Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3849
Jeg kjøpt en skjerm for en stund siden. Da jeg kjørte skjermen hjem, bråstoppet jeg og den fikk en liten smell.
Da jeg begynte å bruke den var alt "grønnish"
Jeg har prøvd alle innstillinger...

(Den er kjøpt brukt, og jeg får ikke byttet tilbake)

Noen som vet hva som er galt, eller vet hvordan det fikses?
Lcd eller crt?
Mjirt's Avatar
Trådstarter
crt
Åja.. Sorry, kan nok ikke hjelpe deg da
EDIT: Får lære meg å lese poster...
Sist endret av zpn*; 17. desember 2004 kl. 21:24.
Opprinnelig postet av Zpawn
du får sikkert ikke noen problemer med å returnere den, du kan vel bare si at den var slik da du kjøpte den?
Om du kjøpte den ny da.
Vis hele sitatet...
(Den er kjøpt brukt, og jeg får ikke byttet tilbake)
Vis hele sitatet...
Har du prøvd med en annen kabel?

Det kan jo hende at det er en produksjons feil.

Prøv å bruke garantien din.
Raz: han kjøpte den brukt, det er akkurat det som er poenget.
Herregud, les hele posten da.
Mjirt's Avatar
Trådstarter
Kabelen er på en måte "støpt" inn bak skjermen, er det da fortsatt mulig å bytte?

Og bytting/heve kjøp e.l. er ikke akuelt, på grunn av at jeg fikk den _veldig_ billig av en venn, som ikke trengte den mer. Gidder ikke kjøre den tilbake for et par hundre...
-takker for svar
Husker det var en som plagdes med at skjermen var blåaktig hele tiden.. var enten noe med kabelen inni eller at det er blitt en feil med billedrøret.. Tror du må få deg ny skjerm uansett.
Et kjapt spm: Er fargene de samme som de blir, hvis du snur en crt skjerm opp ned?
Jeg har akkurat det samme problemet med lcd skjermen min, og kabelen sitter fast bak
Skjermen ble helt rød og til slutt fikk den ikke signal i det hele tatt
lcd skjermer er det bare å skru opp bak å rense, så får du de helt fine igjen.
Opprinnelig postet av azn_negro
lcd skjermer er det bare å skru opp bak å rense, så får du de helt fine igjen.
Vis hele sitatet...
Les posten.. er snakk om CRT
Kjeft. Snakket til cheese.
Les posten du også, azn_negro henvender seg til Cheese, som hadde problemer med SIN lcdskjerm.
Har samme problemet med den skjermen jeg har nå, men virker bare som standardinstillingene på den er gærne... Holdt på i en 30min og stilte på skjerminstillingene, nå funker det

Om du har noen høytalere like ved skjermen, dra de litt unna, da det kan bli magnetiske forstyrrelser
Noen som har skjønt det, ser jeg.

Mow: Ja den gamle TV'n min ble fucka på den måten.
Skjeivt å snakke om andre sine prolemer i en topic å ikke til den det er snakk om. Regnet med at dette ble gjort, derfor min kommentar

Mjirt: Du må kjøpe ny skjerm, eller reparere, men jeg tror det blir for dyrt.
Herregud da. han nevnte kjapt at han hadde et problem, og jeg sa enkelt og greit løsningen på problemet.:/
ta opp skjermen. fjern evt. alle ledninger som måtte være i veien. løft skjermen. sett skjermen inn i bilen. kjør til vedkommende du kjøpte den hos. deng vedkommende hemningsløst med skjermen. piss på ham. ta ledningen fra skjermen. kvel ham med ledningen. gå inn på vedkommende's datarom. stjel 1stk ny skjerm.

