Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 17373
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Du er ikke tilfeldigvis medlem av HA?
Vis hele sitatet...
Nei, var ikke bare kødd. Har ikke MC-lappen og har ikke enngang tatt traffikalt grunnkurs

Ellers vil jeg si at jeg er helt enig med zlamaniac her!
Inkludert det med å dumpe dama, da hu helt klart beviste at du ikke kan stole 100% på henne allikevel... Selv ikke faktumet at du kan bli fucka for real, var nok for å få henne til å la være... Is that love? Høres ut som en fjortis i mine ører.
Sist endret av Up; 21. april 2010 kl. 17:22.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis dette ikke er troll, så syntes jeg du var litt bråkjekk her:

Faren vet at sønnens kamerat har funnet ut han dyrker. Bittelitt senere blir han busta, selvfølgelig sier politiet de har spanet han en stund, fulgt med osv.

Kan vedde på det finnes en god neve med HA medlemmer er inne.
Den eneste feilen trådstarter gjorde var å fortelle det til dama, rett og slett. Det at hun ikke klarte å holde "hemmeligheten" lengre enn i noen timer er jo et levende eksempel på at slikt noe ikke kan deles med andre, uansett hvor mye du stoler på dem. Hennes ærlighet var tydeligvis ikke vært fem flate øre. Ut i fra det du skriver kan du ikke være så gammel heller da? Kanskje 14, 15, 16? I så fall ville jeg ikke vært for bekymret for konsekvensene av å tyste (som du jo gjorde). Kameraten din kommer vel til å få noen år uten en far da, det suger jo.

[Fullt mulig hele tråden er BS, men hvorfor ikke svare liksom:P]
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ta å se på dokumentaren til NRK brennpunkt, så får du kanskje ett bedre innblikk.

Når 75% av ALLE medlemmer er straffedømt (Hovedsaklig vold og narkotika) så sier det litt =)
Men det betyr ikke på noen måter at de ikke kan være hyggelige karer så lenge du er på rett side av deres sinn. For de fleste her i verden kan være hyggelig
Vis hele sitatet...
Det sier vel litt, men å ta utgangspunkt i dokumentaren til NRK Brennpunkt blir litt teit. HA er slettes ikke så skumle som folk skal ha det til, likedan som hasj ikke er like farlig som enkelte andre skal ha det til. Skjønner du? Alt handler om skremselspropaganda.
Sitat av mrcat Vis innlegg
Det sier vel litt, men å ta utgangspunkt i dokumentaren til NRK Brennpunkt blir litt teit. HA er slettes ikke så skumle som folk skal ha det til, likedan som hasj ikke er like farlig som enkelte andre skal ha det til. Skjønner du? Alt handler om skremselspropaganda.
Vis hele sitatet...
At man kan sile litt at det som blir sagt, er jeg fult klar over.
Men, man kan jo uansett ikke legge under en stol at 75% har noe på rullebladet (Som da er fakta). Og at de generelt er en del av et stort narkomiljø i verden. Selv om kanskje bare 10% deltar i det miljøet, så er det fremdeles en god del mennesker.
Og når faren dyrker stort hjemme hos seg (Som da nesten garantert er en del av HA sitt narkomiljø) så kan man ganske så enkelt konkludere med at personen (Evt personens venner) ikke er noe stort å kødde med.

Planter og utstyr er verd en god del penger, og det vil være tysteren som blir stilt økonomisk ansvarlig. Noe som igjen fører til at han meget gjerne både får en og to telefoner.

Uansett om det bare er 10% eller 20% av HA som er direkte skummel, så er det ikke dermed sagt at man bare skal bagatelisere de resterende 80%. HA har et miljø der man tar vare på hverandre.


Sånn ellers er jeg enig med zlamaniac, si ifra og håp på det beste.
Sitat av Conseal Vis innlegg
Den eneste feilen trådstarter gjorde var å fortelle det til dama, rett og slett. Det at hun ikke klarte å holde "hemmeligheten" lengre enn i noen timer er jo et levende eksempel på at slikt noe ikke kan deles med andre, uansett hvor mye du stoler på dem. Hennes ærlighet var tydeligvis ikke vært fem flate øre. Ut i fra det du skriver kan du ikke være så gammel heller da? Kanskje 14, 15, 16? I så fall ville jeg ikke vært for bekymret for konsekvensene av å tyste (som du jo gjorde). Kameraten din kommer vel til å få noen år uten en far da, det suger jo.

