Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1895 843687
Sitat av LanoTech Vis innlegg
Prøvde nylig 5 ferske sopp, samt cannabis (for første gang for begge) sammen med en venn. I tillegg var 2-3 øl også inntatt, om det har noe å si her.
Siden det var snakk om små mengder av begge stoffene, forventet vi ikke noe særlig effekter, men noen slags effekter ble det. Det jeg lurer på er hvilke av de følgende man kan "skylde" på soppen for:

-Mest merkbare effekten (etter min mening) var at følelsen for avstander ble annerledes, vi gikk bortover i skogen og så på planter, det føltes som man hadde gått 100 meter, men så stoppet vi og så oss tilbake, og campen var bare 10 meter vekk. Dette skjedde flere ganger fra kanskje 1.5 til 3 timer etter å ha spist soppen.

-Alle lyder var på en måte "nærmere", enten det var vind i trærne, eller musikk.

-Om man la seg ned på bakken og så oppover på himmelen mellom trærne var det veldig lett å sone ut, å forsvinne litt inn i bildet på en måte.

-Når man gikk rundt og så på ting var det meste en del mer interessant enn før.

Alle effektene begynte å avta etter rundt 3 timer, etter 5 timer følte jeg/vi kun effekt av etanol. Så kan noe av dette tilsvare virkning fra bare 5 ferske sopp?

Edit: Glemte å legge til den første effekten som ble merket: Merket plutselig at et tre jeg så på var noe klarere enn før, eller heller at bakgrunnen er mer blurry, som om bildet var photoshoppa for å få treet til å se bedre ut ved å gjøre bakgrunnen mer ufokusert.
Vis hele sitatet...
Endring i dybdesynet er ikke uvanlig når man røyker, spesielt og hvis det er første gang.
Sitat av olechr85 Vis innlegg
Det med sitrus er bare tull. Har prøvd flere ganger og husk folkens at som all annen Magic sopp så skal det tørkes bra før inntak for og kontrollere effekten men noen sopper inneholder større mengder med psilosibin enn andre men. Jeg har holdt på med mange typer sopp og det er gøy og plante selv og få noe skikkelig mye bedre enn de vanlige hawai og mexican og fleinsopp. Bestill sporer på nett og kjøp ett akvarium og 1mnd senere har du over 1 kg med tørka sopp til en veldig liten penge



Slå det opp på wikipedia så ser du at det er en syntetisk form for psilosibin. Nå må dere sjekke nøye før dere argumenterer imot her
Vis hele sitatet...
Hvilken art er du dyrker 10kg av i et akvarium på en måned?
Heihei! Har vært ute på plukking idag, og tenkte jeg skulle ture litt ikveld. Alle soppene er "rå" og ikke tørket. Kan jeg fortsatt koke te av det? Er det bedre om jeg spiser soppene? Og hvordan skal jeg måle opp når soppene er rå? Håper på svar Takk på forhånd
Sitat av Luretur Vis innlegg
Heihei! Har vært ute på plukking idag, og tenkte jeg skulle ture litt ikveld. Alle soppene er "rå" og ikke tørket. Kan jeg fortsatt koke te av det? Er det bedre om jeg spiser soppene? Og hvordan skal jeg måle opp når soppene er rå? Håper på svar Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Du kan koke te på de selv om de er ferske ja.
Hvordan skal jeg måle opp iforhold til mengde? Soppene vil jo være betydelig tyngre enn ved tørket. Men takk for svar!
Du går etter enheter ikke vekt, det vannet som fordamper ved tørkingen vil du nok ikke savne uansett.
Luretur: Legg din utvalgte mengde i en tekopp, hell kokende vann over, rør rundt i soppen med en gaffel og press dem i siden på koppen et par ganger. Deretter drikker du teen og spiser soppen du har i koppen samtidig, eller spiser dem når du er ferdig med å drikke. Anbefaler å putte et par biter med ingefær og en spiseskje honning i, smaker bedre og du blir bedre i magen.

