Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kjøper du til fiskere? Fisker du?
Jeg er over 18 og kjøper gjerne for tilfeldige folk. 30 8,72%
Jeg er over 18 og kjøper ikke for tilfeldige folk. 215 62,50%
Jeg er under 18 og fisker. 27 7,85%
Jeg er under 18 og fisker ikke. 72 20,93%
Stemmegivere: 344. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  80 6626
Lurer litt på hva folk tenker om fisking, derfor lager jeg denne pollen. Altså når ungdommer du ikke kjenner ber deg kjøpe snus, sigaretter eller øl for dem. Personlig fisker jeg ikke da jeg kjenner folk som for kjøpt, men vet om flere som gjør det. Som oftest klarer de det såfremst de ikke har en veldig lang bestilling.

Hva tenker dere freaks?

Vet at pollen er ganske svart/hvitt, men jeg synes det ble den enkleste og mest oversiktlige måten.
Sist endret av meitemark; 6. august 2011 kl. 17:30. Grunn: ett ikke for mye
Vel, når jeg fisker så bruker jeg dupp og makk som regel, men til nød så går det i sluk og spinner.




yesh, Nei jeg kjøper aldri til mindreårige. Ikke vet jeg hva de gjør med det (videresalg, gir til venner som kanskje ikke burde drikke) og det er en grunn til at det er 18 år på sånt.
Sist endret av margido; 6. august 2011 kl. 16:13.
Jeg kjenner flere over 18 så det er ikke noe problem for meg.
Så lenge butikken har 2 utganger.
Sitter å venter på at dette skal skje. At mindreårige jeg ikke kjenner spør meg om å kjøpe øl, altså. Da blir det Munkholm på kidsa!
Sto timer etter timer med en dagligvare butikk før, og så etter langhåret folk, som hadde alkis/Narkis utsende.

Slo aldri feil, men av og til stakk dem av med 80kr

Jeg vil aldri kjøpe til noen jeg ikke kjenner !
Blir provosert av unger som ikke tar hensyn til at det er 6000 i bot og prikk på rullebladet for den som langer.
Det viser hvor korttenkt/egoistiske/grådige enkelte drittunger er.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Blir provosert av unger som ikke tar hensyn til at det er 6000 i bot og prikk på rullebladet for den som langer.
Det viser hvor korttenkt/egoistiske/grådige enkelte drittunger er.
Vis hele sitatet...
Blir litt proveserrt av folk som kjøper til ungdom under 18.. Det viser hvor korttenkt/egoistisk/grådeige eneklte folk er..
Sitat av Settoz Vis innlegg
Blir litt proveserrt av folk som kjøper til ungdom under 18.. Det viser hvor korttenkt/egoistisk/grådeige eneklte folk er..
Vis hele sitatet...
... huh? Er ikke det nøyaktig det same jeg skrev? xD
Dette er vel en heeeelt meningsløs topic/post...
Sist endret av handy.; 6. august 2011 kl. 16:21.
Sitat av olaPola Vis innlegg
... huh? Er ikke det nøyaktig det same jeg skrev? xD
Vis hele sitatet...
Nei motsatt.
Det er dumt å kjøpe til mindreårige, kjøper for meg selv og søskenbarnet mitt noen ganger, og det går helt fint. Men når jeg skal ha en kasse øl og 3 andre skal ha, da blir folk oppmerksomme
Over 18 og kjøper ikke til folk fordi jeg vil bli jagerflypilot!
Over 18, men synes ikke det er så kult å kjøpe til mindreårige da det er en grunn til at det er 18 års aldersgrense.

Ikke vil jeg sitte med en skyldfølelse om ungene driter seg ut i fylla heller. (Og værtfall ikke pepper fra foreldrene.)
Godt over 18 år og kjøper aldri til personer som er under 18.

Har blitt spurt utrolig mange ganger, men nekter hver gang å kjøpe. Og det er heller ikke uvanlig at jeg får skjellsord slengt etter meg når jeg nekter å kjøpe øl og røyk til lille Jonas på 15.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Drikker ikke, snuser eller røyker om jeg får det tilbudt en gang i blandt. Er kun 16 år, men om jeg går på butikken alene er det ofte 14/15 åringer spør om jeg kan kjøpe for dem. Litt kleint når jeg må fortelle at jeg er 16 år.

