Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1417
Hei, Freak!

Har nettopp fylt 18 år og nå vil jeg vekk.
Vekk fra alt.
Vekk fra venner, familie, skole, mas, stress.

Det høres kanskje egoistisk ut, men slik ting ser ut nå er det noe jeg må, og noe jeg vil.
Har lest mye her på forumet om fremmedlegionen, men jeg tror ikke akkurat det er noe særlig godt alternativ.

Mitt spørsmål til dere; Hvis dere skulle reist vekk for 1 år HVA ville dere gjort, HVOR ville dere dratt? Og vær så snill, kom med saklige svar!

- Snapback!
Thailand etc, funnet en jobb som betaler akkurat nok til at du har mat og husly. Resten av tiden ville jeg brukt til å ligge på stranden og loket. Gjør det før du har et par år inn på universitetet..
Personlig ville jeg dratt og surfet på Bali i ett år.
Etter noen uker er man god nok til å kunne gi nybegynner kurs til turister nå og da for å holde seg gående.
Fremmedlegionen kan du vel strengt tatt legge på hylla, da blir du ikke borte i 1 år. Heller et sted mellom 5-10 år.

- Et alternativ kan være å skaffe seg en jobb og flytte.
- Et annet alternativ kan være å dra inn til førstegangstjeneste. Da blir du borte ca 1 år, nye folk og nye ting å bryne seg på. Dessuten så slipper du å tenke på mat og tak over hodet. Det vil også se bra ut på en CV samt du får muligheten til å ta kurs/utdanning der.

Skjønner godt at man kan bli lei av "livet" om jeg kan si det slik, men vil annbefale deg å fullføre VGS. Det åpner for mange dører og jeg kan nesten garantere deg at du vil angre en eller annen gang. Uten fullført skole så kommer du ikke inn på videre utdanning og jobbene du kanskje får vil være dårlig betalt.
Reist en plass solen alltid skinner der prisene er lave.

Kanskje forsøkt å få til noe jobb via nettet. Callsenter, support booking el noe sånt.
Sist endret av ompapa; 2. november 2012 kl. 00:13.
Du er 18, så folkehøgskole?
Du trenger ikke dra det så langt.

Det er jo bare å finne seg en jobb i en annen by på en annen side av landet .. bor du i sogndal, hør med vikarbyrå i østfold om det er jobb å få, Flytt til en billig leilighet. Du får fort råd til å kjøpe det aller viktigste om du tar noen småjobber.

Så er du vekk fra det du vil, hvor lenge du vil.

Har vært inne på tanken selv, men isåfall vil jeg bo i et annet land ... men tror ikke jeg er tøff nok til det.
Sist endret av Taurean; 2. november 2012 kl. 00:21.
Utsatt planene mine i 1 år, jobbet på sjø/terminal/ ect og spart meg opp penger. reist til asia/sør europa / afrika Og levd livet fult ut så lenge pengene strakk.

Du kunne kansje blitt langtransportsjofør? Utlansreiser med lastebil? Haiket deg gjennom europa ? asia?
Sitat av Snapback Vis innlegg
Hei, Freak!

Har nettopp fylt 18 år og nå vil jeg vekk.
Vekk fra alt.
Vekk fra venner, familie, skole, mas, stress.

Det høres kanskje egoistisk ut, men slik ting ser ut nå er det noe jeg må, og noe jeg vil.
Har lest mye her på forumet om fremmedlegionen, men jeg tror ikke akkurat det er noe særlig godt alternativ.

Mitt spørsmål til dere; Hvis dere skulle reist vekk for 1 år HVA ville dere gjort, HVOR ville dere dratt? Og vær så snill, kom med saklige svar!

- Snapback!
Vis hele sitatet...
Er ikke et år.
Men sitter å vurderer en spontan tur til amster i morgen med hjemreise mandag.

Bare å henge seg på
Militæret, start på skol ett annet sted eller dra på folkehøyskole.

Det å dra til bali eller thailand og bo der er vel litt vel...entusiastisk..
Om jeg skulle gjort det ville jeg dratt sørover mot sola. Spania, Thailand eller andre steder hvor det er mulig å få kontakt med andre nordmenn hadde vært en fordel, da dette er veien å gå for å skaffe seg en jobb der nede.
Been there, done that.
Tok et friår og backpacka gjennom Asia. Beste jeg har gjort i livet.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Har du prøvd en uke ferie i en annen by alene? det går veldig fort opp for noen hvor fort man begynner å savne kjente og kjære, så før du stikker et år til Thailand, så ta deg en liten ferietur først, er nok bare at du er litt lei, og dèt går fort over
Gjør ihvertfall ikke noe overrilt
Du kan jo ta millitæret som det ble nevnt i tråden.
Men om du bare vil vekk og oppleve verden, så er jo mulighetene mange.
Haiketur verden rundt 1 års tid. Gå til første flyplass og ta neste fly som går utenlands.
Sykkeltur nedover europa.

Mulighetene er mange, det er bare lett og bli kresen når det kommer til et slikt valgt :-)

Lykke til!
flytte til Ayia Napa og få deg jobb der som innkaster eller bartender??