Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 12591
God dag kjære medfreaks! Tenkte jeg skulle kjøre igang med et nytt casemod prosjekt snart, og derfor lurer jeg på om det er noen freaks som har noen tips til design/spennende finneser til mitt nye data kabinett? Bare å skrive forslag under, eller pm hvis du heller foretrekker det

Altså jeg skal bygge et pc kabinett fra scratch, jeg kommer til å bruke mdf til materiale (og litt alu der det passer best)

Hittil har jeg disse kravene:
- Den skal ha et stilrent design
- Plass til minimum 3 harddisker og en SSD
- To avtagbare sidedører
- Vindu en eller annen plass (for å beundre den fine hardwaren)
- Gode muligheter til kabelorganisering
- Så liten som mulig, men ikke så liten at det går utover luftgjennomstrømningen

Har også en Arduino som skal styre lys (skal ha noen LEDs) den har også mulighet til å styre noen servoer etc.

Kommer med skisser etter jeg har fått noen tips

Kan slenge med arbeidsloggene til mine tidligere prosjekter:

Dark Night
Dette var mitt første prosjekt der jeg bygget alt fra scratch, ble ikke helt fornøyd med det :P men lærte mye!

PengebingePC
Dette er vel det jeg er mest fornøyd med! Det hadde endel skjønnhetsfeil, men det ble ganske originalt/skiller seg ut

Chieftec Mesh v2
Dette kabinettet bruker jeg nå, føler selv at finishen ble veldig bra, men bynner å bli lei av det nå

Evolution v1
Dette er ikke ferdig(/nesten ikke startet på det ) men skal ta opp prosjektet over helga! har kjøpt inn alt av materiale nå! Så kommer til å jobbe med dette samtidig som det jeg planlegger i denne tråden
Sist endret av GreenRay; 5. august 2011 kl. 14:17.
Hva med å dele den i 2 deler, med PSU/Harddisker i bunndelen, som er ganske lav, og så resten i toppdelen. mellom de delene er det distanseskiver, som også kablene går gjennom. du vil trenge ganske lange kabeler tho.

kan sikkert lage en skisse for deg når jeg kommer hjem i dag.
Dritkule kabinetter :P
Sitat av F4celess Vis innlegg
Hva med å dele den i 2 deler, med PSU/Harddisker i bunndelen, som er ganske lav, og så resten i toppdelen. mellom de delene er det distanseskiver, som også kablene går gjennom. du vil trenge ganske lange kabeler tho.

kan sikkert lage en skisse for deg når jeg kommer hjem i dag.
Vis hele sitatet...
Jeg var inne på det designet i en gammel skisse jeg har, hmm, tror jeg skal prøve å få til noe slikt! Da får jeg sikkert plass til 6 harddisker + PSU i bunnen, kanskje jeg skal la vifta til PSUen suge friskluft inn bunnen av kassa med det samme! Kabellengden blir ikke noe problem, kjøper enten ferdiglagde forlengerkabler eller lager egene.

Takk for tips skisse sier jeg ikke nei til

Sitat av kriscodian Vis innlegg
Dritkule kabinetter :P
Vis hele sitatet...
Takk skal prøve å toppe alle kabinettene jeg har laget med denne!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
lag kabinettet som en 3d modell av hode til drage, med munn som åpner seg silk at du kan komme til cd-rom'en.
hadde sett drit fett ut
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
lag kabinettet som en 3d modell av hode til drage, med munn som åpner seg silk at du kan komme til cd-rom'en.
hadde sett drit fett ut
Vis hele sitatet...
Stilrent

Hva slags hk standard?
hva med et custom 650D? er ganske stygt stock, men har specsa du trenger
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av z0p Vis innlegg
Stilrent

Hva slags hk standard?
Vis hele sitatet...
det må jo vere helt opp til byggeren det da
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
lag kabinettet som en 3d modell av hode til drage, med munn som åpner seg silk at du kan komme til cd-rom'en.
hadde sett drit fett ut
Vis hele sitatet...
Hehe, joa, hadde vært kult det. Men skal ha et stlirent ett denne gangen

