Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 25127
Sitat av HoytBanshee
Når vi snakker om tollen og slikt, familien min skulle til England denne sommeren, og søsteren min hadde jo selvfølgelig med seg tegnesettet sitt, og hun hadde greid å putte det i håndbagasjen sin.
Der hadde hun passer og korrekturlakk, passeren er jo skarp, og lakken er en væske.
Vet lite om det, men korrekturlakken kunne jo for hva andre vet ha vært et slags flytende eksplosiv?
Og en passer, sier seg vel selv hva den kan gjøre...
Vis hele sitatet...
ja sant det, tror nesten at du må være pakkistaner for at du blir tatt i tollen.
Men det er jo greit for oss som ikke er det (no offense til de som er det)
Fant en side der de solgte "paper weights" (hva faen er det?) som var formet som knokejern.
Da var de visst lovelig, så jeg dro opp visa kortet å bestilte 10 stykker.k
Har sendt deg PM. Det med paperweights er bare bullcrap for at det skal gå gjennom tollen og lignende. Det kan oversettes direkte til papirvekt og er bare noe du legger oppå papirer på pulten din for at de ikke skal blåse vekk eller noe.
Brevvekt heter det på norsk - og det stemmer at dette smutthullet ikke fungerer i Norge.
Brevvekt ja, takker xpato.. xatop.. *copy-paste* xtapolapocetl
Det kan jo gå, hold oss oppdatert i alle fall!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hørt noe mer? Du kan i det minste svare på PM'en min?
Sitat av Coldfire
Er det virkelig noen som føler for å legge ulovelige gjenstander i håndbagasjen? (Tenker da hvis man kjøper i syden)..
Vurderer selv å kjøpe i syden - noen erfaring med det? Hvis jeg legger det i en boks eller noe i bagasjen min som jeg leverer inn - noen som leter der? Sjanse for å bli tatt?
Vis hele sitatet...
En kamerat av meg klarte fint å få med seg slike kastestjerner, springkniver og kinaputter
fra Polen i fjor.

De fleste voldsprodukter er det forbudt å innføre. Dette gjelder blant annet:
håndgranater
bomber
springkniver
batangakniver
stillettkniver
elektrosjokkvåpen
slåsshansker
blåserør
spretterter

Kilde: http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO

Regner med at knokejern går med i denne listen.
Det er alltid en risiko for å bli tatt, men jeg ser på sannsynligheten for at de finner en liten metalldings i en (stor?) bag som veldig liten.
Sitat av LLCR
*********************************************

Ja, DET skal du faen meg få til å tro! Bastards....

Men den holder ikke i retten ..... this I know !
Vis hele sitatet...
Jepp, i dag ble jeg stoppa av samme purken som alltid stopper meg. Jeg hadde et sitteunderlag i sekken(hadde ikke noe ulovelig på meg uansett, så de fikk sjekke sekken), og han sa sånn "JA denne har du vel brukt når du har sittet ute under en bro og røyka hasj" og masse teorier om at jeg hadde rømt hjemmenifra, hva faen..

Er det rart det er politivold?
Sitat av SameGeriljaen
De fleste voldsprodukter er det forbudt å innføre. Dette gjelder blant annet:
håndgranater
bomber
springkniver
batangakniver
stillettkniver
elektrosjokkvåpen
slåsshansker
blåserør
spretterter

Kilde: http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO

Regner med at knokejern går med i denne listen.
Vis hele sitatet...
Slåsshanske og knokejern er det samme. Slåsshanske er det offisielle ordet.
Sitat av SameGeriljaen
De fleste voldsprodukter er det forbudt å innføre. Dette gjelder blant annet:
håndgranater
bomber
springkniver
batangakniver
stillettkniver
elektrosjokkvåpen
slåsshansker
blåserør
spretterter
Vis hele sitatet...
Hvorfor kommer eksplosiver plutselig inn i listen?
Selvfølgelig er ikke det lov.
Jeg har bestillt men ikke fått enda. skal holde dere oppdatert
Flotte greier, takk for svar på PM..