[Fullt mulig hele tråden er BS, men hvorfor ikke svare liksom:P]
Vis hele sitatet...
I følge en av hans tidligere innlegg i en annen thread er han 18 år, men det spiller sikkert ingen rolle ettersom at han antageligvis troller.
Synst det er litt rart at det ikke er en eneste person a de som har svart på denne tråden som setter noen from for "blame" på faren. Greit det er "Epic Fail" og få stempel på seg for og være tyster men, denne familiefaren det er snakk om her er jo en premie idiot uten sidestykke. Og dyrke så store mengder hjemme når du har barn i huset er jo bare helt tragisk. Når han ikke bryr seg mer en dette om konsekvensene dette kan få for barna sine dersom han blir tatt, da fortjener han paradoksalt nok lovens strengeste straff for denne typen forbrytelse. Det er hvertfall min mening!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Renik Vis innlegg
lovens strengeste straff!
Vis hele sitatet...
Å hjelpes, skal han sitte i 21 år i fengsel når han har en gutt og sikkert et liv utenom?
Joda, han burde ikke dyrket, særskilt ikke når han hadde barn i huset, stiller meg bak deg der.
Men plassere noen i 21 år i fengsel er ikke noe annet enn et overgrep!
Tenk deg 21 år av livet ditt, det er ganske mye tid. Ser for deg hvor mye barnet har vokst når han kommer ut, alt det han går glipp av.

Heldigvis er det noen andre enn deg som har laget lovene, og den absolutt høyeste strafferammen er 10år meg bekjent, og han får nok tilogmed lavere enn dette.
Sitat av Sio Vis innlegg
Å hjelpes, skal han sitte i 21 år i fengsel når han har en gutt og sikkert et liv utenom?
Joda, han burde ikke dyrket, særskilt ikke når han hadde barn i huset, stiller meg bak deg der.
Men plassere noen i 21 år i fengsel er ikke noe annet enn et overgrep!
Tenk deg 21 år av livet ditt, det er ganske mye tid. Ser for deg hvor mye barnet har vokst når han kommer ut, alt det han går glipp av.

Heldigvis er det noen andre enn deg som har laget lovene, og den absolutt høyeste strafferammen er 10år meg bekjent, og han får nok tilogmed lavere enn dette.
Vis hele sitatet...
Hehe kanskje litt dårlig formulert av meg der! Mente strengeste straffen man kan få for den type forbrytelser, dvs den strengeste straffen man kan få for og dyrke marihuana og selge videre.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Renik Vis innlegg
Hehe kanskje litt dårlig formulert av meg der! Mente strengeste straffen man kan få for den type forbrytelser, dvs den strengeste straffen man kan få for og dyrke marihuana og selge videre.
Vis hele sitatet...
10 år med hjemmel i loven. Hva rettspraksis har blitt vet jeg ikke.
Sitat av Sio Vis innlegg
10 år med hjemmel i loven. Hva rettspraksis har blitt vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Kan ingenting om lover, regler, rettspraksis eller straffer. Men i mine øyne er dette så grovt som denne type forhold kan bli. Og som sagt, synes jeg han fortjener den høyeste straffen man med hjemmel i loven kan få. Hvor lenge og hva type straff som er satt for dette har jeg ikke noe med.
Sitat av Renik Vis innlegg
Synst det er litt rart at det ikke er en eneste person a de som har svart på denne tråden som setter noen from for "blame" på faren. Greit det er "Epic Fail" og få stempel på seg for og være tyster men, denne familiefaren det er snakk om her er jo en premie idiot uten sidestykke. Og dyrke så store mengder hjemme når du har barn i huset er jo bare helt tragisk. Når han ikke bryr seg mer en dette om konsekvensene dette kan få for barna sine dersom han blir tatt, da fortjener han paradoksalt nok lovens strengeste straff for denne typen forbrytelse. Det er hvertfall min mening!
Vis hele sitatet...
Siden OP er 18 år tviler jeg på at kompisen hans er et barn.
At en mann dyrker cannabis i hjemmet sitt når han har en sønn på 18 - 20 år der ser jeg ikke noen grunn til å sone 10 år for.
Men dette er ren gjetting fra min side da OP sine kompiser kan være 10 - 15 år for alt jeg vet.
Sitat av moret Vis innlegg
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/614385

