Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3566
Hei jeg lurte på hva en trengte hvis en ville avlytte en annen persons telefon og sms aktivitet ? Er det noen som har kunnskaper på akkurat dette feltet?

....og nei jeg skal ikke avlytte noen, jeg bare satt her og hadde en liten tankegang kan en si....


Mvh Sull
vel, vanlig hustelefon kan avlyttes ved å kople seg på linjene som går ut fra et hus eller i en telefonsentral, mobil kan stort sett bare avlyttes til telefonsentraler og sms kan bare sjekkes i en telefonsentral. Koble seg til linjene kan stort sett enhver person med riktig verktøy gjøre, mens telefonsentralene kan man bare koble seg til om teleseskapet som eier de (i de fleste tilfeller Telenor) godtar det, og de godtar bare hendvendelser fra politiet. Vanlige ansatte hos teleselskapene har ingen muligheter til det.
Trådstarter
37 0
ok, men har du url til en nettside som beskriver dette i detalj og slikt, for det hadde vært interessant lesestoff
Her finner du vel det meste http://avlytting.no


GSM avlytting:
http://www.root.no/m/index.php?optio...1&limitstart=2

Analog/ISDN:
http://www.root.no/m/index.php?optio...1&limitstart=1

Å avlytte GSM telefoner er veldig enkelt så lenge du har penger.


Edit: Ble litt nysgjerrig og leste litt på linkene jeg posta, så la jeg merke til at root.no var direkte copy `n paste fra avlytting.no
Sist endret av sputch; 10. juli 2005 kl. 02:04.
spyshop.no har vel også en del slike ting for avlytting av telefoner. Men det enkleste er vel å gjøre som meitemark sier - koble seg direkte på linjen. Vanskelig er det vel heller ikke.
Sist endret av LeChuck; 10. juli 2005 kl. 02:50.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådløse telefoner kan enklelt avlyttes med en scanner
Myndighetene har enda flere muligheter. De kan via data lytte på alle ISDN linjer. I tillegg kan de også romavlytte rommet der telefonapparatet befinner seg. Dette gjøres ved at de kan "ringe" opp telefonen, uten at det kommer et ringesignal, og derefter aktivere mikrofonen i telefonrøret.
Vis hele sitatet...
http://avlytting.no

Skummelt!!
Sitat av Cybergasm
Vis hele sitatet...
Skummelt at noen er så paranoid at de påstår sånt ja. Selvfølgelig har ikke vanlige ISDN-apparater innebygd fjernavlyttingsfunksjon som det påstås der. Tror noen har glemt å ta pillene sine.

Det finnes jo drøssevis av forskjellige telefonapparatprodusenter, og å tro at alle ville støttet noe sånt (og at ingen av dem ville lekke dette til media) er rimelig tett...

Forøvrig kan "myndighetene" (som i Politiet MED en kjennelse) via data avlytte både ISDN og analoge linjer ettersom alle telefonsentraler i Norge tross alt er heldigitale og har vært det i 10 år. Ser ut til at det er litt varierende innsikt på han som har skrevet det der.
Sitat av Ond^Sofa
Trådløse telefoner kan enklelt avlyttes med en scanner
Vis hele sitatet...
Spørs ikke det om linjen er kryptert da?
Sitat av nPulz
Spørs ikke det om linjen er kryptert da?
Vis hele sitatet...
DECT er egentlig ikke noe kryptering, men en slags PSK modulering av signalet, så det krever nok sin "mann" for å avlytte en DECT telefon.

Eldre trådløse uten DECT kan lett avlyttes og ligger mellom 959-960 (25 khz step)

