Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1179
klippet og limt fra Telenor Adsl (www.adsl.no)

<b>Vi øker hastigheten til alle våre kunder!!
Vi vil i løpet av 2. kvartal øke hastigheten på nedlasting med ca 20% til alle våre kunder! Dette gjør vi for at kunden skal oppleve at de alltid får den reelle hastigheten på sitt abonnement, og at den naturlige "overheaden" i protokollene taes av oss som leverandør.</b>

<b>Overhead </b>
Overhead er egentlig den delen av båndbredden som går med til signallering, dvs for å bringe dine data over mediumet og til mottaker. Overhead er altså den delen av hver pakke som ikke er de data som du skal transportere, men inneholder nødvendig informasjon for å få dataene frem til mottaker. Frem til deg som ADSL kunde benyttes såkalt ATM teknologi, og TCP/IP protokollen. Begge disse har overhead som ca utgjør rundt 15%.

<b>Kundene vil merke endingene </b>
ADSL.no øker hastigheten til alle våre kunder med 20%, noe skal utgjøre litt i overkant av den naturlige overheaden. Du vil derfor som kunde i praksis få oppgradert din linjehastighet med 20%, og vil oppleve at du nå kan laste ned raskere enn tidligere. Siden det vil ta tid å få oppgradert alle kundene, vil vi oppgradere enkeltvis i løpet av de neste månedene. Kundene vil kunne oppleve et kort brudd i sin tjeneste på maksimalt 10 minutter akkurat når selve oppgraderingen skjer.

http://www.adsl.no/innhold.asp?page=...=2402,1&lang=1

(meitemark - vil ha adsl!)
men de gjør fremdeles ikke noe med upload, og du må fremdeles ringe opp når du skal logge deg på, og du får fremdeles ikke router når du bestiller....

ergo...ngt er fortsatt det eneste alternativet, hvis du ikke har råd til sdsl
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
det var faenmeg på tide men uploaden burde skjerpes ja
Istendenfor å gi eksisterende kunder bedre hastighet, hva med å heller bygge ut litt mere?
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av veggiss
men de gjør fremdeles ikke noe med upload, og du må fremdeles ringe opp når du skal logge deg på, og du får fremdeles ikke router når du bestiller....

ergo...ngt er fortsatt det eneste alternativet, hvis du ikke har råd til sdsl
Vis hele sitatet...
dette forstod jeg ikke helt....

ringe opp... det må man da... samma faen. enten det eller ha maskinen på 25/7. router, såvidt jeg vet selger ikke telenor det da. (kikke på produktisidene...............nei... ingen router der)

meitemark
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av zeth
Istendenfor å gi eksisterende kunder bedre hastighet, hva med å heller bygge ut litt mere?
Vis hele sitatet...
fordi at da slipper de stakkarne(les moi) og få så masse idiot samtaler med at 'dette er ikke hastigheten jeg ble lovet' og så støte på hobbynerder som ikke kjenner til ossen bits og bytes funker og måles!

utbygginga er jeg enig i. men sleng dere opp på interesselistene til telenor, slik at de vet hvem som har lyst på.

mm
meitemark: ngt leverer med router når du bestiller adsl, telenor gjør ikke det, ergo du må kjøpe en ved siden av hvis du vil kjøre flere maskiner på nett på en skikkelig måte. og du trenger ikke ringe opp med ngt...routeren er online hele tiden.
veggiss, det er den jo på telenor også. :-P
dephic: hvis du HAR en router ja..., fordelen med ngt er jo at du kan reboote pc'en, uten å koble til på nytt lissom. er på nett med en gang du har boota.
endelig har telenor vaffal skjønt litt!!
Ros til Telenor for hastighetsøkningen!

har venta lenge på når de skal øke hastigheten på linja. NGT har jo hatt det hele tiden, mens det har ikke virket som om Telenor har brydd seg...
høres jo fint ut.
blir spennende å se om det faktisk merkes noe forskjell, i mine øyne er ikke telenor akkurat flinkest til å gjøre ting de sier, de er flinkere til å snakke for seg.
blir spennende å se. :>
Better than thou.
Opprinnelig postet av veggiss
dephic: hvis du HAR en router ja..., fordelen med ngt er jo at du kan reboote pc'en, uten å koble til på nytt lissom. er på nett med en gang du har boota.
Vis hele sitatet...
Ja, men hvis du har router så er det helt likt hos telenor og.
nettopp Carlo, veggiss sneik til seg et ekstra argument.
hehehe...jaja, det jeg skulle frem til var at ngt > telenor
det blir digg endelig litt raskere linje !, men uploaden burdde bli lik som downloaden eller halv parten eller.no
jeg tror ikke dette er telenor..


se paa bunnen av sia der staar det mimer internett som er en egen adsl leverand0r......

dessuten er ikke mitt telf nummer "st0tta" og jeg har allerede telehor adsl fra f0r...


sorry guys...
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
haha! selvfølgelig oppgraderer ikke telenor linjene sine? De tjener jo allerede så bra på de overprisede adsl linjene sine. Nei, jeg blir ikke forbauset om Telenor bestemmer seg for å innføre tellerskritt på ADSL'en.. Det hadde gjort seg det
[quote]Opprinnelig postet av meitemark
[b]klippet og limt fra Telenor Adsl (www.adsl.no)

<b>Vi øker hastigheten til alle våre kunder!! osv.

Det enste som jeg har merka forskjell er at plutselig så har jeg mista internett.. Så 2min senere så funker det, det har skjedd en del ganger i det siste.. Forbanna telehor!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det jeg lurer på er hvorfor dere prater om ADSL.NO som om det skulle vært TELENOR!?
Adsl.No er Mimer Internett A/S sin tjeneste!



---
eirik, carpe diem!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har merket en økning i hastigheten fra Telehor, men det er faen meg på tide!