Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1771
Jeg husker jeg har lest om dette før her på forumet.
Husker ikke hvilket program jeg har benyttet meg av tidligere heller,
Men noen som kan annbefale et slikt program?
Med dette mener jeg et program som gjør at den "tar opp" alt en skriver på pcen, og lagrer dette som en logg. Eller alternative program som ligner noe på det jeg beskriver. Lett og installere, lett å bruke, lett og gjemme.
Dette kalles en keylogger og kan lastes ned med et enkelt google søk. Det dog anbefalt å kode sin egen da noen er stappfulle med virus.
tror du blander sniffer og keylogger.

en Sniffer som f.eks Cain&abel logger nettverkstrafikk som f.eks brukernavn og passord som blir sendt i klartekst.

Og en Keylogger er et program som logger alle tastetrykk på din maskin. skal du ha en keylogger som ikke blir tatt av antivirus så må du få noen som kan programmere den eller evt kjøpe en som ikke blir tatt av antivirus. alle de som du laster ned fra nett blir 99% tatt av antivirus.

men Cain er lett å installere og bruke! men bruk det fornuftig!

EDIT: cain er også et kjempefint nettverks program, er litt mer i det en bare sniffing.
Sist endret av WhiteHat; 1. mars 2011 kl. 14:21.
Trådstarter
Når du sier "kode din egen" - Hva mener du med dette?
Jeg vet at jeg kan søke det opp på google, så takk for tipset,
Men som jeg sier: "Noen som kan annbefale et slikt program?"
dvs, er det noen som har erfaring med en av disse som de vil anbefale?
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av [db] Vis innlegg
Når du sier "kode din egen" - Hva mener du med dette?
Jeg vet at jeg kan søke det opp på google, så takk for tipset,
Men som jeg sier: "Noen som kan annbefale et slikt program?"
dvs, er det noen som har erfaring med en av disse som de vil anbefale?
Vis hele sitatet...
Da kommer vi til tips nr 2, som kommer rett etter google - søk på forumet.

Edit: Hvis du ikke forstår hva han mener når han sier "kode din egen" er dette neppe relevant for din del.
Sist endret av bleh; 1. mars 2011 kl. 14:23.
Sitat av [db] Vis innlegg
Når du sier "kode din egen" - Hva mener du med dette?
Jeg vet at jeg kan søke det opp på google, så takk for tipset,
Men som jeg sier: "Noen som kan annbefale et slikt program?"
dvs, er det noen som har erfaring med en av disse som de vil anbefale?
Vis hele sitatet...
kan desverre ikke anbefale noen keyloggere, siden alle som du laster ned gratis på nett eller som er veldig populære blir voldtatt av antivirus før du klarer å legge installsjons fila på maskinen, ardamax er en fin keylogger om du legger den til i exeptions for antivirus og firewall, kan sende logger + bilde til epost FTP osv men skal du snik installere en keylogger på en annen maskin bør du ha tid til det.
Sist endret av WhiteHat; 1. mars 2011 kl. 14:24.
Trådstarter
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
tror du blander sniffer og keylogger.

en Sniffer som f.eks Cain&abel logger nettverkstrafikk som f.eks brukernavn og passord som blir sendt i klartekst.

Og en Keylogger er et program som logger alle tastetrykk på din maskin. skal du ha en keylogger som ikke blir tatt av antivirus så må du få noen som kan programmere den eller evt kjøpe en som ikke blir tatt av antivirus. alle de som du laster ned fra nett blir 99% tatt av antivirus.

men Cain er lett å installere og bruke! men bruk det fornuftig!

EDIT: cain er også et kjempefint nettverks program, er litt mer i det en bare sniffing.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset.
Har ikke tenkt til og missbruke dette på noen som helst måte.
Men fortell litt om dette "cain" du beskriver? Hvordan fungerer det?
Er det lett å bruke?
Cain er veldig enkelt å bruke, er en hel masse av guider på youtube.

du finner programmet på oxid.it/cain.html og installer med Pcap.

det er en guide her på forumet tror jeg, skal se om jeg finner den men du kan se litt på youtube osv sålenge.

installer det i første omgang, ( merk at noen antiviruser kan blokkere Cain eller filer som driver cain. men fra oxid.it er det trygt å laste ned.)
Om du koder din egen Keylogger vil det si at du lager ditt eget program. Dette kan være veldig vanskelig om du ikke vet hva du gjør. Hvis du evt. skulle kopiere og lime inn andre sine koder som ligger på nettet, vil allerede denne koden være ubrukelig grunnet antivirus sjekker alltid slike koder i programmene de scanner for virus.