Hadde min første trip på 25 rå sopp (plukket for ca 2 timer siden). Fikk flere kraftige latterutbrudd med venne mine som hadde tatt samme mengde. The visuals var ikke store greiene men så noe, så fikk en fin liten introduksjon til flein. (Soppene var små)

Min andre trip var på 40 tørkede flein pluss 10 stilker vi ikke spiste men kokte i vannet til teen. Denne trippen var helt utrolig fet med både closed og open eyes visuals, så masse rart! (Mengden var med flest "store" sopp og noen små)
Er det noen her som har spist mer enn 5 gram tørket fleinsopp, altså nærmet seg eller overskredet det såkalte nivå 5?

Hva skjer om man spiser la oss si 15-20 gram (eller enda mer)? Det er vel langt unna dødelig dose, da må en vel opp i kilo? Jeg regner med at sjansen for å bli permanent sinnssyk øker betraktelig.

Barnslig spørsmål kanskje, men lurer virkelig.
http://www.nrk.no/rogaland/leter-ett...nes-1.11956862

Dette burde noen ta tak i, et bilde av ukjent sopp nedi artikkelen med fleinsopp i teksten er jo ikke akkuratt helt smart. Noen som vet hvilken sopp det er på bildet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Hvorfor sendte du ikke bare en mail til redaktøren selv?

Ærlig talt reagerte jeg ikke noe særlig, jeg er så vant til illustrasjonsfoto konseptet nå og journalister flest er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen.
Sant nok. Hatt litt mye å gjøre men skal prøve å få sendt en mail, men jeg er litt sliten så jeg har litt problemer med å formulere meg rett. Kanskje noen flinke her på forumet kan hjelpe til med tekst og god formulering?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Man trenger da ikke å ha en lang avhandling.
Med tanke på det utrolige lave nivået av omtrent all korrespondanse til medieinstanser her i landet skal det nok ikke mer for å imponere redaktøren enn at du ikke sammenligner han med et kjønnsorgan eller enkeltcelleorganismer.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Man trenger da ikke å ha en lang avhandling.
Med tanke på det utrolige lave nivået av omtrent all korrespondanse til medieinstanser her i landet skal det nok ikke mer for å imponere redaktøren enn at du ikke sammenligner han med et kjønnsorgan eller enkeltcelleorganismer.
Vis hele sitatet...
hehe... men tips er sendt nå forresten
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Er det noen her som har spist mer enn 5 gram tørket fleinsopp, altså nærmet seg eller overskredet det såkalte nivå 5?

Hva skjer om man spiser la oss si 15-20 gram (eller enda mer)? Det er vel langt unna dødelig dose, da må en vel opp i kilo? Jeg regner med at sjansen for å bli permanent sinnssyk øker betraktelig.

Barnslig spørsmål kanskje, men lurer virkelig.
Vis hele sitatet...
Er en tripprapport fra Sky ved inntak av 5 gram tørket sopp.

Psilocybe Cubensis: In the Hall of the Mycelium King. Dette gjelder riktignok cubensis sopp.

Av egne få erfaringer med større doseringer fleinsopp (dog i underkant av 5g) kan jeg skrive under på at kommunikasjon med noe(n) er hva som er gjeldende på større doseringer. Det hele minner veldig om å røyke DMT - der forskjellige skapninger kan ta kontakt. "Alver" som Terrence McKenna kaller dem for.

Link til klassisk Mckenna rapport

Dobler eller trippler man en slik større dosering så sies det at ting blir ekstremt sært. Det er da man hører om folk som møter romvesener - reiser til andre dimensjoner etc. Slike doseringer er såpass "far out" og vanskelig å integrere inn i hverdagsbevisthet at det ikke anbefales. Selv ikke av psykonauter som Terrence McKenna - som var varm fortaler for såkalt heroisk dose (5g sopp alene i ett totalt mørkt rom).

Tillegg.. Her er har man intervju med en fyr som spiser 20-30g tørket sopp.

http://mckennaforum.com/guy-takes-30-gram-mushrooms/
Sist endret av Bearass; 6. oktober 2014 kl. 17:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har fleinsopp som er plukket og tørket og skal snart inntas for aller første gang. Alle sammen ER fleinsopp.
"Problemet" er at mesteparten av soppen, ca 70 %, er temmelig nøyaktig et år gamle. De har blitt fullstendig tørket og oppbevart luftett i et mørkt og kjølig rom i løpet av denne perioden.