Sitat av z0p Vis innlegg
Hva slags hk standard?
Vis hele sitatet...
ATX har et lian li hovedkortbrett som jeg skal bruke

Sitat av pyth0n Vis innlegg
hva med et custom 650D? er ganske stygt stock, men har specsa du trenger
Vis hele sitatet...
skal bygge fra sctatch... men regner med at sluttresultatet ikke blir så fryktelig ulikt
Overskuddsmateriell
Ta et akvarium og og fyll det med mineralolje, alle datadeler tåler det. Harddisken skal være hermetisk lukket men jeg ville ikke stole på det
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Veldig morsomt å se noen som gidder og lage noe fra bunnen av. Og som attpåtil får til noe bra av det.
Synes det er mye morsommere med noe som er hjemelaget jeg.

Jeg ville lagt noe steampunk aktig..
Men blir jo ikke så stilrent det da.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Ta et akvarium og og fyll det med mineralolje, alle datadeler tåler det. Harddisken skal være hermetisk lukket men jeg ville ikke stole på det
Vis hele sitatet...
dette er gjort så mange ganger at det ikke er spesielt lenger, men iden er jo konge den, olje flytter varme bedre en vann
sorry at det frøyer med sketchen, men prøver å gjøre det litt til Concept art. da jeg øver på det for tiden.



kom på noe som kunne vært kult. i stedet for vanlig vindu, lag heller et stykke stoff som ligger over hullet, og lys opp bakfra med hva enn farge du vil ha. tror du vil få et mykt lys som gir bra "glow" effekt.

og firkanta vindu er for mainstream..
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Ta et akvarium og og fyll det med mineralolje, alle datadeler tåler det. Harddisken skal være hermetisk lukket men jeg ville ikke stole på det
Vis hele sitatet...
Dette blir veldig lite praktisk hvis jeg må flytte den :P 20-30l med mineralolje veier endel, tror ikke jeg kommer til å gå for noe slikt DENNE gangen. Men takk for tips uansett

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Veldig morsomt å se noen som gidder og lage noe fra bunnen av. Og som attpåtil får til noe bra av det.
Synes det er mye morsommere med noe som er hjemelaget jeg.

Jeg ville lagt noe steampunk aktig..
Men blir jo ikke så stilrent det da.
Vis hele sitatet...
Hehe, bra du liker det du ser! Det vanskeligste med slike prosjekter er motivasjonen :P den sliter hvertfall jeg med! men når det først begynner å rulle, så går det unna.

Steampunk style er utrolig kult! er mulig å få til en stilren steampunkmaskin, men tror ikke jeg kommer til å gå for dette denne gangen (hmm, begynner å få endel tips til fremtidige kabinetter nå :P Dragehode, akvarium og steampunk)

Sitat av F4celess Vis innlegg
sorry at det frøyer med sketchen, men prøver å gjøre det litt til Concept art. da jeg øver på det for tiden.



kom på noe som kunne vært kult. i stedet for vanlig vindu, lag heller et stykke stoff som ligger over hullet, og lys opp bakfra med hva enn farge du vil ha. tror du vil få et mykt lys som gir bra "glow" effekt.

og firkanta vindu er for mainstream..
Vis hele sitatet...
Hmm, mange gode ideer her! Fin Scetch også! regner med jeg kommer til å gå for noe slikt! Men er litt usikker på hvilken vei jeg skal montere harddiskene ennå (loddrett, vannrett eller diagonalt) kommer an på hvor jeg fester viftene.

