Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4449
Som emnetittel sier, hvor lang tid bruker kroppen på å fylle opp serotonin-nivåene til akseptable nivåer igjen? Tømte lagerne helt i helga

Evt hvor lang tid bruker man på å fylle opp om man hiver i seg 5-HTP?
En sunn tommelfingerregel er å la det gå to uker mellom hver MDMA-event, da vil mest sannsynlig serontoninsystemet (antall nevroner og eventuelt reseptornivåer) være tilbake på 100 %. Hvis du sikter til at du har en kunstig nedstemthet så burde den ha forsvunnet nå hvis du hadde én dag med gøy i helgen, hadde du flere dager så tar det gjerne litt lenger tid.

5-HTP kan ikke krysse blodbarrieren rundt hjernen (delte meninger om dette, men jeg er overbevist), så det vil ikke korte ned restitusjonstiden. L-tryptofan vil ha effekt, men selv den må konkurrere med andre aminosyrer om opptak. Spis Trpyofan-innholdelig grønnsaker om du ikke har supplementer - og ta tiden som trengs.
Trådstarter
5 0
Ble visst 3dager på rad i helga gitt. Siste dagen var bare waste... null effekt..
Er ikke veldig nedstemt at det gjør no, mer beskymret over hvordan det blir til helga.

Må nemlig være klar.. kanskje best å droppe fredagen da ettersom lørdagen er viktigst?
Your doing it wrong.

VIII. How often can I use MDMA?

There is no firm data, as we can't cut open human brains to check serotonin levels. By averaging a number of rat and lower primate studies, Emmanuel Sferios came up with two weeks as being the amount of time it takes for serotonin to replenish itself. Many users have agreed that this "feels right" and for a long time it has been accepted as gospel. However, taking MDMA at this rate over a length of time would result in a "loss of magic" for most users and could result in permanent damage.

Most people agree that using MDMA two nights in a row is a very bad idea. Articles on Erowid seem to indicate that one ought to wait at least a week between doses, and that waiting 4-6 weeks may make more sense. In large part, this is to allowyour body to return to its natural balance. Also, neurotoxicity seems to increase with larger and more frequent doses.
Vis hele sitatet...
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=79027
Trådstarter
5 0
Crap!

Får nok revurdere fredagen da ja...
Alexander Shulgin har vel sagt at han ikke anbefaler å ta MDMA oftere enn, hva var det igjen? Maksimalt fire ganger i året?

Å ta ecstasy så ofte som en gang i uken, tror jeg kan være svært skadelig i lengden.
Sitat av Evlogimenos Vis innlegg
5-HTP kan ikke krysse blodbarrieren rundt hjernen (delte meninger om dette, men jeg er overbevist)
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvorfor du er så overbevist om dette? Jeg har aldri sett noen delte meninger om dette, og utallige forskingsrapporter viser det samme: 5-HTP kan passere blod/hjerne-barrieren.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Alexander Shulgin har vel sagt at han ikke anbefaler å ta MDMA oftere enn, hva var det igjen? Maksimalt fire ganger i året?

Å ta ecstasy så ofte som en gang i uken, tror jeg kan være svært skadelig i lengden.
Vis hele sitatet...
jeg kan si at du er inne på noe der, sånn rundt slultten av 90 tallet var det veldig morro med rave og sånn, helst hver helg i ca 6 mnd.. så ble det bare grått, kjedelig og helt meningsløst i ca 2 år før "fargen kom tilbake i kinna"

tro meg, knips er det eneste jeg angrer på
(heldigvis har jeg sprøyteskrekk )

ah crap, nå føkka jeg hele helga hans.

mens jeg er igang så tillater jeg meg å være så freidig å dobbelposte for å utdype noe.

Jeg tråkka over streken, med omtrent samme glød og entusiasme som jeg ser i innlegget ditt over her mdmaaa. Min feil, selvfølgelig, men så måtte jeg jo også betale for det. Sammen med familien min, og vennene mine - og alt som kunne blitt, men bare forsvant, heldigvis midlertidig.

Kroppen er fin sånn sett, den jobber jevnt og trutt og bygger opp igjen som best den kan. Det er ikke noe stort mysterium egentlig, jeg er sikker på at exocytose kan forklare dette på en vakker og elegant måte over ti sider, jeg skal gi deg den simple og overfladiske versjonen over en post.

Det blir som å kjøre Oslo - Trondheim, i andre gir med motoren på 8000 konstant. Man påfører seg en kjemisk ubalanse, relativt sakte men sikkert. Ikke spesielt lett å legge merke til det når gløden sitrer i kroppen og man tenker "snart helg, ture igjen WOO!".

Har du sett en litt sliten film fra 70 tallet? Fargene er ganske blasse, gresset er grågrønt og sola er en litt svett svamp på himmelen med en alt for svak aura rundt seg. Slik var det å se verden igjenom mine øyne. Møtte dama som jeg elsket så sinnsykt høyt for bare litt siden, hun hadde fått seg type - siden jeg bare forsvant en dag og ble borte. Og der stod hun, grå og bleik i mine øyne, ikke ett eneste hår reiste seg på ballene mine engang. Stenansikt, egentlig ganske digg, ingenting kunne nå deg eller skade deg, made of stone.