Faktisk så blir det solgt endel av den gammle typen ennå siden rimi ol. er så filnke å forsyne markedet med telefoner til 99,-
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av nPulz
Spørs ikke det om linjen er kryptert da?
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd noen problemer med det enda iaffal, med mindre det er ISDN da.
DECT er en digital standard, så da er en scanner ganske ubrukelig ja. Jeg kjøpte DECT telefon til 199kr på min lokale Prix her om dagen.
Er naivt å ikke tro på at dette er mulig, det er mulig å overvåke mobil samtaler, sms meldinger, samt finne ut hvor mobilen din befinner seg ved å bruke gps funksjonen i mobilen som vanligvis brukes av teleoperatøren for å finne ut hvilken mast som er nærmest deg, og dermed vil gi deg best signaler... Men for å få til dette må du jo ha det riktige utstyret som ikke er så riktig lite av seg, eller billig... Det å avlytte et rom er heller ikke vanskelig. Med en laseravlyttingsutstyr kan du høre alle lydene i et rom ved å "oversette" vibrasjonene som blir overført til vinduet. Det er til og med mulig å avlytte alle i et rom vi mobil telefonen selv om den er slått av, det eneste sikre der er å ta ut batteriet eller la den ligge i et annet rom.
Dette med GPSfunksjon i mobiltelefonen hørtes litt merkelig ut. Sikker på at det stemmer? Velger ikke bare telefonen en mast ut fra styrke og signal da?
Sist endret av Psy_Illusion; 11. juli 2005 kl. 22:09.
Bruker man ikke vanligvis triangulering når man skal finne mobiltelefoner?
Sitat av Psy_Illusion
Dette med GPSfunksjon i mobiltelefonen hørtes litt merkelig ut. Sikker på at det stemmer? Velger ikke bare telefonen en mast ut fra styrke og signal da?
Vis hele sitatet...
Det har så vidt jeg vet ingenting med GPS å gjøre, selv om jeg er litt usikker. Tror den bare velger den masten som er nærmest osv.
Som fuzzy76 sa, tror noen har glemt å ta pillene sine. Og du må være en av dem picatta!!

- En mobiltelefon har ikke gps innebygget! Mobiloperatøren måler hvor en mobiltelefon befinner seg ved å måle signalstyrken til de tre mastene som er nærmest mobiltelefonen. Og ved hjelp av de tre skaper de en trekant og beregner hvor kunden er. Det er da du får målt mest nøyaktig hvor mobiltelefonen befinner seg. Den metoden kan kun gjøres under en samtale. Når det ikke foregår en samtale kan du også måle hvor mobiltelefonen er, men da er det mye mer upresist (lavere "oppløsning").

- Det at det går an å avlytte et rom ved å registrere vibrasjonen på et vindu er korrekt.

Sitat av picatta
Det er til og med mulig å avlytte alle i et rom vi mobil telefonen selv om den er slått av, det eneste sikre der er å ta ut batteriet eller la den ligge i et annet rom.
Vis hele sitatet...
Ikke med en vanlig mobiltelefon. Du må forveksle det med spesialversjoner du får kjøpt beregnet for avlytting. Disse fullt funksjonable mobiltelefonene kan du få til å simulere at de er avslått, men egentlig så er de på og du kan ringe opp til den får å aktivere mikrofonen og dermed fjern avlytte f.eks. rommet. Her er en sånn telefon til ca 15 000: http://www.spyshop.no/index.php?page...t=14&pID=22101


Jeg har hørt mye paranoidt tull om mobiltelefoner, men dette var noe av det verste
Litt offtopic, men kan en med passe gode elektronikk-kunskaper kunne lage/bygge en slik "spesialmobil" til avlytting? Er dette sykt avansert?
Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det er som regel null ledig plass i en mobiltelefon. Så eneste måten jeg kan tenke meg hvordan de gjør det på er å hacke firmwaren og kanskje bytter ut batteriet. Batteriet kunne f.eks. sett orginalt ut, men inni var bare halvparten av plassen brukt til batteri, resten til de ekstra kretsene produsenten eventuelt har bruk for. Som det står på siden bytter de ut mikrofonen ("Våres dyreste mikrofon er innebygd i apparatet."). Kan godt hende de må bytte mikroprosessor for å greie å (re)programmere firmwaren, og da kreves det litt tid og utstyr (derfor dyrt).

