Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 7105
saay whaat? 55K ikke mer? :O..
Neida, menne gjør som mange andre sier: kjøp en til 15k og oppgrader når det trengs
amp
Bedreviter
amp's Avatar
Som en bottomline her så er det ganske tullete å kjøpe en gamingpc til 55 000 som du nevner som pristak. Om du kjøper to GTX 590, en I7 2600k på ett greit hovedkort og en lukket vannkjøling, 8 GB ram, 2 SSD disker i RAID, og ett kabinett du synes er fett burde du lande i underkant av 20 000. Om du i tillegg overklokker det som overklokkes kan (evt. får noen på din lokale databutikk til å gjøre det) burde du ha ett RÅTT system som drar ALT gamingverdenen har å by på.

Å strekke seg lenger enn det er å kaste penger i dass, før du driter ut gårsdagens kebabb og skylder ned. Å betale ytterlige 20 - 30k for noen få noen få eksta FPS når du allerede har fler enn du noen gang vil trenge i dagens spill vil absolutt IKKE lønne seg! Spar heller penga og oppgrader om ett år eller to .
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Jeg har aldri skjønt poenget eller merket noen forskjell med gaming-briller. Hjelper det virkelig? Du har forresten glemt hanske.
Vis hele sitatet...
Skal man bruke masse penger skal man bruke masse penger. E-orgasm
ftw!
Starter med dene bad ass injeksjonshansken fra Razer (tviler på at den eksiserer på ordentlig men den ser cyber ut)
dette kabinettet
hovedkort
Prosessor
skjermkort (to av disse)
4 av disse for maks ram hovedkortet takler
blueray
psu (er ikke sikker på om det er nok med de skjermkortene, men da er det vel bare å kjøpe en med mer watt)
to hardisker
lyd
kjøling
skjerm

Har jeg glemt noe?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
fælt til mange som vil ha en prosessor xeon cpu på et Z68 hk, dette funker ikke xeon må ha et Intel 5520 hk eller Intel 5500 hk
Folk leter jo bare etter det som er dyrest, herregud så dumt.

Off-topic: Troll? Han kalte et sinnsykt oppsett for "billig"...
Sist endret av bamsegutt; 19. august 2011 kl. 13:25.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Folk leter jo bare etter det som er dyrest, herregud så dumt.

Off-topic: Troll? Han kalte et sinnsykt oppsett for "billig"...
Vis hele sitatet...
er nokk enten troll, eller en som kun vil skryte av har en syyykt dyr pc som ikke funker til det han skal bruke den til
Trådstarter
Ok har nå bestemt meg skal bestille http://www.beastcomputers.co.uk/buil...8cec218ccd0b48 denne pc'en også en nice chair
Takker for alle svar
Sitat av Nisssen Vis innlegg
Ok har nå bestemt meg skal bestille http://www.beastcomputers.co.uk/buil...8cec218ccd0b48 denne pc'en også en nice chair
Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Syntes det var rart at du valgte to SATA hardiscker når du har råd til en awesome SSD
Sitat av Nisssen Vis innlegg
Ok har nå bestemt meg skal bestille http://www.beastcomputers.co.uk/buil...8cec218ccd0b48 denne pc'en også en nice chair
Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Tre GTX 580 og en 560? Blir ikke det litt dumt?
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Tre GTX 580 og en 560? Blir ikke det litt dumt?
Vis hele sitatet...
Huff da får jeg ta en til 580 da
Sist endret av Nisssen; 19. august 2011 kl. 15:12.
Sitat av Nisssen Vis innlegg
Huff da får jeg ta en til 580 da
Vis hele sitatet...
Hmm når jeg leser teksten så ser jeg at 560 kortet blir dedikert til PhysX.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Du skal nå bare kose deg med å bruke så mange penger på en PC, når du kan bestille deler og få en jævelsk bra PC til 10.000 -> 13.000
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Du skal nå bare kose deg med å bruke så mange penger på en PC, når du kan bestille deler og få en jævelsk bra PC til 10.000 -> 13.000
Vis hele sitatet...
Liker og bruke penger på pc og siden jeg ikke som dama mi som har over 20 skopar så har jeg en del penger igen
Problemet med å kjøpe en PC til 63 000kr i dag, er at den blir utdatert i forhold til en PC til 10 000kr om et halvt år. Bruker du heller 10-20 000 i året, så har du en oppdatert PC hele tiden. Kjøper du den overprisede "Beastcomputer"-tingen du linket til, så kommer du garantert til å angre om noen måneder når produsentene slipper nye produktserier og PCen din til 63 000kr allerede begynner å bli utdatert.