Forresten, kul dokumentar
Vis hele sitatet...
Bare jeg som reagerte på at han programlederen hadde et stort blåøye mot slutten der han intervjuet kripos?
Som flere andre her har sagt, så burde du nå advare kameraten din og faren hans, beklage på det dypeste, gå til politiet og si at du bare kødda(skyld på veddemål eller noe), og slå opp med kjerringa di..
Det er også en del av meg som syntes du fortjener juling, tystere generelt fortjener det.. Du BURDE tenkt lengere enn å fortelle det til dama di, folk kan ikke stoles på..

Du må lære deg at visse ting SKAL ikke sies videre, folk generelt holder ikke kjeft!

Håper du gjør alt du kan for å redde kameraten din og faren hans, og tar konsekvensene..
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Nå som purken har infrarød kamera som kan se om det er synnsikt med varme under taket så er det bare et tidspørsmål når de slår til ?
Vis hele sitatet...
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Er du helt nabb eller?
Alle med vedovn, eller ovn av noe slag, eller ei sterk lampe, må da få huset sitt ransaket av politiet så de kan finne planter? Naaah..Tviler.
Har ikke hørt at de bruker det i Norge heller (til dette formålet) kun i USA, der de er mer nazi (WAR ON DRUGS!!!).
Uansett ser jeg ikke hvordan det hjelper han som starta dette topicet ved å fortelle han at han kommer til å få skylda uansett
Vis hele sitatet...
Vet med sikkerhet at det er minst et slikt helikopter i tjeneste i Norge som så vidt jeg husker står i Trondheim men skjeldent er oppe å flyr Leste om det i VG for ikke så alt for lenge siden.
Og det er ikke sånn at alle med vedovn/sterk lampe ville fått snuten på døra.. Du skal ha et par fine grolamper før det ville gitt et utslag som politiet ville reagert på :> Så er vel kanskje du som er "Nabben" her!?

Litt info om helikopteret:

Spesialutstyr:
- Politi-/Maritimt-/GSM- og satilittsamband
- Videokamera og varmesøkende kamera
- 2 stk DV taperecordere
- Videolink (kryptert)
- Kartplotter
- Søke-/åstedslys 1300 W
- Høyttaler/sirener 700 W
- Homer for nødpeilesendere
- Nattbriller (forsterker lyset 30.000 ganger)
- Rapellutstyr
- Digitalt fotoutstyr
- Snøskredsats

Om noen syns det er interessant så koster det 42 millioner nytt og "4000 skattekroner i timen å fly" som dem så fint skriver på nettavisen ^^,

On Topic: Hadde jeg vært TS ville jeg også som andre har sagt advare kameraten din og faren hans. Mulig det ser litt bedre ut for deg om du gjør det. Hadde hvertfall ikke satset på at politiet klarer å få det til å se ut som om dem har hatt han under oppsyn lenge iom. at det skjer rett etter at du har "busta" han.

Learn to keep a secret
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Hvis jeg dyrker i kjelleren da? Det er jo ikke alle som dyrker på loftet.
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Hvis jeg dyrker i kjelleren da? Det er jo ikke alle som dyrker på loftet.
Vis hele sitatet...
Til sammenligning så var det noen på grensen mellom Canada og USA som gravde ned 20 togvogner langt ned i bakken som det ble dyrket hardt i og det ble funnet ganske lett, så vet ikke om jeg hadde stolt på at kjelleren er noe bedre utganspunkt

Men fortsatt så er det bare ett slikt helikopter i Norge så skal vel litt til før dem sirkler rundt akkurat huset ditt
Som det har blitt sagt mange ganger allerede; advar kompis, call in at det var en spøk for å se hvor mye du kunne stole på dama, deretter slå opp med henne.

Som jente vil jeg faktisk si at det samme problemet kan oppstå med gutter (forteller tilfeldigvis en kompis osv), men jenter flest har en tendens til å slenge litt for mye med kjeften fordi de tror alle de nærmeste er 100% til å stole på. Ikke misforstå, jeg ville aldri sagt noe sånt videre, men jeg hadde holdt det for meg selv om jeg hadde funnet det selv også.

