Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  99 14148
Det blir da vel for faen ikke noe værre enn du gjør det selv!! Herregud. Ser mange som skriver mye tåpelig dritt her.

Spilte wow i lang tid, men synes det har blitt jævlig kjedelig med tiden og ødelagt. Uansett, så er det klart at noen sliter med å slutte med noe de liker veldig godt. Blir det samme som om du skulle sluttet med å drikke cola eller sluttet å spise brødskiver med ost og skinke på, fordi du liker det veldig godt.
Det sies at spillegale opplever samme abstinenser som folk som har røyket hasj i lang tid og så slutter på dagen. Har lest dette diverse steder. Avhengigheten er selvsagt utelukkende psykologisk, og kjennetegnes ved søvnproblemer, nattsvetting og intense drømmer i starten. Opplevde det samme da jeg sluttet med hasj etter et år med daglig røyking. DEt går fort over dog, etter noen dager satt jeg bare å tenkte på hvorfor i hælvete jeg gadd å bruke så mye tid på å være stein og ikke gjøre noe produktivt. Antar at det samme kan sies om WOW spillere.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kan vi, vær så snille, kutte ned på den ekstreme generaliseringen?

Folk som spiller WoW og tar pauser utelukkende for å spise, sove og drite har et problem. Det er imidlertid ikke tilfelle for den store hoveddelen av WoW-spillere, og det er derfor dumt og lite hensiktsmessig å forsøke å framstille det sånn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Lære samarbeid i WoW? vel, noen mennesker er samarbeidsvillige å andre er mere ego (ronaldo er ett svært godt eksempel) Dette er neppe noe du utvikler i WoW mer enn du gjør i f.eks CS som er ett mye mer teamrelatert spill. Jeg tror ingen av spillene utgjør noen stor forskjell på hvor godt du samarbeider med andre mennesker, akkurat.
Vis hele sitatet...

Pvp, raid, lvling.. Alt dette er nesten samarbeid, Pvp = Må diskutere hvordan dere skal gå fram, Raid = Hvem gjør egentlig hva? Er han geara nok? Kan vi ta ned den bossen, i så fall "hvordan?".. Sist men ikke minst lvling. Vis du vet hva RaF er, så vet du at det er mye samarbeid. Det er også mer, men tar ikke det opp nå.

tror ingen av spillene utgjør noen stor forskjell på hvor godt du samarbeider med andre mennesker, akkurat.
Vis hele sitatet...
Du må få spilt litt mer, siden det er ofte det spillene handler om.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
World Of Warcarft er rett og slett så stort og vidt at det hele tiden er mye å gjøre der.

Du har venner på ventrilo, raids som står på lista, daglige gjøremål som f.eks heroics og dailys og pvp.
Så er lett å bare snu ryggen til det virkelige liv for du får stimulert det meste av sanser osv i spillet.

Om man blir avhengig eller ei er vel opp til den enkeltes psyke og hvor mye en har investert i spillet og hvor god én er.
Noen får jo følelsen av å være så mye bedre i spillet, enn de er i den ekte verden så de trives best når de spiller.



Jeg har vært en av og spiller de siste 3 årene. Når jeg starter å spille begynner jeg å drikke enorme mengder brus, konsumere mye sjokolade og isolere meg selv fra det som skjer på utsiden. Det er liksom ikke så gøy.

Og plutselig etter noen måneder med spilling finner du deg selv stående i f.eks Orgrimmar og hoppe å lete etter ting å gjøre i spillet, fordi du har ignorert livet på utsiden av spillet. Og det er da depresjonen sniker seg inn på deg.


Hadde det ikke vært for www.wowdetox.com så hadde jeg spilt akkurat nå.


Så konkulsjonen er jo det at det avhenger på psyken og personligheten din. Blir du lett avhengig av ting? Ikke begynn å spill WoW.
Jo eldre du blir jo enklere blir det å kutte ned/slutte. I ungdomsskolentida var jeg helt addicted, kunne finne på å skulke skolen i 1 uke og alle trodde jeg var syk. Nå spiller jeg ikke omtrent, og har pauser på flere måneder før jeg noenganger kommer tilbake for å sjekke ut det nye, som feks cataclysm men blir fort lei å spiller kanskje 1-3 timer i uka nå

Et tips: Aldri start å raid
Sist endret av disneyman; 25. februar 2011 kl. 10:48.
Sitat av disneyman Vis innlegg
Et tips: Aldri start å raid
Vis hele sitatet...
Word. Legg til Arena så har vi de to største faktorene for wow-avhengighet.
Hvorfor lages det ikke en pille som brenner ut dopamin lageret til wow spillere ? på den måten vil alt virke drittkjedelig i lange tider, alt etter hvor sterk pillen er.