Men om jeg skulle kjøpt selv, så har jeg butikker i nærheten som gir blanke faen i aldersgrenser bare de får solgt Er ikke så vanskelig på østkanten av Oslo.

Jeg vet at når jeg blir 18 så kommer jeg neppe til å kjøpe til mindreårige uansett. Så jævlig galt det kan gå, og den første som får skylden er vel meg, da det er jeg som kjøpte til dem. Risikerer heller ikke å få bot og prikk på rullebladet. Et av mine mål er nå å komme meg til USA
Sist endret av tekace; 6. august 2011 kl. 16:51.
Husker et par av kompisene mine overtalte noen gamle folk på danskebåten til å kjøpe sprit til oss da vi var 14 -15 år gamle. Dette er 13-14 år siden nå, men jeg husker ennå hvor flau jeg var da vi stod der i butikken, og de trygla og maste på denne gamle dama om hun kunne være så snill å kjøpe ei flaske brennevin til oss.
Det endte med at hn kjøpte. Men det var bare uverdig og ekkelt gjordt.
Sitat av merulz Vis innlegg
Over 18 og kjøper ikke til folk fordi jeg vil bli jagerflypilot!
Vis hele sitatet...
Minner meg om en episode for en liten stund sia. Jeg og en kompis va sugen på snus, så møtte vi plutselig to folk vi kjenner litt. Spør han ene, om han hadde orka å springe inn å kjøpe to bokser.

Så sier han "Nei takk, æ vill bli jagerpilot. Har ikke lyst på prikk på rullebladet"

Han andre duden gikk heldigvis inn

Fyfaen, flirte meg foredrva når han sa han ville bli jagerpilot og ikke hadde lyst på prikk
over 18 år, kjøper gjerne en boks med snus for deg om du er like under 18 år.. eller bare ikke en drittunge
men kjøper ikke noe annet en 1 boks med snus for 1 person

kjøpe sterkere polvarer til venner som ikke er 20 enda er også greit
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Fyfaen, flirte meg foredrva når han sa han ville bli jagerpilot og ikke hadde lyst på prikk
Vis hele sitatet...
Får han én prikk kan han ikke bli pilot.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som en person som ikke begynte å røyke før han var 20 og ikke begynte å drikke før han var 19 ber jeg de stakkarslige taperne som spør meg om å ta seg en bolle.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Får han én prikk kan han ikke bli pilot.
Vis hele sitatet...
Man blir jo ikke tatt da. Bare å gå rundt hjørnet og møte kidsa igjen slik at du ikke gir dem varene rett utenfor butikken.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Man blir jo ikke tatt da. Bare å gå rundt hjørnet og møte kidsa igjen slik at du ikke gir dem varene rett utenfor butikken.
Vis hele sitatet...
Det er like ulovlig rundt hjørnet, og det ser ikke særlig bra ut når man kommer ut med to poser øl, går rundt hjørnet og kommer frem igjen uten en dritt.
er under 18 og holder meg unna røyk snus og øl. får vente til jeg er 18. mye bedre å nyte noe du vet du har lov til da enn å riske å bli busta under 18
Sitat av losjien Vis innlegg
er under 18 og holder meg unna røyk snus og øl. får vente til jeg er 18. mye bedre å nyte noe du vet du har lov til da enn å riske å bli busta under 18
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke så mye de kan gjøre. Det er ikke ulovlig å drikke når man er under 18, men det er ulovlig å ha alkohol siden det ikke kan selges(eller gis bort) til folk under 18. Kommer politiet så bare kast ølflaska.
Sist endret av Xernox; 6. august 2011 kl. 17:18.
Sitat av losjien Vis innlegg
er under 18 og holder meg unna røyk snus og øl. får vente til jeg er 18. mye bedre å nyte noe du vet du har lov til da enn å riske å bli busta under 18
Vis hele sitatet...
Er verken ulovlig å drikke eller røyke når man er under 18. Kun ulovlig å kjøpe til noen som er mindreårig. Hvorfor tror dere politiet bare heller ut drikken til de som er mindreårig?
Sist endret av Dimergon; 6. august 2011 kl. 17:19.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av losjien Vis innlegg
er under 18 og holder meg unna røyk snus og øl. får vente til jeg er 18. mye bedre å nyte noe du vet du har lov til da enn å riske å bli busta under 18
Vis hele sitatet...
I digress. Det er noe spesielt med å spise frukt fra det forbudte tre.