Hvis den kun skal brukes til gaming hadde jeg gått for et i5-oppsett med ett eller to HD 5970-skjermkort, en SSD-disk med passe størrelse + en lagringsdisk eller to. Vannkjøling i hele pcen er overkill, det samme er vifter i hele kabinettet. Skal du overklokke prosessor, så kjøp et lukket system og dropp vifter i resten av pcen. Så lenge det ikke er 50 varmegrader i rommet pcen skal stå, så trenger du ikke vifter utenom CPU-kjøler og skjermkort-kjøler. Skal du ikke overklokke holder stock-kjøleren i massevis, den eneste grunnen til å bytte CPU-kjøler på en prosessor som ikke er overklokket er pga. støy.

Uansett, det er dine egne penger du kaster bort, så gjør som du vil.
Sitat av Nisssen Vis innlegg
Man jeg har jo kredittkort så trenger jeg ikke og betale for ting på nettet viste du ikke det?
Vis hele sitatet...
Det du sier gir ingen mening. Hvis du prøver å trolle, så feiler du.
Det at man har kredittkort betyr ikke at man ikke må betale for det man kjøper, banken gir deg ikke penger for å være snill. Bruker du 63 000kr på en PC som du kjøper på kreditt burde du aldri i verden ha kredittkort.
Trådstarter
Sitat av drittunge Vis innlegg
Det du sier gir ingen mening. Hvis du prøver å trolle, så feiler du.
Det at man har kredittkort betyr ikke at man ikke må betale for det man kjøper, banken gir deg ikke penger for å være snill. Bruker du 63 000kr på en PC som du kjøper på kreditt burde du aldri i verden ha kredittkort.
Vis hele sitatet...
Har tatt kreditt korte fra gnomene mine
Beklager å si dette. Men å bruke jævla 60k på en datamaskin er bare for sykt. Du har nor jobbet hundrevis av timer for å nå så høye tall. å som flere har sagt, kjøp heller en knall gaming maskin til 20k og oppgrader gjennom årene. du sparer da oppimot 40k.

Tenk nå litt din lille Nisse.
Heller for å bruke ca 10000 i halvåret for å konstant ha oppdatert pc enn å bruke 60000 på en pc som er utdatert om ett år.
Tror TS er en pre-pubertets tenåring som har fått tak i pappa sitt kredittkort.
Skal du bruke så mye penger vent til rundt juletider ihvertfall, da kommer neste gen skjermkort.
Dere er ikke sanne! Kjøp en maskin til 20,000 og du får så mye mer enn en til 10,000! Lol! Du får bedre skjermkort, du kan legge inn en større SSD, flere skjermkort, mere ram, bedre prosessor!

Jeg selv har lyst å bruke 20,000 på en god maskin og 10,000 på utstyr den dagen jeg vinner i lotto eller tjener mye penger..

Slutt med det tullet! En maskin til 10,000 kan ikke sammenlignes med en til 30,000..!

Til TS; Jeg kan anbefale og kjøpe en maskin til 20-30k så kjøper du masse utstyr / spill for resten (:

Sitat av Glenni Vis innlegg
Tror TS er en pre-pubertets tenåring som har fått tak i pappa sitt kredittkort.
Vis hele sitatet...
Negativ du er da?

Sitat av olaPola Vis innlegg
Heller for å bruke ca 10000 i halvåret for å konstant ha oppdatert pc enn å bruke 60000 på en pc som er utdatert om ett år.
Vis hele sitatet...
Kjøper du en maskin til 30,000 så blir den ikke utdatert så fort. Og du kan gjøre den så mye bedre for 30,000.
[CENTER][COLOR="Red"]


DERE HJELPER IKKE TS! HAN HAR ALLEREDE HØRT DET!
[/COLOR][/CENTER]
Sist endret av Vod0; 19. august 2011 kl. 22:21.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Dere er ikke sanne! Kjøp en maskin til 20,000 og du får så mye mer enn en til 10,000! Lol! Du får bedre skjermkort, du kan legge inn en større SSD, flere skjermkort, mere ram, bedre prosessor!

