Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 16995
Sitat av Settoz Vis innlegg
Russere som forventer at jeg kan russisk er en klassiker...
Snakker med meg på russisk og forsetter etter at jeg har snakket engelsk til de.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=HuGJgPtbOsA
"Hei, jeg får ikke maskinen min til å fungere, den vil bare ikke starte uansett hvor mye jeg trykker..."
*Tusler inn for å se hva problemet er og finner ut at på kontoret står det kun en docking uten laptop...
Sitat av Snubbelfot Vis innlegg
Jeg selger maling, og denne får jeg flere ganger i uken;

Kunde: Hvor mye maling trenger jeg?
Jeg: Det kommer an på hvor mange m2 vegg/gulv du skal male. Har du målt?
K: Det er et helt vanlig rom!
J: Jeg må nok vite ca mål. Kan du anslå feks gulvflate?
K: DET ER ET HELT VANLIG SOVEROM/STUE/KJØKKEN. Det er HELT vanlig.
J: Men "helt vanlig" er jo relativt... Uten mål er det vanskelig for meg å regne ut hvor mye du trenger...
K: Dette er det jo DU som skal vite! Det er du som er eksperten!

Vis hele sitatet...
Omtrent samme som jeg fikk mens jeg jobbet i dagligvarebutikk. Slike mennesker bare vet du at ikke kom først i køen..

Kunde: Hei, jeg trenger en lyspære!
Jeg: Hei, hva slags type lyspære?
K: Til en taklampe..
J: Ok, er det et en spesiell type du er ute etter?
K: Det må jo du vite!
J: Beklager, men jeg vet ikke hva slags lyspære lampen din bruker.
K: Jeg skal ha en vanlig lyspære!
J: Ok, vet du hvor mange watt du skal ha?
K: Nei, men den skal til en taklampe.
J: Kan du gi meg noen som helst opplysninger om hva slags lyspære du har brukt tidligere?
K: Nei, dette burde du da vite! Fyf**en for en dårlig service! Jeg får gå på Clas Ohlson da.

Etterfulgt av at kunden stormer ut av butikken, forbannet.

Vet nesten ikke om man skal le eller banne :
Morsom tråd, spesielt for alle som har jobbet i butikk.
  • Jeg har blitt truet på livet, flere ganger
  • En kunde hoppet opp på kassa og prøvde å rive tak i meg
  • Hatt en tyv i butikken, tilkalte securitas via alarmknapp, de kom og fortalte meg at de ikke kunne bistå fordi de var for opptatt med å stenge senteret... Hører med historien at han som kom ikke jobbet på samme senteret neste dag.
  • Folk har ringt meg på mitt private telefonnummer for å skjelle meg ut
  • Havnet i FVN på egen spalte som het "dagens sure" fordi kunden var sur og kjente en journalist eller to
  • Bortvise en kunde fysisk da han ble helt rabiat av å ikke få bytte varen han 1) ikke hadde kjøpt der 2) ikke hadde kvittering til
Heldigvis er folk flest veldig hyggelige og vet at du gjør alt som står i din makt for å fikse problemet deres. Det er en god erfaring å ha, spesielt opp mot andre som jobber i butikk.

Til alle om nylig har begynt å jobbe i butikk: Aldri, under noen omstendigheter, ha snus eller tyggis i munnen. Hils alltid på kunder når de kommer inn i butikken og takk for handelen, uansett hvor gretten du eller kunden er. Hvis en annen medarbeider er opptatt med en annen kunde så kan ditt spørsmål vente. Det er alltid noe å gjøre, står du stille gjør du noe galt. Ha alltid mersalg i hodet, det kommer litt an på hvilken type butikk du jobber i, men det kan være noe så enkelt som å tipse om en god film. Vær alltid ærlig, du vil bli gjennomskuet av folk som meg hvis ikke, og jeg er IKKE redd for å fortelle deg at du bullshitter.
Artig tråd. En del innlegg har fått meg til å glise relativt bredt hittil.
Jeg har selv et par opplevelser fra da jeg jobbet i butikk selv, som de ørten gangene jeg har fått kjeft fordi en kunde øedelegger et produkt og lignende.