Edit:
Zero: Men vist jeg tolker det riktig så vil du ha en billig og diskre avlyttings device? Kjøp ett sett billig walkie-talkies, sprett en kosebamse i passende størrelse, teip igjen sende knappen på ene walkie-talkien og sett bamsen i ei hylle. Litt forbedra versjon er å bruke en babysitter, da får du lengre batterilevetid og du kan koble mottakeren til en lyd mottager som tar opp kun når det blir motatt signal. Det er veldig enkelt å lage selv, trenger bare ett relè. Sikkert lurt å bytte ut mikrofonen med en mer sensitiv en også
Sist endret av sputch; 11. juli 2005 kl. 23:05.
Sitat av larsole
Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det er som regel null ledig plass i en mobiltelefon. Så eneste måten jeg kan tenke meg hvordan de gjør det på er å hacke firmwaren og kanskje bytter ut batteriet. Batteriet kunne f.eks. sett orginalt ut, men inni var bare halvparten av plassen brukt til batteri, resten til de ekstra kretsene produsenten eventuelt har bruk for. Som det står på siden bytter de ut mikrofonen ("Våres dyreste mikrofon er innebygd i apparatet."). Kan godt hende de må bytte mikroprosessor for å greie å (re)programmere firmwaren, og da kreves det litt tid og utstyr (derfor dyrt).

Edit:
Zero: Men vist jeg tolker det riktig så vil du ha en billig og diskre avlyttings device? Kjøp ett sett billig walkie-talkies, sprett en kosebamse i passende størrelse, teip igjen sende knappen på ene walkie-talkien og sett bamsen i ei hylle. Litt forbedra versjon er å bruke en babysitter, da får du lengre batterilevetid og du kan koble mottakeren til en lyd mottager som tar opp kun når det blir motatt signal. Det er veldig enkelt å lage selv, trenger bare ett relè. Sikkert lurt å bytte ut mikrofonen med en mer sensitiv en også
Vis hele sitatet...
Hehe, lurt forslag det der. Nei, jeg er egentlig ikke ute etter noe slikt, var bare nysgjerrig på å vite det, ettersom prisen på disse produktene er mildt sakt sinnsyke.
Noe jeg alltid har lurt på er hvilken elektronikk (spesifikke kretser) man bruker for å kunne hoppe så fort i frekvensene som GSM gjør. Har man egne ICer som er ferdiglaget for mobiltelefoner til dette eller hva?
Gps bruker også triangulering av tre satelitter med best styrke, gjerne flere hvis den finner det. På samme måte funker mobilen, og det er denne sporingsmuligheten i mobilen som blir brukt under sporing (tenker spesielt i militært sammenheng) Russere har flere peilere langs den norsk-russiske grensen, og tyskere er en av de fremste innen denne teknologien!

Har fått sikkerhetsbrief i dette ifra forsvaret så mine kilder er noe av de beste her!
Sitat av larsole
Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det er som regel null ledig plass i en mobiltelefon. Så eneste måten jeg kan tenke meg hvordan de gjør det på er å hacke firmwaren og kanskje bytter ut batteriet. Batteriet kunne f.eks. sett orginalt ut, men inni var bare halvparten av plassen brukt til batteri, resten til de ekstra kretsene produsenten eventuelt har bruk for. Som det står på siden bytter de ut mikrofonen ("Våres dyreste mikrofon er innebygd i apparatet."). Kan godt hende de må bytte mikroprosessor for å greie å (re)programmere firmwaren, og da kreves det litt tid og utstyr (derfor dyrt).
Vis hele sitatet...
Man kan laste ned modifiserte firmwares til 3310 med sånn spymode funksjon slik at den virker avslått, "tar opp telefonen"/ svarer automatisk uten ringetone, osv...
Men det finnes ikke til alle merker og modeller.

Flashkabel
Spymode
Sist endret av DownloadGenie; 12. juli 2005 kl. 12:25.
Egentlig litt offtopic:

Avlytting av trådløse telefoner er nesten for enkelt. Jeg får inn naboens trådløse på Baby caller'n ( Han er sånn billig el-kjøp telefon, husker ikke model eller.no).
Sitat av picatta
Gps bruker også triangulering av tre satelitter med best styrke, gjerne flere hvis den finner det. På samme måte funker mobilen, og det er denne sporingsmuligheten i mobilen som blir brukt under sporing (tenker spesielt i militært sammenheng) Russere har flere peilere langs den norsk-russiske grensen, og tyskere er en av de fremste innen denne teknologien!