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Er verken ulovlig å drikke eller røyke når man er under 18. Kun ulovlig å kjøpe til noen som er mindreårig.
Vis hele sitatet...
Ikke ulovlig, men mange får problemer med foreldrene sine.
Kjøper røyk, snus, og alkohol til hvem som helst, så lenge jeg får være med på festen..
Neida, seriøst. Jeg bare sier ja, går inn i butikken, kjøper meg noe "jeg" vil ha, og går ... Det var en fyr som prøvde en gang og ringe politiet, for han mente jeg hadde stjålet pengene hans, vel.. Det som skjedde var at politiet lo av han, p.g.a han innrømte og sa jeg ville han skulle kjøpe alkohol til meg, jeg nekta fint, og gikk videre.
Det var et jævlig rart uttrykk .... har gjort det, men begynte å tenke litt og kom fram til at jeg ikke vil ha sinte foreldre på døra som forteller at ungdommen deres har gjort dumme ting i fylla.

Det er bedre å selge til voksne folk.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg tar ihvertfall mot pengene. Greit med et par hundrelapper ekstra når man først er på butikken for å handle
Sitat av z0p Vis innlegg
Jeg tar ihvertfall mot pengene. Greit med et par hundrelapper ekstra når man først er på butikken for å handle
Vis hele sitatet...
Har man egentlig lov til å ta pengene og gå? Kan ikke mye om lover, derfor jeg lurer.
Om dem spør høflig om å kjøpe en pakke røyk (og er over 13) så gjør jeg gjerne det, men går 100% på trynefaktor. Gjør det ikke hvis jeg mistenker at de kommer til å skrike og banne hvis jeg sier nei. Men vil nok ikke kjøpe drikke til noen uansett. Det kan hende de forteller foreldra, og man blir jo uglesett.
Sist endret av Stratops; 6. august 2011 kl. 17:31.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Om dem spør høflig om å kjøpe en pakke røyk (og er over 13) så gjør jeg gjerne det, men går 100% på trynefaktor. Gjør det ikke hvis jeg mistenker at de kommer til å skrike og banne hvis jeg sier nei. Men vil nok ikke kjøpe drikke til noen uansett. Det kan hende de forteller foreldra, og man blir jo uglesett.
Vis hele sitatet...
Alkohol er ikke greit, men å kjøpe nikotin, som er svært lett å bli avhengig av, er helt ok? Forklar gjerne logikken din?
Sist endret av Nerdefruen; 6. august 2011 kl. 17:35.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Har man egentlig lov til å ta pengene og gå? Kan ikke mye om lover, derfor jeg lurer.
Vis hele sitatet...
Det er jo tyveri... I den grad at pengene ikke var tiltenkt deg, men du skulle gjøre kidsa en tjeneste... Selv om det var tiltenkt og begå lovbrudd med pengene...


dethar fiska mye sjøl, både med og uten hell. Har alldri, mast bare spurt pent og tatt jeg fikk. Cluet er å spørre folk som ser ungdomslige ut og ikke er veletablerte folk som kunne vært dine foreldre da de som regel har lik tankegang.

Jeg er straks 18 og kjøper til andre. Da jeg enkelt får kjøpt...

Grunnen til at jeg kjøper for andre er at jeg ennå husker gleden fra da jeg fikk hjelp med "frukten fra det forbudte tre" her på bygda gir snuten generellt faen så det er ikke noe problem...
Jeg lever litt etter den gylne regeln om at "man skal gjøre mot andre slik du vill at andre skal gjøre mot deg" Ergo så kjøper jeg til andre, med mindre de er meget unge shitkids på 12-13 år...
Sist endret av thebigt; 6. august 2011 kl. 17:37.
Egentlig ganske enkelt i mine øyne. Har du ikke kontakter over 18, er du som regel for ung til å drikke/røyke. (Eller burde vurdere å ekspandere vennekretsen)

Kjøper forøvrig selv, til meg selv og venner, men ikke randys.
Sist endret av binkabi; 6. august 2011 kl. 17:39.
Jeg kjøper alltid til folk uansett hva det måtte være. Om ikke jeg kjøper så er det en kar 5 min. etter meg som kjøper for dem. Så om det er jeg eller en annen som kjøper spiller jo ingen rolle.

