Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4770
Hei. Jeg har hørt at mennesker som ikke er rusavhengige kan dø av en liten dose med flytende metadon i en flaske som rusavhengige får på Apoteket.

Er dette sant? Jeg bare lurer av ren nysgjerrighet, har ingen planer om å gjøre det selv. Og i så fall hvor mye må en person ta for og dø?

Jeg gjenntar jeg hverken kjenner noen som har planer om og gjøre noe slikt, inkludert meg selv!
Takker for svar på forhånd.
Ja, du kan dø av det. Veit ikke hvor mye (eller lite) som skal til for å stryke med, men tar man den dosen som en som går på metadon tar så vil man nok ikke overleve.
Har selv en nær slekting som går på dette og han har vært meget tydelig på at jeg, når jeg har vært på besøk, ikke måtte finne på å røre de greiene; " da dør du!!!!". De ble oppbevart i kjøleskapet siden han hentet doser for en uke i slengen.
Ok takker for svar, samtidig så lurer jeg på om noen av dere freakere vet hvordan døden ville ha vært? smertefull sovne inn, eller bare besvime på sekundet så er man død?
Veldig rart å lure på alt dette sånn rent teoretisk? Uansett, det å ta en overdose som medfører død er ikke noe jeg ser for meg som en "deilig" måte å sovne inn på..
Sitat av Zeco Vis innlegg
Veldig rart å lure på alt dette sånn rent teoretisk? Uansett, det å ta en overdose som medfører død er ikke noe jeg ser for meg som en "deilig" måte å sovne inn på..
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du ikke det?
Sitat av weattube Vis innlegg
Hvorfor tror du ikke det?
Vis hele sitatet...
Det er vel umulig å si hvordan det er å dø av metadon - de som har gjort det kan neppe fortelle hvordan det føltes.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Det er vel umulig å si hvordan det er å dø av metadon - de som har gjort det kan neppe fortelle hvordan det føltes.
Vis hele sitatet...
Vi har derimot mange som har overdosert opiater og vært så nærme som du kan komme døden, og det er ganske velkjent at det ikke rapporteres å være verdens kjipeste følelse...
Jeg selv blir litt mistenksom når du begynner å spørre om hvorvidt det er behagelig eller ubehagelig å dø av en metadonoverdose. Jeg skal ikke lage en lang og utfyllt post ut ifra en liten mistanke, men tar man livet sitt så mister man all sjangs for å gjøre noe med situasjonen og mister all sjangs for å lage seg selv en bedre fremtid.. Jeg føler det er iallefall et veldig godt visdomsord om man sliter med slike tanker..
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Jeg selv blir litt mistenksom når du begynner å spørre om hvorvidt det er behagelig eller ubehagelig å dø av en metadonoverdose. Jeg skal ikke lage en lang og utfyllt post ut ifra en liten mistanke, men tar man livet sitt så mister man all sjangs for å gjøre noe med situasjonen og mister all sjangs for å lage seg selv en bedre fremtid.. Jeg føler det er iallefall et veldig godt visdomsord om man sliter med slike tanker..
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at det kan høres veldig mistenkelig ut, alt jeg spør om i denne tråden. Men jeg bare lurer rent hypotetisk jeg er også fullstendig klar over at om man tyr til selvmord så ødelegger man alle sjansene sine for så og forbedre livet sitt. i tillegg er det ufattelig egoistisk og gjøre slikt. Jeg har ikke selvmords tanker, jeg er heller ikke plaget med angst/deprimerings problemer heller.
Så som sagt så lurer jeg bare rent hypotetisk på om det er smertefullt eller om man bare sovner inn etter du legger deg?
ifølge symptomene så er man relativt fucka før man dør

http://www.wrongdiagnosis.com/m/meth...e/symptoms.htm
Jeg så linken du sendte, det ser ut til at det var en ting du måtte oppleve før døden inntreffer. Noen som vet sånn ca hvor lang tid det kan ta før døden inntreffer? 1 time, 1 dag 1.mnd?
Det er bekymringsverdig at du spør sånn om det. Vil tro det vil ha en stor sedativ effekt, mest sannsynlig vil du miste bevisstheten. Videre vil metadonen mest sannsynlig innhibere respirasjonssenteret i hjernestammen, som vil føre til at du dør av respirasjonssvikt. Effektene vil nok starte etter 10-20 min, døden vil nok inntreffe så fort et høyere serumnivå er oppnådd, vil gjette rundt 30-40min. Vil tro at det er en lite smertefull måte å dø på.
Sitat av Thror Vis innlegg
Det er bekymringsverdig at du spør sånn om det. Vil tro det vil ha en stor sedativ effekt, mest sannsynlig vil du miste bevisstheten. Videre vil metadonen mest sannsynlig innhibere respirasjonssenteret i hjernestammen, som vil føre til at du dør av respirasjonssvikt. Effektene vil nok starte etter 10-20 min, døden vil nok inntreffe så fort et høyere serumnivå er oppnådd, vil gjette rundt 30-40min. Vil tro at det er en lite smertefull måte å dø på.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at dette kan virke bekymringsfullt. Men jeg sverger har ikke tenkt og ta mitt eget liv, samt så lurer jeg rent hypotetisk på om hviss en person som ikke er rusavhengig tar en lik dose med metadon som en som har rus problemer. Er det helt bombe sikkert at personen "dør" og ikke risikerer og våkne opp hjerneskadet? Jeg gjenntar bare igjenn jeg har IKKE tenkt til og begår selvmord!
weatttube: Nei, er indviduelt, tror heller ingen person bombesikkert dør av og ta en så liten dagsdose.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Så, dette var et bidrag til spørsmålet OP stilte?

