Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1895 837561
Thanks. Er på jakt nå se så måtte få det bekrefta. Trodde ikke helt på det
Hei, er ganske ny når det kommer til fleinsopp-plukking. Og har lest mye om hvor jeg skal lete osv, alt uten hell. Jeg forstår veldig godt at det ikke er bare bare å finne, men har noen spørsmål.
Hva er det jeg skal se etter på f.eks google maps som kan minne om et bra sted for fleinsopp?
Er det hvilken som helst type beitemark, eller mer spesifikt?
Hvilket vær er best å lete i?
Har vært ute noen kvelder nå etter mye regn uten hell, og ønsker så svært gjerne å finne fleinsopp, men vet ikke hvor jeg skal gå videre. Noen tips til en nybegynner som kan gjøre letingen mer konkret og på rett vei?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Hansegil88 Vis innlegg
Hei, er ganske ny når det kommer til fleinsopp-plukking. Og har lest mye om hvor jeg skal lete osv, alt uten hell. Jeg forstår veldig godt at det ikke er bare bare å finne, men har noen spørsmål.
Hva er det jeg skal se etter på f.eks google maps som kan minne om et bra sted for fleinsopp?
Er det hvilken som helst type beitemark, eller mer spesifikt?
Hvilket vær er best å lete i?
Har vært ute noen kvelder nå etter mye regn uten hell, og ønsker så svært gjerne å finne fleinsopp, men vet ikke hvor jeg skal gå videre. Noen tips til en nybegynner som kan gjøre letingen mer konkret og på rett vei?
Vis hele sitatet...
Dette er alle spørsmål jeg prøver å besvare i første post. Er informasjonen der mangelfull, på hvilken måte kan jeg forbedre det som står der?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette er alle spørsmål jeg prøver å besvare i første post. Er informasjonen der mangelfull, på hvilken måte kan jeg forbedre det som står der?
Vis hele sitatet...
Ville du anbefalt meg å lete på jordet til bondegårder? Eller se etter åpne marker i skog/setre osv?
EDIT: f.eks på jorder der gresset er blitt klipt og lagt i høyballer, er dette optimale jorder å lete på også? Eller bør det helst være der dyr går daglig, innenfor inngjeringer?
Sist endret av Hansegil88; 21. september 2019 kl. 19:18. Grunn: Lagt til mer informasjon
Hvor viktig er egentlig regn for at fleinsoppen skal vokse? Har vi noe mål på hvilken nedbørsmengde som er optimal? Finner ikke noe klart svar på det annet enn anekdotiske fortellinger. Der jeg holder til f.eks har det vært tørke i ca. 1,5 uker uten regn. Når jeg går tilbake til de områdene jeg tidligere har funnet flein, så er det så og si ingen sopp der. Så jeg antar at hvertfall litt regn må til. Men om det f.eks blir lette byger en dag, er det da nok for å finne masse flein dagen etter? Har enda ikke kommet over store mengder flein (første sesong). Men jeg har funnet 4-5 stk pr dag tidlig i september i dagene etter regnvær. Litt frustrerende egt da jeg gjerne ønsker å finne en del. Virker også som at sesongen her jeg bor (Buskerud en plass) er senere enn andre steder, da det har vært tørt og veldig varmt hele sommeren. Kun den siste uken har vi hatt temperaturer mellom 5-15 (natt/dag). Til uken er det meldt regn, vil jeg da i teorien kunne finne gode mengder?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Hansegil88 Vis innlegg
Ville du anbefalt meg å lete på jordet til bondegårder? Eller se etter åpne marker i skog/setre osv?
EDIT: f.eks på jorder der gresset er blitt klipt og lagt i høyballer, er dette optimale jorder å lete på også? Eller bør det helst være der dyr går daglig, innenfor inngjeringer?
Vis hele sitatet...
Jeg personlig har hatt bedre erfaring med kunstige områder: Gressplener rundt og i borettslag, rundt skoler, kirkekårder og den slags. Det er bare en eneste gang jeg gitt ut på et område som ble beitet av kyr og da fant jeg ikke noe som helst: Andre her derimot sverger til beitemarker for å finne flein.

