Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 874
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Napster har ligget på rygg og sprellet et års tid, og adm. direktør forlater nå det som ser ut til å være et synkende skip.

Konrad Hilbers sier opp sin jobb som adm. direktør i det engang så fremgangsrike selskapet Napster, etter at styret bestemte seg for å avslå tilbudet om fullstendig oppkjøp fra mediegiganten Bertelsmann AG.
Bertelsmann har holdt Napster i live det siste året via enorme millionlån, og mange - inkludert Hilbers - mente at Bertelsmann oppkjøpstilbud kunne sikre selskapets fremtid. Hilbers avgang etter styrets refusjon av tilbudet ser nå bare ut til å være nok en spiker på Napsters etter hvert svært så forseglete kiste.

Siden i fjor sommer gikk Napster-tjenesten offline, og ga slipp på en fabelaktig brukermasse etter å ha blitt saksøkt av en samlet platebransje. På sin storhetstid brukte til enhver tid 1.57 millioner mennesker Napster samtidig, men disse brukerne har forlengst emigrert til andre tjenester som Kazaa, Morpheus, Audiogalaxy, WinMX, LimeWire, eDonkey, og Direct Connect.

Mot konkurs
Nå tolker analytikere og andre signalene dithen at Napster synes å gå mot en uunngåelig konkurserklæring innen kort tid. Ifølge Wired News har selskapets nærmere 70 ansatte blitt permitterte eller bedt om å slutte.

Det siste året har Napster jobbet intenst med å få sin nye betalingstjeneste lansert, men manglende vilje fra plateselskapene til å lisensiere ut musikkatalogene sine for distribusjon har sinket prosessen. Og mens Napster kanskje aldri vil kunne stable sin nye tjeneste på beina, er samtlige store plateselskaper er i full gang med å gjøre forretning utav sine egne online musikktjenester.

kilde: itavisen.no
Jeg savner napster
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
jau.. napster rocka.. ingen av de andre filesharings-dingsene har lissom klart å overta markedet.. menne.. sheit happens
nFF Marshall
morten's Avatar
Problemet med det at ingen andre p2p progs ikke klarer å overta markedet er at det er altfor mange av dem nå. Før var det jo nesten bare napster, og når det begynte å bli søksmål av det og mye pr, ble det "bare napster" som ble tatt i bruk.

Jeg tror ikke noen av programmene vil holde seg i live så veldig lenge av gangen, men det vil alltid komme nye programmer som man kan benytte seg av.

Derfor ser det i mine øyne ut som en meningsløs kamp i fra Plateselskaper osv sin side å kjempe kampen de ikke kan vinne...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
egentlig ikke.. det er jo i utgangspunktet en prinsippiell sak fra plateselskapenes side.. napster var symbolet på leeching.. dem måtte knekke det.. job done

./close napster
Closing....
Done.
one down millions to go. who cares anyway.
Opprinnelig postet av nso
egentlig ikke.. det er jo i utgangspunktet en prinsippiell sak fra plateselskapenes side.. napster var symbolet på leeching..
Vis hele sitatet...
Gikk ikke platesalget opp når napster bled tatt i bruk.. Jeg synes og huske no sånt... Er ikke helt sikker på dette da...

Scha
Opprinnelig postet av Scha
Gikk ikke platesalget opp når napster bled tatt i bruk.. Jeg synes og huske no sånt... Er ikke helt sikker på dette da...
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok det. Men plateindustrien vil ikke innse at når musikken deres blir spredt over nett, øker platesalget, for de fleste nøyer seg ikke med å lage egne cd'er. Kan hvertfall snakke for meg selv, når jeg digger en skive, så kjøper jeg den for å støtte artisten og for at det er kulere å ha orginalcd liksom.

Hva synes dere om dette?
nFF Marshall
morten's Avatar
Er enig med deg der sorath, jeg kjøper også original plater av de platene jeg syntes er gode. Nettop for å støtte artisten(e)

Hepp
Støtte artisten ved å kjøpe en plate?

Når begynte dette å skje?

Har hørt rykter at det noen ganger skjer med mindre plateselskap, men ellers...
er du idiot eller?