Ønsker i alle fall trådstarter lykke til videre, håper på oppdateringer på hva som skjer.
Moralen i denne visa er : ikke stol på dama \ kjæresten.

uansett det er ikke lov å dyrke dissa plantene og selge stoff i norge noe en godt voksen person vet.
så er ikke du som har gjort noe galt her som en del antyder til.
Tviler sterkt på at hele H-A kommer etter deg pga av noen få planter i stua til et medlem , dem er ikke så dumme at dem risikerer å fucke så mye opp for seg selv pga av noen få planter , er nok ikke der den store intektskilden dems er :P

vis ikke han faren er høyt oppe i systemet da , mulig det kan bli litt leit da.
ikke alle H-A er skurker som en nevnte.
Nei bare 75%
Som de andre sier;

1. Lær å holde kjeft.
2. SI IFRA TIL FAREN TIL KOMPISEN! (enten ring dem, eller gå på besøk til kompisen din, du er nødt å si det til de!)
3. Si til politiet at det var løgn, at du trodde du kunne få penger eller noe for å si noe sånt.
4. DUMP DAMEN! Viss hun ikke holder kjeft når det gjelder livet ditt, så holder hun ikke kjeft om noe, bli kvitt henne!
5. Unnskyld på det høyeste til faren til kompisen din, og håp at han ikke knekker noe på deg, gjør han noen tjenester eller noe!
6. Ikke snik, ikke se rundt, ikke åpne ørene, ikke hør på andre sine private samtaler, og bare bry deg om din business!

-D3m0t3x
Sitat av Outier Vis innlegg
Nåja.. Snakker bare av egen erfaring. Hvor en i bygda skjøt en annen kar, ringte kompisen sin og fikk han til å hjelpe med å dumpe fyren i havet. Kort tid etter klarte ikke kompisen å holde det inne å sa det til dama, dama kvitra da til purken som igjen gjorde at begge fikk 8 og 6 års fengselsstraff. Om noen husker Jon Hoel saken for en del år siden...
Vis hele sitatet...
Så hva er moralen? Holde kjeft om drap eller å ikke drepe i det hele tatt?

Til trådstarter er min anbefaling også å holde kjeft om det han har sett. Det å melde noen for å dyrke gress fører mer trøbbel enn godd med seg. Når det er sagt, så er det kanskje på tide å bytte vennekrets?

Dersom det er slik at du tok feil av en dodør og et dyrkerom, så er dyrkerommet etter min mening altfor dårlig sikret. Hvis du som tilfeldig gjest kan gå inn i feil rom, så er sjansen like stor for at andre kan gjøre det. Feilen er derfor din kamerats far sin, men det legitimerer ikke at du kan tyste og snakke med alle og hvermansen.
Sitat av Renik Vis innlegg
Kan ingenting om lover, regler, rettspraksis eller straffer. Men i mine øyne er dette så grovt som denne type forhold kan bli. Og som sagt, synes jeg han fortjener den høyeste straffen man med hjemmel i loven kan få. Hvor lenge og hva type straff som er satt for dette har jeg ikke noe med.
Vis hele sitatet...
Ja, han har jo utgjort en sinnsvak trussel for samfunnet og ødelagt tonnevis med menneskeliv, så det er jeg helt enig i.


/sarkasme
Dette er noe som irriterer meg noe jævlig, at folk alltid skal blande seg og sladre.
Håper nesten at du får litt juling, hvertfall nok til å lære å holde kjeft.
ehm, kan vi få litt oppfølging i tråden her ? ka har skjedd? e han levvanes?
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvis ikke dette er trolling må det jo være worst epic fail evah?!

1. gå inn der man ikke skal være
2. bli oppdaget mens man er der
3. lover å ikke si det til noen og tyster til dama ved første sjangse
4. spytter det ut på internett med sporbar ip adresse og full pakke
5. dama tyster videre
6. politiet er inne i bildet og lover å hjelpe han med å "dekke over" at han tystet
7. han forteller om det også på internet med sporbar ip adresse og full pakke

her lukter det enten troll eller darwin award spør du meg, epic legendary fumble fail!

