Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  293 28297
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Siden du er inne på hvordan ting generelt blir verdisatt pish..
Er det ikke flertallets mening og prissetting som bestemmer prisen i et marked?

Så når flertallet i denne tråden mener at pcen ikke er verdt 8000kr, så blir vel det på samme måte som en bil (du er jo så opphengt i denne sammenligningen) blir verdisatt av flertallets felles mening om bilens verdi
Sitat av Lima Vis innlegg
Siden du er inne på hvordan ting generelt blir verdisatt pish..
Er det ikke flertallets mening og prissetting som bestemmer prisen i et marked?

Så når flertallet i denne tråden mener at pcen ikke er verdt 8000kr, så blir vel det på samme måte som en bil (du er jo så opphengt i denne sammenligningen) blir verdisatt av flertallets felles mening om bilens verdi
Vis hele sitatet...
Nei, det er selvsagt ikke det. Hvis et flertall her på forumet mener at en Lamborghini er verd 5000,- basert på en antagelse om at den er gammel betyr ikke det at den er verd 5000,- om det kommer en mer kompetent kjøper og betaler det eier ønsker, la oss si 500.000. Du kan jo dra til en barnehage og få en takst på et hus f.eks. Jeg er sikker på du får en spennende "verdi" på dette basert på flertallets mening.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
Nei, det er selvsagt ikke det. Hvis et flertall her på forumet mener at en Lamborghini er verd 5000,- basert på en antagelse om at den er gammel betyr ikke det at den er verd 5000,- om det kommer en mer kompetent kjøper og betaler det eier ønsker, la oss si 500.000. Du kan jo dra til en barnehage og få en takst på et hus f.eks. Jeg er sikker på du får en spennende "verdi" på dette basert på flertallets mening.
Vis hele sitatet...
Det er vitterlig forskjell på noe som øker i verdi med alderen og noe som synker i verdi med alderen.

Som f.eks klassiske \ limited edition biler og masseprodusert maskinvare fra tre år siden.
Sitat av phish Vis innlegg
Du kan jo dra til en barnehage og få en takst på et hus f.eks. Jeg er sikker på du får en spennende "verdi" på dette basert på flertallets mening.
Vis hele sitatet...
Tuller du eller? Jeg satt i hele går kveld og prøve å få dette oppi hodet ditt, og du pratet imot det i hele går? Vet ikke om jeg skal være stolt eller om du tuller
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er vitterlig forskjell på noe som øker i verdi med alderen og noe som synker i verdi med alderen.

Som f.eks klassiske \ limited edition biler og masseprodusert maskinvare fra tre år siden.
Vis hele sitatet...
Poenget er at "flertallet" ikke alltid har rett. I så fall hadde jorden enda vært flat...

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Tuller du eller? Jeg satt i hele går kveld og prøve å få dette oppi hodet ditt, og du pratet imot det i hele går? Vet ikke om jeg skal være stolt eller om du tuller
Vis hele sitatet...
...?

Du skal i alle fall ikke være stolt, det har du ingen grunn til... ellers gir ikke det du sier noen mening...

Edit: dobbelpost
Sist endret av phish; 29. juli 2013 kl. 14:01.
Sitat av phish Vis innlegg
Poenget er at "flertallet" ikke alltid har rett. I så fall hadde jorden enda vært flat...
Vis hele sitatet...
Poenget ditt er at du har rett?
Selvfølgelig, idioter i flertall betyr ikke at de har rett. Men tilbud og etterspørsel er det første du lærer i bedriftsøkonomi.
Tilbud er da hvor mye av varen som er på markedet og etterspørselen er hvor mange som vil ha varen. Om du har en bil det finnes en av i hele verden, og hele verden vil ha den, kan du selge den til blodpris, om kun en person vil ha den, vil bilen være billig

Og ja, hadde håpet du kunne fortelle meg hvorfor denne har sunket så mye mer i verdi enn den TS la ut? Jeg mener, 23 000 til 8 000 på noen år? Mens den TS la ut har gått ned en brøkdel av det denne har, på ca like lang tid
Sitat av caperno Vis innlegg
Poenget ditt er at du har rett?
Vis hele sitatet...
Nei, at jeg har rett argumenterer jeg for i andre poster, og jeg har ikke sett mange argumentere godt for det motsatte Å argumentere ut fra at "de fleste" mener A derfor A er ikke et argument i seg selv, men en logisk feilslutning.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Selvfølgelig, idioter i flertall betyr ikke at de har rett. Men tilbud og etterspørsel er det første du lærer i bedriftsøkonomi.
Tilbud er da hvor mye av varen som er på markedet og etterspørselen er hvor mange som vil ha varen. Om du har en bil det finnes en av i hele verden, og hele verden vil ha den, kan du selge den til blodpris, om kun en person vil ha den, vil bilen være billig