Med andre ord så har husdyr lite med om det er flein eller ikke: Det må vokse gress der, og det er det eneste konkrete jeg kan si om funnsted.

Sitat av andaab44 Vis innlegg
Hvor viktig er egentlig regn for at fleinsoppen skal vokse? Har vi noe mål på hvilken nedbørsmengde som er optimal? Finner ikke noe klart svar på det annet enn anekdotiske fortellinger. Der jeg holder til f.eks har det vært tørke i ca. 1,5 uker uten regn. Når jeg går tilbake til de områdene jeg tidligere har funnet flein, så er det så og si ingen sopp der. Så jeg antar at hvertfall litt regn må til. Men om det f.eks blir lette byger en dag, er det da nok for å finne masse flein dagen etter? Har enda ikke kommet over store mengder flein (første sesong). Men jeg har funnet 4-5 stk pr dag tidlig i september i dagene etter regnvær. Litt frustrerende egt da jeg gjerne ønsker å finne en del. Virker også som at sesongen her jeg bor (Buskerud en plass) er senere enn andre steder, da det har vært tørt og veldig varmt hele sommeren. Kun den siste uken har vi hatt temperaturer mellom 5-15 (natt/dag). Til uken er det meldt regn, vil jeg da i teorien kunne finne gode mengder?
Vis hele sitatet...
Du henger deg opp i detaljer, jeg har funnet nye sopp i solfylte uker og slitt med å finne de når det regner. Det er for meg ingenting angående været som stopper meg fra å lete etter sopp, du må bare ut å lete uansett.
Sist endret av Dodecha; 21. september 2019 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg


Du henger deg opp i detaljer, jeg har funnet nye sopp i solfylte uker og slitt med å finne de når det regner. Det er for meg ingenting angående været som stopper meg fra å lete etter sopp, du må bare ut å lete uansett.
Vis hele sitatet...
Aha, takk for svar. Er nok bare jeg som er utålmodig. Så om det er 15-20+ i 10 dager så kan det fortsatt finnes sopp? På samme sted jeg har funnet flein fant jeg for 2 dager siden (8 dager med sol) kun inntørkede sopp som ikke var flein. Ser de fleste melder at regn er viktig for soppen, men det er ikke noe å tenke på likevel?
Jeg har aldri vært så opptatt av gress som jeg er nå hehe Hadde en tur hvor jeg fant 100, men etter det bare 1-10 pr. tur. Egentlig så har jeg vel nok til hva jeg trenger.. men har blitt besatt av å finne mer!

Skjønner at mange sliter med finne sopp og blir demotiverte. Anbefaler alle å lese gjennom HELE denne tråden og spesielt første posten (kanskje 2-3 ganger).

Jeg plukker mye matsopp også og anbefaler alle å forsøke å finne roen når dere er ute å leter. Man må liksom ta på «soppbrillene», komme i sonen osv. At soppen finner deg tror jeg litt på. Og tror også at det er grunnen til at jeg ikke finner så mye mer akkurat nå. 6g. tørket er mer enn hva jeg trenger
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Var på første tur ut igår/idag og lette på de 4 stedene jeg vet om og har gitt bra resultat de siste årene, men helt tomt så og si. Fant vel tilsammen 15 stk fordelt på de 4 stedene.

Noen som opplever det samme på østland området? :S
Kanskje sesongen ikke har truffet helt enda?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Sopp er ferskvare, hadde du plukket epler som hadde tørket inn i solsteken?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg kunne trippe balle på dem? Ja, helt klart.
Hei, et lite svar fra meg.
Jeg hadde lest, skjekket og gjort alt som skulle til for å finne sopp, uten hell.
Plutselig fant soppen meg,ganske utrolig.
De er små og søte, ikke til å forveksle med de soppene som vokser i samme miljø.
Heldigvis er det ingen dødelige sopper som kan forveksles med flein, M E N ikke spis sopp du ikke kjenner.
Klem fra Betty
Noen veteraner som kan si litt om mengden tørket spissfleinsopp (i gram) som vil gi en god tripp.
Har lest at viltvoksende sopp er mer poetene enn cubafleinsopp som en får kjøpt. Går du på www.rusopplysningen.no under flein finner du en tabell som viser dosering og under denne står det at en skal beregne halv dose med viltvoksende flein? Stemmer dette?

