Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5295
Hei, jeg lurer på om noen har erfaringer fra å bestile melatonin og 5-htp over nettet. Jeg har tenkt litt på å bestille fra iherb, men vet at de er registrert som legemidler, vill dette da få problemer om de blir stoppet i tollen. Noen som har noen suksseshistorier rundt import av det i nyere tid ?
Uvaksinert 👍
Hvis du bestiller bare litt så er det ikke så farlig om det stoppes, da blir det bare returnert/destruert og ingen ting mer skjer. Men i store mengder så kan det bli litt mer styr. Mange selger ikke til Norge heller fordi de er lei av pakker som returneres/destrueres og kunder som klager. Ville heller bestilt til Sverige og hentet det der siden det er lovlig å ta med seg over grensen når man gjør det selv. Men melatonin er vel ikke lenger lovlig i Sverige heller så vet ikke 100% om det er lov å ta det med fra Sverige?
Har en del treningsnarkomane kompiser som bestiller en del fra iherb, eneste som har skjedd til nå er at de har fått brev i posten om at produktet ikke er lovlig og er blitt destruert. Nå skal det sies at ingen av dem har bestilt store mengder om gangen men over tid har det blitt en del, noe kommer inn og noe blir destruert uten videre konsekvens.
Tenker kun maks 1 boks av de forskjellige kosttilskuddene, er i hovedsak kun til bruk for harm reduction for MDMA.
Ikke noe stress å få melatonin av legen:P Men om du bare vil ha en boks så kan jo nettet være et alternativ^^
Sitat av smetti Vis innlegg
Ikke noe stress å få melatonin av legen:P Men om du bare vil ha en boks så kan jo nettet være et alternativ^^
Vis hele sitatet...
Enig med smetti, hvor mange ganger har du tenkt å bruke dette? Sikkert enklest å få melatoninen fra legen, så slepper du å tenke på om den blir stoppet eller ei
Dere har et godt poeng der, men det jeg har lest er at man får svært lave doser av legen i tillegg så sparer man en del å kjøpe det fra fks iHerb.
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Dere har et godt poeng der, men det jeg har lest er at man får svært lave doser av legen i tillegg så sparer man en del å kjøpe det fra fks iHerb.
Vis hele sitatet...
Hvis det blir stoppa i tollen så sparer man ikke mye. Får 60 stk 3mg tabletter på resept. Dette tror jeg kosta under hundrelappen. Mer en hva kroppen trenger i en slik kapsel.

Jeg kjøper også l-tryptophan som kosttilskudd når jeg handler i Sverige. Dette blir omdannet til både serotonin og melatonin i kroppen. 200 spenn for 60 kapsler.

Beklager at jeg ikke kan poste mer relevant i forhold til netthandel^^
5-htp og l-tryptophan, har jeg ikke hatt noen problemer med å bestille via iHerb. Jeg fikk kjøpt melatonin en gang, men andre gangen jeg bestilte det ble den stoppet i tollen.
Sitat av Lillemjaumjau93 Vis innlegg
5-htp og l-tryptophan, har jeg ikke hatt noen problemer med å bestille via iHerb. Jeg fikk kjøpt melatonin en gang, men andre gangen jeg bestilte det ble den stoppet i tollen.
Vis hele sitatet...
Når kjøpte du dette sist ?
5-htp bestilte jeg for rundt to måneder siden. l-tryptophan er vel kanskje ett år siden.
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Dere har et godt poeng der, men det jeg har lest er at man får svært lave doser av legen i tillegg så sparer man en del å kjøpe det fra fks iHerb.
Vis hele sitatet...
Har fått respet på Circadin fra fastlegen noen ganger da det fungerer veldig fint for å rette opp døgnrytmen, i hvert fall for min del. En boks Circadin inneholder 38x 2 mg melatonin og har kostet mellom 150-200 kroner. Det er verken sterkere eller billigere enn hva du får kjøpt på nettet, men hvis det primært skal brukes når du tar MDMA vil en boks holde lenge og du slepper strevet med å få forsendinger stoppet. Har du en noenlunde grei fastlege bør det gå greit å spørre etter en respet for å hjelpe med døgnrytmen
Sist endret av Ad_hoc; 1. november 2016 kl. 18:30.
Bestilt begge deler fra iherb, gått igjennom. 1 år siden ca
Jeg har bestilt og brukt 5-htp i mange år (5-minst) og det har fungert meget bra på meg. jeg føler dette er det beste medisinen jeg kan få. Benzo å a-b preparater fungerer ikke like naturlig å bra som 5-htp føler jeg.

