Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3282
har sett på en pendler bil men dennne har heftelser.
Er det noen måte å sikre seg att heftelsene ikke ramler inn bakdøra hos meg

Kontrakt har jeg hørt ikke er en sikker måte?

Noen som har peiling på dette her
Ta kontakt med den som har tatt heftelsen og hør hvor mye som er igjen på den og hvordan disse vil ha pengene sine. Så skriver du kontrakt med selger og betaler ut heftelsen + evt. resten av salgsummen til selger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. Du betaler kjøpesummen til den som har pant i bilen, mot at pantet vert sletta. Om du har ei kontrakt med panteeigar om sletting av pantet mot at du innfrir det så er det ein avtale du kan forfølgje i rettssystemet om du ikkje får det sletta.
Takker for svar
Nå er det sånn hun skylder ca ett sett nye sommerdekk over den summen så hvis jeg kan få henne til å sette på nye så er summen ganske bra for meg.
Vinterdekka var satt på nylig og bilen er godkjent for to år
Har satt opp en kontrakt før som min eks kjørte til sak og tapte(ikke spør)
Så da går det bra med en godt skrevet kontrakt?
Så lenge du betaler inn salgsbeløpet til banken bilen er pantsatt i, og ikke direkte til selger, så er du sikker på at bilen er uten heftelser når du kjøper den.
Skal du låne penger til denne bilen? Om ja, så ordner utlåner dette. De betaler ut heftelsene og gir overskuddet til selger.

Skal du kjøpe den cash kontant uten billån må selv kontante de med heftelser i bilen og betale dem ut.
Heftelser følger bilen uansett hvor god kontrakt du har
Sist endret av Jonta; 17. november 2014 kl. 20:34. Grunn: Fjernet dobbelt innhold
Skal ikke låne penger,her er det kasj på bordet/banken som gjelder
Men takk til dere som har engasjert dere og så sant dama godtar krava så blir det pendler bil som er godkjent for to år til en billig pris

Takk for hjelpen


PS skal ikke kjøre mere en 64km hver dag,volvon blir arkivert til sommeren pga forbruket
▼ ... flere år senere ... ▼
Tar opp igjen denne tråden. Hvis beskrivelsen av heftelsen er "salgspant i motorvogn" og det står i dokumentet fra banken at det er snakk om "sikkerhet for innkjøpslån", betyr det at selger har tatt opp lån med sikkerhet i bilen? Hvis ja, skal jeg som kjøper av bilen betale summen rett til banken?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde en lignende erfaring nylig.

Jeg så meg nødt til å selge bilen, rett og slett fordi det var for dyrt for meg med en så ny bil, med et så høyt billån.

Jeg la bilen ut for salg, uten at noen viste interesse. Dette var en relativt ny bil med masse utstyr. Men to måneder gikk med laber interesse.

Så ble jeg kontaktet av en seriøs kjøper. Hun fikk selvsagt prutet ned bilen en del, fordi jeg måtte selge. Salgssummen dekket ikke billånet jeg hadde, og jeg ble sittende med 40 000,- i rest.

Jeg kontaktet banken hvor jeg hadde billån og de gav meg et papir på hva som gjenstod på bilen. Brreg er ofte ikke så oppdaterte. Der stod det at jeg hadde over 200 000,- igjen.

Vi skrev kontrakt og jeg presiserte i kontrakten at jeg skulle dekke resten av lånet og betale dette ned med penger fra et annet lån.

Kjøper kjøpte bilen, jeg betalte det resterende til banken, og heftelsen ble slettet i løpet av to-tre uker.

Så folk må ikke ha panikk for å kjøpe bil med heftelser, men finn ut hva det er, og sørg for en skikkelig kontrakt.