Setter pris på alle svar!
Sitat av Hallingdall Vis innlegg
Noen veteraner som kan si litt om mengden tørket spissfleinsopp (i gram) som vil gi en god tripp.
Har lest at viltvoksende sopp er mer poetene enn cubafleinsopp som en får kjøpt. Går du på www.rusopplysningen.no under flein finner du en tabell som viser dosering og under denne står det at en skal beregne halv dose med viltvoksende flein? Stemmer dette?

Setter pris på alle svar!
Vis hele sitatet...
Tja, spiss fleinsopp er i gjennomsnittet mer potent enn cubensis, men variasjon i potens fra sopp til sopp er ganske stor.
2,5-3,5 gram tørket flein pleier å deliver
Hvis du ikke har prøvd før ville jeg startet med 1 gram tørket og heller økt etterhvert. Første turen min startet jeg på 1 gram og økte til 3 før jeg fikk en grei tur. Den andre personen trippet skikkelig den kvelden på bare 1 gram tørket, så alle er forskjellige. Jeg har nok høyere tolleranse generelt når det gjelder flere drugs fordi jeg bruker Cipralex. Men anbefaler alltid alle om å starte smått og bli kjent med den psykedeliske verden før man tar mer heavy turer. Det er mye og bli kjent og trygg på. Første gang jeg bæda på psykedelisk var 2-cb i kombinasjon med hasj, hadde aldri hallusinert før og det ble veldig skummelt. I dag hadde jeg fint taklet den turen.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Tja, spiss fleinsopp er i gjennomsnittet mer potent enn cubensis, men variasjon i potens fra sopp til sopp er ganske stor.
2,5-3,5 gram tørket flein pleier å deliver
Vis hele sitatet...
2,5-3,5 spiss flein er altfor mye for en nybegynner. Jeg er nokså sensitiv for psykedelica og gikk rett i en lvl 4/5 trip på 2g spiss flein og ble alt for overhvelmene for meg.

Ja, spiss flein er ca dobbelt så potent som cubaflein i snitt. Start mellom 0,5-1g
Sitat av Mekaniker Vis innlegg
2,5-3,5 spiss flein er altfor mye for en nybegynner. Jeg er nokså sensitiv for psykedelica og gikk rett i en lvl 4/5 trip på 2g spiss flein og ble alt for overhvelmene for meg.

Ja, spiss flein er ca dobbelt så potent som cubaflein i snitt. Start mellom 0,5-1g
Vis hele sitatet...
Beklager, antok at vedkommende var erfaren med sopp ellers og lurte på fleindosering for en god (fullverdig) tur. Men ja, 1-1,5 g for nybegynner vil fungere.
Hei, kom tilbake idag etter min første suksess i fleinplukk. Fant ca. 50 sopp, som nå ligger til tørk. Lurer på hvor mange dager foreslår dere som er erfarne at jeg venter før jeg eventuelt drar tilbake til samme sted for mer?
Sitat av Hansegil88 Vis innlegg
Hei, kom tilbake idag etter min første suksess i fleinplukk. Fant ca. 50 sopp, som nå ligger til tørk. Lurer på hvor mange dager foreslår dere som er erfarne at jeg venter før jeg eventuelt drar tilbake til samme sted for mer?
Vis hele sitatet...
3-7 dager ca. 3 om du lot de små få stå, 7 om du røska med deg alt.
Finner ingen gode kilder til dosering oppgitt i gram tørket! Noen som vet?

