Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2205
Åpna min første pakke 25mg sobril i dag, vanligvis brukt 2x 15mg siden April, men pga. eget ønske så fikk jeg 25mg så jeg slapp alle spor/hjelpestoffene ifra 2 piller, tenkte jeg ville ikke merke 5mg forskjell uansett.

Jeg ble vertfall helt slått ut av èn 25mg, måtte legge meg neppå og ble borte og sovna en halvtime, var ikke spess trøtt før jeg tok det.

Kan det være at kroppen suger opp èn pille raskere kontra to, at det blir litt som et "nikotinsjokk"?
halvparten av spor/hjelpestoffene contra nesten samme mengde virkestoff?
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Men vil 2x15mg piller ha akkurat samme effekt og absorbering som èn 30mg pille?
Tror jeg har litt placebo her nå, har tatt 100mg sobril nå xD Er så høy nå xD
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Men vil 2x15mg piller ha akkurat samme effekt og absorbering som èn 30mg pille?
Tror jeg har litt placebo her nå, har tatt 100mg sobril nå xD Er så høy nå xD
Vis hele sitatet...
Festlig det der. Da jeg knasket piller, ble igrunn det samme observert. Vanlige valium ble inntatt jevnlig med kun terapeutisk effekt. Men når man hadde 10mg roche og tok èn så ble man jammen litt susen gitt. 2+2 skal jo være fire, men det er noe rart der. Kanskje en farmakolog kan komme i tråden og opplyse oss?
Sist endret av pidget; 23. november 2011 kl. 19:42. Grunn: leif
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Åh, er så kvalm og tungpustet, vil fraråde alle å ta 100mg sobril på engang
Har raida på WoW fra 20-23 i kveld, jeg husker nesten ikke en drit fra raidet xD

Men er jevlig på apoteket, så ska hør med de neste gang jeg tar ut noe
Herregud, 100mg hørtes mye ut
Sitat av pidget Vis innlegg
Festlig det der. Da jeg knasket piller, ble igrunn det samme observert. Vanlige valium ble inntatt jevnlig med kun terapeutisk effekt. Men når man hadde 10mg roche og tok èn så ble man jammen litt susen gitt. 2+2 skal jo være fire, men det er noe rart der. Kanskje en farmakolog kan komme i tråden og opplyse oss?
Vis hele sitatet...
Jeg har en teori om at de 10mg roche'ene du får kjøpt på gata muligens er "fake". Det jeg mener er at de orginale kanskje har blitt knust opp og blanda med noe annet noe for så å bli stempa igjen for at de skal framstå som "bedre".

Eller så kan det jo kanskje ha noe med at 1 tablett blir absorbert raskere enn to. Feks hvis du svelger en tablett hel i forhold til å tygge den for så å svelge den, så virker det jo det sistnevte alternativet rasket.

Som sagt er dette bare spekulasjon.