Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4420
Hvis en går inn på iPhone-seksjonen av den amerikanske apple.com-siden står det følgende:
http://bildr.no/thumb/992991.jpeg
mens på den norske står følgende:
http://bildr.no/thumb/992992.jpeg.

Er det kun i USA en kan forhåndsbestille fra i morgen av, eller gjelder det også Norge?
Sist endret av NijO; 6. oktober 2011 kl. 21:29.
Den kommer ikke ut i Norge enda nei. Bare noen land som får den den 12 oktober, resten av verden må vente til slutten av oktober om jeg husker rett.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hvorfor skal dere legge dere i om hvilken telefon han skal bestille? Han kom så vist ikke med spørsmål om hvilken iPhone dere anbefaler? Spar dere for å kommentere om dere ikke har noe konstruktivt å komme med.

Den kommer til Norge rundt den 28?
Den kommer den 28. Oktober. Det har ikke blitt gitt ut noen informasjon om forhåndsbestilling i Norge.

I mellomtiden kan du kjøpe denne.
Sitat av etsi Vis innlegg
Den kommer den 28. Oktober. Det har ikke blitt gitt ut noen informasjon om forhåndsbestilling i Norge.

I mellomtiden kan du kjøpe denne.
Vis hele sitatet...
Det verste er att ingen ville merke forskjell
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Det verste er att ingen ville merke forskjell
Vis hele sitatet...
Du merker sikkert ikke at det sitter en a5 chip der, heller ikke at det er et nytt kamera med 3 megapixler mer og bedre linse.
SIRI merkes nok ikke i det hele tatt. " antenner som byttes mellom, ingen merker noe. Merkes ikke at du filmer i 1080p.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Den vil nok koste over 7k
Vis hele sitatet...
Tøv. Den kommer temmelig sikkert til å koste omtrent det samme som iPhone4 gjorde ved lansering.
Så kan jeg vel også legge til at nei, du kan ikke forhåndsbestille iPhone 4S her i Norge på samme dato som du kan i USA. Det vil sikkert bli oppdatert med informasjon når det nærmer seg norsk lansering om de skal ha forhåndsbestilling eller ei.
Sist endret av Cadex; 6. oktober 2011 kl. 22:41.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Tøv. Den kommer temmelig sikkert til å koste omtrent det samme som iPhone4 gjorde ved lansering.
Vis hele sitatet...
Troller du, eller aner du rett og slett ikke hva du snakker om?

iPhone 4 koster den dag i dag 5700 kroner på komplett.no og de er kjent for å være billige. Dette er da for 16GB versjonen. Dette er ett år etter at den kom ut. Den kostet garantert mye mer ved lansering enn den gjør i dag. I starten vil den nok ligge på rundt 6-7k i Apple Store mens de få som får tak i den vil selge den for 8-10k på finn.no.

Er grundig lei av at folk ikke sjekker fakta før de kommer med dumme påstander som undergraver mitt bidrag til tråden.

EDIT: Ser at den koster rundt 5k i andre nettbutikker og det stemmer bra med at den kostet 7k ved lansering for ett år siden.
Sist endret av iMoan; 6. oktober 2011 kl. 22:17.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Den kommer ikke til å bli så dyr nei, her er det nok du som ikke har sjekket fakta, lillevenn
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Den kommer ikke til å bli så dyr nei, her er det nok du som ikke har sjekket fakta, lillevenn
Vis hele sitatet...
Sjekk fakta, kom tilbake og skriv det samme.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av iMoan Vis innlegg
EDIT: Ser at den koster rundt 5k i andre nettbutikker og det stemmer bra med at den kostet 7k ved lansering for ett år siden.
Vis hele sitatet...
feil. jeg betalte 5600,- uten binding da den kom ut.
neste gang sjekk fakta, så slipper du å skjemmes etterpå.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Sjekk fakta, kom tilbake og skriv det samme.
Vis hele sitatet...
Kan ikke du også komme med kilder, du som maser om fakta? Sier ikke at du tar feil, men dumt av deg å påstå noe uten kilder.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Troller du, eller aner du rett og slett ikke hva du snakker om?

iPhone 4 koster den dag i dag 5700 kroner på komplett.no og de er kjent for å være billige. Dette er da for 16GB versjonen. Dette er ett år etter at den kom ut. Den kostet garantert mye mer ved lansering enn den gjør i dag. I starten vil den nok ligge på rundt 6-7k i Apple Store mens de få som får tak i den vil selge den for 8-10k på finn.no.