Har fått sikkerhetsbrief i dette ifra forsvaret så mine kilder er noe av de beste her!
Vis hele sitatet...
Mener du at en vanlig mobiltelefon bruker samme teknikk (triangulering) som GPS, men ikke har en gps modul innebygget? Med andre ord; en mobiltelefon kommuniserer ikke med satelitter.. I så fall er vi enige

Disse peilerne: Til lovlig bruk leses posisjonen til en mobiltelefon av uten disse eksterne peilerne. Men vist jeg gjetter riktig så er det "falske master" satt ut av noen som ikke har tilgang til å lese av posisjonen til en mobiltelefon på lovlig vis, f.eks. Russland? Som sagt er det bare min gjetning, men du kan sikkert fortelle meg mer om disse peilerne picatta?
Sitat av picatta
Gps bruker også triangulering av tre satelitter med best styrke, gjerne flere hvis den finner det. På samme måte funker mobilen, og det er denne sporingsmuligheten i mobilen som blir brukt under sporing (tenker spesielt i militært sammenheng) Russere har flere peilere langs den norsk-russiske grensen, og tyskere er en av de fremste innen denne teknologien!

Har fått sikkerhetsbrief i dette ifra forsvaret så mine kilder er noe av de beste her!
Vis hele sitatet...
GPS triangulerer satelitter som er typisk 860km ("vanlig" satelitthøyde, mulig GPS-satellitene avviker litt) mens sporing av en GSM-telefon triangulerer basestasjoner som typisk er EN kilometer unna. Det er himmelhøy forskjell. Forøvrig er det ikke en sporingsmulighet som ligger i telefonen men en vanlig egenskap for radiosendere.

Jeg har hatt sikkerhetsopplæring i forsvaret selv, og om du hadde hatt det hadde du aldri i livet gitt informasjonen videre på denne måten i et åpent forum.
videre kan jeg påpeke at teoretisk sett er det mulig å finne ut hvorlangt en mobil er fra en sender selv om det er en rundstråle. man ser ganske enkelt på hvor lang tid pakken/signalet bruker fra mobil til antenne...

ps: gi med 4 gsm antenner, 2 på hver sin side av en fjord å jeg skal kunne si deg når et stealth fly drar igjennom. liten offtopic der
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Så på tv2 nå nylig at noen folk brukte en bærbar pc med en antenne, trykte inn nummeret og avlyttet samtalen til vedkommende? Noen som vet noe mere om dette? Hvor kan man evt. laste ned software eller kjøpe hardware som fungerer?
her er de to mest populære, ENESTE problemet er bare prisen, ellers tror jeg nok du skal få kunne kjøpt en sånn en i romania hvis du har eller klarer å skaffe deg kontakter.
uansett hadde det vært utrolig kult å fått demonstrert en sånn en i virkeligheten..
tror faktisk PST i norge har tilsvarende modeller.

http://accelerated-promotions.com/co...terception.htm
http://www.global-security-solutions...ndTracking.htm
http://new.remote-exploit.org/images...escription.pdf
Sist endret av cspace; 13. september 2005 kl. 21:57.
Det er ikke noe problem å bli avlytta... Faren av en venn av meg var leder av ru i sandefjord. Han hadde en politibil uttafor huset(litt offtopic men) også i mange år så var det sånn rar summing i telefonen. En gang det var det sa morra hans, jeg tror vi blir avlytta jeg, da slutta den rare summinga med en gang. Og det var bare for å være leder av Ru i sandefjord (Ru er/var for væpna revolusjon)
Sitat av Named
(Ru er/var for væpna revolusjon)
Vis hele sitatet...
Nei det er de ikke, og har heller aldri vært.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noensom vet hva slags frekvensområde er mest brukt innen trådløs "hjemme" telefon da? : P
Les lenger oppe 1337psycho.

Og meitemark, det du seier om at telansatte ikke har muligheten til å avlytte telefonsamtaler..
Jeg har "avlyttet" flere dusin, og det er egentli litt morsomt! Jobber om lærling, og for tida rydder vi opp i sentralen, og da er det ikke til å unngå å høre andre.

Offtopic: De fleste vi "avlytter" er gamle, og de jeg hører på, snakker bare om baking og tanter
Sist endret av ZyPreXa; 4. februar 2006 kl. 20:36.