"glow" effekt har jeg vurdert mange ganger, men har aldri tenkt på tøy før! Takk for tipset! og et helt firkantet vundu blir det ikke uansett

btw: kommer med en liten 3d skisse imorgen tegnet ut ifra tips herifra og litt fra fantasien min. Kom gjerne med flere tips og triks

bør jeg gå for rullemaling, eller spraylakk? hvis spray... har du tips til hvilket merke? (har prøvd quick, rustoleum, biltema og europris sine før, lyst til å prøve noe nytt, er ikke helt fornøyd med disse (eller rustoleum er de eneste jeg liker))
rullemaling med en grov rull tror jeg ville gitt en kul effekt.
ett forslag. vær sloppy med malerullen. for å løse opp de skarpe linjene på kabinettet


litt som dette
Du kan jo bruke silhuetten til noe (dama di? ) som vindu på siden av kabinettet. Når det gjelder farger er det ofte fort å bruke sterke farger, om du skal ha et silrent design som du sier er det ofte lurt å bruke matte svakere farger.
Bygg det i en gitar , dog en modifisert og litt større kanskje? Volumknapp som startknapp . Vet ikke hvor brannfarlig alt dette kan være . Bare en idè tho.
Hvorfor ikke lage det i aluminium? Hvis du har tilgang til litt utstyr burde ikke det vært noe problem.
Har selv laget en god del ting til moped uten særlig erfaring.
Ting som da ble brukt var plasmakutter, vinkelsliper, sveiseapparat, båndsliper og en sånn fin liten sak til å bøye stål med som jeg ikke vet navnet på. Dette er jo utstyr som de fleste har tilgang til (utenom plasmakutter kanskje men man klarer seg fint uten). Jeg fikk mine stålplater gratis siden faren min jobbet på et jernstøperi. Men spør litt rundt så er det alltid noen som har noe til overs.
Lykke til !

Edit: Gummi og plast hammer ble også brukt en god del !
Sist endret av happy violence; 6. august 2011 kl. 15:09.
hva med å lage et kabinett formed som en kule/ball. Har ikke sett det før og syntes det hadde vært utrolig kult. alternativt så ville Dråpe form også sett kult ut.
noe som kan gi en liten ide. http://www.gearfuse.com/wp-content/u...-shel_5638.jpg
Cookie Monstah ^_^
Sitat av F4celess Vis innlegg
sorry at det frøyer med sketchen, men prøver å gjøre det litt til Concept art. da jeg øver på det for tiden.



kom på noe som kunne vært kult. i stedet for vanlig vindu, lag heller et stykke stoff som ligger over hullet, og lys opp bakfra med hva enn farge du vil ha. tror du vil få et mykt lys som gir bra "glow" effekt.

og firkanta vindu er for mainstream..
Vis hele sitatet...
minnet meg veldig om sånn derne alienware design egentlig..? :P
men det der var veldig kult uansett.
Hva med å heller lage et liggende kabinett? =)

2 deler slik faceless har tegnet det opp.
PSU, harddisker og CD-rom i den nederste delen.
hovedkort o.l i den øverste delen.

Så kan du plassere et hult rør til å holde fast øverste og nederste del. alt av kabler går igjennom den, så setter du et godt lys mellom etasjene, og få det til å se ut som at den øverste delen svever? =)

På den øverste delen, så plasserer du plexi o.l glass over hele HK, og lyser opp rommet inni, slik at man ser hva den er utstyrt med =)
Sitat av F4celess Vis innlegg
rullemaling med en grov rull tror jeg ville gitt en kul effekt.
ett forslag. vær sloppy med malerullen. for å løse opp de skarpe linjene på kabinettet

litt som dette
Vis hele sitatet...
hmm, tror jeg kanskje forsto hva du mente, men kan du forklare litt nærmere?