Det er min tredje gang, jeg er jente på 1.69, 62 kg. Aner ikke om det har noe å si engang, har bare fått det servert før, men nå har jeg eget.
Finner ingen gode kilder til dosering oppgitt i gram tørket! Noen som vet?

Det er min tredje gang, jeg er jente på 1.69, 62 kg. Aner ikke om det har noe å si engang, har bare fått det servert før, men nå har jeg eget.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Schrodingers Vis innlegg
Finner ingen gode kilder til dosering oppgitt i gram tørket! Noen som vet?

Det er min tredje gang, jeg er jente på 1.69, 62 kg. Aner ikke om det har noe å si engang, har bare fått det servert før, men nå har jeg eget.
Vis hele sitatet...
Jeg oppgir dosering i gram tørket sopp og forventet tripp nivå på første siden av denne tråden:
Minimum mengde for effekt - 0.25 g
Liten dose - 0.25-1 g
Vanlig dose - 1 - 2.5 g
Sterk dose - 2.5-5 g
Massiv dose - 5+ g
Sist endret av Dodecha; 24. september 2019 kl. 17:04.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg oppgir dosering i gram tørket sopp og forventet tripp nivå på første siden av denne tråden:
Minimum mengde for effekt - 0.25 g
Liten dose - 0.25-1 g
Vanlig dose - 1 - 2.5 g
Sterk dose - 2.5-5 g
Massiv dose - 5+ g
Vis hele sitatet...
Ahh, sorry, glemte å si at dette gjelder spiss fleinsopp
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Schrodingers Vis innlegg
Ahh, sorry, glemte å si at dette gjelder spiss fleinsopp
Vis hele sitatet...
Og hvor får du ideen fra at denne doseringen ikke gjelder spiss fleinsopp?
www.rusopplysningen.no/psilocybin

Fordi du har copy pastet tabellen til Rusopplysningen, og den tabellen gjelder for cubensis, og ikke spiss fleinsopp. For spiss fleinsopp anbefaler de å halvere denne doseringen. Så din doseringsanbefaling viser med andre ord dobbel dosering i forhold til Rusopplysningen.

Det kan godt hende det du sier stemmer, jeg ønsker jo tross alt å høre på noen med erfaring snarere enn Rusopplysningen, det virket bare litt for tilfeldig at dere skulle ha nøyaktig like doseringer på to ulike sopper.
Sist endret av Schrodingers; 24. september 2019 kl. 19:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Schrodingers Vis innlegg
www.rusopplysningen.no/psilocybin

Fordi du har copy pastet tabellen til Rusopplysningen, og den tabellen gjelder for cubensis, og ikke spiss fleinsopp. For spiss fleinsopp anbefaler de å halvere denne doseringen. Så din doseringsanbefaling viser med andre ord dobbel dosering i forhold til Rusopplysningen.

Det kan godt hende det du sier stemmer, jeg ønsker jo tross alt å høre på noen med erfaring snarere enn Rusopplysningen, det virket bare litt for tilfeldig at dere skulle ha nøyaktig like doseringer på to ulike sopper.
Vis hele sitatet...

Det der var litt morsomt faktisk, for tallene mine er basert på shroomery.org sin doseringskalkulator såvidt jeg kan huske og jeg skrev første og andreinnlegget i denne tråden tilbake i 2013.

Rusopplysningen.no ble registrert i 2017, så jeg må nok påstå at det er andre veien rundt, de har copy pasta tallene herfra.

Edit: Jeg ser nå at rusopplysningen påstår de hentet tallene sine fra erowid.org, så da kan vi konkludere med at jeg hentet de derfra selv
Sist endret av Dodecha; 24. september 2019 kl. 19:59.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det der var litt morsomt faktisk, for tallene mine er basert på shroomery.org sin doseringskalkulator såvidt jeg kan huske og jeg skrev første og andreinnlegget i denne tråden tilbake i 2013.