Jeg foreslår en mdma kur på 1 uke, der man inntar mdma 2 ganger for dagen i 7 dager.

Tenker jeg skal få slutt på lykkerusen !
http://www.ted.com/talks/jane_mcgoni...ter_world.html

Synes dere om denne da? Gud vet om den har blitt postet fra før da : )
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
http://www.ted.com/talks/jane_mcgoni...ter_world.html

Synes dere om denne da? Gud vet om den har blitt postet fra før da : )
Vis hele sitatet...
At Gaming kan hjelpe deg i livet er det ingen tvil om. Men jeg vil ikke si at det gjelder for alle. I feks. World of Warcraft lærer du å organisere og ta kontroll over en situasjon. Du samler en gruppe mennesker, instruerer dem i hva de skal gjøre og om noe går galt så viser du dem hvordan de kan gjøre det riktig. Dette gjelder vel egentlig kun raidleadere og guildmasters/officerer. I PvP må du ha en strategisk tankegang for å slå det andre laget. Du trener opp refleksene, timing og presisjon gjennom arena og battlegrounds. Det samme gjelder for FPS spill. Enkelte blir også bedre i engelsk.
Er WoW et slikt spill du liksom ALDRI blir ferdig med? Da skal jeg være glad for at jeg ikke har prøvd det. 1-2 ganger i året kjøper jeg meg et nytt spill til PS3, da sitter jeg alltid helt opphengt i det hver dag. Men når jeg har "runna" det så er det liksom ikke så morsomt mer, når campaignen er over og sånt. Kanskje man burde lagd en slutt på Wow og gjort spillet drit kjedelig når man hadde spilt nok.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Er WoW et slikt spill du liksom ALDRI blir ferdig med? Da skal jeg være glad for at jeg ikke har prøvd det. 1-2 ganger i året kjøper jeg meg et nytt spill til PS3, da sitter jeg alltid helt opphengt i det hver dag. Men når jeg har "runna" det så er det liksom ikke så morsomt mer, når campaignen er over og sånt. Kanskje man burde lagd en slutt på Wow og gjort spillet drit kjedelig når man hadde spilt nok.
Vis hele sitatet...
Ja, WoW er et MMO. Det vil si at samtidig som spillere kommer lenger i spillet vil det vokse. Nye mål i spillet vil komme hele tiden. D.v.s. det alltid er noe man kan gjøre, eller det snart kommer noe nytt å gjøre. Nye bosser å drepe, nytt gear å samle.

Om man tar f.eks. de beste spillerene i verden. De har drept alle bossene, og gjør dette så fort det kommer nye. De sier selv at så fort de har gjort dette er spillet kjedelig. Så om blizzard stoppet å lage nye bosser og nytt content sa at "når dere har drept boss X, og fått gear Y, så er det ikke mer å gjøre i spillet" ville mange mistet interessen når de drepte boss X og sluttet å spille WoW.

Spørsmålet er da videre, til de som klager på at folk bruker for mye tid på WoW, ville disse folkene brukt mer tid på skole / venner eller ville de bare funnet seg et annet spill å spille?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Kanskje man burde lagd en slutt på Wow og gjort spillet drit kjedelig når man hadde spilt nok.
Vis hele sitatet...
Sett fra samfunnets side, absolutt. Sett fra blizzards side: Big no no.
Wow er nemlig abbonements basert, det vil si at en spiller betaler en sum månedtlig for å få lov å spille. Det er ikke slik som med andre spill, at du betaler en engangssum og så kan du spille til du dauer. Derfor vil produsenten tyne spillet så langt som mulig, slik at pengene bare fortsetter å rulle inn. Det store arbeidet med utvikling er jo allerede gjort, så de kan bare sette seg tilbake, lage en release med nytt innhold en gang i blant, og le hele veien til banken.