Et fint eksempel var da en kunde mistet ned en sekspakning med ølflasker som han tok ut fra kjølen. Han presterte da å kjefte meg huden full fordi jeg hadde visstnok gjort at han mistet det. I det øyeblikket han mistet sekseren i gulvet sto jeg og stablet chips i en hylle 6 meter unna...

For de som jobber i butikk, så er denne Twitter-brukeren gull verdt. Mange eksempler og opplevelser fra livet som butikkansatt som en kjenner seg igjen i med én gang.
Sist endret av Deadlock Radium; 15. november 2013 kl. 05:10.
Jobbet i en periode som ekstra hjelp i en sykkelbutikk hvor det kom mange spesielle kunder. Husker spesielt en godt voksen sunnmøring som kom inn og var forbannet på at dekket på hans racer var ødelagt etter 5 års bruk hadde jo bare gått rundt 2000 mil. Sjefen ble forbannet og sendte ham ut på verkstedet til meg for han visste jeg elsker kranglete kunder. Og jeg la aldri noe i mellom. Når han begynte og argumentere så begynte jeg å si ham en del sannheter jeg fikk lyst å si. Glem kundebehehandling her var det sannhets tid om hvorfor offroad sykler er veesentlig bedre en racer. Kunden ble paff men begynte og høre etter hva jeg sa. Så han gikk ut av butikken med nytt racer sykkel tilbehør for 3500 kr.

Sjefen lo godt.
Jeg jobbet som systemadministator for en ISP i min første jobb. Jeg var således uerfaren, men allikevel en typisk BOFH som ikke satt pris på kundekontakt. Denne hendelsen, selv om min manglende erfaring forlenget problemløsningen, hjalp ikke akuratt på tålmodigheten min.

Utpå dagen ropte en av førstelinje-kollegaene mine at han satt over en telefon med ett e-post problem. I kjent stil murret og gryntet jeg litt, men bestemte meg for å være hyggelig og løse dette problemet. En frustrert herremann i andre enden klaget sin nød over hvordan han ikke fikk inn e-poster. Jeg innhentet informasjonen jeg trengte om kundeforholdet hans, gikk gjennom alle innstillinger i outlooken hans (som forøvrig var ren tortur da jeg ikke har brukt windows de siste 15 årene). Vi sjekket potensielle firewaller, antivirus, you name it.

Etter å ha feilsøkt vel og lenge ber jeg mannen gå inn på vg.no. Dette fungerer heller ikke. Jeg guider kunden gjennom cmd for å sjekke IP adresser ol, noe som ikke eksisterte. Jeg spurte da det banale spørsmålet, "er du koblet til internet?" og får da det selvtilfredse svaret "Ånei, det koster penger å være på internet, så den kobler jeg alltid ut".
Jobbet i Sport 1:
Kunde: Hei, har dere en ullgenser?
Meg: Hei! Ja, det har vi vet du. Vi har nettopp fått inn denne.
*Kunden ser lenge på genseren*
Kunde: Det er jo ULL i denne!! Jeg skal ha en ullgenser uten ull! Hvorfor skal ALLE butikker selge ullgensre med ull i?! Det er faen meg på tide at dere tar inn noe annet enn ull.
Meg: ...

Jeg ble regelrett kjeftet huden full pga. dette.


En annen historie:
Jeg solgte en sykkel til en dame og alt var vel og greit, men etter to uker kommer damen tilbake, uten sykkel, og kjefter på meg for at hun hadde punktert på vei til jobb.
Og pga. denne punkteringen hadde hun syklet seg av og rammen på sykkelen var ødelagt.
Dermed ble det, i følge henne, min jobb å hente sykkelen og fikse den.

Jeg var alene på jobb den dagen og kunne selvfølgelig ikke forlate jobben for å hente en sykkel ute i ødemarka. Jeg forklarte dette til henne, men hun ga seg ikke.
Hun mente jo at hun kunne passe på butikken!