Er grundig lei av at folk ikke sjekker fakta før de kommer med dumme påstander som undergraver mitt bidrag til tråden.

EDIT: Ser at den koster rundt 5k i andre nettbutikker og det stemmer bra med at den kostet 7k ved lansering for ett år siden.
Vis hele sitatet...
iPhone 4 har aldri kostet mer en rundt 5500kr uten abbo. Som bare kan kjøpes på apple sin egen nettbutikk. Komplett, Elkjøp osv selger med abbo, så seff blir det 7k++++ da! Kan til og med komme opp i 14k vis du velger et "ekstra" bra abbo.
Sist endret av xMake IT xRaiNx; 6. oktober 2011 kl. 22:23.
Okey, gir meg. Den kostet mellom 6 og 7 tusen ved lansering (uten abbon) så jeg overdrev litt tydeligvis. Grunnen til at jeg tenkte dette var at jeg husket de latterlige prisene på finn.no (opptil 10k) og at jeg så at den fortsatt koster nesten 6 tusen på komplett.no. iPhone er og har alltid verdt en veldig overpriset mobil som ikke har sunket noe særlig i pris, så hovedpoenget mitt står fortsatt til trådstarter: Ikke kjøp iPhone 4S, ikke tenk på det engang.
Sist endret av iMoan; 6. oktober 2011 kl. 22:28.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av iMoan Vis innlegg
Okey, gir meg. Den kostet mellom 6 og 7 tusen ved lansering så jeg tok delvis feil. Grunnen til at jeg tenkte dette var at jeg husket de latterlige prisene på finn.no (opptil 10k) og at jeg så at den fortsatt koster nesten 6 tusen på komplett.no. iPhone er og har alltid verdt en veldig overpriset mobil som ikke har sunket noe særlig i pris, så hovedpoenget mitt står fortsatt til trådstarter: Ikke kjøp iPhone 4S, ikke tenk på det engang.
Vis hele sitatet...
den kostet ikke mellom 6-7000, den kostet ca 5500,- uansett hvordan du vrir eller vender på det.
Komplett har skrudd opp prisene etter at Apple tydeligvis bare selger 8GB-versjonen for tida. Komplett tar altså like mye for 16GB-versjonen som Apple.no tok for 32GB-versjonen for kort tid siden.
Den kostet akkuratt 6 tusen kroner i apple store den dagen den kom ut og andre butikker som komplett, elkjøp og telenor tok naturligvis litt mer for den. Med abbonement kostet den også fort over 10k (!!) så ikke kom her.
@iMoan, du påstår folk ikke har peiling, men her er det klart at du er personen som er å graver i møkka. iPhone 4 koster 4900 for 16 gb versjon. iphone 4 har ALDRI kostet 7k for 16gb versjon. Jeg kjøpte min 4 ved lansering ( med abonnement) og har betalt totalt 5 tusen med avgiftene på abonnementet. Apple har ALDRI så lenge jeg har fulgt med, satt opp prisen når de har lansert en erstatter for et annet produkt, tvert i mot. De har faktisk satt ned prisen på mange av produktene.

Ofte om du får abonnement til 10k i året er jo fordi du får mobilen for 1 krone og du har slike 5 tusen av alt.
Sist endret av mo3; 6. oktober 2011 kl. 22:32.
Sitat av mo3 Vis innlegg
iMoan, du påstår folk ikke har peiling, men her er det klart at du er personen som er å graver i møkka. iPhone 4 koster 4900 for 16 gb versjon. iphone 4 har ALDRI kostet 7k for 16gb versjon. Jeg kjøpte min 4 ved lansering ( med abonnement) og har betalt totalt 5 tusen med avgiftene på abonnementet. Apple har ALDRI så lenge jeg har fulgt med, satt opp prisen når de har lansert en erstatter for et annet produkt, tvert i mot. De har faktisk satt ned prisen på mange av produktene.
Vis hele sitatet...
Les min tidligere post.
Var det ikke iPhone 4S skulle være en "Billig" versjon? Hvor kommer dette fra da? Mulig jeg er på bærtur
iPhone 4s blir den nye versjonen, mens 4ern og 3gs blir "billigtelefonene".
iPhone 4S kommer til og koste det samme som iPhone 4 gjor.

