Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5168
Hei

Står fast på 30 mg oxycontin av lege. Før var det deilig å ha seg en kveld ved rekreasjonsbruk med oxycontin, men nå må man opp i tre ganger dette for å få noen effekt.
De blir selvsagt knust.

Snortet av og til subutex før jeg begynte på oxycontin, kjempe deilig bare man tok det rolig.

Men nå virker ikke noe som det skal. Ødelegger oxycodone virken av subutex ( buenorfin)?
Bare en antagelse, men vil tro at det heller er omvendt - Altså at Subutex ødelegger for den rusgivende virkningen av Oxycodone.
Mest sannsynlig så er det bare snakk om oppbygd toleranse.
Sitat av Who? Vis innlegg
Bare en antagelse, men vil tro at det heller er omvendt - Altså at Subutex ødelegger for den rusgivende virkningen av Oxycodone.
Mest sannsynlig så er det bare snakk om oppbygd toleranse.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Får nok ta det sjeldnere og gjerne kutte ut oxycontin den kvelden jeg evt vil ta subutex.
Som en av de første i norge som fikk subutex ,og så suboxone ,kan jeg si at i suboxone er det nalokson som er en motgift mot opiat od. Så det gjør at det er totalt bortkastet å bruke opiater ,untatt i seriøst store doser ,og da risikerer du å få en respiratorisk overdose altså du føler liten ,el ingen rus ,men pusteevnen din stopper ,jeg går nå på metadon ,for i mine øyne er suboxone er selvmotsigelse du har buprenorfin som er ett syntetisk opiat ,som samtidig inneholder en motgift mot opiater ,pluss at jeg fikk masse angst ,uro ,m.m
Vet at subutex blokkerer virkningen av opiater, slik som herion og morfin. Prøvde å skumlese litt om det blokkerte oxy eller ikke, men fant ikke noe om oxy. Men hvis det blokkeree andre opiater og opioder også om jeg ikke husker feil. Så er det vel bare snakk om, ja, blokkasje mot virkningen.
Subutex innholder ikke nalokzon ,suboxone gjør det , men hvis du skal nyte en oxy ,vent så lenge du orker ,da skal du få goo funk ����
Hei

Thebean er litt redd du har rett ang uttalelsen din der.

Må nok finne meg en ny måte og få en rolig kveld på.
Funker forsovet med benzodiazepiner men synes det kan bli vanskelig og holde tunga bent i munnen.

Noen tips for å booste oxycontin/norm har begge?
Antihistaminer som atarax og vallergan øker effekt og samme gjør større dose selv om det fører jo bare oppover. Valium og den slags hjelper jo, men det er en viss blandingsbruks fare m tanke på pustestans i større doser.

Mener grapefrukt juice hjelper på oral oxy, men er ikke helt sikker, det vet sikkert noen andre her.

Jeg gikk over til å sniffe oxy når oralt inntak ble litt slapt, men ta det rolig. Det eller knuse oxycontinen før du spiser den.

s
Sitat av Jatakkhelst Vis innlegg
Hei

Thebean er litt redd du har rett ang uttalelsen din der.

Må nok finne meg en ny måte og få en rolig kveld på.
Funker forsovet med benzodiazepiner men synes det kan bli vanskelig og holde tunga bent i munnen.

Noen tips for å booste oxycontin/norm har begge?
Vis hele sitatet...
Hva med å svi en liten på sia? Pleide alltid å hjelpe opiat formen min til å få det lille ekstra piffe
Sist endret av TheBean; 7. mars 2018 kl. 14:35.
Ja hasj er beste måten å få funk i opiatene, det er helt sikkert. Hasj er beste måten generelt. Gleder meg til kvelden allerede. Jeg kan ta sykt mye opiater og være helt fin for så å sovne etter litt hasj. Men antihistaminer er en god ting om man ikke har hasj, og det hjelper på kløen.

s
De 2 gangene jeg har vært innlagt og operert det siste halvåret har jeg fått oxycontin/oxynorm de første dagene, men så switcha de over til targiniq etter noen dager, som er relativt nytt. Det er oxycodone med litt naloksen. Så jeg tror nok naloksenen er der for å minske rus-følselsen eller forhindre misbruk via sniffing eller skyting. Ble fortsatt rusa som f av 40-60mg da jeg bare knuste de og inntok de oralt. Mener å ha lest at naloksen bare har en bio-tilgjengelighet på 1-2% oralt, men mye,mye mer hvis det sniffes eller skytes.
Sist endret av A-tillah; 14. mars 2018 kl. 15:40.
subuxone som har naloxon blokkerer opiater, men ikke subutex ( bare buprenofin) som er et opioid
Sist endret av Sondre; 15. mars 2018 kl. 00:40.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Sondre Vis innlegg
subuxone som har naloxon blokkerer opiater, men ikke subutex ( bare buprenofin) som er et opioid
Vis hele sitatet...
Spiller ingen rolle om det er et opioid(buprenorfin) eller opiat(Morfin,kodein, osv.)
. Et opioid er bare et semi-syntetisk opiat. Naloksen blokkerer begge.

Eller "oxycodone " og " hydrocodone" som begge er opioider. Tramadol også.
Sist endret av A-tillah; 6. april 2018 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Fasittsvaret er her: https://rusinfo.no/2018/08/vedr-stil...og-vise-versa/

Buprenorfin som er både i Subutex og Norspan Plaster motvirker effekten av hverandre.
Jeg går fast på ca. 10 mcg Norspan Plaster. Fikk idag tak i Oxy og måtte opp i 90 mg for å få følelsen av eufori. Selv på denne dosen så kjenner nå på mye angst, hjertebank og skjelvinger. Det er anbefalt at man venter 24 timer etter siste dose med buprenorfin til man tar oxy eller morfin. Jeg tok av plastrene rett før jeg tok oxy og venter nå bare til imorgen til jeg kan ta vanlig dose med oxy (ca. 30-40 mg).
Sist endret av einsteindragon; 31. august 2023 kl. 20:10.