Jeg forklarte at jeg har en kasse med penger i, som jeg selvfølgelig ikke kan forlate, men damen visste råd hun;
- "Jeg kan da stå i kassen jeg. Ingen problem. Du setter deg i bilen din, kjører til XXX, mens jeg står i kassen og passer på butikken".

Jeg brukte 5 minutter og vel så det på å forklare henne at dette absolutt ikke kom på tale. Hun stormet så ut av butikken mens hun mumlet noe om dårlig kundeservice.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kjenner igjenn den "kunden" dær.. Jobber i et selskap som er totalleverandør av IT til bedrifter..

Har vært borti mange rare skruer ute på kundebesøk som er veldig lik han..

Heldigvis har de fleste kundene våre generellt goe "IT-Ansvarlige".


Hadde en resepsjonist ute oss en kunde en gang som trengte hjelp til å kopiere en fil fra mine dokumenter til en minnepenn... Måtte lage en bildeguide og vise henne ca 10 ganger hvordan hun kunne gjøre det. Menmen.. Vi fakturerer på timer så det gikk nu bra
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Står i full uniform, med butikkens navn på hele ryggen og på brystet, fortsatt kommer gullkornet; "Jobber du her?"
-Nei jeg bare liker å gå rundt som et reklameskilt o.O
Vis hele sitatet...
Kanskje det betyr at du burde vist mer oppmerksomhet mot kunden, og spurt om vedkommende ville ha hjelp. Det kunden eeegentlig tenker er nok "eeh, har han lunsj eller? Hvorfor vil han ikke prøve å selge meg noe? Eller, hvorfor hilser han ikke?"

Hadde forøvrig en eldre kunde her om dagen, som kom inn med en vannflaske som gikk ut av produksjon for mange år siden. Den kostet 50kr når den var i salg. Plastik- toppen hadde knekt og hun viser meg dette og sier "Jeg må si det er veeeldig dårlig kvalitet på flaskene deres! Jeg mistet den i gulvet og så knekker den bare. Det samme skjedde med min mann også når han mistet sin flaske i bakken"
Så merker jeg at hun bare står å venter på at jeg skal gi de nye flasker. Jeg smiler bare fint og sier "Ja det var veldig dumt", så går hun til slutt
Sist endret av hoppetau; 15. november 2013 kl. 09:52.
Sitat av hoppetau Vis innlegg
Kanskje det betyr at du burde vist mer oppmerksomhet mot kunden, og spurt om vedkommende ville ha hjelp. Det kunden eeegentlig tenker er nok "eeh, har han lunsj eller? Hvorfor vil han ikke prøve å selge meg noe?
Vis hele sitatet...
Ingen prøver å selge deg noe i en matbutikk
- Hei jeg så du tok med deg en pakke mel, du ville ikke vært interessert i litt ris også? Hvis du likte kaviaren vil jeg gjerne anbefale Tine skumma-melk??

Er også mange som vil være i fred når de handler. Har jobba i butikk der sjefen ba oss oppsøke absolutt alle som gikk i butikken og prøve å prakke på de noe crap. Ca halvparten var ikke interessert og mest brydd av at jeg kom og maste. Ikke alle vil selgere, ikke alle vil bli solgt til.

vil selge*
Sist endret av Bothrops; 15. november 2013 kl. 10:02.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ingen prøver å selge deg noe i en matbutikk
- Hei jeg så du tok med deg en pakke mel, du ville ikke vært interessert i litt ris også? Hvis du likte kaviaren vil jeg gjerne anbefale Tine skumma-melk??