Og ja, hadde håpet du kunne fortelle meg hvorfor denne har sunket så mye mer i verdi enn den TS la ut? Jeg mener, 23 000 til 8 000 på noen år? Mens den TS la ut har gått ned en brøkdel av det denne har, på ca like lang tid
Vis hele sitatet...
... du linker til en PC som selges for 8000,- og tilbyr langt mindre enn hva PC'en til TS tilbyr.. ellers samme CPU, samme kabinett, samme prisklasse kjøling, samme prisklasse hovedkort. Hva er poenget ditt igjen?
Stemmer for at denne tråden blir stengt ettersom spørsmålet som ble stilt har blitt besvart og det nå bare er krangling frem og tilbake med de samme argumentene igjen og igjen (over 10-12 sider?).
Sitat av phish Vis innlegg
... du linker til en PC som selges for 8000,- og tilbyr langt mindre enn hva PC'en til TS tilbyr.. ellers samme CPU, samme kabinett, samme prisklasse kjøling, samme prisklasse hovedkort. Hva er poenget ditt igjen?
Vis hele sitatet...
Digger at du bare valgte å late som om skjermkortet ikke var der...
Og med tanke på at TS ikke trenger 8 tb HDD, vil det vel være bedre å ditche 6tb for det skjermkortet i denne?
Sist endret av kjerstin; 29. juli 2013 kl. 15:12.
Jeg tror phish prøver å nappe opp KP, ettersom han har klaget på dette tidligere i tråden (flere ganger) at andre får KP, noe han ikke gjør her.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Digger at du bare valgte å late som om skjermkortet ikke var der...
Og med tanke på at TS ikke trenger 8 tb HDD, vil det vel være bedre å ditche 6tb for det skjermkortet i denne?
Vis hele sitatet...
Som sagt får du solgt de to skjermkortene for 2500,-. Du hopper elegant over f.eks manglende skjerm.

Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Jeg tror phish prøver å nappe opp KP, ettersom han har klaget på dette tidligere i tråden (flere ganger) at andre får KP, noe han ikke gjør her.
Vis hele sitatet...
Fullstendig logisk tenking! Siden jeg ikke får noen kvalitetspoeng så fortsetter jeg slik at dere kan fortsette å dele ut i vilden sky til hverandre...

Det beste hadde vært om TS kunne bekrefte at denne er solgt for 8000,- til en eller annen, så hadde det ikke vært noe mer å diskutere.

Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Stemmer for at denne tråden blir stengt ettersom spørsmålet som ble stilt har blitt besvart og det nå bare er krangling frem og tilbake med de samme argumentene igjen og igjen (over 10-12 sider?).
Vis hele sitatet...
Nåja Det er ikke mange "argumenter" som kommer fra motparten. Det er trollet kjerstin og en rekke idiotiske påstander uten verken dokumentasjon eller argumentasjon.

Ellers er det vel bare å ikke lese tråder du ikke er interessert i?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
Nei, det er selvsagt ikke det. Hvis et flertall her på forumet mener at en Lamborghini er verd 5000,- basert på en antagelse om at den er gammel betyr ikke det at den er verd 5000,- om det kommer en mer kompetent kjøper og betaler det eier ønsker, la oss si 500.000. Du kan jo dra til en barnehage og få en takst på et hus f.eks. Jeg er sikker på du får en spennende "verdi" på dette basert på flertallets mening.
Vis hele sitatet...
Så du sammenligner It-kompetansen til alle i tråden med en barnehage, mens du kan mer en alle oss andre, derfor skal prisen settes utifra ditt brilliante syn på saken?
Sitat av phish Vis innlegg
Det beste hadde vært om TS kunne bekrefte at denne er solgt for 8000,- til en eller annen, så hadde det ikke vært noe mer å diskutere.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte en ting for deg; TS kjøpte en annen data, ergo han mente ikke dataen var verdt 8000.
Om maskinen eventuelt har blitt solgt til 8000,- så er den da verdt det?
Man kan fint selge det meste til langt mer enn det er verdt med riktig fremgangsmåte.
Sist endret av Snilepisk; 30. juli 2013 kl. 00:35.
Sitat av Lima Vis innlegg
Så du sammenligner It-kompetansen til alle i tråden med en barnehage, mens du kan mer en alle oss andre, derfor skal prisen settes utifra ditt brilliante syn på saken?
Vis hele sitatet...
Nei, som sagt er alle invitert til å argumentere på en saklig og fornuftig måte. Når ingen av dere velger å komme med noen form for saklige argumenter tolker jeg det som at dere enten troller, eller rett og slett ikke har noen argumenter.