Jeg selv har lyst å bruke 20,000 på en god maskin og 10,000 på utstyr den dagen jeg vinner i lotto eller tjener mye penger..

Slutt med det tullet! En maskin til 10,000 kan ikke sammenlignes med en til 30,000..!

Til TS; Jeg kan anbefale og kjøpe en maskin til 20-30k så kjøper du masse utstyr / spill for resten (:



Negativ du er da?



Kjøper du en maskin til 30,000 så blir den ikke utdatert så fort. Og du kan gjøre den så mye bedre for 30,000.
[CENTER][COLOR="Red"]


DERE HJELPER IKKE TS! HAN HAR ALLEREDE HØRT DET!
[/COLOR][/CENTER]
Vis hele sitatet...
Du har ikke peiling selv. Du tror ytelse vurderes etter pris.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Dere er ikke sanne! Kjøp en maskin til 20,000 og du får så mye mer enn en til 10,000! Lol! Du får bedre skjermkort, du kan legge inn en større SSD, flere skjermkort, mere ram, bedre prosessor!

Jeg selv har lyst å bruke 20,000 på en god maskin og 10,000 på utstyr den dagen jeg vinner i lotto eller tjener mye penger..

Slutt med det tullet! En maskin til 10,000 kan ikke sammenlignes med en til 30,000..!

Til TS; Jeg kan anbefale og kjøpe en maskin til 20-30k så kjøper du masse utstyr / spill for resten (:



Negativ du er da?



Kjøper du en maskin til 30,000 så blir den ikke utdatert så fort. Og du kan gjøre den så mye bedre for 30,000.
[CENTER][COLOR="Red"]


DERE HJELPER IKKE TS! HAN HAR ALLEREDE HØRT DET!
[/COLOR][/CENTER]
Vis hele sitatet...
Du får kose deg med gaming på en workstation pc til 200 000 og 30 fps i crysis på ultra low
Hvorfor skal folk bry seg om hva TS vil bruke penger på?

Og hvorfor i alle dager er en pc til 10-15k "like bra" som en en pc med SLI eller crossfire til 30k?

Til TS, send en pm til httpwhat eller ruudi her på forumet, eller se på trådene dems om gaming pc'er og bli litt kjent med det. Deretter vet du litt mer hva du kan høre på av folk sine meninger eller kanskje til og med sette sammen en awesome pc selv.

Men altså, en pc til 50k osv er vel egentlig ment for 3d-tegning og sånne ting.
Som jeg sa, lag en finfin pakke til 30,000 og bruk 10,000 på det ultimate spillutstyr / spill! (:
Sitat av ballestank Vis innlegg
Hvorfor skal folk bry seg om hva TS vil bruke penger på?

Og hvorfor i alle dager er en pc til 10-15k "like bra" som en en pc med SLI eller crossfire til 30k?

Til TS, send en pm til httpwhat eller ruudi her på forumet, eller se på trådene dems om gaming pc'er og bli litt kjent med det. Deretter vet du litt mer hva du kan høre på av folk sine meninger eller kanskje til og med sette sammen en awesome pc selv.

Men altså, en pc til 50k osv er vel egentlig ment for 3d-tegning og sånne ting.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke bruke mer enn 10-15k for å kjøre maks på alle spill. Komponenter blir fort utdatert. Derfor kunne det vært "dumt" å investere i 4x580 når de er gårsdagensnytt om 1-2 år. (kanskje ikke det engang)

Når jeg begynte å se på PCer, som ikke er så lenge siden (kanskje 1 år siden) var GTX 260/270/280 toppklassen. Er de bra nå? Nei.
Sist endret av Xernox; 20. august 2011 kl. 01:37.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du trenger ikke bruke mer enn 10-15k for å kjøre maks på alle spill. Komponenter blir fort utdatert. Derfor kunne det vært "dumt" å investere i 4x580 når de er gårsdagensnytt om 1-2 år. (kanskje ikke det engang)

Når jeg begynte å se på PCer, som ikke er så lenge siden (kanskje 1 år siden) var GTX 260/270/280 toppklassen. Er de bra nå? Nei.
Vis hele sitatet...