Er også mange som vil være i fred når de handler. Har jobba i butikk der sjefen ba oss oppsøke absolutt alle som gikk i butikken og prøve å prakke på de noe crap. Ca halvparten var ikke interessert og mest brydd av at jeg kom og maste. Ikke alle vil selgere, ikke alle vil bli solgt til.

vil selge*
Vis hele sitatet...
riktig. .. innpåslitne selgere for meg til å ikke oppsøke stedet igjen
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Tenk om hun hadde en vond dag, eller noen i familien hadde dood, mest sannsynlig mannen. Saa sitter du aa smiler med det som blir kalt et fitteglis rett i tryne paa hu. Not cool man, not cool.....
Vis hele sitatet...
Hvis man skal gå rundt og tenke at alle som er møkksure kan ha en dårlig dag, og at mannen har dødd.. Da blir det jammen vanskelig å forholde seg til folk.
selgere på electro kjeder som ikke har peiling på varene de selger. Spesielt da PC å musikk annlegg.

Spurte en gang en på en slik butikk hva som var forskjellen på et 5.1 anlegg til 5k og et til 30k de hadde der. Eneste svaret jeg fikk var at d til 30k kunne spille høyere... Betaler ikke 25k ekstra for det...

En del udugelige folk i PC avdelingen au som typisk tror jo mer ram grafikk kortet har jo raskere er det osv. Veldig mange dårlige annbefalinger til uvitende kunder.
Kom en fyr på lageret jeg jobba på og hevdet han hadde en avtale om å levere en sofa som skulle stå lagret til en bluesfestival... Spurte rundt med absolutt alle på kontoret, ingen visste noe. Han ble forbannet, så spurte jeg selve adm dir.. han visste heller ingenting... så hentet jeg kunden opp til han: "Joda vi kan sikkert ordne det" .. Måtte lage avtale på det der og da. Har sjelden vært så nære på å miste besinnelsen som da.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
selgere på electro kjeder som ikke har peiling på varene de selger. Spesielt da PC å musikk annlegg.

Spurte en gang en på en slik butikk hva som var forskjellen på et 5.1 anlegg til 5k og et til 30k de hadde der. Eneste svaret jeg fikk var at d til 30k kunne spille høyere... Betaler ikke 25k ekstra for det...

En del udugelige folk i PC avdelingen au som typisk tror jo mer ram grafikk kortet har jo raskere er det osv. Veldig mange dårlige annbefalinger til uvitende kunder.
Vis hele sitatet...

Det hele er ofte bare komisk, har flere ganger vært feks på PC-Avdelingen til Elkjøp, der det jobber folk som burde kunne dette. Har da feks spurt om hva jeg trenger for en god gaming-pc, folk kan da anbefale I3 prosessorer med kun 2 kjerner, feks skjermkort som er overpriset, og som er ekstremt crappy, da snakker jeg forrige generasjon og gjerne budsjett versjonene feks "650" til 2k.

Som de fleste vet så selger jo elkjøp ferdig bygde pcer, og når de anbefaler deg pcer som er overpriset og crappy, så må man jo bare facepalme. Greit nok at de ikke kan alt, men de burde kunne såpass at den kan anbefale noe som faktisk stiller kravene til kunden. Kan ikke tenke meg til alle kundene som tror de kjøper noe sykt bra, men som bare får noe middelmådig. Syntes synd på dem.
Elkjøp selgerene virker som om har svært lite peiling på utstyret sitt. Har hendt flere ganger at jeg må opplære de om hva de selger, da de hverken kan svare riktig på spørsmål eller gi ut riktig informasjon (annet om hva som står på nettsidene sine).

Jobber som håndverker og de værste kundene er lærere. De vet alltid så mye bedre enn oss hvordan arbeidet skal utføres
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Nuff Said! Ti tegn!
Vis hele sitatet...
Hahahah, holdt på å le meg ihjel!!


Jeg har en historie fra deg jeg jobbet på privatmottaket på søppelfyllinga.

Jeg, etter å ha målt lasset: Det blir 150 kr for det lasset der!

Kunde: 150???? Jeg pleier alltid å betale 100.

Jeg: Men det går på kubikkpris, og du har mer enn 1 kubikk.

Kunde: Det stemmer ikke! Den henger'n er ikke mer enn 1 kubikk.

Jeg: Du har lastet over lemmene, derfor er det mer enn en kubikk.