Rusopplysningen.no ble registrert i 2017, så jeg må nok påstå at det er andre veien rundt, de har copy pasta tallene herfra.
Vis hele sitatet...
Står på siden til rusopplysningen at de har hentet tallene fra erowid

Og jeg vil si de tallene passer fint til begge, de cubensis strainsene jeg har dyrket har vært like potent som flein.
Sist endret av Kloakk; 24. september 2019 kl. 19:54.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator

Her har du link til sopp dose kalkulator som tar hensyn til hva slags sopp du skal innta. Om det gjelder flein er det altså Psilocybe semilanceata som skal velges.

Ville sett bort ifra kloakks anbefaling om at cubensis og flein er lik i styrke. Han er enten ekstremt god til å dyrke eller har tilgang på svært svake flein
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator

Her har du link til sopp dose kalkulator som tar hensyn til hva slags sopp du skal innta. Om det gjelder flein er det altså Psilocybe semilanceata som skal velges.

Ville sett bort ifra kloakks anbefaling om at cubensis og flein er lik i styrke. Han er enten ekstremt god til å dyrke eller har tilgang på svært svake flein
Vis hele sitatet...


Som du ser er så er psilocybine innholdet høyere i flein, men psilocin innholdet høyere i cubensis. Ta det som du vil, og jeg regner med at mye av grunnen til min påstand er at cubensis har blitt kultivert lenge og dermed har de mest potente strainsene av cubensis blitt ivaretatt over lang tid,mens flein ikke har det.

Har konsumert mitt trailerlass med forskjellige sopp og står stødig bak min påstand
Sist endret av Kloakk; 24. september 2019 kl. 21:54.
Sitat av Kloakk Vis innlegg


Som du ser er så er psilocybine innholdet høyere i flein, men psilocin innholdet høyere i cubensis. Ta det som du vil, og jeg regner med at mye av grunnen til min påstand er at cubensis har blitt kultivert lenge og dermed har de mest potente strainsene av cubensis blitt ivaretatt over lang tid,mens flein ikke har det.

Har konsumert mitt trailerlass med forskjellige sopp og står stødig bak min påstand
Vis hele sitatet...
Prøv kalkulatoren for en level 3 trip f.eks. Og du vil se kalkulatoren beregner ca 1.5 g flein men over 2.5g cubensis for å nå en level 3 trip.

Psulocybin er et mye mer stabilt molekyl enn psilocin.

Din påstand om at effekten er prikk lik er ekstraordinær. Det er godt mulig det stemmer etter din erfaring med hjemmedyrka sopp (som du kanskje er utrolig god på, eller kanskje fleinen er ekstra svak der du plukker ) men det er en påstand som langt de fleste IKKE vil kjenne seg igjen i, inkl. Kalkulatoren fra shroomery.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg tok meg bryet og oppdaterte doseringene på den første siden til å stemme bedre med flein og nivåene jeg beskriver under.
Hva slags jordsmonn liker fleinsoppen bortsett fra at den liker basisk og næringsrik jord?

I tillegg til næringsrik og basisk jord, hva slags jordsmonn liker fleinsoppen?
Sist endret av Romerike270; 25. september 2019 kl. 18:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Romerike270 Vis innlegg
Hva slags jordsmonn liker fleinsoppen bortsett fra at den liker basisk og næringsrik jord?

I tillegg til næringsrik og basisk jord, hva slags jordsmonn liker fleinsoppen?
Vis hele sitatet...
Basisk jord? I følge wikien så er det syrlig jord med mye næring:
Psilocybe semilanceata fruits solitarily or in groups on rich and acidic soil, typically in grasslands,such as meadows, pastures, or lawns.

Hofmann A, Heim R, Tscherter H (1963)
Vis hele sitatet...
Det er første sesongen min, og bortsett fra den karakteristiske klokkehatten med tuppen på, er et av de tegnene jeg går etter den karakteristiske stengelen. Har noen av dere registrert forvekslingsarter med samme type lys krokete stengel?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av neonero Vis innlegg
Det er første sesongen min, og bortsett fra den karakteristiske klokkehatten med tuppen på, er et av de tegnene jeg går etter den karakteristiske stengelen. Har noen av dere registrert forvekslingsarter med samme type lys krokete stengel?
Vis hele sitatet...
Identifisering burde gjøres ved flere tegn, problemet er at det er stor variasjon på hva folk legger i "ligner på", noe vi ser i identifiseringstråden vår.

