Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 958
Går det bra hvis jeg kobler en midi-usb kabel fra midi porten til keyboardet og usb delen inni usb port på dataen? Jeg har Windows 8.1. Jeg pratet med musikkbutikk i dag og personen der sa at det ofte er delay i lyden fordi det er ikke optimalt. Er dette sant?
Sist endret av monjanse; 15. august 2014 kl. 10:54.
Er det en Korg M1?
Sist endret av nudo; 15. august 2014 kl. 11:08.
monjanse's Avatar
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
Er det en Korg M1?
Vis hele sitatet...
Nei det er et roland e-35.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Det burde gå fint ja. Om det er en Synth, så skal du plugge USB adapteren på MIDI IN på synthen. Også må du ha lyd ut fra synthen inn på PCen via ett lydkort som passer for dette.

Delay vil du kunne oppleve i Windows for slikt, dette grunnet at Direct Audio i Windows er en flaskehals. Dette er grunne til at de fleste DAW programvarer for Windows benytter ASIO istedet.

Om det er snakk om ett MIDI keyboard, så skal du plugge USB adapteren i MIDI out på keyboardet. Ren MIDI over USB vil ikke ha noe merkbar delay, da MIDI ikke inneholder lyd, kun note data
monjanse's Avatar
Trådstarter
Ok. Tusen takk for svar.