Etter mye om og men, og måtte måle på nytt sier han på en frekk måte:

"Så får jeg betale lønna di da". Fristet å bite av han ansiktet, men jeg holdt meg så rolig jeg kunne.
Sist endret av Thraxes; 15. november 2013 kl. 19:32.
Jobber på den lokale Spar butikken, ofte folk kommer innom og krever billigere pris enn det egentlig er på alt fra Nøkkelost til planter. Som regel ender dem opp med å leke dumme, her om dagen var en gammel dame innom med barnebarnet sitt for å kjøpe nøkkelost til 100,-, men prisen var 139,-. Da gikk de ut, så kom barnebarnet inn igjen med 100-lappen i hånden og sa :" Hei! Jeg skal ha nøkkelost til 100,-" da svarte jeg: " Beklager vi har ikke det, men jeg kan sjekke""! Viser seg at vi ikke har det, da svarer ungen " Ok, men bestemora mi mente det var en sånn nøkkelost"... Blir så provosert av enkelte mennesker.. Også var det den gangen jeg tok tennåringsgutten i å stjele en Urge, han begynte å hyl grine, han lot jeg gå.. Så han ikke gjorde det igjen.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Morsom tråd, spesielt for alle som har jobbet i butikk.

Til alle om nylig har begynt å jobbe i butikk: Aldri, under noen omstendigheter, ha snus eller tyggis i munnen. Hils alltid på kunder når de kommer inn i butikken og takk for handelen, uansett hvor gretten du eller kunden er. Hvis en annen medarbeider er opptatt med en annen kunde så kan ditt spørsmål vente. Det er alltid noe å gjøre, står du stille gjør du noe galt. Ha alltid mersalg i hodet, det kommer litt an på hvilken type butikk du jobber i, men det kan være noe så enkelt som å tipse om en god film. Vær alltid ærlig, du vil bli gjennomskuet av folk som meg hvis ikke, og jeg er IKKE redd for å fortelle deg at du bullshitter.
Vis hele sitatet...
kudos for you!
Har jobba noen år i kiosk og vært borti en del rare folk.

Var en kar som kom inn og åpna seg en Farris, åpnet den og tok en slurk før den var betalt, gikk mot kassa for å betale. Slo den inn og han skulle betale med kort. Problemet var at han hadde MasterCard og det tok vi ikke pga spill i kiosken. Prøvde å forklare han det, men menn i dress som er viktige hører ikke på sånt. Cunt. Han mente da at han hadde rett til å bare ta denne Farrisen og gå ut av kiosken siden vi ikke tok imot hans betalingsmidler. Sjeldent jeg har smilt så mye under en samtale. Etter 10 min med diskutering fikk jeg han endelig til å gå bort i minibanken (som var 50m bortafor) for å ta ut penger. Som han forøvrig nekta å gjøre først fordi han ikke hadde tid.

En annen gang var det en kunde som kom inn på senteret en lørdag ettermiddag, 20 min før senteret stengte, for å kjøpe pølse. Brannalarmen på senteret hadde akkurat gått og jeg skrudde av pølsegrillene, siden jeg fikk beskjed av brannmannskapet om å gjøre det. Prøvde å forklare denne herren om at brannalarmen hadde gått, alle måtte ut og vi slapp nettopp inn for 10 min sia. Dette gjorde at han først mente jeg måtte diske opp med det siden det var reklamert, og da skulle han ha det. Etter å ha prøvd og få han til å forstå at det var umulig, begynte han å angripe meg personlig og sa at han sto ute og venta på meg etter stengetid. Sa at han gjerne måtte det og smilte. Var en artig diskusjon han hadde med vekteren jeg tilkalte, jeg smilte og gikk forbi. Så han aaaldri igjen. Neste synd.