Har delt alle sammen opp i 3 klynger, målt med vekt og sjekket størrelse;

Klynge 1 64stk – 1.2g – 70% små 25% medium 5% store
Klynge 2 46stk – 1.2g – 50% små 20% medium 10% store
Klynge 3 54stk – 1.2g – 35% små 40% medium 5% store

Måtte bare spørre her på forumet, for 64 stk hørtes forferdelig mye ut i forhold til den vanlige "20-30 stk tørket tilsvarer et gram" qouten som dukker opp jevnt og trutt gjennom nettet. Skal jeg heller stole på vekten enn antall? Alle tre klyngene er ca like store, og grunnen til at jeg kjører 1.2g istedenfor 1g som dose er pga alder på mesteparten av fleinen i tilfelle psilocybinen er minket noe.

Med andre ord - er vi klare til å dra?
Hvis du hadde pulverisert soppen, hva ville du gjort da?
Tatt den i gel caps, men det kommer senere. Men jeg skjønner hva du mener, haha!

Syntes det var så merkelig, for har ikke lest om noe lignende hva antallet angår. Lurte litt på om dosen var rett mtp first time + litt eldre flein
Ja, det er en helt fin og mild førstegangsdosering. Når det gjelder psilocybin-tap, tror jeg også du har gjort et greit overslag.
Tusen takk for tilbakemelding, jeg måtte bare forsikre meg
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Er det noen her som har spist mer enn 5 gram tørket fleinsopp, altså nærmet seg eller overskredet det såkalte nivå 5?

Hva skjer om man spiser la oss si 15-20 gram (eller enda mer)? Det er vel langt unna dødelig dose, da må en vel opp i kilo? Jeg regner med at sjansen for å bli permanent sinnssyk øker betraktelig.

Barnslig spørsmål kanskje, men lurer virkelig.
Vis hele sitatet...
Fikk en smootie i VangVieng som var sterk nok til at jeg besvimte i senga på hostelrommet. Tok en prat med kokken senere og resonerte meg frem til at det var rundt 40-50 gram fersk panaeolus cyanescens.

Det var nesten nivå 4, jeg vil si det er ganske individuellt hvor langt av sted det drar med sopp alene. Med harmal er det på nivå med ayahausca fra 2g flein og oppover.

Du blir ikke permanent syk uten en bakgrunn med et betydelig blandingsmisbruk, de som røyker som en skorstein og tar sterke sentralstimulerende regelmessig i ung alder kan i ekstremt få tilfeller få de beryktede evighetstrippene.

Psilocin og dmt stiller i en egen kategori siden kroppen lager dem selv, med en egen reboot-mekanisme ved 5-HT2A reseptoren. Noen gang lurt på hvordan noe av dmts kaliber være så trygt?
Explorer of life.
KapteinKush's Avatar
13 1
Hei, jeg var ute for 2 dager siden og så etter noen pcilocyber uten hell siden jeg tror det var for tørt. Men det regnet heftig i hele natt og kommer nok til og regne enda mere i natt hvor jeg bor. Så mitt spørsmål er ganske enkelt. Tror noe her på forumet at det er muligheter får å finne noe i morgen eller bør jeg vente et par dager til med å lete? Takk for alle svar
Sitat av KapteinKush Vis innlegg
Hei, jeg var ute for 2 dager siden og så etter noen pcilocyber uten hell siden jeg tror det var for tørt. Men det regnet heftig i hele natt og kommer nok til og regne enda mere i natt hvor jeg bor. Så mitt spørsmål er ganske enkelt. Tror noe her på forumet at det er muligheter får å finne noe i morgen eller bør jeg vente et par dager til med å lete? Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Du bør nok vente et par dager før du leter
Hei alle

Bare lurer på hvordan skal jeg oppbevare soppen etter jeg har tørka den? Tørker den på ett pizza brett lagd av tre, og tenkte å putte den på et norges glass, men har skjønt at den må være helt tørr før jeg lagrer den, hvordan får jeg den helt tørr?
Sitat av 1212 Vis innlegg
Hei alle

Bare lurer på hvordan skal jeg oppbevare soppen etter jeg har tørka den? Tørker den på ett pizza brett lagd av tre, og tenkte å putte den på et norges glass, men har skjønt at den må være helt tørr før jeg lagrer den, hvordan får jeg den helt tørr?
Vis hele sitatet...
Du kan fryse de ned eller bare la de ligge i et tett glass (da vil de være mindre potent når de nærmer seg et år)
Tørk dem på et avispapir over noen dager, er du usikker på om de er tørre nok kan du ha de i glasset ditt med en pose silica gel eller pose salt for å få bort resten.
Takker

De veide 70 gram ferske, kan jeg da regne med at når de veier sånn ca 7 gram at de er tørre nok?