forbausende at tråden fortsatt er oppe og rusler enda, med mindre noen har bestemt seg for å verne den om ikke annet så kun som en slags skrekkens advarsel om ALT du overhode aldri må finne på å gjøre noensinne.
Det er litt små sykt at ingen prøver faktisk å hjelpe stakkars gutten. Han sitter vel mer i saksa en noen av oss kommer til å gjøre tilsammen noen gang i livet.
har fulgt med på saken, Å det gjorde det ikke noe bedre at du tysta, enkelt å greit som tidligere nevnt, bli kvitt dama, eller snakk med hun å si at det er alvor å dette kan gå på henne like my som det kan på deg " i teorien er det faktisk sant" . Dette er ikke snakk om en random som du har tafsa på ei dame til som sier han skal smelle deg ned. Er ikke sikkert at det blir noe form for vold i det heletatt. Men du vil bli stilt økonomisk ansvarlig å det kommer til å tære på deg i mange år framover. Jeg opplevde akkurat det samme med en buddy, men i en litt annen twist, han var utro å jeg var dum å sa det til dama å hun sladra. Men vi fikk fikset det ilag med å si at alt var bare tull, at vi hadde det bare morro. Mulig dette fungerer aswell her. etter som du allerede har gått til politiet så er det ikke stort du kan gjøre, du kan jo ikke ha overvåkning 24 timer i døgnet, ambefaler deg å skvære opp å få det ut av verden. Du kan også ta den mer feige vegen å bare stikke ifra landet å bo borte til saken har dødd ut, men somsakt folk glemmer skjeldent. vet egentlig ikke hva jeg skal si til deg, det er aldri bra å tyste, fører ikke til noe godt i det heletatt. Lurer egentlig på hvordan dette vil påvirke hverdagen din framover, du vil jo få sosial angst om det fortsetter slik. Ambefaler deg å skvære opp, snakk med kompissen din å be han møte deg + kanskje faren , å si at noe gikk galt å folk tvang deg til å si det. eneste måten jeg klarer å komme på som redder både deg å de andre. Somsakt politiet i norge er ikke sånn som du ser på tvnorge (CSI) du klarer å lure de, gråt krokodilletårer å håp på det beste. merker også nå at jeg ikke får til å gi deg noen gode råd. synes at du hadde en ganske grei ods "før du fortalte det til politiet" men etter det så har du oddsa imot deg min venn. Men jeg tror det kan ordne seg for deg om du kværer opp. Håper noen flere har synspunkter, det er for galt at en person skal gå irundt med sossial angst. Du kommer liksom ikke videre i livet, gjør det imorgen før det er for sent, finner politiet det partiet, å faren blir tatt, da tør jeg ikke tenke på hva som kan skje med deg. men du skal ha lykke til , å dette er ikke noen form for skremselspropoganda, fordi dette står svart på hvitt å jeg mener at jeg har fått med det meste ut ifra mitt synspunkt.

Sry for eventuelle skrive , komma, punktum feil det er sent nå å jeg sitter her faktisk å syns litt synd på gutten.

Brodz.
trådstarter ---> Sist aktiv 1. mai 2010 01:29

kan like godt være noen fjortiser som har bestemt seg for å narre gutta på nff litt og sitter og ler seg skakke, som en releel historie om en fjortis som virkelig gjorde alt feil i sitt første møte med den virkelige verden utenfor en litt for trang hjerneinnpakkning, ikke godt å si.

argumentet "ingen kan være så dum og naiv" kan fort vise seg å faile, men jeg holder en knapp på troll

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Albert Einstein"

edit: trykkeilf
Sist endret av Seppo; 26. mai 2010 kl. 05:16.
Sitat av Seppo Vis innlegg
trådstarter ---> Sist aktiv 1. mai 2010 01:29

kan like godt være noen fjortiser som har bestemt seg for å narre gutta på nff litt og sitter og ler seg skakke, som en releel historie om en fjortis som virkelig gjorde alt feil i sitt første møte med den virkelige verden utenfor en litt for trang hjerneinnpakkning, ikke godt å si.

argumentet "ingen kan være så dum og naiv" kan fort vise seg å faile, men jeg holder en knapp på troll

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Albert Einstein"

edit: trykkeilf
Vis hele sitatet...