Sitat av Fugl Vis innlegg
Du kan jo bruke silhuetten til noe (dama di?) som vindu på siden av kabinettet. Når det gjelder farger er det ofte fort å bruke sterke farger, om du skal ha et silrent design som du sier er det ofte lurt å bruke matte svakere farger.
Vis hele sitatet...
hehe, hadde vært litt kult å fått med silhuetten av dama en plass, vurderes (tror hun ville ha likt det) tror jeg skal prøve å få med nFF logoen også, ha den på innsiden eller noe slikt

med tanken på farger hadde jeg sett for meg svart med en farge som bryter (en mørk farge, mørk rød, lilla, rosa, blå orange eller noe slik. Men har også litt lyst til å ha en HVIT pc, siden det ikke er så vanlig(?)) Og ja... fargen blir matt elsker matt lakk/maling

Sitat av cpt.kaptein Vis innlegg
Bygg det i en gitar , dog en modifisert og litt større kanskje? Volumknapp som startknapp . Vet ikke hvor brannfarlig alt dette kan være . Bare en idè tho.
Vis hele sitatet...
En gitar hadde jeg også planer om en gang for noen år siden :P har tegningene til den liggende en plass, men valgte å ikke lage dette av praktiske grunner og fordi jeg ikke spiller gitar :P hadde planer om å bruke en kassegitar... men en el-gitar hadde vært enda kulere! Takk for tips, kan hende jeg lager noe slikt en gang, og kanskje selge den til noen som spiller gitar

btw: skal mye til for at en PC skal bli brannfarlig (så lenge det ikke er noen kortsluttninger)

Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hvorfor ikke lage det i aluminium? Hvis du har tilgang til litt utstyr burde ikke det vært noe problem.
Har selv laget en god del ting til moped uten særlig erfaring.
Ting som da ble brukt var plasmakutter, vinkelsliper, sveiseapparat, båndsliper og en sånn fin liten sak til å bøye stål med som jeg ikke vet navnet på. Dette er jo utstyr som de fleste har tilgang til (utenom plasmakutter kanskje men man klarer seg fint uten). Jeg fikk mine stålplater gratis siden faren min jobbet på et jernstøperi. Men spør litt rundt så er det alltid noen som har noe til overs.
Lykke til!


Edit: Gummi og plast hammer ble også brukt en god del !
Vis hele sitatet...
Jeg valgte å lage kabinettet av mdf (altså tre) fordi det er lett å jobbe med og siden jeg har mest erfaring med det, og fordi de redskapene jeg har her jeg bor er beregnet for tre (eller har en ståldreibenk, jernsag, vinkelsliper og sveiseutstyr)

Hadde sikkert fått blitt med pappa på jobb av og til å lånt litt av verktøyet de har (han jobber på verkstedet på NTNU så har tilgang til endel der) men blir litt stress å jobbe der. Jeg har vurdert å bygge av alu og "poppe" det sammen.


Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
hva med å lage et kabinett formed som en kule/ball. Har ikke sett det før og syntes det hadde vært utrolig kult. alternativt så ville Dråpe form også sett kult ut.
noe som kan gi en liten ide. http://www.gearfuse.com/wp-content/u...-shel_5638.jpg
Vis hele sitatet...
Hmm, d hadde vært VELDIG kult! likte den ideen veldig godt! men blir fort litt vanskelig å få laget den + at den er litt upraktisk (hehe, men det har jo ikke noe å si) Denne ideen skal jeg hvertfal ta med meg videre! Takk

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva med å heller lage et liggende kabinett? =)

2 deler slik faceless har tegnet det opp.
PSU, harddisker og CD-rom i den nederste delen.
hovedkort o.l i den øverste delen.

Så kan du plassere et hult rør til å holde fast øverste og nederste del. alt av kabler går igjennom den, så setter du et godt lys mellom etasjene, og få det til å se ut som at den øverste delen svever? =)

På den øverste delen, så plasserer du plexi o.l glass over hele HK, og lyser opp rommet inni, slik at man ser hva den er utstyrt med =)
Vis hele sitatet...
hmm, her kom det også en god idee (dere gjør det vanskelig for meg å velge! hehe, men liker det )

men, ja... må tenke litt videre på denne (kommer opp med noen enkle skisser over forskjellige designe etter hvert!)

