Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 661
Jeg var nylig i Sør-Afrika hvor jeg hjalp ut en god venn av meg med et frivillig prosjekt. Der lærte jeg utrolig mye om bushen og ikke minst dyrevern og konservering.
Nå har det seg sånn at han jeg jobbet for har opprettet et NGO og skal begi seg ut på en stor ferd. Prosjektet er fortsatt i planleggings fasen, men er på god vei.

Okay, idéen er at han skal gå barbent fra Kunene nord i Namibia over til Livingstone i Zambia for å skape bevissthet rundt løver, løve bestanden i afrika og løve handelen i afrika. Ferdig vil nok ta rundt 6 måneder.
Han er en utrolig lidenskaplig fyr når det kommer til dyr og afrika og har jobbet som ranger i over 10 år. For øyeblikket så jobber han og mange andre med å skaffe sponsorer og kontakter som kan gi god media dekning. Han skal prøve å få med seg et TV crew som skal filme hele ferden. Alt av penger vil gå til forskere og prosjekter som jobber med å øke løve bestanden og forskning den veien.

Nå kommer min del. Jeg har fått et mission statement fra han som jeg skal oversette og forme inn til en norsk tekst som jeg har tenkt til å sende ut til bedrifter og store aktører i Norge. Hovedsakelig tenkte jeg å sende en idée til nrk, dagbladet, vgtv for å høre om de kunne være interessert i å lage en serie/mini serie om dette hvor jeg går med han hele veien eller noe slikt.


Jeg vil prøve å gjøre det så godt og seriøst som mulig.
Så jeg trenger noen idéer til hva jeg burde skrive, ta med, folk og bedrifter jeg kan sende til og generelle tips til hvordan jeg skal gå frem med dette.

Link til mission statement på Google docs