Kan du finne ditt forrige saklige argument? Du hadde en grei periode rundt side 3.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Jeg kan bekrefte en ting for deg; TS kjøpte en annen data, ergo han mente ikke dataen var verdt 8000.
Vis hele sitatet...
Men så har aldri det vært det vi diskuterer heller. Du kan gå tilbake og lese første post igjen, og gjerne navnet på tråden...

Ditt eget argument (det siste jeg har sett fra deg, annet enn trolling) er at den er verd det kjøper er villig til å betale. Dette er dine ord, ikke mine. I så fall er det hva som er solgt for som er interessant, ikke om TS kjøpte den.

Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Om maskinen eventuelt har blitt solgt til 8000,- så er den da verdt det?
Man kan fint selge det meste til langt mer enn det er verdt med riktig fremgangsmåte.
Vis hele sitatet...
Det er det kjerstin påstår

Jeg er ikke nødvendigvis enig i at en vare er verdt det en kjøper vil betale, men da beveger man seg nesten over på det filosofiske plan...

Og ja, det har du helt rett i Markedsføring 101

Takk for ikke-trollepost!
De aller fleste her inne mener rett og slett at maskinen er mindre verdt enn du mener, og at hver enkelt komponent er mindre verdt enn du mener, hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå? Må man argumentere seg til blods for HVORFOR vi mener den og den komponenten er verdt en håndfull prosent mindre enn den verdien du har satt på det?

Du har også nevnt mange ganger at 8k er riktig verdi til "DEN RETTE PERSONEN", og med dette så er man brått begrenset til et veldig lite marked, og vil ikke si at den reelle verdien er 8k, den verdien vil være den folk flest vil være villig til å betale for maskien.
Sist endret av Snilepisk; 30. juli 2013 kl. 00:46.
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
Har blitt tilbudt denne for 8000kr , er den verdt det ? forklar gjerne hvorfor den er verdt/ikkeverdt 8000

Hovedkort: gigabyte sniper 1155 socket
Cpu: intel 2600k
Cpu kjøler: noctua d14
Grafikk: xfx radeon 5970 X2 x-fire
Ram: corsair dominator 1333 mhz 4X4 = 16 gb
Lagring: 2X 240gb kinston hyperx i raid0, wd black 2 tb x2 sata6, wd green 2 tb x 2 sata3
Kabinett: corsair obsidian 800d airbrushet.
Psu: corsair hx 850w modulær
Skjerm: benq 2420hd
Vis hele sitatet...
Til deg Phish:
Vil også si at dette er et tips til TS, men han har allerede skjønt og tatt tipset, så derfor må jeg dessverre forklare tipset til Phish med teskje.

Dataen er ikke verdt 8000 kroner for deg, kjære TS. Grunnen? Du trenger ikke komponentene her, istede for 8 TB lagring, kan du bruke pengene på skjermkort. Denne dataen er helt sikkert verdt 8000 kroner for den rette person, men siden du spør på et forum om du trenger 8 TB, kan "vi" (ikke Phish) konkludere med at du ikke trenger det!

Og jo, alt du selger er avhengig av hva markedet er villig til å gi.
Sist endret av kjerstin; 30. juli 2013 kl. 00:51.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
De aller fleste her inne mener rett og slett at maskinen er mindre verdt enn du mener, og at hver enkelt komponent er mindre verdt enn du mener, hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå? Må man argumentere seg til blods for HVORFOR vi mener den og den komponenten er verdt en håndfull prosent mindre enn den verdien du har satt på det?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at de fleste mener det. I Egypt mener de fleste at homofili skal straffes med døden, men det er ikke nødvendigvis riktig. Hva som er riktig er (heldigvis) ikke en demokratisk avgjørelse

Alle har lov til å ha sin egen mening, men hvis man skal delta i en diskusjon bør man kunne begrunne den meningen...eller?