Edit: så din rørende uskyld, at du bare spiller campaign, og deretter er ferdig med spillet. Et tips om du spiller på konsoll: Hold internettkabelen din langt unna beistet!
Sist endret av Drachir; 26. februar 2011 kl. 20:24.
Wow tar fra deg sollys, bevegelse og uventede situasjoner i hverdagen.
Tre ting som alle er veldig viktige for et godt sinn.
Jeg sluttet med Wow med en gang livet ble mer spennende enn spillet, det gikk ganske naturlig. Fikk ikke nokk tid til å raide og timene på wow ble mest brukt til kjedelig farming og random hc`s. Etterhvert ble det ikke vits å logge inn engang.
Prøv å forbedre hverdagen din trinn for trinn, utsett deg selv for noe du ikke har 100% kontroll over. Flytt hjemmefra, begynn på en ny skole, alt er mulig.
Sist endret av Scabby_Gabby; 26. februar 2011 kl. 20:38.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Wow tar fra deg sollys, bevegelse og uventede situasjoner i hverdagen.
Tre ting som alle er veldig viktige for et godt sinn.
Jeg sluttet med Wow med en gang livet ble mer spennende enn spillet, det gikk ganske naturlig. Fikk ikke nokk tid til å raide og timene på wow ble mest brukt til kjedelig farming og random hc`s. Etterhvert ble det ikke vits å logge inn engang.
Prøv å forbedre hverdagen din trinn for trinn, utsett deg selv for noe du ikke har 100% kontroll over. Flytt hjemmefra, begynn på en ny skole, alt er mulig.
Vis hele sitatet...
Du har et godt poeng der, selv har jeg spilt så mye wow at nå for dagene er det kjedelig. Logger bare på for å se hvilke venner som er online, ellers er det bare tilbake til andre hverdagslige gjøre mål.. Noe som minner meg på at jeg kanskje bør forsette å bli flinkere til mine mål for dagene. Enjoy the discussion, får forsette å øve meg på Python
Problemet med wow og andre sånne spill, er at det tar -altfor- lang tid å komme seg rundt og gjøre ting.

Gå heller over til Diablo 2, der kan man bare fokusere på å farme de beste tinga. Det er veldig balansert - man finner rimelig ofte de -nesten- beste items, det er kun de absolutt beste elite items man må streve litt for å få tak i. Man blir også lettere "fornøyd" etter å ha spilt en stund. Med wow (og guild wars som jeg spiller litt av nå) er det altfor lett å bli sittende i minutter, bare for å løpe fra ett sted til et annet! Det er for dumt. I D2 kan man komme seg dit man vil veldig raskt..

Selvfølgelig gjør de dette for å tjene penger.... motivet er å tjene penger, det må vi motvirke! Meld dere ut!
Sluttet etter flere år for noen måneder siden, har ingen problemer med å legge et slikt drittspill på hylla.
Jeg var lenge på leting etter et bra gratis MMORPG men innså etter en del måneder at hvis jeg ville ha kvalitet så måtte jeg betale. Så jeg opprettet en trial på WoW og prøvde det. Tenkte som så at dette var gøy og at dette kunne jeg fortsette med. Så jeg dro ut og kjøpte WoW og alle expansionsene, totalt 800,-. Kom til lvl 65 og da plutselig stoppet jeg bare opp å tenkte som så: Dette var jo egentlig ganske kjedelig nå... Tenkte først at det hadde me valget av class, Warlock. Så jeg lagde meg en Warrior og begynte på ny, traff lvl 10 og logget ut. Men annen hver dag får jeg lyst å lvle å bli god men når jeg logger inn så er jeg på i max 30 min også logger jeg ut.
Så JEG ser egentlig ikke hvorfor folk elsker WoW foruten om belønnings-systemet og at du bare MÅ ha mer equipment. Er vell mer en Xbox person jeg.

On topic: Det du kan gjøre er jo å begynne å trene eller finne en aktivitet. Bowling er jo en grei sport. Hvis du er 16-17 eller mer og ikke allerede går på en sport så kan det være litt vanskelig å begynne da det begynner å bli litt seriøst. Bowling, dra på treningsstudio eller svømmehall daglig er jo noen alternativer.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Er WoW et slikt spill du liksom ALDRI blir ferdig med? Da skal jeg være glad for at jeg ikke har prøvd det. 1-2 ganger i året kjøper jeg meg et nytt spill til PS3, da sitter jeg alltid helt opphengt i det hver dag. Men når jeg har "runna" det så er det liksom ikke så morsomt mer, når campaignen er over og sånt. Kanskje man burde lagd en slutt på Wow og gjort spillet drit kjedelig når man hadde spilt nok.
Vis hele sitatet...
Personlig fant jeg at spillet ble dritkjedelig selv når jeg hadde spilt langt fra "nok", men det er vel min sak.

Tenk på hva du gjør i spillet. Det er en svært mekanisk infinite loop der du gjør de samme tingene gang på gang. Du begynner med å grinde quests (fortsatt nesten alltid Samle X, Drep X av Y, Finn X Y og gjør Z med dem, osv., selv om dette ble pusset litt - litt - opp under Cataclysm) for å grinde dungeons (gå gjennom her, drep tonnevis av trash mobs, klikk når noe droppes, drep boss og klikk igjen for loot, gjenta ad nauseam) for å få opp levler, noe som betyr at du gjør det noen hundre ganger. Så kan du komme inn i raids som er dungeons, bare skalert opp og noe vanskeligere. Det er også flere spillere der, noe som betyr større potensiale for at noen fucker opp.

