Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3958
Har du blitt tatt av politiet for ? Med "tatt" mener jeg fått en straffereaksjon eller lignende som følge av å bli funnet skyldig eller innrømmet skyld. Hvis du har blitt tatt, hvor mangen ganger ? Har det en noen hatt noen negative virkninger på livet ditt ?

Grunnen til at jeg spør er fordi en venn av meg ble tatt en middelstor mengde hasj, vet ikke hvor mye men det var en plate som han hadde røykt en del på og solgt noen gram. Han mener livet sitt er over pga det, noe jeg er uenig med så jeg vil høre hva folk har å si om det.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har blitt tatt 1 gang,ikke store mengder. Ja det har hatt negativ innvirkning, men livet var langt fra over. Ble kasta ut av militæret,fikk forelegg og måtte utsette førerkort (vandel og krav om 6mnd med urinprøver)
Trådstarter
34 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har blitt tatt 1 gang,ikke store mengder. Ja det har hatt negativ innvirkning, men livet var langt fra over. Ble kasta ut av militæret,fikk forelegg og måtte utsette førerkort (vandel og krav om 6mnd med urinprøver)
Vis hele sitatet...
Har du fått noen langvarige konsekvenser av det ?
Anonym bruker
"Slank Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt tatt en gang for bruk av reseptbelagt legemiddel. Fikk 2000.- i bot, og en sak på rullebladet resten av livet. Skulle egentlig reise til USA og bo der 1 år, men denne planen måtte jeg droppe. Har også søkt en jobb hvor jeg ikke fikk den pga. rullebladet. Dette var innenfor helsesektoren. Ellers har det blitt litt krangel med foreldre og familie, men ikke så mye annet negativt.

Håper at folk som kun er blitt tatt for personligbruk vil få rullebladet sitt slettet når avkriminaliseringen kommer, men tviler på det. Kongen har vell rett til å benåde tidligere dømte personer.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka bittelitt hasj her og da, 3 ganger i måneden kanskje.. Jeg ba om henvisning til psykolog på grunn av noe helt annet, og ble henvist. Psykologen krevde at jeg leverte urinprøve for å bevise at jeg er rusfri, ellers var det ingen vits for psykologen å behandle meg. Jeg leverte urinprøve og håpet på at den var ren. Hva tror du da.........

På en måte ga dette meg en "langvarig" konsekvens, og det er at jeg mistet førerkortet, slik at jeg ikke lenger kan kjøre bil. Som resultat av at jeg mistet førerkortet, mistet jeg på en måte respekt for meg selv, og begynte å ruse meg kraftig, jeg hadde jo "ingenting" å tape på å gjøre det. Selvforskyldt. Er imidlertid under streng rehabilitering nå, så håper på at alt ordner seg når jeg er ferdig her, og kan levere urinprøver lenge nok til å få førerkortet tilbake
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En annen konsekvens jeg opplever er at siden jeg ruser meg kraftig, så havner jeg ofte i arresten, må betale bøter osv., økonomien går til dass. Tips: Ikke rus deg.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blitt tatt to ganger, begge med mindre mengder. Fikk ikke ta førstegangstjeneste, noe jeg ikke bryr meg om uansett. Ellers har det ikke påvirket meg. Men det lukker en del dører hvis du skal jobbe i etaten eller kommunen. Altså yrker med vandelsattest. Men disse kravene betyr ingenting i det yrke jeg driver med.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gadsila Vis innlegg
Har du fått noen langvarige konsekvenser av det ?
Vis hele sitatet...
Jeg røyka jo daglig,så det hang på meg noen år, men gikk vekk av seg selv etter 5(?) år. Seint ut med førerkortet, ellers ingen langvarige konsekvenser.
Livet er da langt fra over etter å ha blitt tatt.
Får noen begrensninger som f.eks USA, og enkelte jobber, men for min del er det ikke noe jeg merker noe til.

Kompisen din kan slappe av. Kanskje det blir litt stress akkurat nå, men det er neppe noe som kommer til å påvirke livet i nevneverdig grad.
Trådstarter
34 2
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Livet er da langt fra over etter å ha blitt tatt.
Får noen begrensninger som f.eks USA, og enkelte jobber, men for min del er det ikke noe jeg merker noe til.