---------------------------------------

Må dessverre skuffe dere som sitter å venter på 3D-modellen min. Har vært opptatt i hele dag så har ikke fått tegnet noe mere men den komme så fort som mulig! Blir litt opptatt imorgen også (Kino Bilder 2 i 3D! =) etterfulgt av familiemiddag) men skal prøve å få lurt til litt tid til tegning.

Akkurat nå ser jeg for meg noe slikt: (regner med det blir endel forandringer!)

En PC i to deler, nederste (del 1) og en øvre del (del 2)

Del 1:
skal romme PSU (liggende med innsugsvifte ned) og harddisk (vannrett?) der det er en vifte (120/140mm) i fronten (er veldig usikker på om jeg vil ha det ennå) som blåser luft inn og gjennom harddiskene. Denne vifta skal ha en form for gitter på utsiden. Vurderer også å ha ei vifte som trekker varmlufta fra harddiskene ut toppen.
Kablene fra PSUen skal gå rett opp og inn i del 2. Mellom del 1 og to skal det være ei plate (ALU, mdf eller tjukk lexan/plexi på ca 12-20mm) som skal ha luftekanaler for å frakte lufta som kommer fra vifta i toppen ut på sidene og bak (er VELDIG usikker på denne ennå) ellers har jeg lyst til å gå for fargene hvit som grunnfarge og litt mørk oransje som bryter.

Del 2
Del to skal romme et hovedkort (ATX-format) DVD (kanskje en slim?) og en Arduino (som skal styre lys-settingen og andre fancye ting) Del 2 skal også ha to avtagbare dører og kanskje ei dør i fronten som skjuler DVD, "kontrolpanel", viftestyring og de andre brønnene (vurderer å ha 3stk 5,25" brønner, eventuelt 2stk hvis jeg går for slim dvd) Denne front-døren skal enten svinges til en side eller kunne skyves nedover (eller opp) her har jeg også mulighet til å få dette styrt av en arduino slik at jeg bare trykker på en "powerknapp" så sklir denne døra unna ved hjelp av en motor eller servo (dette blir fort litt avansert, men overkommelig... tror jeg, kan hende jeg dropper dette)
Den venstre sidedøren skal ha et vindu som i hovedsak viser hovedkortet (lurer ennå litt på designet på vinduet) denne døra skal festes med to stk hengsler (som går an å hekte av og på) på den ene siden og to stk kasseklemmer på den andre siden.
Den høyre sidedøren skal ikke ha vindu, men bak denne døra skal det være god tillgang til å organisere kablene.

Hovedkortet skal festes slik at kablene kobles til bak (den klassiske løsningen) og det skal være en 120mm vifte eller to 80/92mm vifter som suger ut av luft i toppen. Er ennå litt usikker på hvor jeg skal plassere de andre viftene som suger inn luft, tror de blir i fronten bak ett gitter. I del 2 vil jeg også ha plass til 1/2 SSDer.

Tror jeg fikk med det meste jeg har tenkt ut hittil, men som sagt! flere tips sier jeg ikke nei takk til (må også legge til at jeg ikke har tatt hensyn til de nye tipsene ennå! kommer sikkert med i neste update/i 3D modellen)

Tusen takk til alle som følger med og til de som bidrar med tips/triks

btw: prøv å overse skrivefeilene gikk litt fort i svingene denne gangen + at det begynner å bli sent
Hehe, tja... er ferdig med en 3D tegning :P endte opp med et designe som ikke var stilrent skal prøve å lage noen flere 3D tegninger så får jeg se hva jeg blir mest fornøyd med.

http://i722.photobucket.com/albums/ww222/GreenRay/Evolution%20v2/Evolutionv2.jpg
Er noen ting som jeg ikke er helt fornøyd med ennå. Bla. vinduet + at jeg tror jeg skulle ha fått inn ei vifte til.

http://i722.photobucket.com/albums/ww222/GreenRay/Evolution%20v2/Evolutionv212.jpg
Skulle ha tatt litt flere detaljebilder, men drar på hytta nå kommer mer når jeg komme hjem igjen.