5970 er foreløpig det sterkeste skjermkortet på markedet .. Det er ett år gammelt.

Hvis han bruker 40k på en pc i dag, så holder den noen år! Tipper et par 2-3 år gamle 4890 i CrossFireX yter kjempe bra den dag i dag. Jeg vet at data markedet vokser fort, men det å si at 580 til 5000kr koster 1500 om et år er totalt bullshit.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Et kort som er 2-3 år gammelt fra Nvidia ligger enda blandt de beste idag, du glemte nemlig å nevne dette, GTX 295

Fks GTX 295 vs GTX 580: http://www.hwcompare.com/9169/geforc...force-gtx-580/

Ser klart av dagens grafikkort ikke er verdt så mye som de koster nå, er jo imponerende elektronikk, men uansett.

Du får uansett ikke 4 ganger mer ytelse om du kjører med 4 grafikkort, du er heldig om du får 25-70% ytelse etter du har lagt til 2 kort i SLI.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Erlnd Vis innlegg
5970 er foreløpig det sterkeste skjermkortet på markedet .. Det er ett år gammelt.

Hvis han bruker 40k på en pc i dag, så holder den noen år! Tipper et par 2-3 år gamle 4890 i CrossFireX yter kjempe bra den dag i dag. Jeg vet at data markedet vokser fort, men det å si at 580 til 5000kr koster 1500 om et år er totalt bullshit.
Vis hele sitatet...
jeg trodde 6990 var kraftigere en 5970 jeg :/ hmmm. da har jeg fist tat feil
Sitat av Glenni Vis innlegg
Du har ikke peiling selv. Du tror ytelse vurderes etter pris.
Vis hele sitatet...
Du får en mye bedre bil til 8,000,000 enn 400,000...

"HVORFOR SKAL HAN BRUKE SÅ MYE PENGER PÅ BIL : O: O!! Den er jo utdatert om et år uansett!!! Da er det jo nye biler på markedet!!

Ontopic; Du får bedre Skjermkort, større SSD, flere hardisker, Bedre HK, Bedre CPU, mere Ram, osvosv. Alt kan gjøres bedre da.
Sist endret av Vod0; 20. august 2011 kl. 11:16.
til TS: hvis du ikke fortsatt er megatroll så ville jeg brukt mye av pengene på utstyr, feks 3d vision surround kit fra nvidia, som varer en stund. hvis du kjøper 2500k med vannkjøling, 590 sli og stor ssd, så tror jeg du kan holde deg under 25k. bruk heller resten på å gjøre pc-kroken fet, som denne karen på forumet: https://imma.gr/29840

DET er respekt, ikke en ferdigbygd overpriset pc.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du får en mye bedre bil til 8,000,000 enn 400,000...

"HVORFOR SKAL HAN BRUKE SÅ MYE PENGER PÅ BIL : O: O!! Den er jo utdatert om et år uansett!!! Da er det jo nye biler på markedet!!

Ontopic; Du får bedre Skjermkort, større SSD, flere hardisker, Bedre HK, Bedre CPU, mere Ram, osvosv. Alt kan gjøres bedre da.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne en bil og en PC.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
En pc blir utdatert og må oppgraderes/kjøpe nye deler for å fungere ordentlig å utføre oppgavene den skal på et høyt plan.

En bil... Kjører, den må ikke byttes ut selv om veien blir bedre.
Sitat av Fleff Vis innlegg
En pc blir utdatert og må oppgraderes/kjøpe nye deler for å fungere ordentlig å utføre oppgavene den skal på et høyt plan.

En bil... Kjører, den må ikke byttes ut selv om veien blir bedre.
Vis hele sitatet...
En '67 chevy impala vil være verdt mer en dagens biler.
Enig med Ferner-Jensen
Bruk litt av pengene til av pengene til å lage en digg krok!