Når du endelig er på et relativt høyt nivå kan du prøve å komme inn i heroics som en en ny "vri" på eksisterende dungeons, vanskeligere og mer belønnende, men før du kommer så langt må du grinde de samme igjen og igjen og igjen, for å få bra nok gear til å i det hele tatt komme inn.

Hele tiden må du omgås andre spillere, som skuffende ofte er komplette idioter på en eller annen måte. Nå er jeg ikke fullt så misantropisk som jeg kanskje høres ut her, men det er faens mange folk som enten er dårlig på det de visstnok driver med, eller som er fullstendige rasshøl. Og nåde den som faktisk er ny og ikke har gått gjennom hele sirkuset 10+ ganger før, da er det ikke måte på! (Nå er ikke WoW det verste spillet i denne sammenhengen, men det er fortsatt svært merkbart.)

Hele greia er altså et evig strev for exp og gear, og absolutt null igjen for det. Selv når man har oppnådd høyeste nivå, fortsetter man å gjøre det samme for gear. De som faktisk gidder å spille såpass lenge begynner som regel på ny char for å gjøre samme greia om igjen, i hvert fall de fleste jeg har snakket med.

Det kan hende dette er svært morsomt for noen, men jeg ser ikke helt det store med det. Hvis noen klarer å overbevise meg... bra, jeg kunne alltids trengt litt tidssluk innimellom.
Sist endret av robhol; 26. februar 2011 kl. 21:54.
Problemet med WoW, er, på lik linje med mange rusmidler, brukerene. Ikke selve produktet, men personene som bruker det.
Jeg kjenner meg veldig godt igjen på det du sier heffalompen. Jeg er der selv.. Dette er faktisk på grensen til bekymring. Har i tillegg merket at kondisjonen har blitt dårligere og ja, Jeg har også blitt mer isolert fra omverden!! starter snart anonyme gamere hehe.. får meg til å tenke litt hvorfor må Jeg spille? er det fordi gamere produserer endorfiner og liknende stoffer under spillingen eller er det rett og slett fordi virkeligheten er så kjedelig? hehe uansett.. lykke til det hadde vært fint å finne en fin balense mellom spilletid, mosjonering og spising etcetera.. men selv merker Jeg at gaming kan ta mer fra hverdagen enn rusmidler tilogmed. Det er det sikkert mange som er enig i
Jeg går veldig fort lei av WoW, men spiller det litt periodevis. Personlig spiller jeg bare PvP, og det er heldigvis litt mer givende enn farming. Men jeg kjenner meg igjen, det går fort veldig mange timer når man først setter igang, så det er befriende å ha den egenskapen at jeg blir drittlei spillet etter en måned.
Etter å ha lest litt i tråden tok jeg initiativ til å fikse meg et liv selv. Har ikke spilt på en stund, men merker jeg ble litt sigen og nesten "lei meg" når jeg fikk opp denne beskjeden!

Success

Your World of Warcraft subscription has been cancelled successfully.


Noen idèer til hva jeg kan gjøre fremover?
Har aldri forstått det der med WoW avhengighet.
Selv har jeg spilt i snart 2 år, sluttet nå fordi jeg vil prioritere Skole mer.

Har aldri hatt problemer med å slutte. Tips til dere som skal slutte, tenk på all den tiden du mister med Venner og Bekjente ved å sitte og gnome på PCen.

Ta dere selv i braten å tenk på noe annet enn spillet, å om du har kompiser som bare sitter foran skjermen hele dagen burde du heller skaffe deg nye. For grunnen til at dere er venner er antageligvis deres felles interesse for spillet.

Selv spilte jeg ikke med venner, unngikk faktisk dette. For det vil gi Back-fire senere når du bestemmer deg for å gjøre noe annet enn å spille, for da får du dem ikke lengre ut på fest/kino eller hva dere driver på med når dere ikke spiller, så du må plutselig spille for å bli sosial.

Ellers vil jeg si, Lev livet.
Man gjør det man har mest lyst til, om det er kompiser eller skjermen. Men til dere som velger skjermen har dere ikke fått godt nok inntrykk av omverdenen.

For Livet uten WoW er mye bedre enn livet med WoW når det går så langt at man er avhengig. Dette er selvsagt relativt, for man kan være retarded og ikke ha sosiale antenner. Da vil jeg tro det suger å leve uansett hva man gjør, men det er meg da.

