Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3416
Har planer om å reise til noen av de større byene i norge og lurer på hvilke kollektivtilbud ungdom får i oslo, trondheim bergen osv.

I Stavanger koster et såkalt ungdomskort som man kan bruke i hele rogaland fylke 250 kroner pr. mnd. Dette kan brukes på båt, buss og tog til alle tider utenom nattestid.
månedskort i Tr.heim.. tror det koster rundt 350-450 kr.. Ellers 23kr enkeltbillett.
ALT av kollektivtransport i tr.heim er stygg dyrt
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Tror det er slik månedskortordning for ungdom i Hordaland også, det var ihvertfall det for 3-4 år siden
I oslo koster mnd kort for ungdom 630 dersom du skal ha for oslo og akershus, for bare oslo er jeg ikke helt sikker.
I Oslo koster månedskort (for de under 20) 330 kroner. 7-dagers 80 kroner ca og dagskort 50 kroner. Enkeltbilett koster 20 og kan brukes i en time om du ber om overgang.
Månedskort i Hordaland koster rett under 400kr. Ett fylke ned i Rogaland koster det 250 . Maks alder er 20 år tror jeg.
Et SL (Stor-Oslo lokaltrafikk) ungdomskort koster 630 kr i måneden. Det kan brukes av personer under 20 år i hele oslo og akershus...
Opprinnelig postet av windoze
månedskort i Tr.heim.. tror det koster rundt 350-450 kr.. Ellers 23kr enkeltbillett.
Vis hele sitatet...
månedskort for ungdom/student er 410, enkeltbillett for voksne er 22,-
very impotent freak
Delusional's Avatar
I hordaland koster ungdomskort kr. 380. Buss koster 23 om du skal kjøre bare noen få stopp. En lengre strekning koster ca. 50. Skal du ha nattbuss så koster det 55, for ganske små strekninger. 70 for en busstur på omtrent 30 min, og for enda litt lengre er det 100.
Trondheim Er det Ikke no soner for Innenfor Byen Å dens Grenser dvs Trh Sør,VVest Sentru, og øst. hvis man skal 3 mil utafor trh så bli det dyrere .
En Buss Bilett Koster 22,- Kr I Trondheim As We Write Og 1.5 Time Overgang
Trådstarter
9 0
takker for svarene ! glad for at jeg bor i Stavanger
One of the good guys
2rs1's Avatar
Fredrikstad (/østfold) så er det 290 pr. måned for ungdomskort (390 første gangen, 100 i depositum for kortet) og 23 for enkeltbillett. Men enkeltbilletten kommer ann på hvor mange soner man kjører
Åssen får dere så latterlig lave priser? Jeg må ut med 720 spenn for månedskort i Oslo/Akershus og det er MED studentrabbat
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er snakk om ungdomskort, ikke studentrabatt
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av minno
I Oslo koster månedskort (for de under 20) 330 kroner. 7-dagers 80 kroner ca og dagskort 50 kroner. Enkeltbilett koster 20 og kan brukes i en time om du ber om overgang.
Vis hele sitatet...
Man må ikke be om overgang. Billettene gjelder i minimum en time uansett. Om du går på fks. en T-bane 2 minutter før billetten går ut, kan du sitte på helt til endestasjonen.

Opprinnelig postet av minno
Åssen får dere så latterlig lave priser? Jeg må ut med 720 spenn for månedskort i Oslo/Akershus og det er MED studentrabbat
Vis hele sitatet...
På enkeltbilletter, flexikort og dagskort er man barn fram til man er 16. Når man blir 16 er man voksen.
På 7-dagerskort, månedskort og tremånederskort er man barn t.o.m. 20 år.

Forresten.. Jeg fikk kjøre SL-buss langt utenfor Oslo med vanlig månedskort for Sporveiene.
haha, hvis man i tillegg bestiller a-kort i oslo(som er et slags abonnement på månedskort) så kommer det vel ned i 290 hvis man er ungdom.

skal ha det fra neste måned tenker jeg. :P
Sist endret av stef; 26. september 2004 kl. 23:37.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Jepp.. Og man får nytt kort om man mister det.
Opprinnelig postet av KaldBlod
Man må ikke be om overgang. Billettene gjelder i minimum en time uansett. Om du går på fks. en T-bane 2 minutter før billetten går ut, kan du sitte på helt til endestasjonen.



På enkeltbilletter, flexikort og dagskort er man barn fram til man er 16. Når man blir 16 er man voksen.
På 7-dagerskort, månedskort og tremånederskort er man barn t.o.m. 20 år.

Forresten.. Jeg fikk kjøre SL-buss langt utenfor Oslo med vanlig månedskort for Sporveiene.
Vis hele sitatet...
Man trenger overgang når man kjøper biletten på busser og tog.

Andre quote skrev ikke jeg.

Skal ha a-kort fra november. OS har noen sære regler som sier at man må levere a-kortbestillingen før 15., hvis man vil ha a-kort fra og med nesten måned. Klarte å levere 18. eller noe.
Møre og Romsdal koster det 400.- for et ungdomskort. Enkeltbillett i Molde er 17,- (voksen) og 8,- for barn.
I Ålesund kommer prisen helt ann på hvor du skal (sånn sone ting :P)
Ungdomskortet gjelder vel bare fram til fyllte 20 år. Finnes ikke noe studentrabatter. I Ålesund koster ett månedskort 400 kroner og bussprisene er skremmende høye.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av Pumpkin
ALT av kollektivtransport i tr.heim er stygg dyrt
Vis hele sitatet...
Spørs jo hvor langt du skal

Tar du 9-a hele turen er det verdt 22 kroner synes jeg. Er også verdt 22 kroner for turen ned til byen.
Kristiansand:
Ungdomskort (-20): 310,-
Enkelt billet i samme sone: 15,-
Skal man over i en annen sone så koster det 21,-. Over flere seff ++.

Dette gjelder bare buss.