Feel free to comment hva synes du om dette designet? har du tips til et annet designe? (helst noe firkantet :P)
syns det ble litt mye farge, og dermed ikke stilrent som du selv sa.

skal se om jeg finner på noe nytt i løpet av helga.
det er bare bildene som får det til å virke skarpt... kan se veldig fint ut bare oransje-fargen ikke flasher ut rommet men er litt mer nöktern
tror kanskje bildet lyver litt ja, men har også en anelse om at det blir litt for mye som F4celess sa.
prøv Ray tracing til å rendre bilder av kabinettet, gir ett realistisk bilde av hvordan kabinettet vil se ut.

om du vil kan jeg lage et slikt bilde av kabinettet, om jeg får filen på en eller annen måte (Google Warehouse?)
lag et kabinett at tilfeldige matrialer som du finner i garasjen. forkjellige tykkelser på plankene skader ikke. selvfølgelig skal all kutting av plakene utføres med sag og øyemål har sett slike kabinetter før. å hvem vill ikke ha norges styggeste kabinett, men pceen kan sammenlignes med en alien ware? hadde sannsynligvis vunnet prisen for tøffeste kabinett på hvilket som helst stort lan

peis på
Sitat av F4celess Vis innlegg
prøv Ray tracing til å rendre bilder av kabinettet, gir ett realistisk bilde av hvordan kabinettet vil se ut.

om du vil kan jeg lage et slikt bilde av kabinettet, om jeg får filen på en eller annen måte (Google Warehouse?)
Vis hele sitatet...
Ray tracing? huuh? hadde vært kult med et bilde... meen ser ut til at Google ikke lar meg laste opp filen (får ikke godkjent rettningslinjene) skal prøve igjen senere

Sitat av shnøpps Vis innlegg
lag et kabinett at tilfeldige matrialer som du finner i garasjen. forkjellige tykkelser på plankene skader ikke. selvfølgelig skal all kutting av plakene utføres med sag og øyemål har sett slike kabinetter før. å hvem vill ikke ha norges styggeste kabinett, men pceen kan sammenlignes med en alien ware? hadde sannsynligvis vunnet prisen for tøffeste kabinett på hvilket som helst stort lan

peis på
Vis hele sitatet...
hehe, har faktisk prøvd dette engang brukte 45min på ei kasse... den failet skikkelig, utrolig tungvint å montere hw i ettertid. Har sett slike kabinetter før, eller noe lignende, der persjonen ikke har brydd seg om utsende, men bare byggd. Link fant den jeg tenkte på synes denne ver utrolig kul

btw: slenger med noen flere bilder

http://i722.photobucket.com/albums/ww222/GreenRay/Evolution%20v2/Evolutionv213.jpg

http://i722.photobucket.com/albums/ww222/GreenRay/Evolution%20v2/Evolutionv214.jpg
mulighet til å legge fila på Dropbox eller noe ?
DropBox: http://dl.dropbox.com/u/17500318/Fin...omponenter.skp

hehe, den er litt rotete oppbygd håper du klarer å leve med det
Mulig å få den i Sketchup 7 format? programmet jeg bruker støtter bare 7 filer, ikke 8.

blir en del pes å legge inn Sketchup 8 bare for dette.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Mulig å få den i Sketchup 7 format? programmet jeg bruker støtter bare 7 filer, ikke 8.

blir en del pes å legge inn Sketchup 8 bare for dette.
Vis hele sitatet...
http://dl.dropbox.com/u/17500318/How...c%20folder.rtf

der
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg tror du gjor noe feil.
feil link. hjelp fila har jeg selv.
haha, ops. Gikk litt fort i svingene nå!'

