Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5647
Hei!
Har det problemet at jeg er ganske tynn, og alle sånne standard-dresser fra butikk ser fort litt posete ut i min størrelse. Kan heller ikke kjøpe mindre størrelser, siden jeg er litt breiskuldra og sånn passe godt trent. Det kan godt hende det bare er jeg som føler dressene mine ser store ut, men er ikke helt tilpass i finstasen. Derfor har jeg tenkt litt på dette med å få en dress skreddersydd!

Da kommer mitt spørsmål til alle freaks; er det noen som har erfaringer med å bestille dresser på nett, og kanskje fra andre land?
Har selvfølgelig googla en del, og finner mange dresser som ser tilsynelatende bra ut til en billig penge, men har lest litt om folk som har kjøpt katta i sekken.
Her er ikke en skredder i mils omkrets, og har heller ikke tenkt å legge typ 7-10.000 i en dress enda, så jeg ser på noe India-greier som eneste alternativ.
Noen som har erfaringer med dette?
suitopia.com elns skreddersyr dress, skal bestille dress der utpå vårparten
Sitter faktisk å glaner på suitopia, virker veldig legit. Men de prisene kan da umulig stemme? 2,2k for skreddersydd dress med skjorte og vest?

Er det noen som har erfaringer med suitopia?
Hva er problemet med å oppsøke noen som syr dress istedet?
Bor du i Oslo, finnes det flere av disse som syr til en billig penge.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva er problemet med å oppsøke noen som syr dress istedet?
Bor du i Oslo, finnes det flere av disse som syr til en billig penge.
Vis hele sitatet...
Her er ikke en skredder i mils omkrets,
Vis hele sitatet...
Forklarer det vel bra?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva er problemet med å oppsøke noen som syr dress istedet?
Bor du i Oslo, finnes det flere av disse som syr til en billig penge.
Vis hele sitatet...
Som det står i førsteposten er her ikke en skredder på mils omkrets. Bor forøvrig 8-10 timer fra Oslo, så å ta seg en dagstur for å ordne dress er nokså uaktuelt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei,

Vurderer og kjøpe en dress fra suitopia, noen mederfaringer?
Jeg kan anbefale Yaly: http://www.yalycouture.com/index.php?lang=en

Har ikke kjøpt noe over nett, men de var veldig flinke og hadde en del kunder som bestilte online når jeg var der. Dette er forsåvidt i Vietnam, men billig som fy!
De lagret målene mine og sa jeg kunne bestille over nett hvis jeg trengte noe annet. Tror kanskje jeg skal bestille noen skjorter og se om de blir like bra som de jeg fikk laget der nede.
Jeg har handlet fra Suitopia et pat ganger. Utfordringen er å få tatt mål som faktisk stemmer. Jeg fikk tatt mål av en syersken, men endte likevel opp med å få dressene tilpasset av samme syersken etter at de ble levert. Stoffet og arbeidet var helt på det jevne så kvaliteten er det ikke noe å si på.
Det er viktig å huske på at du ikke vil få en "skreddersydd" dress, men heller en dress sydd etter mål.

Om du drar til en skredder, er det vanlig at han tar målene dine og begynner å sy sammen foret til dressjakken.
Du prøver dette på deg og skredderen gjør vanligvis flere endringer helt til resten av dressen sys sammen og sitter perfekt.

Jeg ville aldri bestilt en dress på nett, for du vet aldri hva du får før du faktisk prøver dressen og her blir nok mange netthandlere skuffet.

Det nest beste du kan gjøre er å dra til en skredder og få han til å ta målene dine, slik at du kan ta de med deg og bruke de når du handler på nett. Det er mye bedre enn å stå på badet med et litt kort målebånd og være usikker på nøyaktig hvor målene skal starte og slutte osv.
Selv om du gjør dette vil jeg anta at du kunne fått et vel så bra resultat av en tur på Dressmann.

Den eneste måten å kjøpe billig, skreddersydd dress på er å få det ordnet når du er i Asia, sett at kostnadene for reisen ikke er relevante.
Dyktige skreddere og kvalitetsstoff er alfa omega.

Synd, men sant.
Sist endret av Pope; 13. november 2014 kl. 08:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.