[color=yellow] Om det er andre som har interesse av å omsette ting som faller inn under undergrunn-kategorien er det bare å sende meg en PM. [/color]
Sitat av xtapolapocetl
Slåsshanske og knokejern er det samme. Slåsshanske er det offisielle ordet.
Vis hele sitatet...
Det er vel det ikke.. Slåsshanske er en hanske med metall i knokene.. men ett knokehjern er.. ja dere veit hva det er!!
Sitat av Oyvind89
Det er vel det ikke.. Slåsshanske er en hanske med metall i knokene.. men ett knokehjern er.. ja dere veit hva det er!!
Vis hele sitatet...
DU har totalt feil. Og for å motbevise den lille tvilen jeg hadde, så fant jeg fram ordboka:

http://aycu19.webshots.com/image/35938/2004596887722506912_rs.jpg
Sitat av Oyvind89
Det er vel det ikke.. Slåsshanske er en hanske med metall i knokene.. men ett knokehjern er.. ja dere veit hva det er!!
Vis hele sitatet...
Grimdoc (og jeg) har nok rett her. Et knokejern er en slåsshanske. Et lite dekkende ord egentlig, og det forstår seg at noen tolker ordet som noe annet, men sånn er det nå en gang.
Prøvde å bestille fra http://brassknucklescompany.com, men etter å ha trekt kortet mitt og sendt meg ordrebekreftelse så ble det ikke mer. Etter å ha purret på pakkestatusen tre-fire ganger og nå bedt om pengene tilbake uten å ha fått svar en eneste gang kan jeg i alle fall si følgende; skal du bestille knuckles, så hold deg unna den sida der. Fucking søppel.
Ser du er pålogga, hørt noe mer eller fått sporingsnr.?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei Dracz! jeg er i Praha nå:P
hvor du kjøpte brass knuckles n og det hen?? husker du sånn ca hvor det var?
Sist endret av Knopfler; 19. februar 2008 kl. 23:28.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet om det er mulig å kjøpe et par med sånne i Kroatia? (Litt nord-vest)
Skal dit i sommerferien og tenkte jeg hadde lyst til å prøve å finne et par.
Er det stor sannsynlighet for at de stopper oss i tollen hvis vi kjører bil dit?
Ifølge mine kilder er det vanlig at slåsshansker selges på torgmarkeder i Østeuropa. Vet ingenting om Kroatia spesielt, men jeg vil tro at sjansen er der såfremt du oppsøker slike steder. En slåsshanske burde ikke være noe problem å smugle i bil, det er bare å gjemme den godt og sørge for å ikke ha illegale rusmidler i bilen (slik at eventuelle hunder ikke markerer).
Sist endret av xtapolapocetl; 2. mai 2009 kl. 15:13.
www.seuritywizard.com

alt gikk gjennom^^

http://www.security-wizard.net
Sist endret av Jazzin; 3. mai 2009 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Har tenkt å kjøpe Belt Buckles fra ( http://www.security-wizard.net/beltbuckles1.html ) men er litt usikkert om jeg blir stoppet for det... ?
Har du gidda og lest igjennom tråden & hva andre har sagt før du poster, så har du allerede hatt svaret

Virker som det er ganske random ossen pakker som blir stoppet/ikke, ingen her som sitter på no fasit svar på hvor stor sjangsen er for at du blir tatt..
Dog, det ser ut til at sida du linket til er en av de som folk har bedre erfaringer med, når det gjelder og få igjennom toll osv
Haha. jah. skummleste bare fort igjennom men takk !
Jeg kjøpte dette i utlandet, og fikk det faktisk med meg inn på flyet som håndbagasje, jeg hadde også med meg 2 kastestjerner. dette husket ikke jeg å ha lagt som håndbagasje før jeg var i norge å åpnet sekken min :P kan si jeg fikk et sjokk ja, tror ikke det skal være et stort problem akkurat å få med seg gjennom vanlig bagasje heller :P
men er ikke noe spessielt behagelige å slå med, foretrekker nok balltre, mitt ble degradert til ølåpner xD
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av axycorn Vis innlegg
men er ikke noe spessielt behagelige å slå med, foretrekker nok balltre, mitt ble degradert til ølåpner xD
Vis hele sitatet...
Dette kan ha noe med at du holder slåsshansken feil. En tradisjonell amerikansk slåsshanske skal holdes slik at treffpunktene peker ut ifra de midterste fingerleddene, ikke mellom disse og knokene slik det er naturlig å tenke seg at det skal gjøres. Neven skal følgelig ikke knyttes helt som i et knyttneveslag. Thailandske slåsshansker har mer ovale fingerhull, og kan av mange brukes på den intuitive måten uten den samme faren for brukne fingre. Denne måten å slå på er dog mer egnet til å flerre opp hud enn å påføre kraniebrudd. Sistnevnte bør være målet ditt om du noen gang bestemmer deg for å bruke en. Skal du ha et effektivt våpen som ikke innebærer dødsrisiko for motstanderen, bør du skaffe deg en forsvarsspray.
▼ ... over et år senere ... ▼
På ein sommar festival vi har her i byen fekk eg kjøpe brass nuckles. Den var på eit belte men den er like robust som eit normalt knokjern!
Sitat av Hedges Vis innlegg
Prøvde å bestille fra http://brassknucklescompany.com, men etter å ha trekt kortet mitt og sendt meg ordrebekreftelse så ble det ikke mer. Etter å ha purret på pakkestatusen tre-fire ganger og nå bedt om pengene tilbake uten å ha fått svar en eneste gang kan jeg i alle fall si følgende; skal du bestille knuckles, så hold deg unna den sida der. Fucking søppel.
Vis hele sitatet...
mest shady sida jeg har sett på lenge
Sånne hansker som har noen metallpolstringer inni seg, er de ulovlige?