Hvis du blar tilbake er det nok av poster med argumenter fra min side du kan dra frem og argumentere mot Velkommen skal du være! Fra deres side er det stort sett "jeg synes at...".

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Til deg Phish:
Vil også si at dette er et tips til TS, men han har allerede skjønt og tatt tipset, så derfor må jeg dessverre forklare tipset til Phish med teskje.

Dataen er ikke verdt 8000 kroner for deg, kjære TS. Grunnen? Du trenger ikke komponentene her, istede for 8 TB lagring, kan du bruke pengene på skjermkort. Denne dataen er helt sikkert verdt 8000 kroner for den rette person, men siden du spør på et forum om du trenger 8 TB, kan "vi" (ikke Phish) konkludere med at du ikke trenger det!
Vis hele sitatet...
Du uthever en tekst, og så legger du til den fine tautologiske stråmannen din "for deg fordi du ikke kjøpte den".

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

Her kan du gå gjennom og se om du finner noe du ikke har prøvd enda
Sitat av phish Vis innlegg
J

Du uthever en tekst, og så legger du til den fine tautologiske stråmannen din "for deg fordi du ikke kjøpte den".

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

Her kan du gå gjennom og se om du finner noe du ikke har prøvd enda
Vis hele sitatet...
Var det ditt beste svar?

....
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Du har også nevnt mange ganger at 8k er riktig verdi til "DEN RETTE PERSONEN", og med dette så er man brått begrenset til et veldig lite marked, og vil ikke si at den reelle verdien er 8k, den verdien vil være den folk flest vil være villig til å betale for maskien.
Vis hele sitatet...
Flott med et kritisk øye! Her skal du få motargumentet ditt:

Hva er en helt ny Lamborghini Gallardo verdt?

Det er et retorisk spørsmål, men det illustrerer at "lite marked" ikke betyr at den reelle verdien på noe er "det folk flest er villige til å betale".
Sitat av phish Vis innlegg
Flott med et kritisk øye! Her skal du få motargumentet ditt:

Hva er en helt ny Lamborghini Gallardo verdt?

Det er et retorisk spørsmål, men det illustrerer at "lite marked" ikke betyr at den reelle verdien på noe er "det folk flest er villige til å betale".
Vis hele sitatet...
I et fritt marked vil prisene bestemmes av forholdet mellom tilbud og etterspørsel
Vis hele sitatet...
kilde

Sett deg inn i det der og kom tilbake når du har skjønt det
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Var det ditt beste svar?

....
Vis hele sitatet...
Hva skulle jeg svare på? Du stiller ingen spørsmål....

https://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring

Logical fallacy[edit]

As an informal fallacy, the red herring falls into a broad class of relevance fallacies. Unlike the strawman, which is premised on a distortion of the other party's position,[2] the red herring is a seemingly plausible, though ultimately irrelevant, diversionary tactic.[3] According to the Oxford English Dictionary, a red herring may be intentional, or unintentional, it does not necessarily mean a conscious intent to mislead.[1]
Vis hele sitatet...
I tillegg kan jeg anbefale å sjekke ut "stråmann"
Sitat av phish Vis innlegg
Flott med et kritisk øye! Her skal du få motargumentet ditt:

Hva er en helt ny Lamborghini Gallardo verdt?

Det er et retorisk spørsmål, men det illustrerer at "lite marked" ikke betyr at den reelle verdien på noe er "det folk flest er villige til å betale".
Vis hele sitatet...
Om du vil vite hvordan de finner ut prisen på en gallardo, så skal du få den. Jeg kan love deg allerede nå at det ikke er som å finne pris på dataen du skal legge ut på finn.no

Sitat av phish Vis innlegg
Hva skulle jeg svare på? Du stiller ingen spørsmål....
Vis hele sitatet...
Hva med å starte med å fortelle meg hva du er uenig i?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
kilde