Så mitt beste tips er å se mye på bilder, følg med i identifiseringstråden og les hva folk sier om soppene de tviler på, spør spørsmål her. Og legg ut bilder av soppen din så får vi bekrefte de før du evt spiser de.
Hei folkens!

Jeg har nylig blitt klar over at frekvent bruk av 5-HT2B agonister kan forårsake fibrose i hjerteklaffene som videre kan føre til hjertefeil.
https://www.rusopplysningen.no/psilocybin#risiko
https://en.wikipedia.org/wiki/Cardiac_fibrosis

Ifølge kildene har det ikke blitt utført studier rettet mot akkurat psilocin og annet klassisk psykedelika, men andre agonister av disse serotoninreseptorer er bekreftet som årsak til fibrose.

Hva tenker dere om det? Er det slik at 5-HT2B reseptorer i hjertet ikke blir direkte påvirket av psilocin?
Det var is på bilrutene på morgenen her, og tegn til frost i gresset. Betyr det at sesongen er over og ut her?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Nei, det kan vokse flein selv etter snø har fallt
Må tenke litt åpent: Ett problem jeg ofte får når jeg leiter er at jeg bruker tid på å se over gresset jeg allerede har sett grundig over eller plukket fra. Kom på tanken at jeg kunne plassere noe for å signalisere at jeg har sjekket visse spotter. Tenkte kanskje å plassere flagg der jeg har sett. Noen erfarne som har noen triks de vil dele?

... Når jeg tenker meg om, kanskje jeg skal prøve å anskaffe grillspyd med god lengde og spraye dem røde. Når jeg finner sopp skal jeg plassere dem i "sopptuen". Der jeg ikke finner sopp skal jeg plassere grillspyd med annen farge.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Solaced: Jeg bruker stikkprøvemetoden; forsøker alle de ulike mikrofaunaene (ulike gresstyper) innenfor en spot. Etter omtrent ti forsøk gir jeg opp og går videre. Finner jeg én flein ser jeg nøyere etter.

I så måte hadde det vært interessant om folk inkluderte landsdel i funnene sine, så man kan sammenligne sesonger og slippe bomturer. Kan rapportere om svak vekst helt sør i landet, men det har begynt. En plen som leverte rundt 50 sopp daglig i fjorårets toppsesong gir nå fra seg 1-10 flein daglig.
Bor på sørlandet og temperaturen dupper ikke under 11-12 grader på natta her. Er det for mildt for fleinen å vokse skikkelig? Har bare funnet småtteri så langt.
Sist endret av Dodecha; 28. september 2019 kl. 11:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal spise fleinsopp for første gang i løpet av de nærmeste dagene. Tidligere erfaring med LSD (1 kveld på tysk psy-festival, ca. lvl 2 dose). Jeg er snart 40 år og har er fint liv med kone, barn, jobb osv.

Jeg har lest meg opp på fleinsopp, men trenger tips/innspill på følgende:

Har ingen sitter og vil egentlig ikke ha en sitter.. Er dette veldig dumt? Jeg skal være på en hytte langt fra folk og det er meldt herlig vær Er på forhånd klar over at det er mulig å oppleve noe skremmende under turen, men føler at jeg vil ha en indre viten om at «this to shall pass».

Planlagt dose er 1,7g tørket og malt til pulver i kapsler. (Soppen er selvplukket og identifisert på freak). Det er ikke så ofte jeg har sjansen til å gjøre dette og jeg vil helst hoppe over en forsiktig dose. Allikevel er vel ikke nødvendigvis 1,7 g. tørket en uforsiktig dose heller slik jeg forstår.. argumenter for å gå litt opp eller ned i dose?