/Peace out
Sist endret av Edited; 27. februar 2011 kl. 18:10.
wow er et spill, har ingenting og si om du sitter foran pcn 12 timer om dagen og gamer wow, i forhold til cod, du er akkurat like "avhengiv" som du påstår, det er et spill ikke en lifstil så ta deg sammen, hvis et dataspill klarer og ødelegge livet ditt burde du kanskje tenke litt over deg selv og hva faen du driver med, og være "avhengi" av wow er 100% psykisk, og et dataspill burde ikke være så ille at det tar over livet ditt slik at du må "slutte" som en eller annen rusmisbruker

tenk over hva faen du skriver, er du avhengiv eller synes du det er morsomt og spille?
wow ødelegger ingen, det er personene som er ødelagte fra før

det er personeligheten som er problemet ditt, ikke spillet!
Sist endret av Abomination; 27. februar 2011 kl. 19:27.
Jeg har rundt 5000 timer og på WoW, det har alltid vert veldig på og av men det har helt klart vert et stort problem tidsmessig, alle de nærmeste vennene mine spilte så det var ikke et problem sosialt.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Abomination Vis innlegg
wow er et spill, har ingenting og si om du sitter foran pcn 12 timer om dagen og gamer wow, i forhold til cod, du er akkurat like "avhengiv" som du påstår, det er et spill ikke en lifstil så ta deg sammen, hvis et dataspill klarer og ødelegge livet ditt burde du kanskje tenke litt over deg selv og hva faen du driver med, og være "avhengi" av wow er 100% psykisk, og et dataspill burde ikke være så ille at det tar over livet ditt slik at du må "slutte" som en eller annen rusmisbruker

tenk over hva faen du skriver, er du avhengiv eller synes du det er morsomt og spille?
wow ødelegger ingen, det er personene som er ødelagte fra før

det er personeligheten som er problemet ditt, ikke spillet!
Vis hele sitatet...
Og jeg regner med at du snakker av erfaring? eller er du bare enda en wow hater som tror at alle som klager på wow avhengighet bare er noen venneløse retards?
Har spilt i en del år selv og når jeg spilte på det meste så var wow det eneste som var i hodet mitt. ville heller sitte inne og game enn og vere med venner..
har tatt noen "pauser" og til slutt spilte jeg så sjelden at jeg kansellerte abonnementet. men i disse pausene så følte jeg at jeg gikk glipp av så utrolig mye!
personelig tror jeg at det er det av kroppen slipper ut div. stoffer jeg ikke husker navnet på på grunn av det geniale reward systemet.
(beklager for rot, men er skikkelig sliten)

edit: og jo, det er en livstil for mange.
Sist endret av Echuz; 27. februar 2011 kl. 22:58.
Sitat av echuz Vis innlegg
Og jeg regner med at du snakker av erfaring? eller er du bare enda en wow hater som tror at alle som klager på wow avhengighet bare er noen venneløse retards?
Har spilt i en del år selv og når jeg spilte på det meste så var wow det eneste som var i hodet mitt. ville heller sitte inne og game enn og vere med venner..
har tatt noen "pauser" og til slutt spilte jeg så sjelden at jeg kansellerte abonnementet. men i disse pausene så følte jeg at jeg gikk glipp av så utrolig mye!
personelig tror jeg at det er det av kroppen slipper ut div. stoffer jeg ikke husker navnet på på grunn av det geniale reward systemet.
(beklager for rot, men er skikkelig sliten)

edit: og jo, det er en livstil for mange.
Vis hele sitatet...
har spilt i 5 år, jeg gjør arena og pvp på "høy liga" og topper scoreboards de fleste ganger, men det er ikke en lifs stil for meg, i helga gjør jeg kanskje 3-5+ bgs dagen og det er alt jeg spiller, mere tid og kaste bort har jeg ikke,

jeg er "flink" i wow men trenger ikke nolife
hater de jævlan som ikke har et liv utenom wow og klager på at de er "avhengiv"
Kjenner meg godt igjen i dette tilfellet, det var tidkrevende å holde seg oppdatert, hadde da ingen spesielle oppgaver foruten å møte opp på arbeid.

Kjøpte meg et hus i desember 2009, spillingen fortsatte aktivt som før, men så gikk det opp for meg at dette har jeg faktisk ikke tid til.

Slettet wow, men slettet ikke min karakter som er lagret i min WoW-konto.

Etter konstant jobbing med drenering i nesten 1 måned, var lysten til å spille borte.

Fikk rett og slett noe annet å tenke på da jeg kjøpte meg hus.

Så sammendraget tilsier da at en må få erstattet sine daglige vaner med noe annet.
1. Spilling gjør deg lykkelig, du spiller mye.
2. Spilling slutter å gjøre deg lykkelig.
3. Du begynner å se etter andre som er lykkelige på andre måter.
4. Du blir depressiv.