Sett deg inn i det der og kom tilbake når du har skjønt det
Vis hele sitatet...
Pen måte å illustrere mitt forrige poeng på. Du har laget deg en stråmann. Du argumenterer mot en konstruert problemstilling

Hvis du følger din egen logikk, er du enig i at hvis den ble solgt for 8000,- så er den verdt 8000,-? Altså at du tok feil?
Sitat av phish Vis innlegg
Pen måte å illustrere mitt forrige poeng på. Du har laget deg en stråmann. Du argumenterer mot en konstruert problemstilling

Hvis du følger din egen logikk, er du enig i at hvis den ble solgt for 8000,- så er den verdt 8000,-? Altså at du tok feil?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at dataen ikke er verdt 8000 kroner. Det jeg har sagt er at TS hadde kommet til å sitte igjen med en dritt data til hannes bruk om han kjøper den.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Hva med å starte med å fortelle meg hva du er uenig i?
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig i at du har lov til å omformulere den originale problemstillingen slik at den passer med din "fasit" som du postet i 3. post.

Sånn. Nå kan du svare på om den er verdt det den eventuelt har blitt solgt for, eller om du plutselig ikke er enig i markedsøkonomi lenger. Husk at dette er din påstand, ikke min.

Sitat av kjerstin
Jeg har aldri sagt at dataen ikke er verdt 8000 kroner. Det jeg har sagt er at TS hadde kommet til å sitte igjen med en dritt data til hannes bruk om han kjøper den.
Vis hele sitatet...
Sitat av kjerstin Vis innlegg
derfor er den ikke verdt det. Dette er vel et dårlig eksempel, men ett av de..
Vis hele sitatet...
Post 3.

Nå fantaserer du igjen...
Sitat av phish Vis innlegg
Jeg er uenig i at du har lov til å omformulere den originale problemstillingen slik at den passer med din "fasit" som du postet i 3. post.

Sånn. Nå kan du svare på om den er verdt det den eventuelt har blitt solgt for, eller om du plutselig ikke er enig i markedsøkonomi lenger. Husk at dette er din påstand, ikke min.
Vis hele sitatet...
Du skjønner ikke en dritt av hva jeg sier eller? Den er heeeelt sikkert verdt 8000 spenn, for TS, nei, den er ikke verdt 8000 spenn.

Blir som å kjøpe seg minibuss til 20 000 når en bil til 20 000 holder mer enn nok.

Sitat av phish Vis innlegg
Jeg er uenig i at du har lov til å omformulere den originale problemstillingen slik at den passer med din "fasit" som du postet i 3. post.

Sånn. Nå kan du svare på om den er verdt det den eventuelt har blitt solgt for, eller om du plutselig ikke er enig i markedsøkonomi lenger. Husk at dette er din påstand, ikke min.





Post 3.

Nå fantaserer du igjen...
Vis hele sitatet...
hhahaha, skjerp deg da kis! Det der beviser jo akkurat det jeg sier. TS trenger en data med bedre skjermkort, isteden for 8 TB HDD verdt 2k.
Noen betaler 80 millioner for et kunstverk...jeg hadde gitt en 50 lapp. Personlig synes jeg ikke den maskinen som TS linka til er verdt 8K. Men for den rette personen (hvem nå det skulle være) så er den kanskje det.
Du sammenligner verdien på denne maskinen med etiske problemstillinger og bilder med et vannvittig annerledes marked og verdiutvikling, det er nesten litt morsomt å lese. Klarer du ikke å finne noe som støtter din prissetting innenfor et liknende marked?
Sitat av Obster Vis innlegg
Noen betaler 80 millioner for et kunstverk...jeg hadde gitt en 50 lapp. Personlig synes jeg ikke den maskinen som TS linka til er verdt 8K. Men for den rette personen (hvem nå det skulle være) så er den kanskje det.
Vis hele sitatet...
My point exactly!

Blir en snartur til dyrehagen i morgen, tror en gorilla skal klare å skjønne poenget mitt fortere enn phish. Bets anyone?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Du skjønner ikke en dritt av hva jeg sier eller? Den er heeeelt sikkert verdt 8000 spenn, for TS, nei, den er ikke verdt 8000 spenn.