Har mulighet til å teste en lavere dose i kveld, men det er kanskje for tett opptil den planlagte turen som vil være om 2,5 dag senere?
Sitat av Zenzen Vis innlegg
Har ingen sitter og vil egentlig ikke ha en sitter.. Er dette veldig dumt? Jeg skal være på en hytte langt fra folk og det er meldt herlig vær Er på forhånd klar over at det er mulig å oppleve noe skremmende under turen, men føler at jeg vil ha en indre viten om at «this to shall pass».

Planlagt dose er 1,7g tørket og malt til pulver i kapsler. (Soppen er selvplukket og identifisert på freak). Det er ikke så ofte jeg har sjansen til å gjøre dette og jeg vil helst hoppe over en forsiktig dose. Allikevel er vel ikke nødvendigvis 1,7 g. tørket en uforsiktig dose heller slik jeg forstår.. argumenter for å gå litt opp eller ned i dose?

Har mulighet til å teste en lavere dose i kveld, men det er kanskje for tett opptil den planlagte turen som vil være om 2,5 dag senere?
Vis hele sitatet...
Jeg sier kjør på, så lenge du er trygg på deg selv😁
1.7g kan være nok for en solid tur. Du nevner at det er meldt bra vær, så jeg vil anbefale deg å gjøre dette utendørs. F.eks. ved å legge ut et teppe og evnt. puter du kan ligge på.
Dette gjorde jeg sist og jeg må si at det å ture utendørs er noe helt for seg selv. Personlig kommer jeg aldri til å ta flein innendørs igjen. Sørg for å ha et headspace som er klar for dagen, gjerne også en god uke/noen dager med kvalitet i forveien.
God tur!❤️
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Kristonio Vis innlegg
Bor på sørlandet og temperaturen dupper ikke under 11-12 grader på natta her. Er det for mildt for fleinen å vokse skikkelig? Har bare funnet småtteri så langt.
Vis hele sitatet...
Den frostnatt-myten sitter hardt enda altså?
Vi får ta det en gang til da: Soppen vokser på høsten, den kan vokse ganske tidlig på sensommeren og er ikke avhengig av kalde temperaturer for å vokse.
Du må bare fortsette å lete.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Den frostnatt-myten sitter hardt enda altså?
Vi får ta det en gang til da: Soppen vokser på høsten, den kan vokse ganske tidlig på sensommeren og er ikke avhengig av kalde temperaturer for å vokse.
Du må bare fortsette å lete.
Vis hele sitatet...
Vet om det med frostnatta, men tenkte kanskje soppen trivdes best ved temperaturer på 5-10 grader ca, fremfor så mildt som det er nå om natta. Men som du sier, så er det vel bare å fortsette å lete.
Min erfaring er at når temperaturen såvidt dupper ned til 8 grader så finner jeg flere flein. Selvfølgelig mange faktorer som spiller inn som f. eks på luftfuktigheten og temperaturen over flere dager.