problem løst
har hatt det samme problemet, bare leverte inn til reparasjon. var visst noe med billedrøret elns.
Du flyttet vel ikke på skjermen rett etter at den var blitt brukt vel?Jeg flyttet min utrolig gode og fine skjerm fra pulten og ned på gulvet. og den tålte ikke det engang. Bildet ble som om noen hadde tatt en våt pensel og dradd utover hele bildet. Vet ikke hva som må gjøres though, men det er jo mulig at det er problemet, at du flyttet den etter at den rett etter at den var blitt brukt?
Opprinnelig postet av mrvangen
Skjeivt å snakke om andre sine prolemer i en topic å ikke til den det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke er så populært hos crew/admin, å lage en ny post for hver eneste lille ting. Emnet er jo tross alt noenlunde det samme..

azn_negro: plz skift avatar da?
Sist endret av Bagster; 18. desember 2004 kl. 14:03.
Mjirt's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Wiggles
Du flyttet vel ikke på skjermen rett etter at den var blitt brukt vel?Jeg flyttet min utrolig gode og fine skjerm fra pulten og ned på gulvet. og den tålte ikke det engang. Bildet ble som om noen hadde tatt en våt pensel og dradd utover hele bildet. Vet ikke hva som må gjøres though, men det er jo mulig at det er problemet, at du flyttet den etter at den rett etter at den var blitt brukt?
Vis hele sitatet...
Da jeg kjørte den hjem, hadde jeg den i bagasjerommet. Jeg bråstoppet og skjermen smalt litt løst inn i ryggen til baksetet....
Så hvis det er som du sier Wiggles, så tåler de lite...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde akkurat samme problemet for et par veke sida.. Hadde 'unplugga' kabelen til crt skjermen min. Når eg kobla den til igjen så var skjermen helt blåaktig. Var skikkelig irr og tenkte den måtte være for gammal(over 6 år).. Men da eg satt inn i kabelen igjen la eg tilfeldigvis merke til at en av dei 'pinnane' som er i støpselet på kabelen var helt skjeiv... Fant fram en kniv og bøyde den på plass igjen, da funka skjermen akkurat som normalt Kan nesten vedde på det er problemet ditt..(?)
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Tviler. Med mindre han ikke har noe konkret bevis på at skjermen funket da han kjøpte den. For at en pin inne i kontakten skulle være bøyd er jo nesten umulig ved et lite dunk i skjermen. Men min erfaring med skjermer er at de tåler mye. Forige skjermen jeg hadde datt ned over en halv meter og virket fint utenom noen riper. Den virket i 1 år før den kreperte for noen dager siden.
Hm.. hadde han datan i sammens med skjermen? Fordi i går når jeg skulle instalere vannkjøling på skjermkorte så passa faktisk ikke vann-blokken så jeg måtte sette på vifta igjen. når jeg skrudde på datan etter på så var den hele tiden litt grønn.. Jeg tokk ut og inn skjermkorte det funke for meg=)
Hvor gammel er skjermen?
Hvis vennen din er en grei kar så kan jo han bytte den.
Si at den var slik når den kom.
Service-instilte butikker gir deg en ny skjerm på sekundet.
masse teite svar og ot diskuskon, derfor gidder jeg ikke lese igjennom allt. a
om den bare er gradvis grønn fra en av kantene, såkan du prøve med degraus et par ganger. da er det samme som magnetiske forstyrrelser.
om hele skjermen er gjevnt grøn, så er det kabelen, og da er det slit, men du kan prøve å vri litt på den til du finner det slitte pungtet. om du vrir riktig så skal du få tilbake alle fargene.
Mjirt : Sjekk på enden av VGA kabelen om noen pinner er bøyd.
Selv om kabelen er "festet" bakpå skjermen din går det fint å bytte den dersom du har tilgang til noen skrujern og en loddebolt.

I verste fall kan det være kontrollkretsen for RGB som har fått seg en kakk, derimot har jeg ikke reparert dette siden eksamen for 3 år siden
Er mange gode svar her. Synes du er utaknemlig
Trolig det samme som har skjedde på min reiseskjerm....
Jeg har en eldgammel CTR skjerm som er rød da men. Sjekk koblingene bak når du oppner skjermen..vis du har en lodder kan d funke og lodde ødlgte ting der..Eller så trur jeg en eller to farge "lager" bak sjermen har ryki...Bedre og kjøpe seg ny mener da jeg