Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 29743
Wow..
-Det så jo bra ekte ut! Jeg har CRS på Classic og NG, og jobber med dette daglig, så jeg har en viss anelse om hva jeg prater om.
Litt spesielt kan man si, men det er moro å se folk som går all-in i hobby'n sin.
Detta blir moro å følge, hold oss oppdatert!
Update! Bare tar en liten pause ifra jobbinga! holder på å skjære ut ramme på MDF! det vanskeligste jobben er å ikke få MDF plata til å knekke så da må jeg være veldig forsiktig! men her er bilde. Skal jobbe mere senere idag! jeg håper jeg blir ferdig med ramma idag Men må også mala ramma så det skal jeg gjør ikveld

http://i851.photobucket.com/albums/ab79/super2277/IMG_0206.jpg

sorry for så dårlig bilde! tror det er støv på kamera :P
http://i851.photobucket.com/albums/ab79/super2277/IMG_0209.jpg

http://i851.photobucket.com/albums/ab79/super2277/IMG_0208.jpg
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hva sier foreldra dine til at du lager cocpit i huste da? :P
Hehe, dem syns det bare er kult
Hvor mye penger har du brukt på dette til nå, og hvor mye tror du at det kommer til å bli totalt?
Vet at flyskoler ol. bruker flere mill på slike simulatorer
Over 11000 kr, er ikke helt sikker på hvor mye men er jo en del. Totalt? har ikke peiling, har ikke satt noe maksgrense! men godt over 30k ihvartfall
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hva har du tenkt til å bli? Eller hvem linje går du på skolen, eller hva jobber du med?

Siden du lager en så awsome simulator er det kanskje pilot du ønsker å bli
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva har du tenkt til å bli? Eller hvem linje går du på skolen, eller hva jobber du med?
Vis hele sitatet...
Eller bare en jævlig fet hobby, som alle blir grønna av misunnelse av .
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva har du tenkt til å bli? Eller hvem linje går du på skolen, eller hva jobber du med?

Siden du lager en så awsome simulator er det kanskje pilot du ønsker å bli
Vis hele sitatet...
Hei! har veldig lyst å ta PPL men har bare ikke penger + simulator prosjektet krasjer med PPL vis jeg skal ta pilot license Både simulator deler koster flere tusen kr og PPL = Privat Pilot License

Jeg går Teknikk og industriel produksjon VG1 søkt IKT-Servicfag VG2 men vis jeg ikke kommer inn så tar jeg VG1 Elektro å går flyfag

Update! Fått gjort ferdig ramma nå så får kjøpe malekost imorgen da

http://i851.photobucket.com/albums/ab79/super2277/IMG_0217.jpg
Sist endret av Pyromannn; 17. mars 2013 kl. 18:12.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Okey folkens! trenger råd
skal jeg kjøpe Overhead panelet først? eller skal jeg kjøpe alle målere for MIP? med kretskort
Jeg tror jeg ville gjort ferdig MIP før du starter på overhead. Ser bra ut dette prosjektet!
Okey da blir det MIP Skal prøve å gå i hvær miste detalje for MIP'n just like the real thing!
Er straks ferdig med jobb her oppe så skal få kjøpt disse tingene for MIP

Handleliste: flightillusion.com MIP Gauges

2 digital clocks
standby digital altimeter
standby attitude indicator with pitch button
standby IAS 450 kts with barber pole
dual flap gauge
brake pressure gauge
yaw damper
central interface

+ mere MDF plater, men får ikke kjøpt det før den 10 august.
Tenkte også at jeg skal selge den FMC jeg har nå ifra opencockpits og istedet kjøpe Flightdecksoultion sin FMC da den er mye mere lik den ekte FMC som er i B737.
Sist endret av Pyromannn; 28. juli 2013 kl. 01:29.
Tror du det ville vært mulig å fått til bevegligeseter for turbulens også? Daaaaa hadde det vært SYYYYKT fet å fly da!
Sitat av FriedBitz Vis innlegg
Tror du det ville vært mulig å fått til bevegligeseter for turbulens også? Daaaaa hadde det vært SYYYYKT fet å fly da!
Vis hele sitatet...
Det tror jeg nok ville blitt litt dyrt, og som dette allerede er et enormt prosjekt tror jeg ikke han har så mye penger til overs :P
Har du MCP og EFIS? Jeg har CPFlight sin MCP737EL og er storfornøyd med denne
Sitat av aagefs Vis innlegg
Har du MCP og EFIS? Jeg har CPFlight sin MCP737EL og er storfornøyd med denne
Vis hele sitatet...
Har Opencockpits MCP :P skulle gjærne hatt CPFlight sin EFIS (PRO versionen) men da må jeg kjøpe en ny MCP og det gidder jeg ikke eneste jeg irriterer meg litt for er at CPFlight sin EFIS funker bare med MCP737PRO :/

