Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem vil du stemme på?
Geir Lippestad 31 26,27%
Politiet 13 11,02%
Støtteforeningen for Kreftsyke Barn 11 9,32%
Per Fugelli 12 10,17%
Per Tore Kristiansen 14 11,86%
Familien til Sigrid 11 9,32%
Wenche Bering 23 19,49%
Brede Bøe 3 2,54%
Stemmegivere: 118. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  8 2364
Hei freaks! Beklager forsinkelsen, men nå er endelig Del II av julekortaksjonen klar! Dere som ikke vet hva dette gjelder kan ta en titt her.

Det var mange forslag, og ikke alle ble tatt med, men her er de nominerte:

Geir Lippestad:

Først nominert av Sjølveste, som hadde denne begrunnelsen:

"Han har utført en utenkelig jobb i saken mot ABB, hvor han har forsvart Norges mest forhatte mann. Han har jobbet for at alle har rett til å få en rettferdig og verdig rettsgang uansett hvor lite gjerningsmannen "fortjener" det. For meg er Lippestad et slags symbol på hvor bra Norge egentlig er. Årets mann!"



Politiet: Hvem som skal motta eventuelle julekort får avgjøres senere, om de stemmes frem.

Nominert av moret:

"Politiet i Norge har gjennom alle tider fått usaklig mye dritt slengt til seg. Mange brukere vil kanskje rynke på nesen av dette, men jeg mener at våre samfunns-beskyttere i blått fortjener en klapp på skulderen. De er på jobb for at vi skal få en bedre hverdag. Ja, mange har hatt kjipe møter med 5-0 og det finnes mye dritt i rekkene også. Allikevel skal vi ikke glemme at majoriteten av Norges politistab er vanlige personer som deg og meg som stort sett gjør jobben sin. Et julekort til politiet, det skal jeg få til i år. Selv om de har fengslet kompiser, beslaglagt stoffet mitt og i det hele tatt, så er det faktisk deres jobb."



Støtteforeningen for Kreftsyke Barn: Her gjelder samme prinsipp som med Politiet.

Nominert av Mozzie:

"Jeg synes Støtteforeningen For Kreftsyke Barn skal få et kort til hver avdeling, som sparer inn og tar kreftsyke unger til syden og på turer generelt, uansett om de er til behandling så følger den etter dem. Jeg nominerer dem ihvertfall. Foreningen mister medlemmer på en månedlig basis og ting er generelt trasig for medlemmene, derfor trenger ledelsen en god jul hilsen fra et helt forum."



Per Fugelli:

Først nominert av DonTomaso og videre begrunnet av Lima:

"Vinner av Parasite Motell. Han har kreft og vet ikke hvor mye lenger han skal leve. Han fortjener et julekort bare på grunn av skuespiller prestasjonen i parasite motell imo."



Per Tore Kristiansen (relevant dokumentar):

Nominert av bajjaz:

"Jeg nominerer pensjonert etteretningsoffiser Per Tore Kristiansen. Han mistet kone og barn i Grytøyaulykken i 1972. Kort fortalt så fløy den miltære piloten i fylla og krasjet i en fjellvegg. I alle år siden har forsvaret benektet kjennskap til pilotens alkoholproblem, først etter 33 år blir han kjent med dette. Etter 40 år får han en tynn beklagelse fra forsvarsministeren, han nektes enhver form for erstatning, ministeren tviholder på at han er snytt av retsvesenet og slik må det være. I stedet for å feire sin sønns konfirmasjon og bryllup og kost seg med barnebarna i sin pensjonstid har altså hedersmannen Per Tore Kristiansen blitt overkjørt og tråkket på av sin egen arbeidsgiver og landets myndigheter."



Familien til Sigrid:

Nominert av LP88:

"...ikke bare fordi et familie medlem ble drept, men også fordi de satt i en mnd og ikke visste noe som helst, bare at Sigrid var borte, noe som må ha vært helt jævlig."

ABBs mor, Wenche Bering

Nominert av Mozilla:

"Jeg kan ikke engang forestille meg den enormt store smerten og skuffelsen hun har måttet gjennomgå den siste tiden. Sønnen hennes har vært i avisen daglig for en helt grusom hendelse, og hun har så og si blitt jaktet på av media daglig i over ett år. Tenker også over den enorme skuffelsen hun har hatt ovenfor seg selv som skapte dette monsteret (sier ikke at det er hennes feil, men det er jo en naturlig tankegang), men også over sin sønn."

Brede Bøe:

Nominert av nobels:

"Alkoholiker, HIV-Positiv og bipolar"

Personen med flest stemmer klokken 15:50 den 16. desember blir valgt.
Sist endret av etsi; 9. desember 2012 kl. 15:51.
hva med å sende et til breivik?

men fra revolver til spøk , vent omvendt

støtter geir lippestad og familien til sigrid
Er det meningen å sende kort med en felles beskjed, eller på noen annen måte tilkjennegi at dette er et organisert stunt f.eks. ved å nevne freak?
Uansett støtter jeg tiltaket, blir spennende å se hvem som vinner, det ligger jo ganske jevnt i toppen.
Trådstarter
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Er det meningen å sende kort med en felles beskjed, eller på noen annen måte tilkjennegi at dette er et organisert stunt f.eks. ved å nevne freak?
Uansett støtter jeg tiltaket, blir spennende å se hvem som vinner, det ligger jo ganske jevnt i toppen.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt opp til den enkelte, men vi gjør ikke dette for oppmerksomhet, så personlig lar jeg være.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Jeg velger ikke å stemme, da alle på lista egentlig fortjener julekort, men kommer nok til å sende ett til den som vinner.
Grunnlaget for at Arild Knudsen er fjernet?
Trådstarter
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Grunnlaget for at Arild Knudsen er fjernet?
Vis hele sitatet...
Shit...
Det var en glipp. Snekra sammen denne tråden på jobb, da jeg kom på at jeg lå litt sent ute. Dessverre. Det er dog ingenting som hindrer deg i å sende han et kort.
Jeg kommer til å sende kort til vinneren her, og vår alles kjære nso. Kanskje ingen folkehelt, men han fortjener mang slags takk for jobben på forumet, og tapt fritid. Google er din venn for adresser, dersom dere er enig, evt. om Google ikke står deg bi, send meg en PM.
Man kan jo forsåvidt sende til hvem man vil, men mener at man hvertfall burde sende til vinneren, selvom det ikke er den du selv nominerte.
Er man sterkt uenig i at vinneren fortjener det så får man jo evt sende til noen andre, og syns ikke man skal nevne i kortet at dette har noe med freak å gjøre, men at vi heller kanskje kan ha en setning eller et "slagord" som er i alle kortene, sånn at det blir en "greie" ut av det?