Sånn jeg oppfatter dette med "spillavhengighet".
Sitat av Weili Vis innlegg
Den 'skammen' der tror jeg sier at du nok var avhengig selv om du ikke så på deg selv sånn. Skammen i at du måtte finne på en unnskyldning fordi (jeg antar) du syntes det var for flaut å si at du skulle sitte og spille WoW. Hørt den i mange former som 'neida, jeg har bare drikki litt denne uka, litt vin med søstra mi' (les: jeg drakk 6 av 7 dager og den vinen, den drakk jeg alene!) eller 'jeg bare festrøyker jeg' (les: og når jeg er litt deppa, eller stressa, eller bare må ha en røyk). Det å finne på unnskyldninger ovenfor seg selv eller andre er generelt et dårlig tegn...
Vis hele sitatet...
Vel, det var vel akkurat DET jeg prøvde å formilde i det jeg skrev om du tenker deg om. Just sayin'
Sitat av Abomination Vis innlegg
har spilt i 5 år, jeg gjør arena og pvp på "høy liga" og topper scoreboards de fleste ganger, men det er ikke en lifs stil for meg, i helga gjør jeg kanskje 3-5+ bgs dagen og det er alt jeg spiller, mere tid og kaste bort har jeg ikke,

jeg er "flink" i wow men trenger ikke nolife
hater de jævlan som ikke har et liv utenom wow og klager på at de er "avhengiv"
Vis hele sitatet...
Men du må da forstå at folk er forskjellige og har forskjellige måter å takle ting på. Psykisk avhengighet kan være ett reint helvette. Har selv vært avhengig av wow og da lå jeg og svetta i senga og fikk ikke sove mens jeg var på ferie i London (lå på hotellrommet hele dagen og ville hjem). Akkurat samme du kan få etter å ha røyket hasj konstant i flere uker og det går tomt... da sliter du med å sove i noen dager...
dere kan ikke skylde på et dataspill for at dere er avhengiv, det er ingenting galt med spillet det er deres personlighet osv som er problemet, DU er problemet ikke spillet, tenk på alle de kidsa som sitter og spiller cod på xbox like lenge som en wow "nerd" gjør på en dag, er de avhengiv? blir de sint når de ikke får spille, både ja og nei i den saken, de spiller fordi det er morsomt og liker det, derfor blir de pissd når de ikke kan spille mere.

og ordet wow "nerd" har fått helt feil betydning, sier du wow "nerd" tenker alle enten skinny og usosial eller feit som faen uten et liv, og raider hele natt og dag, men tror du virkelig de fleste f.eks tenker på storyen på et raid? nei de vil ha "epic loot" men kan ikke storyen og ikke spillet, nerd betyr at du er flink i noe,

jeg er wow nerd, spiller under 5 ganger i uka og da er det ca en 1-3 battlegrounds

spillet er ikke problemet, brukern er
Sitat av Abomination Vis innlegg
og ordet wow "nerd" har fått helt feil betydning, sier du wow "nerd" tenker alle enten skinny og usosial eller feit som faen uten et liv, og raider hele natt og dag, men tror du virkelig de fleste f.eks tenker på storyen på et raid? nei de vil ha "epic loot" men kan ikke storyen og ikke spillet, nerd betyr at du er flink i noe,

jeg er wow nerd, spiller under 5 ganger i uka og da er det ca en 1-3 battlegrounds
Vis hele sitatet...
Hvordan vil du vi skal forholde oss til det ?
wow er slik som alle andre dataspill, underholdning ikke en lifstil, å være avhengiv og skylle på spillet er bullshit, hvorfor i faen tror du det er så mye fordommer mot wow? slike folk som er "avhengiv" det er ingenting galt med spillet det er brukern som burde tenke over hva han driver med

hvis du virkelig klarer å ødelegge livet ditt med et dataspill burde selv den som gjør det han IQ nokk til og finne problemet sitt selv, kanskje han er spillavhengiv, eller har problemer? ikke spillets problem
Sist endret av Abomination; 28. februar 2011 kl. 09:54.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Les denne artikelen:
http://www.tu.no/nyheter/naturvitens...ticle25455.ece

''PC-spill verre enn kokain''
Du blir tre ganger mer dopa av å spille voldsspill enn å ta en stripe kokain. Det har danske forskere kommet fram til.