Uansett, det finnes masse cryptere der ute som fortsatt ikke er oppdaget av virusprogram. Jeg vet ikke hvor serriøst du ønsker å gå inn i dette, men om du kjøper en crypter vil det så og si aldri bli oppdaget av et virusprogram heller, ettersom det er din egen, og andre idioter vil ikke ha muligheten til å laste den opp på virusscanner-sider e.l.

Og hvis du lurte på hva en crypter er, er dette et program som gjør om evt. et virus (som en keylogger). Dette vil si at den endrer på masse koder og strings(strenger) osv. inne i programmet.

Så, det jeg prøver og si er at du kan rettere sagt crypte("kryptere") keyloggeren slik at den ikke vil bli oppdaget av andre virusprogrammer. (Iløpet av en stund, i hvert fall). Det kommer helt an på hvilken crypter du skulle bruke.
Sist endret av Xablo; 1. mars 2011 kl. 22:55.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Xablo: er virkelig antivirus så uraffinerte at dei nyttar seg av fingeravtrykk? Vil ikkje ein langt meir effektiv måte å gjere det på vere å sjekke kva som ber om tilgang til dei APIa i win32 som kan hente ut tastetrykk utan å ha fokus, og sjekke det opp mot ei liste over kjente snille applikasjoner som skal kunne gjere det?

Det høyrest for meg ut som ein enklare og betre måte å gjere det på.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Xablo: er virkelig antivirus så uraffinerte at dei nyttar seg av fingeravtrykk? Vil ikkje ein langt meir effektiv måte å gjere det på vere å sjekke kva som ber om tilgang til dei APIa i win32 som kan hente ut tastetrykk utan å ha fokus, og sjekke det opp mot ei liste over kjente snille applikasjoner som skal kunne gjere det?

Det høyrest for meg ut som ein enklare og betre måte å gjere det på.
Vis hele sitatet...
Det skal faktisk ikke mye til for å kryptere en fil da. Sålenge du har en crypter som er uoppdaget, er det ikke verre enn å laste opp filen din, og trykkte "kryptèr".

Det jeg prøver og si er at når antiviruser scanner filer for virus, scanner de gjennom filen og ser hva filen blir brukt til.

Men hva som er enklest og ikke, kommer jo an på hvor serriøst TS vil få til dette her, og på hvilken måte.
Sist endret av Xablo; 2. mars 2011 kl. 14:01.
orker ikke og lese allt, men om du blander "sniffer" og "keylogger" så er refog keylogger en fin keylogger
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Huztle Vis innlegg
Slutt å lek overlegen, slik humor kan du gå andre steder med. Er ikke BARE deg dette gjelder, er utrolig lei av at man skal svare med LMGTFY linker, kun for KP.
Vis hele sitatet...
Litt av poenget hans nok også at det finnes MASSE tråder om keyloggere på nFF, der man diskuterer bruk, tips osv, akkurat som over her, og derfor forstår ikke enkelte hvorfor det skal være nødvendig med en HELT lik tråd når forrige keylogger tråd forsvant ned i listene for noen dager siden.

fcknfreak, og mange andre med han (inkludert meg selv), sier ifra om de 2 største feilene folk gjør feil før de lager ny tråd (og ja, vi har sikkert gjort de selv, men folk lærer):

1. Google it
2. Søk på nFF

bangbang

edit: feil nick, soz >)
Sist endret av bleh; 2. mars 2011 kl. 17:14.
hvis dette skal brukes hjemme på egen pc for 'internkontrol' så finnes det også hardware loggere som du kan montere mellom maskin og tastatur, men du må altså ha fysisk tilgang til maskinen for å hente hjem dingsen da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
funker cain på windows 7? Ser dei kun har til nt/2000 og xp
Jeg skrev en keylogger får en kompis får ett halvt år siden i C, det var ikkje store programmet, rundt 100 linjer, men den ble ikkje tatt av avast som han brukte som anti-virus program. I motsetning til mange andre keyloggere som får antivirus programmene til å se både rødt å dobbelt.

Nå er C ikkje det letteste programmerings språket å starte med, men vil tro at de fleste skal klare å skrive en enkel keylogger i C etter ei ukes lesing.

Jeg gjorde det så enkelt at jeg hadde en while loop som ble trigget av en event handler (keyUp), leste inputet via stdin og skrev acsii-verdien med ";" som skille-tegn til en fil med stdout.
Programmet som "oversatte" acsii verdien til char, var også bare en while loop stdin -> cast til char -> stdout.

Men selvsagt så finnes det jo enklere språk å skrive keyloggere i.