Du Kan ha et poeng, mulig at de synes dette er morsomt.
såvidt jeg vet så er det ikke 1april, men men for all del så når du sier det så er det litt opplakt at han sier det til dama åsså sier hun det til moren. så vet snart ikke hva jeg tror jeg.
Sitat av Outier Vis innlegg
Nåja.. Snakker bare av egen erfaring. Hvor en i bygda skjøt en annen kar, ringte kompisen sin og fikk han til å hjelpe med å dumpe fyren i havet. Kort tid etter klarte ikke kompisen å holde det inne å sa det til dama, dama kvitra da til purken som igjen gjorde at begge fikk 8 og 6 års fengselsstraff. Om noen husker Jon Hoel saken for en del år siden...
Vis hele sitatet...
er vel denne saken du referer til? --> http://www.itromso.no/nyheter/article243886.ece




Juli 1998: 23 år gammel mann skyter og dumper Jon Hoel (40) i Grøtsundet. Mannen innrømmer drapet, men påberoper seg selvforsvar. Dømmes i ankesaken i Hålogaland lagmannsrett til 11 års fengsel.
Hvorvidt jeg tror denne historien stemmer eller ikke, skal jeg ikke spekulere i, uansett er det et interessant tankespill. Når noen opplever noe nytt og skremmende er det vel en naturlig reaksjon å føle for å dele det med noen, slik at ikke tankene spiser en fullstendig opp. La oss prøve å se situasjonen fra de ulike involverte personene sin side.

Gutten: Han er barn/ungdom og snubler nokså uforskyldt over en ulovlig plantasje, drevet av folk fra en beryktet motorsykkelklubb. Så blir han truet til å holde kjeft. Dette er en tung bør å bære på egne skuldre helt til graven. En kjæreste er en av de som står en nærmest, er det så rart at han fortalte dette til henne? Dumt og lite gjennomtenkt? Ja, trådstarter er helt klart ung og naiv, og det er noe stort sett alle ungdommer er.

Kjæresten: Hun kommer også uforskyldt opp i en situasjon hun ikke klarer å bære alene. Folk flest, og særlig jentunger, prater med mammaene sine når de møter problemer de ikke vet hvordan de skal takle. Crap, kjæresten min har sett Hells Angels sitt narkotikaproduksjonslokale, og nå har de truet han. Hun er også ung og naiv, hvem forventer at hun ikke skal fortelle dette til sin mor?

Mammaen: Hun er opplært til at cannabis er narkotika og at narkotika ødelegger mennesker. Hun får høre om en far som produserer narkotika og selger det gjennom sin sønn på skolen. Som enhver "god mor", tar hun affære for å stoppe det. Hun har mest sannsynlig levd et liv skånet for represalier fra kriminelle, hun har ingen anelse om hvilket uføre gutten kan havne i. A4-folk som ikke har opplevd slike miljøer tror at politiet ordner alt og at kjeltringen blir satt i fengsel slik som i kardemommeby. Hvem forventer at moren ikke skal fortelle dette til politiet?

MC-mannen: Han har valgt et liv utenfor loven. Han har sverget til et brorskap som ordner opp i sine problemer med trusler og vold. Som oftest har han kun med andre "lovløse" å gjøre, folk som har valgt dette selv. Men denne gangen involverer han uskyldige/utenforstående ved å være uforsiktig. Synes noen han har noen rett til å hevne seg på en unge som uforskyldt havnet i leken, og ikke klarte å bære den kriminelle verdens kodeks?

Hadde jeg vært MC-mannen så hadde jeg tenkt at der var den bedriften avslørt. Så hadde jeg rigget ned hele driten i full fart og fjernet alle spor fra åstedet. Deretter hadde jeg rigget den opp en annen plass der ikke unger kan ta feil av plantasjen min og dodøra.

Hadde jeg vært TS, ville jeg etter å ha lest svarene på FF, ringt og forklart saken slik den var. Altså at jeg ikke klarte å bære denne byrden, og fortalte det til noen jeg stolte på, som fortalte det til noen de stolte på, som igjen faktisk stolte på politiet, og fortalte det til dem.

Jeg tror heller ikke TS behøver å være redd for represalier. Det er stor forskjell på å "ta" lovlydige barn/ungdommer og "ta" andre kriminelle med lange rulleblader.