Du av alle må da også se at det er nok av lekedoktorer og "ansvarsfulle" personer på dette forumet, som kun hopper rundt og prøver å "redde" brukere.

Neste gang noen spør hvor man får kjøpt bensin billigst etc, så får vi kjøre på med å forklare at man kan dø av å sniffe bensin etc, for det kan jo være relevant.
Vis hele sitatet...
Jeg er lekedoktor, og så grunn til å finne postene bekymringsverdig. Hva med å bidra eller lese noen andre tråder?

Angående hjerneskade ser jeg for meg noen hypotetiske scenarioer som kan føre til hypoksisk hjerneskade:
*personen blir gitt naloxon (motgift mot opiat-overdose), men det har vært en lengre apneisk periode (over 5 min)
* noen gir personen hjerte- lungeredning og personen blir fraktet til sykehus\personen begynner å puste spontant, apnea over 5 min
*dosen metadon er "for liten" og kun forårsaker apnea i mindre perioder (over 5min) (ikke fryktelig sannsynlig)

http://en.wikipedia.org/wiki/Cerebral_hypoxia#Prognosis <- les om prognose her.
jeg tror ikke TS har planer om selvmord.
Jeg er selv litt i samme tankegang, hvor høye doser? hva er verdens farligste rusmiddel? hvor fort blir en hekta? er Meth så farlig \ gøy som folk skal ha det til? osv..

er ikke dermed sagt at jeg jogger bort til Børre, den lokale meth-dealeren, og ber om 10g som jeg eter med en gang, bare for å dø.
må være lov til å lure på ting uten å få kritikk hele veien (såvidt jeg ser er det kun du som har kritisert han her.)

så om noen burde spare seg for troll så blir det nok deg.

hvordan ville verden fungert med svar ala dine "sånn er det bare"-taktikker?


bra tråd forresten, regner med essensen i den bygger på nyhetene på p3 i dag tidlig (fikk ikke med meg hele, hørte bare noe om overdose og metadon) så jeg hadde mest sannsynlig spurt om det samme som TS, men er sent ute på pcen så henger meg heller på her.
Sist endret av Dodecha; 27. november 2010 kl. 04:14. Grunn: fjernet offtopic
Sitat av Tommen_ Vis innlegg
jeg tror ikke TS har planer om selvmord.
Jeg er selv litt i samme tankegang, hvor høye doser? hva er verdens farligste rusmiddel? hvor fort blir en hekta? er Meth så farlig \ gøy som folk skal ha det til? osv..

er ikke dermed sagt at jeg jogger bort til Børre, den lokale meth-dealeren, og ber om 10g som jeg eter med en gang, bare for å dø.
må være lov til å lure på ting uten å få kritikk hele veien (såvidt jeg ser er det kun du som har kritisert han her.)

så om noen burde spare seg for troll så blir det nok deg.

hvordan ville verden fungert med svar ala dine "sånn er det bare"-taktikker?


bra tråd forresten, regner med essensen i den bygger på nyhetene på p3 i dag tidlig (fikk ikke med meg hele, hørte bare noe om overdose og metadon) så jeg hadde mest sannsynlig spurt om det samme som TS, men er sent ute på pcen så henger meg heller på her.
Vis hele sitatet...
Kjempe flott! Du har skjønt det, jeg er ikke ute etter og ta selvmord.

En av grunnene til at jeg lurer på de fleste faktorer rundt dette rusmiddelet, er for og få litt mere kjennskap til det. Hva som eventuelt vill skje ved en overdose. Hvor raskt vil døden inntreffe, hvor lang tid har man på seg for og ringe ambulanse, for og komme seg til sykehus. Inntreffer døden så raskt at en ikke rekker og gjøre noen av delene? Det er slike ting jeg blandt annet lurer på. Synes bare det er spennende, så alle spørsmålene mine kommer bare av ren nyskjerrighet. Ingen planer om selvmord!
Sist endret av Dodecha; 27. november 2010 kl. 04:14.