Regna ganske kraftig idag, var ute å titte en tur idag også, men kunne ikke finne noen, burde kanskje vente noen dager før en går ut på leit igjen?
Sitat av 1212 Vis innlegg
Takker

De veide 70 gram ferske, kan jeg da regne med at når de veier sånn ca 7 gram at de er tørre nok?

Regna ganske kraftig idag, var ute å titte en tur idag også, men kunne ikke finne noen, burde kanskje vente noen dager før en går ut på leit igjen?
Vis hele sitatet...
70 gram ferske gir ca 7 gram når dem er tørre ja.

Fleinsoppen popper som regel opp ett par dager etter kraftig regn, så da er det lurt å lete.
Sitat av mdz Vis innlegg
Du kan fryse de ned eller bare la de ligge i et tett glass (da vil de være mindre potent når de nærmer seg et år)
Tørk dem på et avispapir over noen dager, er du usikker på om de er tørre nok kan du ha de i glasset ditt med en pose silica gel eller pose salt for å få bort resten.
Vis hele sitatet...
Silica gel (selv om den er innpakket i små poser) bør vel ikke komme i kontakt med soppen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Silica gel (selv om den er innpakket i små poser) bør vel ikke komme i kontakt med soppen?
Vis hele sitatet...
Silica gel er ikke farlig, bare ikke spis kulene så går det bra.
Når er det normalt sett for sent for fleinen å vokse ? Har lest at det varierer fra til snøen begynner å legge seg (ofte i disse tider) til desember i noen tilfeller.
Hender det at soppen dør og forsvinner ? Mener å ha sett et par flein en plass, og fant dem ikke igjen, det sannsynlige er jo ikke at noen har plukket dem ?, for psykedelia er strengt tatt for spessielt interesserte sammenlignet med annen rus.
Sist endret av [protus]; 9. oktober 2014 kl. 01:59.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Hender det at soppen dør og forsvinner ?
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på det enkelte eksemplar så er dette litt individuelt, og
kommer gjerne an på været. Sopp som "tørker på rot" står gjerne lenger
enn sopp som står i striregn - sistnevnte råtner fortere. Mellom 4 til 7 dager
vil jeg tro er normal levetid for en fleinsopp, men det varierer som sagt.

Mener å ha sett et par flein en plass, og fant dem ikke igjen, det sannsynlige er jo ikke at noen har plukket dem ?, for psykedelia er strengt tatt for spessielt interesserte sammenlignet med annen rus.
Vis hele sitatet...
Det er nok en viss sannsynlighet for at noen har plukket dem ja.
Fleinsopp er kanskje for spesielt interesserte, men det fins en god del
av folk med slike spesielle interesser her i landet.
ser at flere sier at man skal oppbevare den tørkede soppen i lufttett glass.
jeg bruker personlig en lufttett plastikkboks/matboks. har det noe å si ?

