Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6580
Finnes det flere norske true crime serier utenom Birgitte Tengs, orderud, og drapet i Holmenkollen? Interesserer meg veldig for slike serier, amerikanske også men spesielt norske.

Noen som vet evt når det kommer nye serier?
Kommer snart en dokumentar om Arnfinn Nesset på TV 2 som jeg har tenkt å se.
Han strikket en genser til min bestemor en gang hun var på Orkdal sykehus. Hun sa at han var veldig varm og hjelpsom som person.

Det har også lenge vært snakk om en norsk film om Belle Gunness, men så langt har jeg ikke sett noe annet en et teaterstykke fra 2017.
Gåten i Isdalen (NRK)
Åsted Norge (TV2)

"Mannen som falt" er en serie om Jan Wiborg, ingeniøren som falt ut av et vindu i København. (Kommer slutten 2019/starten 2020 på TVNorge/Dplay)
En serie om Marianne Rugaas Knutsens forsvinning er under opptak.
Netflix har planlagt en serie om Tina Jørgensen saken.
Dplay Danmark har noen serier som omhandler krim i Danmark som er ganske kurante. Ligger under Crime.

Viafree har en svensk serie med doku krim fra Sverige.

Den her er verdt få med seg. Har man ikke sett den fra før: https://tv.nrk.no/se?s=arboga-saken&autoplay=false
Sist endret av Tilbaketrukket.; 16. oktober 2019 kl. 12:28.
Takk for tips alle sammen! Skal sjekke de ut
"Hvem drepte Birgitte?" 9 episoder om en sak (TV2 Sumo).
"Da Norge sto stille" 6 episoder. Hver episode har egen sak. (TV2 Sumo)
Sist endret av BearSleeps; 16. oktober 2019 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Truecrimepodden på Spotify.
Bra fortellerstemme og spennende saker.
Skulle ikke Øystein Milli lage en serie om Baneheia drapene? Mener jeg leste det for en stund siden, ble det ingenting av?

Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Truecrimepodden på Spotify.
Bra fortellerstemme og spennende saker.
Vis hele sitatet...
Foretrekker dokumentarer, men takk for tipset
Sist endret av Mia123; 16. oktober 2019 kl. 19:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Orderud (NRK, 2019).
6 episoder, prima vare.
Vet ikke om dette går helt under samme sjanger, men:

"Fem dager før han døde fortalte 80 år gamle Arne Lund sin store hemmelighet i et intervju med NRK. På 1950-tallet lot han seg verve som agent til livsfarlige etterretningsoppdrag i Sovjetunionen. På den siste turen over sovjetgrensen ble han oppdaget av sovjetiske grensevakter, og det ble en kamp på liv og død. Ingen av de seks døtrene har visst hva Arne Lund foretok seg da han ble borte i uker av gangen. Før Brennpunkt forteller dem hva faren på en av sine siste levedager hevdet, at han hadde vært agent for CIA."

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2013/MDUP11001913