Kompisen din kan slappe av. Kanskje det blir litt stress akkurat nå, men det er neppe noe som kommer til å påvirke livet i nevneverdig grad.
Vis hele sitatet...
Han har ikke noe ønske om å reise til USA eller jobbe innenfor politi, militær, vekter eller lignende heller. I tillegg går ting vekk fra den ordinære politiattesten etter en periode, da er det bare spesialting som vil ha noe å si.

Jeg har en venn som ble dømt for grovt ran +15 år siden, han har aldri blitt tatt for noe kriminelt etter det, og han var i Florida på ferie i fjord.
Sist endret av gadsila; 22. oktober 2018 kl. 22:51.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyka jo daglig,så det hang på meg noen år, men gikk vekk av seg selv etter 5(?) år. Seint ut med førerkortet, ellers ingen langvarige konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at det hang på deg noen år at du røyket?
Var det bare cannabis?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av brokeboi777 Vis innlegg
Hva mener du med at det hang på deg noen år at du røyket?
Var det bare cannabis?
Vis hele sitatet...
Mener bare at jeg ikke fikk ta førerkort uten å fremvise rene urinprøver i 6mnd. Men istedenfor dette så venta jeg i 5 år. Så gikk det vekk fra vandelsattesten av seg selv,og jeg slapp å pisse reint. Hvis det var bedre formulert
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når det gjelder reise til usa

De fleste lyger på visumsøknaden sin og satser på at de ikke sjekker det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når det gjelder reise til usa

De fleste lyger på visumsøknaden sin og satser på at de ikke sjekker det
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de finne ut dette? Er det stor sjans?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blitt tatt for små mengder hasj 2 ganger, 2 bøter på 4000kr per stk.
Betalte bøtene og har ikke skjedd noe særlig, merker ikke stort til det hvertfall.

Også blitt misstenkt for noe fordi jeg var på feil sted til feil tid, endte med å ble registrert i DNA registret....
Har hatt med politi å gjøre siden jeg var relativt ung. Når jeg var 17 og flyttet for meg selv tok det imidlertidig av.. hadde vel snuten på døra opptil et par ganger i måneden ei stund. Har fått mange bøter pga mindre menger rusmidler på meg.

Det kom til et punk der de rett å slett ikke bøtela meg noe mer.

nå er jeg i midten av 20 åra og politiets aktivitet og interesse i meg har daffet av. Har ikke hat noe med de å gjort nå på lenge.

Utsatt førerkort og vandel...

Satt inne på verdal fengsel i 10 dager for nøyaktig et år siden fordi jeg dreit i alle bøtene jeg fikk.
Den største konsekvensen blir vel at man får mer stress de neste gangene man kommer borti snuten.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Den største konsekvensen blir vel at man får mer stress de neste gangene man kommer borti snuten.
Vis hele sitatet...
I mit tilfelle fikk jeg større og større bot.. også utsetelse på ubestemt tid pga edruelighet, pissings betyr det.

EDIT:Skrivefeil
Sist endret av K-9; 4. november 2018 kl. 17:32.
Første gangen jeg blei tatt ble jeg tatt med en halv hekto hasj og litt sopp. Fikk en bot på 6-7 løk tror jeg og jeg blei satt på ungdomskontrakt for å få beholde førekortet. Andre gangen jeg ble tatt ble jeg tatt for å ha thc i blodet når jeg kjørte bil. Mistet lappen i 15 måneder, 30 tusen i bot og måtte gå 30 dager med lenke. Må pisse 2 ganger i uka i 6 måneder for å kunne søke om å få ta lappen på nytt og så 3 år med sporadiske prøver etter det for å kunne beholde den. Ganske surt, menmen lev og lær. Har også fått 6 løk i bot for 1g speed og en femmer med hasj. Blitt mye penger til staten gitt, haha.
Sitat av K-9 Vis innlegg
I mit tilfelle fikk jeg større og større bot.. også utsetelse på ubestemt tid pga edruelighet, pissings betyr det.

EDIT:Skrivefeil
Vis hele sitatet...
Men det er vel fordi du blir tatt igjen eller ikke betalte boten. Står ved det jeg sa tidligere, det verste som skjer er at man lettere havner i snutens søkelys aka. blir stempla som narkoman eller "kjenning".

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En annen konsekvens jeg opplever er at siden jeg ruser meg kraftig, så havner jeg ofte i arresten, må betale bøter osv., økonomien går til dass. Tips: Ikke rus deg.
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at det ikke er selve rusen som forårsaket disse konsekvensene, men oppførselen din under påvirkning.