4900 for 16GB og 5900 for 32GB.. Og sikkert minst en tusenlapp til da for 64GB.
Apple sin prisstrategi har vel generelt vært å sette ned prisene først når nytt produkt kommer.

Så om iPhone 4 kosta 5 700,- for 1 år siden, så koster den fortsatt ca det samme idag.
Helt til 4S er lansert, da vil den koste ca 5 700,- og iPhone 4 vil bli billigere.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Var det ikke iPhone 4S skulle være en "Billig" versjon? Hvor kommer dette fra da? Mulig jeg er på bærtur
Vis hele sitatet...
Som andre har sagt, iPhone 4 og 3GS vil bli de billige versjonene. Du må ikke tro alt som kommer ut av rykteflommen i forkant av en lansering. Apple lanserte kun en mobil og det var 4S. Jeg selv synes det virket usansynlig at Apple ville lage til en billigere telefon, en ny enhet og skape mer fragmentasjon en nødvendig når det kommer til forskjellig maskinvare.
jeg har aldri skrevet noe innlegg her før men nå klarte jeg ikke dy meg.
Jeg kan først og fremst starte med og svare på trådstarter sitt spørsmål: Nei, man kan ikke forhåndsbestille Iphone 4S. jeg pratet med apple på tlf for 2 timer siden og dem sier att det dem vet per NÅ er att man ikke kan bestille iphone 4S føre 28.oktober kl 00:01, men att hvis det skjer noen endringer så vil det bli annonsert på deres hjemmesider FØRST.. grunnen til att man kunne finne iphone 4 på nettet da den ble lansert for litt over ett år siden til helt opp mot 10k var fordi dem ble importert fra utlandet å innstallert med nors software af geeks som tjente penger på fordi noen rett og slett ikke kan vente, så om noen dager når iOS5 kommer (som jeg forøvrig allerede har på min iphone 4 så kommer garantert noen til å kjøpe fra utlandet og selge den på finn til en svindyr pris.
Iphone 4s kommer til og koste det samme som Iphone 4 gjorde ved lansering.. Da kostet Iphone 4 16gb 4980kr. dette vet jeg fordi jeg kjøpte den ved lansering og den ble kjøpt på apple.no sin egen store og man får ikke kjøpt den uten abonnement noe annet sted de første månedene. man får seff kjøpt den hos komplett, elkjøp osv men da med ett veldig dyrt abonement som ender med en totalpris langt over det den hadde kostet uten abonement fra appstore..
når det gjelder det att iphone 4S skulle komme som en billigversjon så var dette bare noe man trodde på forhånd siden man forventet iphone 5. så i stedet ble det att 4S kom og att iphone 4, 3gs etc ble "billigversjonene"

sånn, håper det her var svar nok på det meste.

Sitat av iMoan Vis innlegg
Den kostet akkuratt 6 tusen kroner i apple store den dagen den kom ut og andre butikker som komplett, elkjøp og telenor tok naturligvis litt mer for den. Med abbonement kostet den også fort over 10k (!!) så ikke kom her.
Vis hele sitatet...
siden det var det innlegget her som fikk meg til å kommentere så må jeg bare rette på det du skriver siden du ikke kan høre på det de andre skriver..
jeg fant en test av iphone 4 på dinside fra i fjor hvor dette sto
*iPhone 4 16GB koster 4.890 kroner hos Apple Store Norge. iPhone 4 32GB koster 5.790 kroner hos Apple Store Norge. Begge modellene selges ulåst og uten abonnement* så da kan vi legge alle andre påstander om en annen pris død en gang for alle.. den kostet altså IKKE 6 tusen i appstore ved lansering.. google er ett fint verktøy. BRUK DET neste gang.. du hadde forresten rett i EN ting da, og det var att den kan koste opp mot 10k med abonement men er noen sååå dumme får dem skylde seg sjøl.
Sist endret av ner087; 10. oktober 2011 kl. 12:10. Grunn: skrivefeil
Det er bare 2 uker til iPhone 4S pre-order.... jeg kan ikke vente.... jeg liker denne Apple phone veldig mye... særlig Siri og iCloud....