Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2369
hei. jeg har pr i dag en tv og en lånt tvdekoder fra rikstv.

jeg lurer på å bestille meg annonoment fra get. har internett fra de i dag. bruker mest netflix og viaplay men greit å ha tv tilgjengelig også.

spørsmålet er om get registrerer meg til nrk-lisens? isåfall blir det ikke noe get abonnoment det påtvungede tullet der skal jeg ikke ha noe av
Jepp.. Får nok faktura i posten ja
Jeg har hatt Get i 4 år inkludert fotballkanaler og det som er. Betaler null niks til NRK.
"Solgte" tv'n for noen år tilbake, men Get har ikke meldt i fra noe.
Mener å ha lest på nettsidene deres at de sier ifra til NRK ved bestilling av ab.
Men kan være man sniker unna hvis man allerede har ab.

Uansett så tok de meg pga GET..
Kan nok hende at jeg er heldig så skal nok ikke gå god for det.
Mener å ha lest nylig at NRK nå har tilgang til databaser med abonnementene hos alle kabel/satelitt-leverandørene i Norge. Jeg er selv bosatt i sameie der vi har kollektiv avtale hos GET. Så jeg står nok som abonnement der selv om jeg ikke benytter meg av deres tjenester. Kommer ihvertfall til å bestride krav fra NRK om det skulle komme!

Et lite tips til slutt.Om du kjøper splitter ny TV som blir registrert på ditt navn så send bare en melding til NRK om at du umiddelbart tok denne ut av landet. (F.eks til hytta i Sverige etc) De krever ikke (Og kan ikke kreve) bevis på dette.
Tenker du blir registrert.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg var selv i samme båt, hadde en tv som var registrert på familie ved kjøp, etter et år når jeg bestilte get så begynte jeg å få nrk lisens.
Kan bekrefte at du IKKE får NRK lisens ved bestilling av Get.

Ref: Bestekompisen min jobber der..
Jeg kan i alle fall bekrefte at ikke alle slipper unna lisenskrav ved bestilling hos GET. Ref: Kompisen min er kunde der og jeg husker han klaget en del da han fikk kravet.

De er uansett pliktige til å melde i fra til NRK om hvem som er abonnenter hos dem, men det er sikkert noen som glipper gjennom.
Det er ikke verre enn å bare sende en epost til NRK og si du ikke har TV lengre. Det gjorde jeg. Er såklart litt stress hver gang det ringer på døra uten forvarsel da... :-)