Har også vært borti en kar som skulle sette inn 400 kr på spillekortet. Jeg rota litt og sa unnskyld for det, starta på jobb for 5 min sia og var en del å gjøre. Allerede da begynte han å kverulere. Ordna opp i det og alt gikk fint. Plutselig skriker han ut at jeg har stjelt 1600 kr fra spillekortet hans. Jeg snur meg mot han og bare ser spørrende på han. Før han klikker mentalt. Viser han kvitteringen fra både Norsk Tipping-kassa og kassakvitteringa. Veit jeg hadde rett, så jeg ble bare stående å smile og spørre hvorfor han skulle anklage meg for å stjele fra han, noe som er umulig for meg og at jeg må ha koden hans på spillekortet for å gjøre det. Dette hadde han tydeligvis jævla mye bedre peiling enn meg på og han ville vite hvem sjefen var. Tasta inn nr til sjefen og ga telefonen til han: Ring da. Så skal vi se hvem som taper her.
Da trakk han seg fra telefonen, MEN han ville heller advare nye kunder veldig høylytt som kom inn i kiosken om at jeg var en tyv og en stor drittsekk. Aldri vært så forbanna i hele mitt halvveis smålange liv.
Sitat av streetch Vis innlegg
Har jobba noen år i kiosk og vært borti en del rare folk.

Var en kar som kom inn og åpna seg en Farris, åpnet den og tok en slurk før den var betalt, gikk mot kassa for å betale. Slo den inn og han skulle betale med kort. Problemet var at han hadde MasterCard og det tok vi ikke pga spill i kiosken. Prøvde å forklare han det, men menn i dress som er viktige hører ikke på sånt. Cunt. Han mente da at han hadde rett til å bare ta denne Farrisen og gå ut av kiosken siden vi ikke tok imot hans betalingsmidler. Sjeldent jeg har smilt så mye under en samtale. Etter 10 min med diskutering fikk jeg han endelig til å gå bort i minibanken (som var 50m bortafor) for å ta ut penger. Som han forøvrig nekta å gjøre først fordi han ikke hadde tid.
Vis hele sitatet...
Minner meg om en tysk dame som kom å kjeftet på meg fordi jeg ikke hadde fortelt henne at det var kullsyre i vannflasken hun kjøpte (Farris / Bris), så hun satt den tilbake (Var drukket av) å tokk en ny uten, og nektet nesten å betale. I det jeg skulle gå til Securitas (Kiosken er inne på en flyplass), så begynner hun å kjefte på nytt og drar opp kortet sitt
Sist endret av Vod0; 15. november 2013 kl. 23:51.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
En av de gamle lærerne mine kom innom butikken, så på meg i kassa, sa høyt "hva er vitsen, det er her dere havner alle sammen".

Nå liker jeg ikke han lengre.
Sitat av Carmex Vis innlegg
En av de gamle lærerne mine kom innom butikken, så på meg i kassa, sa høyt "hva er vitsen, det er her dere havner alle sammen".

Nå liker jeg ikke han lengre.
Vis hele sitatet...
Du skulle sagt til han: "Hvorfor hørte jeg noen gang på deg? Jeg havnet jo bare her alikevel. Jeg skulle gått mine egne veier".
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jobba på kiosk for en stund siden å husker det var en merkelig fyr som var innom hver dag. Var en gammel mann i 50-60 årene som alltid var inne å spilte på hest/skrapelodd/spilleautomat osv.
Han snakker veldig utydelig, så når han skulle si til deg at han for. eks skulle ha "100 kr på v65" så hørtes det ut som "hude på veeeesfem".

Uansett, så tålte ikke fyren at man ikke forsto hva han sa, så vis du sa: "hæ?" så klikka han å snakka mer utydelig med høyere stemme. Sa du da "hæ?" en gang til så starta han å rope å skrike å oppførte seg som en liten unge, fyren klikka mentalt hver gang jeg ikke forsto han.

Heldigvis så lærte jeg meg å forstå han etter 2 uker på jobben. Trikset var å følge veeeeeldig godt med når han snakka å gjerne gjenta det han sa.