Tror nok dette stemmer ganske bra. Dette gjelder såklart PC-spill. Men WoW ligger nok veldig høyt oppe på lista!
Vis hele sitatet...
Det er ingen tvil om at Pc-spill frigir dopamin, og at det påvirker belønningssenteret i hjernen, men du får erhm.. jeg sitterer heller "Du blir tre ganger mer "dopa"(?) av å spille voldsspill enn å ta en stripe kokain"..
Dette er veldig lite sannsynlig.. For det første nekter jeg å tro at danske forskere faktisk fannt ut at man blir dopa av pc-spill.. Tipper de mente at pc-spill kunne får deg til å frigi dopamin til hjernen. Men at det frigir mer dopamin enn det sentralstimulerende stoffet kokain ? neppe..
Husker på ungdomsskolen, blir vel en.. 8 år siden 8. klasse nå, men det var tidene jeg begynte på CS. Jeg satt på skolen og hadde sånn sug i magen akkurat som Cigaretter etter å komme meg hjem for å spille, dette varte i de 3 årene på ungdomsskolen, Fortsatte å sitte alt for sent oppe på kveldene på vgs osv. Til slutt, etter 6 års spilling gikk spillet på hylla. Mange gode minner, men kan ikke si jeg angrer på at jeg slutta. Lykke til med gamestop dude
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Det er ingen tvil om at Pc-spill frigir dopamin, og at det påvirker belønningssenteret i hjernen, men du får erhm.. jeg sitterer heller "Du blir tre ganger mer "dopa"(?) av å spille voldsspill enn å ta en stripe kokain"..
Dette er veldig lite sannsynlig.. For det første nekter jeg å tro at danske forskere faktisk fannt ut at man blir dopa av pc-spill.. Tipper de mente at pc-spill kunne får deg til å frigi dopamin til hjernen. Men at det frigir mer dopamin enn det sentralstimulerende stoffet kokain ? neppe..
Vis hele sitatet...
bullshit, placebo, det er et spill, blir du belønnet in real life? nope
Sitat av Abomination Vis innlegg
bullshit, placebo, det er et spill, blir du belønnet in real life? nope
Vis hele sitatet...
Nei, du har absolutt ingen opplevelser som kan trigge noen som helst reaksjon. Det er slik folk blir redd eller sinna når de spiller.
Sitat av Abomination Vis innlegg
wow er slik som alle andre dataspill, underholdning ikke en lifstil, å være avhengiv og skylle på spillet er bullshit, hvorfor i faen tror du det er så mye fordommer mot wow? slike folk som er "avhengiv" det er ingenting galt med spillet det er brukern som burde tenke over hva han driver med

hvis du virkelig klarer å ødelegge livet ditt med et dataspill burde selv den som gjør det han IQ nokk til og finne problemet sitt selv, kanskje han er spillavhengiv, eller har problemer? ikke spillets problem
Vis hele sitatet...
Ser jo at du har gått glipp av skolen. Kanskje skyldes dette WoW?

Og grunnen til at det er fordommer mot WoW er fordi folk mister venner inn til dritten og de endrer personlighet etter å ha spilt x antall timer per dag.

Når du sitter på VT f.eks så hører du jo bare wow snakk og du blir vant til det. Så skal du ut i det virkelige liv med de gamle vennene dine og du kan ikke relatere til det de konverserer om så du blir mer innesluttet osv.

Jo flinkere du er i ett spill jo enklere er det å få stimulert dopamin og folk reagerer forskjellig på alt. Så enkelt er det.
Er det ingen som spiller slik som meg? Har spilt siden 2006 og har aldri hatt et eneste raiding run og kun 20-30 matcher i arena. Bruker bare tiden i spillet til å more meg med kompiser

Tok meg 6 mnd å lvle fra 70-80 og hittil i 85 har jeg bare gjort 2 normal Grim Batol runs
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Er det ingen som spiller slik som meg? Har spilt siden 2006 og har aldri hatt et eneste raiding run og kun 20-30 matcher i arena. Bruker bare tiden i spillet til å more meg med kompiser

Tok meg 6 mnd å lvle fra 70-80 og hittil i 85 har jeg bare gjort 2 normal Grim Batol runs
Vis hele sitatet...
kun pvp her også, spiller ikke like lite som deg, men har gjort 1 stk raidboss i grim batol en gang, resten er casual pvp
At man blir mer ruset av en voldsspill enn kokain er 110% bullshit
Heffa:
I lolled. Bruker å lese på freak.no, da særlig rusdelen, hver dag når forlesningen blir tørre. Så dukket "Avhengig av wow blablab" opp og jrh skomleste litt random i tråden inntil efreet kom hylende inn i diskusjon, så oppdaget jeg at det var deg. Therfor; i lolled.

Har selv vært der du er rundt tbc hitta, men nå er det kun casual (noen få timer i uka)
En god star,t og noe som hjelper, er trening(som du sier) hjelper så sykt på humøret og ikke minst man får overskudd.