Blir som å kjøpe seg minibuss til 20 000 når en bil til 20 000 holder mer enn nok.



hhahaha, skjerp deg da kis! Det der beviser jo akkurat det jeg sier. TS trenger en data med bedre skjermkort, isteden for 8 TB HDD verdt 2k.
Vis hele sitatet...
Og det visste du, lille spåkone, allerede i post 3? Til tross for at TS ikke har kommet med noe informasjon om hva han skal bruke den til...

Selv om du kan spå fremtidige poster, så betyr ikke det at alle har magiske evner. Jeg må forholde meg til hva TS poster og hva du svarer. Du skriver rett ut at "derfor er den ikke verdt det".

Ellers er det hyggelig å se at jeg har klart å overbevise deg

Sitat av kjerstin Vis innlegg
My point exactly!

Blir en snartur til dyrehagen i morgen, tror en gorilla skal klare å skjønne poenget mitt fortere enn phish. Bets anyone?
Vis hele sitatet...
... what

Les tråden igjen, og du ser at det er MY point exactly. Ditt poeng kom du med i post 3.

Sitat av Obster Vis innlegg
Noen betaler 80 millioner for et kunstverk...jeg hadde gitt en 50 lapp. Personlig synes jeg ikke den maskinen som TS linka til er verdt 8K. Men for den rette personen (hvem nå det skulle være) så er den kanskje det.
Vis hele sitatet...
My point exactly Selv om kjerstin nå prøver å redde stumpen ved å stjele poenget mitt...
Sitat av phish Vis innlegg
Og det visste du, lille spåkone, allerede i post 3? Til tross for at TS ikke har kommet med noe informasjon om hva han skal bruke den til...

Selv om du kan spå fremtidige poster, så betyr ikke det at alle har magiske evner. Jeg må forholde meg til hva TS poster og hva du svarer. Du skriver rett ut at "derfor er den ikke verdt det".

Ellers er det hyggelig å se at jeg har klart å overbevise deg
Vis hele sitatet...
Som forklart 14 ganger allerede, "alle" på forumet skjønte det. Allerede etter post 1
TS SPØR om han trenger 8 TB, ringer ikke en bjelle til deg der? Om du trenger 8 TB HDD, så vet du det selv, du spør ikke noen på et forum om det.
Og ja, teorien min stemte fra start av, fordi TS kjøpte seg ny data.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Du sammenligner verdien på denne maskinen med etiske problemstillinger og bilder med et vannvittig annerledes marked og verdiutvikling, det er nesten litt morsomt å lese. Klarer du ikke å finne noe som støtter din prissetting innenfor et liknende marked?
Vis hele sitatet...
Jeg orker ikke å finne frem de riktige postene for deg, men du kan lese gjennom tråden på nytt igjen. Jeg har argumentert for prisen på hver enkelt komponent, så kan du gjøre det samme

Poenget mitt var at du bruker en logikk som ikke holder mål

Ja, det er et annerledes marked, men markedsprinsippet er likt. Hvis man skal verdsette ting ut fra hva snittet av befolkningen er villig til å betale, så blir det mange rare takster på ting...

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Som forklart 14 ganger allerede, "alle" på forumet skjønte det. Allerede etter post 1
TS SPØR om han trenger 8 TB, ringer ikke en bjelle til deg der? Om du trenger 8 TB HDD, så vet du det selv, du spør ikke noen på et forum om det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
Har blitt tilbudt denne for 8000kr , er den verdt det ? forklar gjerne hvorfor den er verdt/ikkeverdt 8000

Hovedkort: gigabyte sniper 1155 socket
Cpu: intel 2600k
Cpu kjøler: noctua d14
Grafikk: xfx radeon 5970 X2 x-fire
Ram: corsair dominator 1333 mhz 4X4 = 16 gb
Lagring: 2X 240gb kinston hyperx i raid0, wd black 2 tb x2 sata6, wd green 2 tb x 2 sata3
Kabinett: corsair obsidian 800d airbrushet.
Psu: corsair hx 850w modulær
Skjerm: benq 2420hd
Vis hele sitatet...
Her er det som står i post 1. Du må gjerne utheve hvor du finner på at han spør om han trenger 8TB lagring...
Sist endret av phish; 30. juli 2013 kl. 01:24.
Sitat av phish Vis innlegg
Hvis man skal verdsette ting ut fra hva snittet av befolkningen er villig til å betale, så blir det mange rare takster på ting...
Vis hele sitatet...
Det må være det verste jeg har lest. Om du verdsetter ting OVER det folk er villige til å betale, så får du ikke solgt noe. Så lett er det!