DER!: http://dl.dropbox.com/u/17500318/Fin...mponenter7.skp

edit: har dobbeltsjekket linken :P
Sist endret av GreenRay; 18. august 2011 kl. 10:25.
derja, prøver å mekke så den funker skikkelig i rendringa.


halve kabinettet blir grått :/ fikle mer i mårra, prøve å gjøre research på jobb.

har lyst til å lage kabinettet jeg designa og, så det mekker jeg når jeg er ferdig med å rendre ditt.

btw. jeg tror du ikke fikk lasta det inn på warehouse fordi du bruker komponenter som du har funnet (HK, PSU osv), kansje det er noe copyright stuff i det. bare en tanke.
Sitat av F4celess Vis innlegg
derja, prøver å mekke så den funker skikkelig i rendringa.


halve kabinettet blir grått :/ fikle mer i mårra, prøve å gjøre research på jobb.

har lyst til å lage kabinettet jeg designa og, så det mekker jeg når jeg er ferdig med å rendre ditt.

btw. jeg tror du ikke fikk lasta det inn på warehouse fordi du bruker komponenter som du har funnet (HK, PSU osv), kansje det er noe copyright stuff i det. bare en tanke.
Vis hele sitatet...
Naice bilde har du lyst til å dele hvordan du gjør dette? eventuelt linke/skrive en guide

Bare å komme med tips til designe! Ble ikke helt fornøyd med mitt :P

Kan stemme at det er derfor jeg ikke fikk lasta det opp ja. Trodde egentlig det ikke hadde noe å si om jeg brukte andre sine komponenter jeg
http://dl.dropbox.com/u/20655224/kabinett%20render.jpg

Bruker SU Podium. hadde jeg brukt det mer hadde jeg faktisk kjøpt det. enkelt interface. er en plugin i Sketchup og har bra nok med muligheter, grunnleggende er å sette lysstyrke og refleksjon på objekter og overflater.

er ikke mye mer å si, brukte ikke noen lyskilder annet enn naturlig lys som man får ved å aktivere skygger og stille inn tid på døgnet og tid på året.
Sist endret av F4celess; 21. august 2011 kl. 01:25.
Sitat av F4celess Vis innlegg
http://dl.dropbox.com/u/20655224/kabinett%20render.jpg

Bruker SU Podium. hadde jeg brukt det mer hadde jeg faktisk kjøpt det. enkelt interface. er en plugin i Sketchup og har bra nok med muligheter, grunnleggende er å sette lysstyrke og refleksjon på objekter og overflater.

er ikke mye mer å si, brukte ikke noen lyskilder annet enn naturlig lys som man får ved å aktivere skygger og stille inn tid på døgnet og tid på året.
Vis hele sitatet...
aha, takk for tips blir litt bedre (mer realistiske) bilder med det der :P

btw: fikk sponsoravtale med mamoz idag til mitt påbegynte prosjekt. Får hovedkort + harddisk
Wow dette var jo kule design! Hvordan lager du kabinettene? Evt har du planer om å selge casemods?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Wow dette var jo kule design! Hvordan lager du kabinettene? Evt har du planer om å selge casemods?
Vis hele sitatet...
Takk Først tegner jeg de i hode... så på pc (3d) så "snekkrer" jeg ivei. Bygger kabinettene av mdf (samme type plater som ofte blir brukt i høyttalerkasser av tre).

Har planer om å selge denne jeg planlegger her + den Link jeg har startet på om jeg blir fornøyd med de

edit: har også planer om å prøve å få solgt dette kabinettet: http://www.diskusjon.no/index.php?sh...#entry15835594 i nærmeste framtid! men regner ikke med at det er så veldig mange som vil ha en slik... da den ikke er bygget fra scratch, men er bare modifisert.
Sist endret av GreenRay; 22. august 2011 kl. 23:32.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ey! kom på en ide nå! Fikk plutselig veldig lyst til å lage et kabinett med nFF designe! Noen som har flere tips nå?

Kabinettet må være stående, ha to rom (et for PSU og harddisker) og det skal være grått med litt blått, altså freak fargene!