Kan ikke dere fortelle litt om omstendighetene rundt hvordan dere ble tatt? I min vennekrets er det vel cirka 1 av 20 hobby-rusbrukere som i det hele tatt har vært borti politiet. Det skal sies at samtlige er oppegående, voksne mennesker, men mange hadde ganske harde runder tidlig i tjueåra, men det endte fortsatt uten varige mén på hverken psyke eller rulleblad.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Men det er vel fordi du blir tatt igjen eller ikke betalte boten. Står ved det jeg sa tidligere, det verste som skjer er at man lettere havner i snutens søkelys aka. blir stempla som narkoman eller "kjenning".
Vis hele sitatet...
Ja som jeg sa, de kom opptil 2 ganger i måneden ei stund.

Men det tror jeg er fordi de engasjerer seg i ungdom. Det dabbet av som årene gikk.

Men jeg blir jo forsatt stoppet på gata. Jeg er nok stemplet

Sitat av tihihihi Vis innlegg
Kan ikke dere fortelle litt om omstendighetene rundt hvordan dere ble tatt? I min vennekrets er det vel cirka 1 av 20 hobby-rusbrukere som i det hele tatt har vært borti politiet. Det skal sies at samtlige er oppegående, voksne mennesker, men mange hadde ganske harde runder tidlig i tjueåra, men det endte fortsatt uten varige mén på hverken psyke eller rulleblad.
Vis hele sitatet...
Selv begynte jeg med ungdomskrim, var gøy med hytteinbrudd og biltyveri. Det var slik jeg satt meg i politiets søkelys.

Samtidig begynte jeg og henge med et tyngere og mye eldere miljø her i bygda siden de ikke hadde mye bedre ting å gjøre ble det som det ble...

Nå i voksen alder er jeg selvfølgelig mer forsiktig, fått meg jobb og sonet/betalt bøtene mine. Så de bryr seg nokk ikke så mye om meg lengere. Desuten har jeg aldri blitt tatt for langing
Sist endret av K-9; 4. november 2018 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fattig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt for første gangen for ett par måneder siden, de kom på døra for å spørre om en annen sak. Hadde akkurat kommet hjem fra fjelltur, 15 min senere sto de der. Hadde ikke røkt på 2 dager+, påsto jeg hadde store pupiler og tok seg inn. Der fant de selvfølgelig en joint og 0.5g.
6000 i bot og kalte det uflaks fuck the police
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt for første gangen for ett par måneder siden, de kom på døra for å spørre om en annen sak. Hadde akkurat kommet hjem fra fjelltur, 15 min senere sto de der. Hadde ikke røkt på 2 dager+, påsto jeg hadde store pupiler og tok seg inn. Der fant de selvfølgelig en joint og 0.5g.
6000 i bot og kalte det uflaks fuck the police
Vis hele sitatet...
6k i bit for 0.5 og første gang var litt i det drøyeste laget
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde tatt litt MDMA og dro på byen, sivilsnut så meg ut og hanket meg inn. Følte meg ikke spesielt overdrevent ruset eller oppførte meg dårlig så dette var ren search and destroy fra politiet. Hadde ingenting på meg.

Nektet forelegget, endte i rettsak. De trodde ikke på meg at jeg ikke hadde inntatt det bevist så tapte saken og orket ikke anke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde tatt litt MDMA og dro på byen, sivilsnut så meg ut og hanket meg inn. Følte meg ikke spesielt overdrevent ruset eller oppførte meg dårlig så dette var ren search and destroy fra politiet. Hadde ingenting på meg.

Nektet forelegget, endte i rettsak. De trodde ikke på meg at jeg ikke hadde inntatt det bevist så tapte saken og orket ikke anke.
Vis hele sitatet...
Damn, er i samme situasjon nå, der jeg innrømmet bruk av MDMA for noen uker siden. Venter fortsatt på forelegget... Skal trekke tilbake tilståelsen siden jeg var dritings. Håper det ikke ender i rettsak for da vil jeg nok tape som du gjorde selv om de ikke har noen konkrete bevis på at jeg er påvirket. Presset det bare ut av meg ved å si at jeg hadde større pupiller osv...
Sist endret av Leeeik; 5. november 2018 kl. 23:25.