Sitat av FriedBitz Vis innlegg
Tror du det ville vært mulig å fått til bevegligeseter for turbulens også? Daaaaa hadde det vært SYYYYKT fet å fly da!
Vis hele sitatet...
Har tenkt litt på det men blir kanskje litt dyrt, og man kan heller bruke sånn sete rister(ButtKicker) for å simulere taxing og alt det der Men skal ha en røykmaskin inni cockpiten så jeg kan simulere cockpit brann
Sist endret av Pyromannn; 28. juli 2013 kl. 22:22.
CPFlight har to EFIS'er, en for EL-versjonen og en for PRO (jeg har da nødvendigvis EL-versjonen)
Sist endret av aagefs; 28. juli 2013 kl. 23:23.
Ja, siden man må ha masse extensions for CPFlight sin EFIS så tenkte jeg at jeg bygger EFIS'selv så jeg får funksjonen "bario" og alt det der som på CPflight sin pro versjon
▼ ... over en måned senere ... ▼
Prosjektet er ikke dødt endå! Bare en short update: Brukte pengene på ny telefon siden min ble ødelaggt :/ Skal prøve å få gjort noe innen desember. Her er en liten short update
Har fått 2 yokes ifra vardø Må lage gulv for å montere yoken da :P
Sorry for at bildet er så "støvete" Dårlig lys i gangen.

http://gyazo.com/df4d209f9fe1ee6b8b579452cc3c7a1e.png
Sist endret av Pyromannn; 6. september 2013 kl. 22:25.
Kan du estimere når cockpiten kan være ferdigstilt?
Noen har godsnakket med madammen, ser jeg
Sitat av Pope Vis innlegg
Kan du estimere når cockpiten kan være ferdigstilt?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på penger formue og motivasjon Men har begregnet et par år/2-9 år, vis jeg ikke får meg jobb. 1 år så skal jeg ut som lærling i IKT så da får jeg kanskje boosta opp litt på prosjektet
Sist endret av Pyromannn; 7. september 2013 kl. 00:50.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Liten kjapp update: MIP ramma jeg byggde knakk så har hentet flere MDF plater for å bygge ramma pånytt og få det mere nøyaktig. kjøpte også Handoverfres for utkutting av der knappene skal være. Kommer med et par bilder idag eller senere idag.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Håper du husker å forsette oppdateringa her. Følger veldig spent med.
Se her ja. Updates?
Ingen updates :P Beklager, har vært mye skole og har ingen intekter. Men får meg forhåpentlig lærlingeplass snart så jeg får tjent penger. Spørsmålet er da om jeg vil fortsette med simulatoren eller spare penger til pilot utdannelsen.

EDIT: eneste som er gjort er å starte med kuttinga til MIP ramma, har litt mareriale liggende så kanskje jeg får gjort noe i morgen, lover ingenting. Interessen for simulator har begynnt å forsvinne
Sist endret av Pyromannn; 25. februar 2014 kl. 23:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Spørsmålet er da om jeg vil fortsette med simulatoren eller spare penger til pilot utdannelsen Interessen for simulator har begynnt å forsvinne
Vis hele sitatet...
Simulatoren må vel være fin å ha hvis du skal bli pilot?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Simulatoren må vel være fin å ha hvis du skal bli pilot?
Vis hele sitatet...
Jo men pilot utdannelse er dyrt, simulator bygging er også dyrt vis man vil ha det close to the real thing
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://m.side3.no/fest-setebeltet-kj...n/5174282.html
Du er vist ikke alene her i Norge
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Prosjekt stoppet. Skal selge MIP'n
Fordi skal flytte ut i en støre leilighet og større gerasje + så får jeg men en jobb nå. Så skal kanskje starte på Boeing 777 Prosjekt snart. Er fortsatt i plannleggings fasen

Valgte Boeing 777 fordi den kan fly mye lenger en 737 og har mye mere utstyr som fly by wire, også checklista er interigert inn i flyets system display. + så er det ikke mange 777 prosjekter. De fleste bygger Airbus A320 prosjekter eller Boeing 737.
Sist endret av Pyromannn; 1. juni 2014 kl. 22:18.