Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1881
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva kan hjelpe mot opiatabstinenser?
Vet det finnes utallige tråder om dette, men er ikke i stand til å lese side opp og ned om dette nå.

Kan ikke spørre lege om nedtrapping da jeg har driti på draget og knasket opp før jeg skulle.

Har nå erfart at opiater ikke er til å spøke med, f så jævlige abstinenser.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste over disk er Imodium mot mageproblemene ellers så fungerer alt av benzo bra
Anonym bruker
"Øm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva har du tatt og hvor mye? Hvorfor? Rus, operasjon?
Har tatt 20 mg oxycontin + 20 mg Oxynorm i 5 mnd nå pga voldsomme smerter i skulder. Ble operert for 4 uker siden. Har ingen smerter lengre. Skulle trappe ned, men det gikk ikke som jeg hadde tenkt. Lege nekter å skrive ut mer.
Min feil, angrer nå! Jævlige abstinenser!!
Been there done that!..::0 lite råd desverre..kanskje mat å en stor flaske jæger å hopp i seng..prøv å stå an av...værst de 3 første dager mener jeg..:/ bedre d enn å få tak i mer å drøye lidelsen..
Kratom skulle vært lovlig, eller i det minste mer tilgjengelig i Norge. Hadde vært en life saver i ditt tilfelle nå tror jeg :/

Kan meddele at om du får fatt i lyrica eller neurontin så er det helt genialt for å drepe opiat abstinenser
Sist endret av Alge; 29. september 2020 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare for å få litt nødvendig søvn kan du ta 1-2 paralgin forte kun én gang i løpet av 24 timer før du legger deg hvis abstinensene er uutholdelige. Dette er jo også opiater, men tar du såpass lite KUN når du virkelig må ha litt søvn ville jeg anbefalt det.

gabapentin (lyrica,neurntin ) hjelper også mot rls.
Har du badekar er det ikke feil med en joint og et glodvarmt bad mot muskelkramper etc.
Stå i det mann, så lærer du noe
Gruer meg. Står på to ganger 80mg oxycontin, og skal opereres snart.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo hjelper mest av alt som ikke er opiater så prøv å få tak i noe av det.
Har selv brukt oxy (+/-40mg,avåtil opp mot dobbelt..) i 2ish år! Med ett jævlig bråstopp på en mnd..Værste meds jeg har kjent langvarig abs av..jeg klarte heldigvis å aldri trappe opp,men holde meg rimelig på jevnt 40 dagen! Er nå på sykt langvarig nedtapp..kjipt som faen..har prøvd å si til leger at jeg heller vil over på nobligan depod,for noen mnd,for så å kutte de ut! Da jeg vet at de tar all abstinenser,å er 5-10 ganger lettere å seponere,for MIN del værtfall..men DET ville ikke legen,den ...,så..ser egentli hellet at jeg kutter ut brått,men det er en dårlig ide da jeg har en unge å ta meg av....:/ er nå nede på 15mg om dagen å gruen meg til hvordan 10 å mindre skal holde ett døgn..:0 har bl.a. Lyrica,om d sku hjelpe hvertfall..
Takk for fornuftige svar!

Piller er er noe dritt.

Synes leger skulle brydd seg litt mer i forhold til nedtrapping. Det finnes preparater som lindrer (som også er avhengighetsskapende). For en ukes tid burde dette vært greit å skrive ut når det kan hjelpe så mye!

I dette tilfellet er det min feil da jeg fucka nedtrappingen. Oxy er ikke noen enkle saker. Det ble bare veldig behagelige greier.

Jeg har noe Lyrica, kjenner det hjelper godt mot uro i beina. + immodium til dorenninga.

Det er vel de 2-3 dagene som er værst.. Biter tenna sammen!
Anonym bruker
"Øm Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oi, 5 mnd ja.
Jeg fikk legit abstinenser etter en uke på oxycontin etter en operasjon så kan egentlig ikke helt se for meg hvordan du har det.
Forstoppelse var det ingen som advarte meg mot, det fant jeg så fint ut selv. Var som at jeg dreit ut en stein tilslutt, måtte ha laxoberal.
Får du sovet noe? Søvnparalyse? Mareritt?
Matlyst?