Jeg liker å hjelpe og husker godt hvordan det var når jeg var liten.
Nesj, jeg er 16 år og jeg ser ingen grunn til å fiske utenfor butikkene.

Jeg ser ut jo litt eldre ut enn det jeg er, og det ølet (merk øl, ikke cider/rusbrus) jeg liker best er faktisk fat-øl og det er det ikke mange 16åringer som drikker det. Så jeg får kjøpt på de fleste stedene

Når jeg bli 18 år vil jeg nok selge til fiskere hvis jeg har en formaning om hvem de er, men BARE hvis de ber meg om å kjøpe øl. Skal du først begynne å drikke må du hvertfall like øl - sagt av min far
Eneste jeg gjør er å kjøpe snus til broren min på 17 år hvis han spør, men kommer aldri til å kjøpe alkohol til mindreåringe. Enkelt og greit en prinsippsak :-)
Er selv under 18 år og finner det aldri noe problem i byen min ihvertfall. Enten spør noen jeg kjenner over 18år, eller man kan rett og slett spørre hvem som helst til å kjøpe. Ene gangen jeg måtte ha MYE drikke, kledde jeg meg ut som en som kommer rett fra Oslos beste vestkant og spurte et stk kluthue om han kunne kjøpe, ga han 1300 i kontanter og 200 ekstra på goodwill. Aldri sett han før men villig er det så lenge det er en av sine "egne".
Siden du kledde deg ut som en fra oslos beste vestkant, er du da egentlig et kluthue selv til vanlig?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Som en person som ikke begynte å røyke før han var 20 og ikke begynte å drikke før han var 19 ber jeg de stakkarslige taperne som spør meg om å ta seg en bolle.
Vis hele sitatet...
Jeg kan skjønne at unge tenåringer begynner å røyke men at du i en alder av 20, valgte å begynne å røyke? Er du dum eller har du litt for sterke komplekser fra barndommen?

Elendig holdning på deg.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Alkohol er ikke greit, men å kjøpe nikotin, som er svært lett å bli avhengig av, er helt ok? Forklar gjerne logikken din?
Vis hele sitatet...
Alkohol = Farlig
Tobakk = Usunt

Sjekk ordboka om du ikke skjønner forskjellen.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Siden du kledde deg ut som en fra oslos beste vestkant, er du da egentlig et kluthue selv til vanlig?
Vis hele sitatet...
Ikke faen, bor på en værhard øy så er noe av det slaskeste og barskeste man kan finne.
Jeg har kjøpt for yngre folk. Men så husker jeg hvordan det var å være ung.
Ble stoppet av en gutt på 14-15 på et kjøpesenter i går som spurte om jeg kunne kjøpe ei flaske Kalinka for ham, sa bare "haha, tror ikke det du" og gikk videre :P
Sitat av Stratops Vis innlegg
Alkohol = Farlig
Tobakk = Usunt

Sjekk ordboka om du ikke skjønner forskjellen.
Vis hele sitatet...
Jess, foreslår du drar den logikken til alle de som nå ligger i jorda alt for tidlig pga røyking.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Alkohol = Farlig
Tobakk = Usunt

Sjekk ordboka om du ikke skjønner forskjellen.
Vis hele sitatet...
Ja for det er helt trygt å røyke og alkohol er sunt?
Wait what
Sitat av Stratops Vis innlegg
Alkohol = Farlig
Tobakk = Usunt

Sjekk ordboka om du ikke skjønner forskjellen.
Vis hele sitatet...
Tobakk er ikke farlig nei. Herregud tror du må sjekke litt av hvert selv for å oppdatere deg litt.
Det er ingen som røyker sigg til dømmekraften dems er så dårlig at de forgriper seg på en venninne eller banker en kamerat.
Ble spurt regelmessig på en liten plass i trondheim jeg bodde før. Var skikkelig douchebag en kveld jeg hadde drukket litt allerede og skulle ha snacks hvor unga i ungdomsskolealder skulle ha snus. Tok da den klassiske med å spandere på dem hockeypulver. Det var ganske harry gjort. Men jeg kjøper aldri til mindreårige ellers heller.