I løpet av alle disse årene har jeg bestilt kun 100-150 tabletter om gangen å aldri noen gang blitt stoppet i tollen.

Men jeg lurer på hva skjer hvis disse blir stoppet? hvilken konsekvenser får det for meg? Bot? eller bare blir det destruert?

er det noen her som har klart og få resept på dette i Norge?
Har lest litt på det og trukket konklusjon på at det er litt vanskelig å få resept på. Leste at det var i grenseland mellom legemiddel og kosttilskud så mest sansynlivis blir det bare destruert med mindre du kan fremvise resept.

Hvor vanskelig er det faktisk å få resept på Circadin ? Sliter selv litt med dårlig døgnrytme og med jobb som skiller med kveldsvakt til morgenvakt dagen etter blir det fort vanskelig å få sove i lengden.
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Har lest litt på det og trukket konklusjon på at det er litt vanskelig å få resept på. Leste at det var i grenseland mellom legemiddel og kosttilskud så mest sansynlivis blir det bare destruert med mindre du kan fremvise resept.

Hvor vanskelig er det faktisk å få resept på Circadin ? Sliter selv litt med dårlig døgnrytme og med jobb som skiller med kveldsvakt til morgenvakt dagen etter blir det fort vanskelig å få sove i lengden.
Vis hele sitatet...
jeg har resept på Circadin 2mg. det jeg lurte på var resept ang 5-htp? å hva slags grunnlag det kan skrives ut på? med tanke på at jeg allerede får Circadin?
Sist endret av plater; 1. november 2016 kl. 21:31.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Har tidligere bestilt blant annet GABA fra iHerb, og dette har gått helt fint. Jeg var dog ganske så heldig sist; en time etter jeg hentet pakken fikk jeg en telefon fra ekspeditør med spørsmål om jeg kunne komme tilbake med pakken slik at den kunne bli fortollet skikkelig - DHL fortoller nemlig pakkene selv. Fortet meg å bytte ut innholdet med noen vanlige omega 3-flasker med tilsvarende vekt, og fikk den tilbake uten at dette ble påpekt.

Er jo bare å gi det et forsøk. Du får neppe bot, men du kan risikere å kaste noen kroner ut av vinduet om det blir beslaglagt/destruert.
Hei!

Jeg har bestilt 5-htp og melantonin sikkert 10 ganger fra iHerb. Det har gått helt fint, ingenting har blitt stoppet. Har flere venner som har gjort det samme. Mitt tips er å ikke være gjerrig på frakten. Velg dyreste & raskeste levering, koster ikke så mye ekstra. Da får du det på tre dager, og tviler på at noen i fraktprosessen rekker undersøke pakken. Det er min erfaring i alle fall.

Lykke til!
Har bestilt melatonin fra iHerb og pakken ble destruert. Fikk faktisk igjen penger fra iHerb da, det var hyggelig.
Litt OT, men jeg ble nysgjerrig på 5-htp selv for behandling av søvnproblemer og depresjon og smerter (fibromyalgi). Hvordan funker det på dere? Hvor mye tar dere, hvor ofte?
Uvaksinert 👍
Man bør være litt forsiktig med 5-HTP over lenger tids bruk, det sliter på nyrene (tror det var nyrene).
Jeg kjøpte 5htp i sverige (selges i butikkene enda), og det var veldig merkelig til å begynne med.
Fikk en veldig rar følelse i hodet, som om deler av hjernen ble "vekket" eller noe. Sov helt forferdelig dårlig, men fordøyelsen min ble for første gang på flere år helt perfekt.
Etterhvert forsvant effektene, og nå merker jeg ikke lenger om jeg tar det eller ikke.
Dette var merket Solgar, som også inneholder valerian root og vitamin b6.

Når det gjelder det daffe sier om skade på nyrene, så tror jeg kanskje du forveksler det med skade på hjerteklaffene.
Noen påstår at det er skadelig å kombinere 5htp med vitamin b6, da det visstnok vil slite på hjerteklaffene over tid....noen påstår at det ikke har noen sammenheng. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

TLDR: Hjalp ikke en dritt på søvn, humør eller noe. Hjalp i en kort periode på fordøyelsen. Er dyrt. Gidder ikke å kjøpe mer.
Kjøpte også melatonin i sverige (under disk, svinesund) og det hjalp veldig mye på søvnen.