Har merka at kunder fra 0-30 år er de som er hyggelig å aldri blir sur vis man gjør en feil eller bruker for lang tid. Så kommer de fra 30+. De er gjerne sure, grinete å skal klage å kjefte for den minste ting.
Kom en lastebilsjåfør i treningstights og stinka så svette at jeg brakk meg. Men måtte jo signere papira hans.
Hadde en opplevelse med en dame som kom bort til meg med en julekake, på denne kakens embalasje var det absolutt ingen form for oppsummering av ingredienser. Hun var rimelig uvennlig i tonen.. (Hennes sønn var allergisk mot et eller annet som kunne være i kaker)
Jeg gikk med kaken på bakrommet, fikk sjefen min til og kontakte de som produserte dette produktet og fikk oppklart i ingrediensene.

Når man er ny i salgsfaget/butikkbransjen er det viktig og kommunisere med kolleger som man VET har mye erfaring i butikken/kjeden når man ikke selv er sikker. Det er ofte slik at hvis man gjør 1 kunde misfornøyd så kommer han aldri tilbake og han vil fortsette og klage på butikken til enhver person som nevner den og man vil antagelig miste en god del kunder over en tidsperiode, mens man derimot får 1 happy kunde, kommer h*n ikke til og si et pipp.. ergo er det smarteste valget og forhøre seg med mer erfarne kolleger, og få mer tilfredstilte kunder..

Kunden har alltid rett! (Alle skjønner vel dette mottoet..?)
Sist endret av Curt; 1. desember 2013 kl. 18:21.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Jobbet i Sport 1:
Kunde: Hei, har dere en ullgenser?
Meg: Hei! Ja, det har vi vet du. Vi har nettopp fått inn denne.
*Kunden ser lenge på genseren*
Kunde: Det er jo ULL i denne!! Jeg skal ha en ullgenser uten ull! Hvorfor skal ALLE butikker selge ullgensre med ull i?! Det er faen meg på tide at dere tar inn noe annet enn ull.
Meg: ...

Jeg ble regelrett kjeftet huden full pga. dette.


En annen historie:
Jeg solgte en sykkel til en dame og alt var vel og greit, men etter to uker kommer damen tilbake, uten sykkel, og kjefter på meg for at hun hadde punktert på vei til jobb.
Og pga. denne punkteringen hadde hun syklet seg av og rammen på sykkelen var ødelagt.
Dermed ble det, i følge henne, min jobb å hente sykkelen og fikse den.

Jeg var alene på jobb den dagen og kunne selvfølgelig ikke forlate jobben for å hente en sykkel ute i ødemarka. Jeg forklarte dette til henne, men hun ga seg ikke.
Hun mente jo at hun kunne passe på butikken!

Jeg forklarte at jeg har en kasse med penger i, som jeg selvfølgelig ikke kan forlate, men damen visste råd hun;
- "Jeg kan da stå i kassen jeg. Ingen problem. Du setter deg i bilen din, kjører til XXX, mens jeg står i kassen og passer på butikken".

Jeg brukte 5 minutter og vel så det på å forklare henne at dette absolutt ikke kom på tale. Hun stormet så ut av butikken mens hun mumlet noe om dårlig kundeservice.
Vis hele sitatet...

hahah... mer eller mindre utrolig. jeg infedelerer.
Jobber i en over middels stor Coop butikk, og har ansvaret for frys og melk (også bestillingene)

en dag sto jeg å tok bestillingen på frys til neste uke, også kommer det en mann og lurer på om jeg har seifilet. "det har jeg vettu", og viser han Coop sin variant. han svarer så med a det ikke var den han mente. "åja, hvilken type da?" "nja, det var den hvite og rosa blokken til x-tra jeg pleide å kjøpe" "jaja, denja! den har dessverre gått ut av produksjon, og Coop sin er det vi har fått inn som erstatning. nei, nei han skule på død og liv ha den til Coop. Jeg informerer han om at det er samme produsent på produktet, og at han gjerne kan få samme pris på den som den gamle seifileten vi hadde (som kostet 22kr for 250gr). Neida, tror du ikke jævelskapet spytter på meg, og skriker "matvarebutikk uten varer ja! flott!" det mest komiske var da sjefen så hva som skjedde fra ferskvaredisken sin, og reiv av seg forkle sitt, løp etter fyren med død i blikket, og jeg mener bokstavelig dro han ut av butikken etter skulderen. Har aldri sett han igjen. Rasshøl alså. jeg var vennlig, informerte, og kom med gunstig prisavslag, jeg oppførte vel meg bra?
Sitat av stukeren Vis innlegg
Jobber i en over middels stor Coop butikk, og har ansvaret for frys og melk (også bestillingene)