Sitat av phish Vis innlegg


Her er det som står i post 1. Du må gjerne utheve hvor du finner på at han spør om han trenger 8TB lagring...
Vis hele sitatet...
Jeg er ferdig her. Alle på forumet har skjønt TS, utenom du og fanbasen din. Trist å se på at du kan gjøre noe som dette din hjertesak, og ta feil. Jeg orker ikke prøve overbevise deg mer, du får leve i din egen verden. Siste tips fra meg; ikke start opp nettbutikk om du skal verdsette det du selger OVER det folk er villige til å betale for varen/tjenesten.

"begynner" å bli (har vært lenge) vanskelig for meg å holde meg saklig nå, så jeg er ferdig her. Lykke til ellers med livet
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det må være det verste jeg har lest. Om du verdsetter ting OVER det folk er villige til å betale, så får du ikke solgt noe. Så lett er det!
Vis hele sitatet...
Så igjen spør jeg deg et enkelt ja/nei spørsmål:

Hvis han fikk solgt den, betyr det at den var verdt det? Det er en logisk konsekvens av argumentene dine at svaret er "ja".

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Jeg er ferdig her. Alle på forumet har skjønt TS, utenom du og fanbasen din. Trist å se på at du kan gjøre noe som dette din hjertesak, og ta feil. Jeg orker ikke prøve overbevise deg mer, du får leve i din egen verden. Siste tips fra meg; ikke start opp nettbutikk om du skal verdsette det du selger OVER det folk er villige til å betale for varen/tjenesten.

"begynner" å bli (har vært lenge) vanskelig for meg å holde meg saklig nå, så jeg er ferdig her. Lykke til ellers med livet
Vis hele sitatet...
Det er ikke første gang du kommer med (tomme) løfter om å slutte å trolle...

Jeg skjønner ikke engang hva du prøver å overbevise meg om... du har nå gått over til å lage deg ikke bare én, men en haug med stråmenn.

Du har funnet på ekstra innhold i første post, og fantasert bort svaret ditt i 3. post. De siste postene dine viser en enorm divergens mellom virkeligheten og din opplevelse av ting. Evnen din til å fantasere frem poster er uovertruffen!
Sist endret av phish; 30. juli 2013 kl. 01:31.
Sitat av Lima Vis innlegg
haha, Hvordan skal det kortet selv ganger to knuse 760 på ytelse mr.kverulant?
Vis hele sitatet...
Det e desverre du som burde kalles før MR. Kverulant. 5970 (som du neppe viste er 1 5850 og en 5870 på samme PCB) har MYE mer Pixel og Texel rate en 760. 760 har ca 30% sammenligna med 5970. + at det er 2 av 5970ene, så ytelsen til 4 kort altså. 760 har 66% av RAM Bandwidthen til EN av 5970ene, somsagt der et 2 av 5970ene.

Kordan, KORDAN kan du tro at 760 har SJANGS MOT 2 5970er? Den har ikke engang sjangs mot 1. Slutt å snakke om ting du ikke vet noe om.

Tytje kor latterlig det e når folk snakka før de vet noe som helst.

@OP

Ja, pcen er verd 8000. Du vil kunne kjøre alle spill idag på max grafikk på 1080p, kanskje høyere. Ikke hør på de som sir at 770 eller 760 er bedre, de vet ikke hva de snakker om.
Sist endret av Rangerjr1; 30. juli 2013 kl. 02:03.
Sitat av Rangerjr1 Vis innlegg
Det e desverre du som burde kalles før MR. Kverulant. 5970 (som du neppe viste er 1 5850 og en 5870 på samme PCB) har MYE mer Pixel og Texel rate en 760. 760 har ca 30% sammenligna med 5970. + at det er 2 av 5970ene, så ytelsen til 4 kort altså. 760 har 66% av RAM Bandwidthen til EN av 5970ene, somsagt der et 2 av 5970ene.

Kordan, KORDAN kan du tro at 760 har SJANGS MOT 2 5970er? Den har ikke engang sjangs mot 1. Slutt å snakke om ting du ikke vet noe om.

Tytje kor latterlig det e når folk snakka før de vet noe som helst.