Ikke hør på dem som sier du skal slå opp opp med dama di. Hun visste ikke bedre, og gjorde det garantert ikke for å lage problemer for deg. Vi er bare mennesker
Sitat av kimzor Vis innlegg
Bare jeg som reagerte på at han programlederen hadde et stort blåøye mot slutten der han intervjuet kripos?
Vis hele sitatet...
så det jeg og, man kan jo alltids lure...
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Cheezypoofs Vis innlegg
Ja, trådstarter er helt klart ung og naiv, og det er noe stort sett alle ungdommer er.
Ikke hør på dem som sier du skal slå opp opp med dama di. Hun visste ikke bedre, og gjorde det garantert ikke for å lage problemer for deg. Vi er bare mennesker
Vis hele sitatet...
Først et kjapt: Ehem? Ung og naiv, takk for den...

Tilbake til dama: Hvorvidt han skal slå opp med henne lar jeg han avgjøre, men jeg har lyst til å argumentere for hvorfor dama burde "straffes" for å ha "tysta" på han. Hun tenkte tydeligvis ikke nok på ham til å skjønne at hun burde la være å si dette til noen. Jeg er gutt, men jeg hadde fortsatt latt være å si ting videre, samme hvor alvorlige de virket, hvis det kunne skadet kjæresten min, eller andre jeg er glad i for den saks skyld.

Jeg synes vel det TS burde ha gjort var å holde kjeft å la livet gå sin gang, men jeg synes så absolutt Cheezypoofs hadde rett i det han sa!
KP & Takk for meg

Ffojt
Er du ikke ganske tjukk i hue hvis du har en plantasje hjemme i huset ditt og lar sønnen din selge på skolen?!? Hvis sønnen blir tatt vil jo politiet garantert ta seg en kikk i rundt om i huset, eller hva?
Jævlig smart å poste dette på nettet. Hvem bryr seg anywayz? Har du aldri sett folk dyrke pot før, liksom? Tusentalls av folk gjør det jo. Og jeg kan jo si en ting av å kjenne HA folk selv: Squealin' ain't cool. Du får problemer da (ikke det at jeg har gjort det selv for så dum er jeg bare ikke)
er det mulig å få noen oppdateringer ?
Sitat av Porter123 Vis innlegg
jeg har fortalt det til kjæresten min da. men jeg stoler på at hun ikke sier noe...
har heller ikke lyst å ha HA på nakken heller så tror jeg bare må holde kjeft.. hater å holde på hemligheter, hvertfall i den grad å hvor kriminelle aktiviteter blir gjort....
Vis hele sitatet...
Oi... Du er på meget, meget tynn is, mister!
Det var nettopp dette som fikk oss pågrepet og dømt i denne saken:

http://www.warispeace.co.uk/forum/sh...ghlight=straff

Men hvorfor dette spetakkelet over en fyr som driver og dyrker litt cannabis?
Jeg hadde utvilsomt sett på dette som en mulighet til å skaffe god pot samt lære av dyrkeren.
Det skader heller ikke å ha en kompis som er medlem av HA, selv om man ikke har noe til overs for tullingene. *kremt*

Som flere har sagt tidligere så er det neppe noen som tar skade av dette, foruten om deg selv når dama di blir sur for at du har lagt til ei tøsete jente på nettby.

Nei, la nå den gamle reven få lov til å kose seg litt!
Gucci gang
Fusjon's Avatar
Er trådstarter i live?
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg tror hele dritten var bare bullshit rett og slett. en fjortis med sug etter oppmerksomhet. ingen er så dumme at de finner på å legge ut sånt på internett den dag i dag.
Hva bør du gjøre? Formulere utfyllende tittler på trådene dine, så vi slipper å lese tråden for å vite hva den handler om..
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hva bør du gjøre? Formulere utfyllende tittler på trådene dine, så vi slipper å lese tråden for å vite hva den handler om..
Vis hele sitatet...
hehe er så enig..
Sitat av T.hilfiger Vis innlegg
jeg tror hele dritten var bare bullshit rett og slett. en fjortis med sug etter oppmerksomhet. ingen er så dumme at de finner på å legge ut sånt på internett den dag i dag.
Vis hele sitatet...
Du kommer til stadighet å bli overrasket med hvor ufattelig mange forskjellige dumme ting mennesker gjør, til tross for hvor langt man er kommet på ulike plan.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Du kommer til stadighet å bli overrasket med hvor ufattelig mange forskjellige dumme ting mennesker gjør, til tross for hvor langt man er kommet på ulike plan.
Vis hele sitatet...
joda men dette tror jeg faktisk er for dumt til å være sant. og skulle det være sant så tror jeg faktisk han er lobotomert eller noe lignende.. hehe
Sitat av Porter123 Vis innlegg
dama hadde fortalt det til moren sin og da sa de at jeg var nødt å kontakte politiet.. så ringte dem foreldrene mine og da var det enten jeg eller dem som måtte gå til politiet.. fortalte på stasjonen bare hva jeg hadde sett, sporte om jeg fikk noen garanti for at de ikke fikk vite at det var jeg som hadde tysta, så sa de at de skulle gjøre alt de kunne for at det ikke skulle skje og skulle få det til å se ut som at faren til kompisen min allerede hadde vært under spaning lenge
Vis hele sitatet...
Fra egen erfaring er Politiet overraskende uforsiktig med beskyttelse av kilder.
Jeg fikk vite nøyaktig hvem som hadde "tystet" på meg, av en tjenestemann.

