Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2552
Hei. Trenger hjelp. Står på 10mg x3 av Sobril . Var i Spania i sommer og fikk desverre tak i xanor 2 mg og Imovane 7,5 mg. Har nå de siste 2 mnd brukt alt dette. Størst doser av Imovane . Minst 10 stk pr dag de 3 siste ukene. Xanor 2-4 mg pr dag og Sobril . Nå kutter jeg ned og det raskest forsvarlige måte Pga setifikat og jobb. Jeg har ikke tatt xanor på 2 dager, er nede i 2-3 tabl Imovane og 50 mg Sobril . Tror jeg holder på å bryte sammen av abstinenser. Er redd jeg skal klikke og kroppen svikte meg helt. Dette MÅ jeg gjøre alene ellers ryker et setifikat jeg nettopp har fått tilbake. Gjør jeg dette rett? Poenget er at jeg snart går tom for Sobril ( men har masse Imovane og xanor) uten sjanse til å få ny resept før 14 dager. Jeg trenger råd/ hjelp. Holder på å klikke og aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette alene. Jeg kan bare ikke ta kontakt med legen min.
Få tak i Diazepam eller Rivotril og trappe ned langsamt. Alternativt, fiks nå Oxy eller Sub for å lindre absen.
Ber
Trådstarter
10 3
Takk for svar. Men i min verden nå så er d ikke mulig å " få taki" noe jeg ikke har fra før. Det er derfor jeg føler jeg er helt i deep shit. Nå er jeg snart tom for Sobril og d vil si at jeg i verste fall må gå over på xanor i mindre doser for å berge fram til neste Sobril resept om 14 dager. Vet ikke om d blir helt tullete og som å gå et skritt ( eller 10 tilbake) igjen? Eller Evt ta Imovane i mindre doser fram til ny Sobril resept? Dette er ukjent land for meg. Jeg har havnet i en situasjon jeg aldri, aldri trodde jeg skulle komme oppe. Medikamentavhengig jeg liksom? Trodde disse pillene var så ufarlige jeg. Vet noe annet nå ja. Idioti å gå til lege i Spania og begynne på noe jeg absolutt ikke sjekket hvor avhengighetsskapende og farlig d var. Veldig, veldig takknemlig for flere svar.
IKKE TA MERE XANOR- vær så snill! Sobril abstinenser er INGENTING i forhold til xanor! Det er ikke uten grunn at det kalles "Djevelens dop" og rent kjemisk er mer avhengighetsskapende enn heroin! Du har heldigvis ikke tatt nok til at du ikke kan gå cold turkey, selv om det vil være veldig tøft! Beste er å gå cold turkey og blir abstinensene for ille så drar du til legevakta med en gang. Les tråden min ang xanor cold turkey. Er på dag 5 nå
kutt ned 10% hver uke, kanskje du kan ta mindre også. Bra at du har litt igjen og ikke er tom, men du må forberede deg på at det kan komme til å bli litt ubehagelig, ligger flust med nedtrappingsplaner på nettet btw, men prøv som sagt å kutte ned, og se om du klarer å ta annen hver dag osv
Ber
Trådstarter
10 3
Må bare innrømme at har jeg fått Taki Sobril på en eller annen slags måte uten å innlemme legen min så har jeg gjort d. Men har ikke peil hvordan man gjør d. Må innrømme st jeg er grønn på medikamenter, marked osv. Er ei godt voksen dame som begynte med legemidler ( skrevet ut av lege) etter en ulykke for 3 år siden. Men d er nå d har krasjet så jævlig. Å kutte ned til 0 nå trur jeg at jeg er for svak til i kroppen rett og slett. Ambryo annen hver dag med hvilket medikament mener du?
Sitat av Ambryo Vis innlegg
kutt ned 10% hver uke, kanskje du kan ta mindre også. Bra at du har litt igjen og ikke er tom, men du må forberede deg på at det kan komme til å bli litt ubehagelig, ligger flust med nedtrappingsplaner på nettet btw, men prøv som sagt å kutte ned, og se om du klarer å ta annen hver dag osv
Vis hele sitatet...
mad +rep til Ambryo. Er selv på cold turkey dag 5 nå og trodde bokstavelig talt jeg skulle dø igår - selv etter bare 45 1mgs fordelt på 5 ca uker. Han ga meg god informasjon og jeg roet meg med veldig etter å ha "chattet" med han. Send han en PM du også, he the real ghettonurse ; - ))
Skal vi se, Du får xanor og imovane av legen din? Ja jeg skjønner du er grønn på medikamenter når du bruker sobril samtidig som du får xanor, ikkenevnt til legen din at du har anskaffet sobril på en alternativ måte, hvis du får xanor hadde jeg ringt å spurt etter en resept på diazepam(valium) burde ikke være noe problem.

prøv å holde ut til du sovner med å ta tablettene, er xanor som er verstingen her så den må du bli kvitt først. Du er heldig som har imovane denne vil vil være til stor hjelp.

hvor lenge har du stått på pillene sånn ca? dette kan kanskje være til hjelp; https://www.drugs.com/forum/benzodia...wal-60193.html
Ber
Trådstarter
10 3
Nei Ambryo. Jeg får Sobril av legen min. 3x10 mg. Imovane og Xanor fikk jeg av lege i utlandet.
Noe min lege selvsagt ikke vet noe om. Og ikke skal vite!!!!