Det ble fort kjedelig. Når man går slik en stund så knekker man enten sammen eller lærer seg å takle det og utvikler mental styrke og vilje til å presse seg igjenom hva det skulle være. Det gikk over. Litt for sakte etter min smak, men det var prisen jeg måtte betale for å tråkke over streken.

Vi er jo alle forskjellige ikke sant, så noen tåler så mye mens andre tåler litt mer eller litt mindre. The bottom line er at alle har sin grense, trist å sitte og se på mange i en ny generasjon prøvekaniner lete etter sin grense, hvem finner den grensen og hvem tråkker over? Og hvem har baller nok til å snu i tide? Trenger ikke å kutte ut, bare strekke strikken litt saktere, kanskje ikke så hardt.

Deilig å kunne gråte igjen.. Elske, til og med å hate er godt når man ikke helt husket hvordan det føltes før etter at balansen var gjenopprettet. Har sikkert fått en bulk eller to, det må jeg leve med. Battle-hardened armor tank yeah?

Godt å kunne våkne opp en morgen og kjenne lukten av duggfriskt gress, den typen som kiler så godt i nesa og forteller deg at dette blir en helt herlig dag, en dag du kan ta med deg kjæresten ut til det hemmelige lille skogtjernet som bare dere to vet om, og bade naken Ligge og kjenne solen mot kroppen, kile hverandre, le og humre litt over alt man mistet, men fikk tilbake. Utrolig deilig å kunne føle igjen, leve som normalt.

Nå har jeg vel føkka opp helgen for en hel drøss med turekåte mennesker, eller kanskje ikke. Kanskje bare de som var iferd med å treffe sin grense stoppet opp, nok til å tenke seg om. Du vil aldri innrømme det fordi du vet det allerede begynner å nærme seg men samtidig er det din dypeste frykt og redsel. Fear is good, it tells you that your still alive, although your slowly starting to forget.

Jaja, om ikke annet så vet dere nå hva signaturen min betyr for meg og hvorfor jeg valgte akkurat det sitatet.

"What a FOOL i was to defy him."

Alt med måte, grensen er der - ikke for å tråkkes på eller over, men for å fortelle deg at der ryker strikken.
Når jeg trenger å "regroup" etter mye festing. Jeg kjøper en boks med aminosyrer som hjelper meg en god del. Trenger ikke å trene for å ta de.

Max_Minus
Word up Seppo... På tide at noen fortalte dette på en ordentlig måte

Anbefaler alle som spiser mye E å ta i betraktning det som blir skrevet her... Jeg kjenner ikke en eneste person som gjorde det samme på 90-tallet som ikke sliter den dag i dag. Ta vare på kroppene deres!

Forresten så er det også relevant om man får i seg noe annet enn MDMA, så det blir vanskelig å forutse slike ting uten å vite nøyaktig hva og hvor mye du har fått i deg, mdmaaaa...
Tomheten etter mdma ja. Da blir det faen meg stille i fjøset noen dager ja...
Jeg personlig har aldri merket noen negative effekter fra mdma utenom å ha vært litt vimsete dagen(e) derpå. Har dog sett flere bekjente og venner brenne seg grovt som følge av ukontrollert og uvettig forbruk. Skal ærlig innrømme at jeg tok litt i meste laget en stund, men det var alltid innenfor "trygge" rammer. En måned minimum mellom hver gang. Ofte 2. Aldri to dager på rad. Per i dag kan jeg fortsatt nyte mdma på lik linje med de første gangene. Det er det få av de jeg kjenner som tok alt for mye som kan det. Måtehold er alpha omega.
Sist endret av Sinister; 27. mai 2010 kl. 02:16.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du er så overbevist om dette? Jeg har aldri sett noen delte meninger om dette, og utallige forskingsrapporter viser det samme: 5-HTP kan passere blod/hjerne-barrieren.
Vis hele sitatet...
Du har rett. Jeg blander mellom supplementer og årsaker til at disse ikke bør foretrekkes fremfor andre. 5-HTP kan krysse BBB og det er utenfor enhver tvil. Jeg hadde lange fruktbare diskusjoner/samtaler med en biolog om forskjellige supplementer da jeg bodde i USA for en tid tilbake. 5-HTP bør ikke foretrekkes fordi det øker serontoninnivået (5-HT) i blodet, som overstimulerer serontoninreseptorene i kroppen (ikke i hjernen) og kan føre til fortykkelse av veggene i hjertekamrene, noe som reduserer elastisiteten og følgelig funksjonaliteten til hjertet. Imidlertid så er dette mest gjeldende ved daglig bruk av 5-HTP, så 5-HTP kan med lav risiko benyttes i tiden etter MDMA, men L-tryptophan er i konklusjon å foretrekke.