Hvis dette i det hele tatt er sant, er jeg redd for at denne saken kan bli kjip for deg.
Jeg skal ikke påstå at jeg vet mye om HA osv, men du er ikke en gjennomsnittelig "gammel" kar i midtlivskrise hvis du dyrker og selger hasj, gjennom deg selv og sønnen din. Da er du litt hard, ville jeg tro.

Lykke til.

Og for ALL deg. Kvitt deg med damen din
er desverre ikkeno lov mot å være komplett idiot i Norge
Jepp, jeg ville ha holdt helt kjeft hvis jeg var deg! Ingen liker ei rotte so tyser, uansett hva det er! Det er ikke ditt problem hva dem holder på med!
Si at vist du skal holde kjeft må du få ei femme i uka

Sitat av Outier Vis innlegg
Du gjorde hva?! ALDRI stol på kvinnfolk!!

Edit: Du er fucked.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke deg

men er desverre enig, ikke stol på "oss" de fleste leter etter ett liv (med meg som unntak) Så de forteller sånt..

BTW:

Cannabis er strengt tatt ikke falig... Altså jeg har brukt det selv og vil ikke si at jeg er spesielt ødelagt...
Dere tar feil!
Den eneste feilen trådstarter gjorde var ikke å fortelle det til dama. Den eneste feilen trådstarter gjorde var å fortelle sønnen til HA-fyren at han hadde sett rommet. Hvis ingen vet at han så rommet, ville han vært safe selv om det kom ut!

Scenario 1
Han sier det til dama, men ikke sønnen. Det kommer ut, men ingen vet hvem som kan ha oppdaget rommet.

Scenario 2
Han sier det til sønnen, men ikke dama. Det kommer ut, og alle vet at han nylig hadde oppdaget rommet.
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Dere tar feil!
Den eneste feilen trådstarter gjorde var ikke å fortelle det til dama. Den eneste feilen trådstarter gjorde var å fortelle sønnen til HA-fyren at han hadde sett rommet. Hvis ingen vet at han så rommet, ville han vært safe selv om det kom ut!

Scenario 1
Han sier det til dama, men ikke sønnen. Det kommer ut, men ingen vet hvem som kan ha oppdaget rommet.

Scenario 2
Han sier det til sønnen, men ikke dama. Det kommer ut, og alle vet at han nylig hadde oppdaget rommet.
Vis hele sitatet...
etter min mening burde han ikke sagt en dritt til noen. ikke fordi faren til kompisen er med i HA men fordi man holder kjeft for venners skyld ellers er man en kjip venn.

håper kompisen hans dumper han :P eller så ordner nok kompisene til faren det på sin måte.. :P
Sitat av T.hilfiger Vis innlegg
etter min mening burde han ikke sagt en dritt til noen. ikke fordi faren til kompisen er med i HA men fordi man holder kjeft for venners skyld ellers er man en kjip venn.

håper kompisen hans dumper han :P eller så ordner nok kompisene til faren det på sin måte.. :P
Vis hele sitatet...
Det er ikke det det er snakk om i det hele tatt. Det er snakk om at vedkommende ble satt i et ekstremt presset situasjon. Du sier at man ikke tyster på venner, vel jeg sier at man ikke truer venner til taushet. Om han velger å si noe eller ei er fullt og helt opp til ham, og det er faktisk hans plikt som borger!

Å si at trådstarter er kjip vitner om en ekstremt begrenset forståelse av verden og menneskesinnet. Det er faktisk faren til vennen som har vært kjip her, og ingen andre!