Lykke til

-Tawret
We got machetes!
Man kan bli avhengig av alt. ikke bare WoW, sjakk & kabal kan være like avhengighetskapende for "snåle" mennesker, CS for noen, Jobb for noen.. bla bla bla..
Sitat av ghettokid Vis innlegg
At man blir mer ruset av en voldsspill enn kokain er 110% bullshit
Vis hele sitatet...
Var jo akkurat det jeg sa jo..
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Det er ingen tvil om at Pc-spill frigir dopamin, og at det påvirker belønningssenteret i hjernen, men du får erhm.. jeg sitterer heller "Du blir tre ganger mer "dopa"(?) av å spille voldsspill enn å ta en stripe kokain"..
Dette er veldig lite sannsynlig.. For det første nekter jeg å tro at danske forskere faktisk fannt ut at man blir dopa av pc-spill.. Tipper de mente at pc-spill kunne får deg til å frigi dopamin til hjernen. Men at det frigir mer dopamin enn det sentralstimulerende stoffet kokain ? neppe..
Vis hele sitatet...
Det vil nok frigjøre dopamin, ja. Det jeg tror de mener med at man blir mer 'dopa' av pc-spill i forhold til kokain, er dopamin-mengden.
Kokain innheolder jo stoffer som er i tilleg, som da skiller kokain fra andre rusmidler. Alle rusmidler har forskjellige effekter, men de frigir det samme stoffet Pc spill frigir også dette stoffet, uten å gi noen annen æeffekt'
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Dette kan kanskje høres litt merkelig ut for dere som ikke har prøvd spillet, eller vet noe særlig om det, men dere som spiller/har spilt vil jeg tro kan kjenne dere igjen i det.

Jeg har i lengre tid merket at jeg har blitt mer og mer innadvent, fått problemer med depresjon og fått mer "avstand" til verden rundt meg og min gamle vennegjeng. Har vel hatt såpass selvinnsikt og forstått at dette i stor grad kan skyldes overdreven spilling.

Grunnen til at jeg skriver dette i rusmiddelforumet, er at jeg ikke er helt fremmed for bruk av rusmidler, og vil gå så langt som å si at et dataspill som World of Warcraft kan være minst like avhengighetsdannende som dop, og fraværet når man slutter kan sammenlignes med abstinenser. Det er en tomhet, og en hel masse tid som skal fylles, og tanker jeg tidligere kunne trykke meg unna med et museklikk, skal konfronteres og takles.

Jeg har bestemt meg for å begynne med litt lett trening, (formen er ikke helt hva den en gang var) og jeg håper på å komme gjennom dette som en bedre, sterkere person.

Aner ikke helt hvorfor jeg skrev dette innlegget, men jeg er vel kanskje litt desperat. Må bare skrive noe, fylle tid, få tanker over på noe annet. Dette er ikke noe forsøk på å simplifisere de plagene noen som slutter med "hard-drugs" går igjennom.

Psykisk helse er jævlig viktig, jeg prøver å forbedre min, jeg håper dere andre trives med deres.

Ha en fin natt med-freaker!
Vis hele sitatet...
Meget interessant at du sier dette, da jeg selv sluttet med WoW følte jeg noe av det samme. "Trengte" liksom å logge på og gjøre noe uten grunn, bare pga det var wow. Pluss masse fritid til overs å gjøre andre ting på.
Heldigvis gikk den fasen over fort, og ganske snart driter man i wow.
Trening er en bra ting å drive med uansett om du gamer eller ikke
Sist endret av Dagdriver; 3. mars 2011 kl. 00:28.
Ble selv avhengig av WoW, spilte minst 4 timer daglig, mistet masse venner og det værste med å slutte er følelsen av at man svikter sine venner på spillet, jeg klarte å slutte da min mor sluttet å betale for spillet og jeg selv ikke hadde penger til det.

Jeg vil legge til at jeg jeg også har tent flere ganger på å begynne igjen, men livet mitt ble mye bedre så fort tankene på å begynne var borte, sosialt spesielt.

Tenk på at du gjør noe positivt for deg selv ved å slutte, det kan kanskje hjelpe
Sitat av Wold Vis innlegg
jeg klarte å slutte da min mor sluttet å betale for spillet og jeg selv ikke hadde penger til det.
Vis hele sitatet...
Du klarte ikke å slutte, blizzard hjalp deg på veien når lommeboken ble tom. Spillet er skapt for å hekte deg.
En fin artikkel med sitater fra Jonathan Blow, som snakker om hvorfor wow er så avhengighetsskapende, og etikken bak det hele.

http://www.theage.com.au/articles/20...881577195.html