Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 629
Jeg kjøpte en vare, det var feil. butikken har ikke riktig. kan jeg kreve penger, eller må jeg ta til takke med en tilgodelapp?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan ikkje kreve noko sålenge det var salg over disk.

Angreretten gjelder ved kjøp utenfor fast utsalgssted, altså er eventuell tilgodelapp faktisk et godt tilbud fra butikken.
det var noe sånt jeg også mente å huske fra de få rettslæretimene jeg har møtt opp på hehe
Vel, hvis du kanskje forteller hva slags vare og hva som er feil, så blir det litt lettere å hjelpe... Mange butikker tar imot varer som en ekstra service mot kunden.
Hvis det var en feil på selve varen, kan du heve hele kjøpet. Det går da ikke på angreretten, men at butikken ikke ytte som de skulle etter avtalen som ble gjort. Hvis det er en produksjonsfeil skal butikken ta den tilbake, gi deg pengene og selv få sine penger fra produksjonsselskapet.
varen hadde ingen feil. det var bare feil vare