelle handlinger (f.eks. drap/narkotikahandel etc)

det havner i journalen hos fastlegen og der ligger det trygt og godt med mindre du forteller fastlegen din at du skal drepe noen så fort du har fått kvitta deg med de 4 kiloene med heroin du oppbevarer i fryseren

selvfølgelig, hvis du har litt noia for hele greia så er det jo bare å dra en liten hvit løgn, du var på fest og husker ingenting men en kompis fortalte deg at noen røyka hasj på den festen så du vil gjerne teste deg i og med at du ikke husker noe og du bruker jo ikke å bli så full til vanlig eller hva?

eller kanskje like greit å kjøpe den kit greia så blir det din hemmelighet (husk å betale kontant)

edit: leif
Sist endret av Seppo; 8. juli 2011 kl. 10:56.
Ok alle sammen. Takk for svar
Så lenge du er over 18 år burde det ikke være noe problem.
Er du under 18 derimot, har legen din meldeplikt til barnevernet.
Jeg leverte en urinprøve til fastlegen min når jeg var 17 år for å sjekke om den ga positivt på cannabis.
Det gjorde den, og når jeg fikk svaret hadde allerede barnevernet fått beskjed.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Fastlegen din har også taushetsplikt og er kun pliktet til å varsle politiet om det er snakk om mere prekære ting enn om du for eks. har fått i deg litt "amf" eller "kola".
Vis hele sitatet...
Feil! De har fullstendig taushetsplikt, uansett hva du bruker. Er du under 16 år, så kan de kontakte foreldre. Er du under 18 år, kan barnevernet bli koblet inn.

Men hvorfor ikke kjøpe en hurtigtest? De selger på internett, og kanskje på apotek.
Sist endret av Mexxy; 8. juli 2011 kl. 16:37.