Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2727
Hei

Torrentene mine gikk som "F" før. Men etter jeg formaterte så går alt møkk husker ikke hva jeg stilte på eller hva jeg gjorde for at det skulle går fortere!

Men ihvertfall når jeg skal instalere Azureus (Bit Torrent Klient) så står det når jeg skal test "Incoming TCP Listen Port: 6881

Oxo.. driver den og tester... BANG så får jeg opp meldingen:

Tester port 6881 ... NAT-feil

Vet ikke om det har noe med saken av at torrentene går saktere da men? hehe...

Jeg har ikke router. Men har bestilt så jeg får det vel om 3-4 dager.

Det hadde vært sinnsykt digg å fått det til å funke igjen!
Slå av XP-firewallen.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hm... Jeg har skrudd av den som ligger på All Connections, er det den du mener? Eller åssen skrur man den av egentlig? Fordi den som ligger i Connections har jeg skrudd av!

Er Litt Noob!
Nå har jeg norsk Windows, men jeg regner med at du har skrudd av firewallen ved å gå inn på egenskapene for nettverkskortet ditt og slå av firewallen der?
Bruker du ruter?
#Conex's Avatar
Trådstarter
Nei jeg bruker ikke router Men jeg får det i morgen eller på onsdag!

Men jeg har skrudd av den firewalen som er på netwerks-korte mitt! Jeg vet ikke om Norten Anti-Virus ha noe med dette gjøre? Tror egentlig ikke det fordi det er vel ikke noe firewal på den?

Det er det bare på Norton Internet Security?

Jeg har ADSL 1024/256, er det noe firewal på modemet?
Sist endret av #Conex; 12. juli 2004 kl. 14:28.
Et tips fra en kar som hater det meste som kommer fra Norton... Slett ALT bortsett fra den aller mest basiske antivussoftwaren. Skal du bruke Norton Internet security så må du være klar over at det stenger alle portene og ignorerer alle innkommende forespørsler. Dette gjør ofte at du ikke kan ha tosidige forbindelser med andre på nettet. Utrolig irriterende...

PS: Hvis du finner ut at du skal avinnstallere Norton Internet security, så vær klar over at alle portene forblir stengte. Du må manuelt åpne dem senere gjennom et nytt program eller gjennom å reinnstallere Norton-pakken. Ellers kan jeg bare referere til disse likene fra www.howstuffworks.com

Hvordan NAT virker
Generelt hvordan Ethernet funker
Hvordan routere virker
Og til sist, hvordan internettet funker

Håper dette "avnoobet" deg en smule

Edit: Du kan sikkert ikke ta skade av å se på threaden jeg laget om det samme problemet... NAT-feil i bittorrent

Hvis du tilfeldigvis skulle ha samme modem som meg ( Mitt modem ) så kan du forsåvidt bare glemme hele greia... Jeg og faren min brukte 13 timer en helg for å finne ut hvordan man skulle åpne porter i et nettverk med mer enn én router med det modemet.
Sist endret av FiTz; 12. juli 2004 kl. 14:53.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hehe.. Ja men jeg har ikke Norton Internet Security!

Men jeg får den failen når jeg skal prøve å scanne den porten!

Mirc funker heller ikke!
Hvilket modem har du? Det er betydelig for oss å vite hvis vi skal hjelpe til...
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hm.. Jeg har et modem fra Telenor "speed touch home" ALCATEL
Jeg hadde samme problemer med Azureus, men løste dette med å skifte i port oppsettet i Azureus.

In order to use use our tracker you must configure your client to use any port range that does not contain those ports (a range within the region 49152 through 65535 is preferable, cf. IANA). Notice that some clients, like Azureus 2.0.7.0 or higher, use a single port for all torrents, while most others use one port per open torrent. The size of the range you choose should take this into account (typically less than 10 ports wide. There is no benefit whatsoever in choosing a wide range, and there are possible security implications).
#Conex's Avatar
Trådstarter
Åssen gjør jeg dette da? Er litt noob på det her
hehe..

Skal jeg ta oxo ta et port-nummer opp får vær gang jeg tester da el?
Sist endret av #Conex; 12. juli 2004 kl. 15:16.
Sitter på jobb nå og har ikke Azureus på maskinen her, men gå inn i oppsettet på prog. og sett minimums port til f.eks 49152 og max til f.eks 49162. Restart prog. og se om dette funker.
#Conex's Avatar
Trådstarter
På Tracker da el?
Hmm siden vi har samme router, så kan jo du få plages litt og :P Last ned brukermanualen her og se om du får til noe.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke router! Jeg har direkte kobling rett fra modemet!

hm.. tror det modemet er litt nyere enn det jeg har!
Sist endret av #Conex; 12. juli 2004 kl. 15:31.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Jaja.. Ikke mye help å få da får jeg vel finne ut av det selv