på forhånd takk!
Jeg oppbevarer mine tørkede sopp i en plaspose i et låst skrin. Ville dette gå ut over kvaliteten? Har ikke anledning til å ha det i et glass da jeg bor hjemme og ikke er villig til å ta risken med å ha et glass liggende fullt av "narkotika".
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Plastposer o.l. er dårlig lagringsplass, mye av plast er ikke helt tett og da kan soppen råtne, og det lukter mildt sagt ugreit. Jeg har brukbar erfaring med ordentlige klipsposer, med da har soppen blitt tørket ordentlig først.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Plastposer o.l. er dårlig lagringsplass, mye av plast er ikke helt tett og da kan soppen råtne, og det lukter mildt sagt ugreit. Jeg har brukbar erfaring med ordentlige klipsposer, med da har soppen blitt tørket ordentlig først.
Vis hele sitatet...
Sånne plastposer man kjøper på butikken(de man har varer i) bør vel funke fint hvis man knyter hardt igjen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Sånne plastposer man kjøper på butikken(de man har varer i) bør vel funke fint hvis man knyter hardt igjen?
Vis hele sitatet...
Nei, for guds skyld ikke bruk de. De er elendig kvalitet, flere av de har små hull i seg, i tillegg har mattilsynet (link) nettopp gått ut å sagt at man ikke skal la handleposer komme i kontakt med mat uten embalasje pga de lages av resirkulert materiale.
Hvis man tar det i en plastpose, presser all luften ut, så pakker man resten av posen rundt og rundt klumpen med sopp i, er ikke dette ganske lufttett? Og hvordan kan soppen råtne hvis den er helt tørr? Har ikke så veldig mye valg når det kommer til oppbevaring, så vil ihvertfall prøve å få det til best mulig med mulighetene jeg har!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Nexusone Vis innlegg
Hvis man tar det i en plastpose, presser all luften ut, så pakker man resten av posen rundt og rundt klumpen med sopp i, er ikke dette ganske lufttett? Og hvordan kan soppen råtne hvis den er helt tørr? Har ikke så veldig mye valg når det kommer til oppbevaring, så vil ihvertfall prøve å få det til best mulig med mulighetene jeg har!
Vis hele sitatet...
Om du vil risikere å ødelegge soppen så er det opp til deg, jeg har hatt sopp i glass i over et år og spist uten problemer, hver gang folk har lagret ting i plast har det råtnet, dette er min erfaring.
Sist endret av Dodecha; 9. oktober 2014 kl. 15:26.
1. kjøp syltetøy
2. spis syltetøy
3. bruk syltetøyglass
Takk for tidligere svar. Kudos


Tenkte jeg skulle ta å lete etter idag, har det noe å si at det regnet igår og idag tidlig?
Kjøp et glass honning.
Trøkk oppi tørket flein
(et gjemmested finner du alltids; skru opp en høytaler, en gammel pc eller noe)
Sitat av 1212 Vis innlegg
Tenkte jeg skulle ta å lete etter idag, har det noe å si at det regnet igår og idag tidlig?
Vis hele sitatet...
Nei. soppen blir fort litt klissen, men ikke noe stress egentlig så lenge du ikke trøkker shitten sammen i en liten container og lar den ligge der.
Sist endret av moret; 9. oktober 2014 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
fikk ikke noe konkret svar på spørsmålet mitt. funker plastboks/matboks/tupperware? eller er dette like "dårlig" oppbevaring som plastposer?
Sitat av mdmable Vis innlegg
fikk ikke noe konkret svar på spørsmålet mitt. funker plastboks/matboks/tupperware? eller er dette like "dårlig" oppbevaring som plastposer?
Vis hele sitatet...
Det er sansynligvis ikke tett nok, finnes utallige typer plastbokser. Hvorfor må det bli en lang diskusjon rundt oppbevaring?(retorisk spørsmål). Et enkelt syltetøyglass er en sikker vinner, de tar omtrent like mye plass som en matboks eller en plaspose.
Sist endret av mdz; 9. oktober 2014 kl. 17:17.
Leste et sted(husker ikke hvor) at man kan drikke appelsinjuice hvis man trenger et 'Get out of jail free card' om man skulle bæde, er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Det stemmer ikke. Det er ingenting i appelsinjuice som har noen slik effekt.
OK, skjønner. Antar da at ingenting hjelper
I slike tilfeller: Gjør noe annet. Samme hvor mørkt det kan se ut, og hvor umulig det er å slippe ut av de dårlige opplevelsene, så kan oppmerksomheten og humøret ditt skifte fullstendig på kort tid hvis du avleder oppmerksomheten din. Når du er der, bare gjør noe annet enn det du gjør nå.
takk for tipset
Nå har første snøfall kommet i mitt lokale område. Vokser flein nær null grader? Når er sesongen over?
Hvis snøen ikke legger seg, kan du godt finne sopp når det blir litt varmere og den har smeltet igjen. Når snøen legger seg, eller man er ved frysepunktet, vokser det nok ikke sopp.
Sist endret av Saksen; 16. oktober 2014 kl. 18:42.