Tenker på starte å skrive en sopp-dagbok og prøvd å lage en graf av det for å illustrere enklere når forholdene for å finne flein er best.
Var litt nysgjerrig på hva folk plukker i løpet av en sesong? Hvis det er noen som pleier å veie opp alt de har plukket i løpet av høsten selvfølgelig. Dette er min første sesong og jeg anslår at jeg har rundt 100 gram tørket flein. Vil tro det er en god førstesesong da det kan lagres lenge. Artig å høre hvor ivrig andre er eller hvor mye som plukkes.
Sitat av Juventino1897 Vis innlegg
Var litt nysgjerrig på hva folk plukker i løpet av en sesong? Hvis det er noen som pleier å veie opp alt de har plukket i løpet av høsten selvfølgelig. Dette er min første sesong og jeg anslår at jeg har rundt 100 gram tørket flein. Vil tro det er en god førstesesong da det kan lagres lenge. Artig å høre hvor ivrig andre er eller hvor mye som plukkes.
Vis hele sitatet...
Har selv aldri plukket mer enn akkurat hva som var nødvendig for spesifikke TURER da jeg har lite behov for å sitte på masse shrooms. Men har en kompis som har sittet igjen med et par kilo tørket sopp ved endt sesong, vil tro det er ganske i toppet av hva man klarer.
Sitat av Juventino1897 Vis innlegg
Var litt nysgjerrig på hva folk plukker i løpet av en sesong? Hvis det er noen som pleier å veie opp alt de har plukket i løpet av høsten selvfølgelig. Dette er min første sesong og jeg anslår at jeg har rundt 100 gram tørket flein. Vil tro det er en god førstesesong da det kan lagres lenge. Artig å høre hvor ivrig andre er eller hvor mye som plukkes.
Vis hele sitatet...
Min første sesong også, men har ikke funnet noe mer enn til kun en tripp :P Har regnet ganske kraftig de siste dagene dog, så er spent på om jeg gjør det bedre de kommende dagene.
Sitat av Zenzen Vis innlegg
Skal spise fleinsopp for første gang i løpet av de nærmeste dagene. Tidligere erfaring med LSD (1 kveld på tysk psy-festival, ca. lvl 2 dose). Jeg er snart 40 år og har er fint liv med kone, barn, jobb osv.

Jeg har lest meg opp på fleinsopp, men trenger tips/innspill på følgende:

Har ingen sitter og vil egentlig ikke ha en sitter.. Er dette veldig dumt? Jeg skal være på en hytte langt fra folk og det er meldt herlig vær Er på forhånd klar over at det er mulig å oppleve noe skremmende under turen, men føler at jeg vil ha en indre viten om at «this to shall pass».

Planlagt dose er 1,7g tørket og malt til pulver i kapsler. (Soppen er selvplukket og identifisert på freak). Det er ikke så ofte jeg har sjansen til å gjøre dette og jeg vil helst hoppe over en forsiktig dose. Allikevel er vel ikke nødvendigvis 1,7 g. tørket en uforsiktig dose heller slik jeg forstår.. argumenter for å gå litt opp eller ned i dose?

Har mulighet til å teste en lavere dose i kveld, men det er kanskje for tett opptil den planlagte turen som vil være om 2,5 dag senere?
Vis hele sitatet...
Ta fleinen ute på dagen i flott vær. Ikke for sent. Etter 20-30 min vil d komme en kvalme, bare slapp helt av selv om du føler deg uggen, dette er en forbigående fase 5-15 min. Så kommer trippen.

Jeg vil anbefale å vende oppmerksomheten innover første time halvannen for å dykke inn i indre landskap hvor man også når dypest. - åpne deg for at soppen viser det det den ønsker å vise deg. . Stol på soppen, den vil ikke noe vondt og skulle du komme inn i mer vanskelige landskap så aksepter det og du vil se at ting skifter. Lag gjerne lyder og syng om ting blir vanskelig, evnt "snakke til soppen" (høres rart ut, men fungerer utmerket). Deretter kan du godt bevege deg og kjenne hvor god kroppskonteoll du har sammenlignet med vanlig samt føle tilhørighet til naturen.

1.7g er en moderat trip på flein. Det kan være heftig nok for en nybegynner, men du mister ikke helt fotfeste. Dessuten svinger flein i intensitet, fra å være ganske på tur til å føle seg nærmest helt edru. Da kan du trekke pusten.
God tur!
Hei.

Jeg er veldig klar for en psykedelisk opplevelse og lurer veldig på om flein eller lsd er det rette.

Jeg har tatt den mildeste varianten trøfler i Amsterdam uten problemer, men ser på den opplevelsen som en morsom opplevelse og ikke noe mer.

Jeg er mer ute etter å finne ut av ting jeg er usikker på med livet og etterhvert (ikke nødvendigvis første gang) oppleve "egodød".

Hva er deres meninger? Flein eller lsd? (Evt. DMT, men mistenker at det bør komme etterhvert som jeg blir mer erfaren i de andre dimensjonene.)


På forhånd takk!
Sist endret av MarcusAurelius; 29. september 2019 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.