Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3238
Jeg trenger hjelp med å finne noe jeg kan lade pcen min med. Samtidig som jeg sitter i bilen. Jeg vet om generatorer og alt sånn der men jeg vet ikke så mye om det,
Så kan noen hjelpe meg med det?
Du trenger en 12V til 240V (?) omformator eller hva det heter. Stikk opp på Biltema og forklar, jeg kjøpte selv en som gikk andre veien (240-12).
Du trenger en omformer men

men du må finne ut om Volt, Watt og Ampere stemmer først
Først sjekker du strømforsyneren din hvor mange Watt den trenger.
Så kjøper du feks en vekselretter hos Biltema, eller en ferdig "plugg-rett-i-sigarett-uttak-og-lad-pc'n" (Jeg husker ikke navnet på de, kan fåes hos komplett/elkjøp/etc)

edit: jeg er sen
Sist endret av Rolsen Royce; 20. februar 2013 kl. 00:27.
Trådstarter
7 0
Takk for raske svar. Pc laderen min er en liteon ac adapter
100-24V. 50-60 Hz 1,6A(input)
19V (Output)
65W
Da vil den minste biltemaen på 150W være midt i blinken for deg.
Vent nå litt... 100-24V? Hva faen er det du har forno?
Hvis det er 100-240, gå for gull, er det 100-24, ligg unna.
Sist endret av Rolsen Royce; 20. februar 2013 kl. 00:36.
Multitalent!
der MÅ det mangle en null på slutten... eller så har de hatt mer enn 2 feite før de lagde den laderen...
Trådstarter
7 0
Ja det skulle være en 0 på slutten
Sist endret av Vilhelm21; 21. februar 2013 kl. 17:54.
Jeg håper, for menneskeheten sin del, at det ikke finnes noen der ute som bruker en omformer til å lade en laptop i bil..
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Jeg håper, for menneskeheten sin del, at det ikke finnes noen der ute som bruker en omformer til å lade en laptop i bil..
Vis hele sitatet...
Fordi? Det funker jo helt kanon. Har hatt med meg prosjektor i bilen og prosjektert video på random bygninger i byen. Det var sykt artig, folk ble rimelig forvirra. Det tar jo masse strøm. Hadde riktignok en ganske kraftig omformer.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Fordi? Det funker jo helt kanon. Har hatt med meg prosjektor i bilen og prosjektert video på random bygninger i byen. Det var sykt artig, folk ble rimelig forvirra. Det tar jo masse strøm. Hadde riktignok en ganske kraftig omformer.
Vis hele sitatet...
Fordi du tar en 12V likespenning og vekselretter den til 230V, for så å likerette den til 12V igjen. Eneste det resulterer i er et stort effekttap over vekselretteren. Derfor.
Sist endret av McLovin; 21. februar 2013 kl. 18:37.
Men kan du ikke bare bruke en 12v pc lader? Disse selges jo på de fleste elektro butikker.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Fordi du tar en 12V likespenning og vekselretter den til 230V, for så å likerette den til 12V igjen. Eneste det resulterer i er et stort effekttap over vekselretteren. Derfor.
Vis hele sitatet...
Ikke alle bærbar pcer går på 12V
Sitat av fomox Vis innlegg
Ikke alle bærbar pcer går på 12V
Vis hele sitatet...
Nei, men en laptoplader laget for 12V øker spenningen til det laptoppen vil ha, f.eks. 19V.

Denne virker midt i blinken for TS. Komplett har den ofte på salg til 49,-

Clas Ohlson har også mange modeller, ta med laptoppen innom med lader så finner de en med riktig plugg. Ville forøvrig godt for den hos Komplett grunnet pris.
En bil har heller ikke 12 volt under kjøring. 14,4 volt er vel optimal spenning