@OP

Ja, pcen er verd 8000. Du vil kunne kjøre alle spill idag på max grafikk på 1080p, kanskje høyere. Ikke hør på de som sir at 770 eller 760 er bedre, de vet ikke hva de snakker om.
Vis hele sitatet...
du har aldri hørt om problemer med crossfire du? btw 5000 serien har jeg selv hatt i crossfire, er ikke veldig mye mere ytelse når du kjører crossfire
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
du har aldri hørt om problemer med crossfire du? btw 5000 serien har jeg selv hatt i crossfire, er ikke veldig mye mere ytelse når du kjører crossfire
Vis hele sitatet...
Nei akkurat, det er så dårlig at ytelsen går i minus når du setter sammen 2 5970er. Det vil være bedre en 760 UANSETT.

Å vær så grei... Kanskje Xfire Scaling var skikkelig dårlig da. Men driveran har blitt mye bedre med åran, og første oktober skal det komme AMD drivera som skal fiks de fleste xfire probleman.
Sist endret av Rangerjr1; 30. juli 2013 kl. 02:08.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Rangerjr1 Vis innlegg
Det e desverre du som burde kalles før MR. Kverulant. 5970 (som du neppe viste er 1 5850 og en 5870 på samme PCB) har MYE mer Pixel og Texel rate en 760. 760 har ca 30% sammenligna med 5970. + at det er 2 av 5970ene, så ytelsen til 4 kort altså. 760 har 66% av RAM Bandwidthen til EN av 5970ene, somsagt der et 2 av 5970ene.

Kordan, KORDAN kan du tro at 760 har SJANGS MOT 2 5970er? Den har ikke engang sjangs mot 1. Slutt å snakke om ting du ikke vet noe om.

Tytje kor latterlig det e når folk snakka før de vet noe som helst.

@OP

Ja, pcen er verd 8000. Du vil kunne kjøre alle spill idag på max grafikk på 1080p, kanskje høyere. Ikke hør på de som sir at 770 eller 760 er bedre, de vet ikke hva de snakker om.
Vis hele sitatet...
http://www.digitalversus.com/graphic...sus-table.html
Enig i at det er latterlig når folk snakker om ting de ikke vet noe om. Men på måten du skriver med en rar blanding av dialekt og bokmål så tar jeg deg ikke veldig seriøst ...
Registrert i natt og kun to poster som er i denne tråden, virker litt mistenksomt.

http://www.digitalversus.com/graphic...sus-table.html
Her ser man at de ligger veldig likt, men med tanke på at spillene man ser her er gamle er det trygt å anta at 760 ligger ett godt hakk over 5970 i nyere spill, også har du jo langt høyere strømforbruk og varmeutvikling med et 5970.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
smells 'phishy'
Vis hele sitatet...
Han har da ingen grunn til å opprette ny brukerprofil. Mange av poengene hans er gode. Har jo litt å si når delene ble kjøpt, for de er jo fortsatt i salg. Ellers er det gjort mange antagelser her i tråden. Sammenligne kvalitet med kvantitet, for så å sammenligne pris blir jo heller ikke helt rett. Noe annet er om jeg hadde kjøpt det selv, noe jeg ikke hadde gjort. Hadde heller lagt i litt mer da og kjøpt nytt. Men det har jo lite å si hvis jeg kun hadde hatt 8000kr til rådighet.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Han har da ingen grunn til å opprette ny brukerprofil. Mange av poengene hans er gode. Har jo litt å si når delene ble kjøpt, for de er jo fortsatt i salg. Ellers er det gjort mange antagelser her i tråden. Sammenligne kvalitet med kvantitet, for så å sammenligne pris blir jo heller ikke helt rett. Noe annet er om jeg hadde kjøpt det selv, noe jeg ikke hadde gjort. Hadde heller lagt i litt mer da og kjøpt nytt. Men det har jo lite å si hvis jeg kun hadde hatt 8000kr til rådighet.
Vis hele sitatet...
Jeg har lagt ut eksempel på en random maskin jeg heller ville kjøpt for 8000
Det var vel 3570k og 670, bare to måneder gammel. Mye bedre kjøp i mine øyne. Men dette var ikke pish enig i
oh fuck this, nesten 300 poster om en pc er verdt 8000 spenn og en haug avsporinger? søk profesjonell hjelp
Sist endret av liasis; 30. juli 2013 kl. 12:43.