Sikker masse skrivefeil, men er utrolig trøt og på iPhone.
Jeg må bare spørre: Kjøper dere disse for å vise dem frem eller faktisk bruke dem? Synes det er skummelt at gutter på deres alder kanskje går rundt med disse knokejernene på innerlomma, med hensikt i å la seg bli provosert på byen f.eks? Det er jo et utrolig feigt hjelpemiddel å bruke i slosskamp. Det er så ufattelig trist å lese om all den blinde volden som foregår nå, unge menn og kvinner som dør av uprovosert vold, og/eller bare får kraftig rundjuling av ingen som helst årsak. Hva er det som gjør vold så utrolig spennende egentlig? Hensynsløst og 100% unødvendig. Håper virkelig dere bare kjøper for å bruke som pynt på gutterommet Jeg både kjenner og har kjennskap til multihandikappede og og andre med store deler av seg ødelagt pga unødig voldsbruk.
sertifisert idiot
Hvis dere leser på denne siden:
http://www.security-wizard.net/brknorbebu.html
så står det at du kan be dem om å sette inn en liten "pin" i knokejernet, hvis du gjør det, er det ikke ett våpen lenger, men ett klesplagg
så det er bare å bestille
bra at det gikk igjennom Jazzin

EDIT:
Ifølge siden dems så leveres vist alle med sånn "pin", gjorde dine det Jazzin?
Sist endret av cyberlink93; 11. juli 2012 kl. 09:57.
http://hnshop.co.uk/ jeg mener de skulle ha slike jernknoker. men er ikke sikker om de fortsatt har det.
gidder ikke å kikke er på mobilen
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Jeg må bare spørre: Kjøper dere disse for å vise dem frem eller faktisk bruke dem? Synes det er skummelt at gutter på deres alder kanskje går rundt med disse knokejernene på innerlomma, med hensikt i å la seg bli provosert på byen f.eks? Det er jo et utrolig feigt hjelpemiddel å bruke i slosskamp. Det er så ufattelig trist å lese om all den blinde volden som foregår nå, unge menn og kvinner som dør av uprovosert vold, og/eller bare får kraftig rundjuling av ingen som helst årsak. Hva er det som gjør vold så utrolig spennende egentlig? Hensynsløst og 100% unødvendig. Håper virkelig dere bare kjøper for å bruke som pynt på gutterommet Jeg både kjenner og har kjennskap til multihandikappede og og andre med store deler av seg ødelagt pga unødig voldsbruk.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde de egentlig bare som ett hjelpemiddel hvis jeg skulle bli angrepet av folk som uttøvde blind vold.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil gjerne kjøpe knokejern og tåregass å Batong hvis noen har å selge:-)
Sitat av Echodius Vis innlegg
Jeg hadde de egentlig bare som ett hjelpemiddel hvis jeg skulle bli angrepet av folk som uttøvde blind vold.
Vis hele sitatet...
Hva ville du vurdert som mest plausibelt:
1. En slosslysten fyr angriper deg uoppfordret, blind vold. Du kommer deg unna til fots og unngår å bli banket opp.
2. En slosslysten fyr angriper deg uoppfordret. Du har aldri prøvd et knokejern før, du har spart det til denne ene gangen, og skal forsvare deg. Det viser seg at din manglende erfaring i kampsituasjoner og bruk av våpen ikke spiller noen rolle, og du vinner kampen.

Med littegrann logikk ser jeg fort hvilken unnvikelsessituasjon som er mest sannsynlig å få meg i trygghet, og kjøp av knokejern er forbanna unødvendig, og bidrar til en mer utrygg tilværelse på byen/bygda. Faen ta dere...
Ikke bare det, men om du bruker et ulovlig våpen (selv i nødverge), så vil du bli siktet for brudd på våpenlov/evt lov om våpenet.
Bruk knokene deres for faen. Skal dere virkelig bruke jern så uskadeliggjør fyren med et enkelt slag i kravebenet f.eks. Man kliner ikke til folk i trynet med knokejern.