en dag sto jeg å tok bestillingen på frys til neste uke, også kommer det en mann og lurer på om jeg har seifilet. "det har jeg vettu", og viser han Coop sin variant. han svarer så med a det ikke var den han mente. "åja, hvilken type da?" "nja, det var den hvite og rosa blokken til x-tra jeg pleide å kjøpe" "jaja, denja! den har dessverre gått ut av produksjon, og Coop sin er det vi har fått inn som erstatning. nei, nei han skule på død og liv ha den til Coop. Jeg informerer han om at det er samme produsent på produktet, og at han gjerne kan få samme pris på den som den gamle seifileten vi hadde (som kostet 22kr for 250gr). Neida, tror du ikke jævelskapet spytter på meg, og skriker "matvarebutikk uten varer ja! flott!" det mest komiske var da sjefen så hva som skjedde fra ferskvaredisken sin, og reiv av seg forkle sitt, løp etter fyren med død i blikket, og jeg mener bokstavelig dro han ut av butikken etter skulderen. Har aldri sett han igjen. Rasshøl alså. jeg var vennlig, informerte, og kom med gunstig prisavslag, jeg oppførte vel meg bra?
Vis hele sitatet...
Fyfan, ja du gjorde det riktige der. Tilbydde han tilogmed samme pris som den gamle varen.

Tror ikke jeg hadde klart å beholdt roen vis noen faktisk hadde spytta på meg fordi butikken jeg jobber i ikke har den matvaren fyren vil ha.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Til alle om nylig har begynt å jobbe i butikk: Aldri, under noen omstendigheter, ha snus eller tyggis i munnen. Hils alltid på kunder når de kommer inn i butikken og takk for handelen, uansett hvor gretten du eller kunden er. Hvis en annen medarbeider er opptatt med en annen kunde så kan ditt spørsmål vente. Det er alltid noe å gjøre, står du stille gjør du noe galt. Ha alltid mersalg i hodet, det kommer litt an på hvilken type butikk du jobber i, men det kan være noe så enkelt som å tipse om en god film. Vær alltid ærlig, du vil bli gjennomskuet av folk som meg hvis ikke, og jeg er IKKE redd for å fortelle deg at du bullshitter.
Vis hele sitatet...
Snus har jeg ingen problemer med så lenge den ikke er nedover tennene eller i munnviken, tyggis kan godt være der så lenge den ikke tygges konstant (bedre det enn dårlig ånde). Si gjerne "hei", men det er ikke nødvendig å absolutt skulle ha øyenkontakt om kunden ikke vil det, ikke er det alltid nødvendig og småprate heller.

Det er alltid noe å gjøre men det er en grunn til at det er noe som heter pauserom og kaffe. Vær alltid ærlig og smil alltid går forøvrig ikke overens.

Forøvrig har jeg kommet over en situasjon hvor jeg virkelig bare ga faen på jobb:

Bygda ligger ved en millitærleir og det utdannes hvert år nye sersjanter, disse, etter å ha fått sine tre striper på brystet har en tendens til å tenke at de er små guder der de går i sine ny-strykede uniformer. En av disse var så høy på seg selv at han tydeligvis trodde han kunne sette handlekurven på båndet for å la meg ta meg av alle varene. Jeg svarte enkelt og greit med å sette meg til rette og se på han, til han etter et minutt forsto at jeg ikke hadde noen planer om å ta varene ut av kurven hans og han gjorde det selv.

Det er lov å være litt ydmyk, eventuelt vise normal folkeskikk ovenfor folk selv om de sitter i kassa på dagligvarebutikken folkens, akkurat som det er høflig å si "takk" når noen holder døra oppe for deg.