Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2605
Har søkt og lest endel rundt på forumet her, men finner ikke noe spesifikt svar på hvor mye effekten av soppen reduseres ved å lage te av den. Leste en post der det stod at psilocybinen brytes ned ved temperaturer over 40 grader, men fant aldri ut om dette var en typisk "myte" som går i enkelte miljøer eller om det er fakta.
Tok ca 2g her om dagen og "grinda" den for så å ha den i en tesil. Kokte opp vann som jeg helte i et relativt stort krus, puttet sila nedi (ca 3dl) og lot det trekke ca 5 min. Så tok jeg ut silen drakk teen og spiste soppen fra sila etterpå bare for å være på den sikre siden.
Trippen ble ganske interressant med ralativt svake visuals og fine CEV, men på langt nær en heftig tur.
Så det jeg egentlig lurer på er om hvis jeg hadde spist soppen rå ville jeg da fått en tyngre tripp?

(Arrester meg gjerne på dårlig søking osv, men jeg fant ikke ut særlig så jeg tok sjansen på å starte en trå )
Du får ikke en svakere tripp ved å lage te, heller stikk motsatt.
Jeg mener å ha lest at psilocybin fordamper rundt 90 grader, så kokende vann er ikke lurt da det kan ødelegge virkestoffene.

Hvis du lar tèen trekke i en 15 minutter kan du(etter egen erfaring) la være å spise soppene i tillegg.
Fra en erfaren soppsanker:

Psilocybin ødelegges ikke ved 40 grader, og fordamper ikke ved 90 grader. Å spise den er litt ekkelt, derfor foretrekker jeg å trekke te av den. Putter den bare rett opp i en kopp sammen med en tepose, setter vannkokeren på, tømmer kokende vann i koppen. Venter 5 - 10 minutter, plukker soppen ut. Ikke noe vits i å spise den. Smak gjerne til med litt sitron, for teen kan ellers bli litt besk. I den grad virkestoff går tapt på denne måten, er det svært marginalt, og andre forhold, slik som variasjonen i mengden av psilo fra sopp til sopp eller mellom ulike soppbestander, har nok hatt større betydning i ditt tilfelle. Det har også langt større betydning hvorvidt du inntar på fastende mage eller like etter et måltid.

Et annet spørsmål: hvor har du fått fatt i soppen så tidlig på høsten? Er den å oppdrive på det illegale markedet utenfor sessongen, eller har du faktisk funnet den? (Bare nysgjerrig)
Takk for bra svar, Nickodemus! Er ingen ringrev på dette området så det gjør seg med info fra erfarne folk

Når det gjelder hvor jeg har fått fatt i soppen så kan jeg fortelle at jeg fikk det av en bekjent som nettopp hadde ferdigstilt et kultiverings-prosjekt med Mexican Mushrooms. Velykket i følge han selv..
.
Nickodemus, vil bare legge til at jeg alt har funnet sopp på fjellet i oppland.
Jeg har fucket opp soppte før med for høy temperatur. Det sies at enkelte koker soppene sine i en kjele når de lager soppte, men dette tror jeg i stor grad gjelder fersk sopp, hvorfor det vet jeg ikke, det er bare noe jeg har hørt.

Jeg lar teen kjøle seg til det punkt at jeg kan stikke fingeren i uten å svi meg hardt, men den skal fremdeles ryke litt. Deretter spruter jeg sitron i og trekker den i 10 min, gjerne to omganger om man er desperat (det sitter litt igjen i fukten som ennå er i soppen, så du kan gjerne skvise dem ordentlig. Sitronsaften skal visst hjelpe på å få ut virkestoffer men ikke toksiner i soppen på en effektiv måte.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg har fucket opp soppte før med for høy temperatur. Det sies at enkelte koker soppene sine i en kjele når de lager soppte, men dette tror jeg i stor grad gjelder fersk sopp, hvorfor det vet jeg ikke, det er bare noe jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Som sagt, mine erfaringer tilsier at kokende vann ikke herper psilocybin. Jeg bruker som regel fersk sopp, nyplukket rett fra plenen. Har så smått begynt å kikke meg rundt, men forventer egentlig ikke å finne noe før slutten av August/begynnelsen av September ("Sopptember"). Mulig forholdene er annerledes oppe i fjellet eller på østlandet.