Sobril og Imovane har jeg stått på i 3 år. Med stopp av Imovane i februar og påbegynt i august. Xanor påbegynt i august .
Sist endret av Ber; 22. oktober 2016 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Javel, da skjønner jeg. Du må prøve deg frem, og følg rådene du har fått, ta xanor tidlig på ettermiddagen/kvelden, og imovanen minst 9 timer før du skal kjøre så er du safe, prøv å bruke mindre doser ¨å se hvordan kropp og sinn reagerer på det, men ikke bråslutt, sett deg inn i mekanismen til disse medikamentene, alt ligger på nett.

Fokuser tankene dine vekk, konsentrer deg vekk fra deg selv, hold deg opptatt med noe til enhver tid for å legge minst mulig merke til ubehag, slik kom jeg gjennom den verste tiden
Ber
Trådstarter
10 3
Føler meg så elendig at å surfe rundt på nettet og finne ut av kjemien til disse legemidlene virker helt uoverkommelig . ( men sikkert viktig) . Hvis jeg ikke greier dette selv. Er d da noen privat klinikk i Norge/Norden som er eksperter på legemiddelmisbruk? Og som IKKE har meldeplikt i forhold til helsekravene til setifikatet? Setifikatet ryker jo hvis man blander inn lege/ offentlig klinikk. Jeg har absolutt ikke tenkt å kjøre ruset men vet jo at man ikke oppfyller helsekravene til setifikatet hvis man bare så mye som innrømmer bruk .
Dette klarer du selv! Skjønner at ting virker veldig umulig akkurat nå, men her er det viktig at du lager deg en sold nedtrappingsplan som du klarer å følge. Det er ikke lett å være syk i Norge, verken psykisk eller fysisk. Du kan ikke snakke med lege eller psykiatrien om rus før de skal rive fra deg lappen.

Du skjønner jo når hvor jævlig pillemisbruk er, og hvordan dette fungere på kroppen. Trikset er rooolig nedtrapping. Haster nedtrappingen? Du nevner jobb og lappen, hvorfor er de i risiko? Som Ambryo skriver så er nok en 10% nedtrapping i uken eller mindre rette veien for deg å gå i forhold til xanor. Det er så viktig at du ikke plager deg selv mer enn du må. Psyken går lett på en smell og da er da er ting plutselig helt ute av kontroll. Det er også viktig at du tar kontroll over ditt eget liv akuratt nå. Haste-nedtrapping går nesten aldri bra. Trening, kosthold, hobby osv er ting som kan ta spissen av mye. Du kan ikke sitte og bare føle på hvor jævlig det er.

Gir deg en kjempeklem Ber! Du er tøff som innser problemene å spør om hjelp! <3
Sist endret av KingStorebror; 22. oktober 2016 kl. 23:36.
Ber
Trådstarter
10 3
Lappen er i risiko fordi jeg besvimte, havnet på sykehus og der så de av medisinepikrise at jeg brukte litt mye medisiner i forhold til helsekrav. Dermed har d tatt meg utallige undersøkelser for å sjekke at d ikke var epilepsi osv og jeg fikk ikke igjen setifikatet før 10 mnd. ( og måtte kutte litt ned på medisin) . Jeg er totalt avhengig av setifikat til jobb og fritid Pga bosted og skadet fot. Og være lenge borte fra jobb, ja da er jeg redd jobben ryker. Derfor litt stressa med dette ...også.
Ber
Trådstarter
10 3
Hei igjen.Ikke tatt xanor siden tirsdag i forrige uke og trappet opp på Sobril og bruker Imovane til natta. Føler meg skikkelig ille. Gjør jeg det rett eller? D er vel xanor som er den store djevelen her. Så d er den jeg fokuserer på å bli kvitt. Men tror jeg tørner. Vært sengeliggende hele tia. Er d noe annet jeg bør ta. ( ikke medikamenter mener jeg) for å komme meg. Leste såvidt noe ang reseptorer i hjernen og et stoff der. Orker ikke surfe så mye på nettet da jeg blir gal av hodepinen. Takknemlig for råd.