Har også en plan om å gravere inn nick navnene til enkelte freaks en eller annen plass! men vet ikke helt hvordan jeg skal velge ut hvem
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Ey! kom på en ide nå! Fikk plutselig veldig lyst til å lage et kabinett med nFF designe! Noen som har flere tips nå?

Kabinettet må være stående, ha to rom (et for PSU og harddisker) og det skal være grått med litt blått, altså freak fargene!

Har også en plan om å gravere inn nick navnene til enkelte freaks en eller annen plass! men vet ikke helt hvordan jeg skal velge ut hvem
Vis hele sitatet...
Hva med å lage et kabinett i form av vår kjæreste "maskott"?

http://static3.freak.no/forum/customprofilepics/profilepic35_6.gif
Sist endret av Dimergon; 3. september 2011 kl. 23:30.
Driver selv med scratch build for tiden. Planlegger design o.l atm Skal være ganske standard, bare for å teste.

GreenRay, det er ubehandlede MDF plater? Hvilken tykkelse bruker du? Tenkte selv på 6/12MM, og 18MM hobbyplate i bunnen.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Ey! kom på en ide nå! Fikk plutselig veldig lyst til å lage et kabinett med nFF designe! Noen som har flere tips nå?

Kabinettet må være stående, ha to rom (et for PSU og harddisker) og det skal være grått med litt blått, altså freak fargene!

Har også en plan om å gravere inn nick navnene til enkelte freaks en eller annen plass! men vet ikke helt hvordan jeg skal velge ut hvem
Vis hele sitatet...
lager du ett big tower freak-kabinett sier jeg ikke nei takk til å kjøpe
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Hva med å lage et kabinett i form av vår kjæreste "maskott"?

http://static3.freak.no/forum/customprofilepics/profilepic35_6.gif
Vis hele sitatet...
wow! att jeg ikke tenkte på det! det er jo perfekt! På tide å få laget noen skisser! Takk for tips

Sitat av Glenni Vis innlegg
Driver selv med scratch build for tiden. Planlegger design o.l atm Skal være ganske standard, bare for å teste.

GreenRay, det er ubehandlede MDF plater? Hvilken tykkelse bruker du? Tenkte selv på 6/12MM, og 18MM hobbyplate i bunnen.
Vis hele sitatet...
Håper du skriver logg på prosjektet ditt på nett! :P

er ubehandlede plater jeg bruker ja har alltid brukt 12mm, men vurderer å gå opp til 14mm hvis jeg finner det. Sliter litt med at platene sprekker når jeg skrur. Så hvis du skal skru det sammen vil jeg anbefale å gå for 12 eller 14mm, 6mm blir alt for tynnt, og 18mm blir nesten litt tjukt!

edit: åja, du tenkte hobbyplate i bunnen ja. Vil heller anbefale deg å bruke mdf der også! de er ganske sterke så det går nokk bra

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
lager du ett big tower freak-kabinett sier jeg ikke nei takk til å kjøpe
Vis hele sitatet...
Godt å vite :P har du noen andre krav en Big tower? som plass til disker etc
Sist endret av GreenRay; 4. september 2011 kl. 00:13.
Jeg hadde helt klart kjøpt et slikt freak-kabinett. Store vifter (200-230mm) med støvfilter, harddisk-rack (slik som i HAF-932) med plass til minst 4 harddisker, PSU som monteres i bunn (takket være høyden på bena vil det gi litt bedre luftflyt enn på andre slike kabinetter), på-knapp i munnen, og frontpanel for audio / usb i øynene? Kanskje farge øynene i form av logoen til nFF?

Bare noen forslag jeg kom på i farta.
Sist endret av Dimergon; 4. september 2011 kl. 00:18.
Hmm, kanskje jeg skal lage flere dette er jo virkelig gjennomførbart!
Tror ikke MDF finnes i 14mm fra butikk, da må det slipes ned selv. Over 12 er det 16mm.