Kan også legge til at teen later til å holde seg godt når man først har brygget den, og kan gjerne oppbevares til senere bruk. Dette kan være praktisk dersom man av ulike grunner har behov for å kamuflere bruken, for eksempel i en liten lommelerke hvis du skal ut sammen med noen streite venner.
Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Som sagt, mine erfaringer tilsier at kokende vann ikke herper psilocybin. Jeg bruker som regel fersk sopp, nyplukket rett fra plenen. Har så smått begynt å kikke meg rundt, men forventer egentlig ikke å finne noe før slutten av August/begynnelsen av September ("Sopptember"). Mulig forholdene er annerledes oppe i fjellet eller på østlandet.

Kan også legge til at teen later til å holde seg godt når man først har brygget den, og kan gjerne oppbevares til senere bruk. Dette kan være praktisk dersom man av ulike grunner har behov for å kamuflere bruken, for eksempel i en liten lommelerke hvis du skal ut sammen med noen streite venner.
Vis hele sitatet...
jeg vet det ikke er topic, men inntar du sopp "alene" sammen med folk som fex. drikker? Tripper du på fest f.eks? Høres for meg sinnsvakt skummelt ut
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
jeg vet det ikke er topic, men inntar du sopp "alene" sammen med folk som fex. drikker? Tripper du på fest f.eks? Høres for meg sinnsvakt skummelt ut
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er en tøffing, ser du. Skulle sett meg på julebord 2008. Stor galla. Hadde lommelerke på innerlomma, med te av et par og førti flein jeg hadde spart til anledningen.

Det jeg ikke regnet med, var vaktene vi måtte forbi for å komme oss inn. Forbudt å nyte medbragt, ser du. Den må jeg desverre ta fra deg, sa den strenge damen, og jeg kjente den synkende følelsen av et ødelagt opplegg slå ned i magen, og panikken skyte opp. Før jeg fikk summet meg, hadde jeg gitt den fra meg, og køen beveget seg videre. Hva nå? Tenke.

Tilbake. Vil gjerne beholde flasken, ser du. Den kan jo være grei å ha til en annen gang. Ja vel, må tømme ut innholdet, da. Nei, vent, vent, vent! Kan jeg drikke det opp i stedet? Synd å la det gå til spille. Greit, versågod, men jeg skal se på at du gjør det.

Hvorpå jeg tømte hele flasken i en stor slurk. Damen leet ikke på et øyelokk, tok flasken i øyesyn for å sjekke at den virkelig var tom, nikket kort mot meg og rakte den tilbake. Så ble det en vakker kveld, likevel, og hverken sjefer eller kollegaer hadde den ringeste mistanke om at det foregikk ureglementerte ting inne i hjernen min. Jeg hadde heller ikke noia for det.

Verre var det for kompisen min, som i løpet av kvelden ble skjenket overdådige mengder alkohol. Først en rekke gratis øl, deretter brennevin så mye han orket å forsyne seg med. Ingen av dem gjorde regning med at han først på kvelden hadde kjørt i seg 22 flein, for det kunne de jo ikke vite.

Ved midnatt reiste han seg, og det sa pang i hodet. Plutselig gikk resten av verden i sakte kino, mens han selv kunne bevege seg i normalt tempo, som om han var fanget i et slags Einstein-paradoks av en tidsdilitasjon (se tråden "relativitetsteorien forklart")

Dette gjorde han først vettaskremt, men straks etterpå en smule kjepphøy, og det var lite rasjonalitet igjen som kunne demme opp for de stormannsgale ambisjonene som i kjølvannet av dette vokste fram i hodet hans. Tross alt kunne han springe fra alt og alle, og det fantes ikke det menneske i hele verden han i denne tilstand ikke var i stand til å utmanøvrere. Han var supermann! Det gikk bra, helt til han kom i prat med en politipatrulje som var blitt tilkalt som følge av at han hadde gått rundt en halvtimes tid og utfordret alle han traff på til slåsskamp. Av det skriftlige forelegget som senere ble utferdiget, framgår det at han blant annet truet med å suge øyeeplene ut av hodet på dem, og "skallpule" dem. Slikt er som kjent straffbart - skjønt det hører med til historien at frasen ""vafle dokker i haue med en halvfrossen delfinunge" vakte en viss munterhet, og fikk en av polititjenestemennene til å dra på smilebåndet.

Etter en natt på glattcella, hvor han klarte å innbille seg at han var bortført av ailiens, tisset ut gjennom luka og ellers gjennomgikk alle helvetes stadier, våknet han til et forelegg på 5000 kroner, som han vedtok på stedet, overlykkelig over at hjernen hans som ved et mirakel hadde returnert til sin normale tilstand. Han har siden, til denne dag, vært totalavholdsmann.
God damn stand-up materiale det der Nickodemus.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Haha, Stilig historire, Nickodemus!
Nickodemus: Jeg lo HØYT og lenge, KP til deg!